home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 496 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Min 4-4-2 fejler altid!!!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Min 4-4-2 fejler altid!!!  (Læst 6812 gange)
marni13
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Min 4-4-2 fejler altid!!!
« : 27 Sep 2010, 18:31 »

I alle de spil hvor jeg har betroet mig til en 4-4-2 er det gået galt. Så ingen tvivl om det er mig der har problemer med at sætte den Skuffet Så jeg har brug for nogle råd og informationer omkring hvordan i bruger 4-4-2 opstilling og får det bedste ud af den. Gerne med henblik på jeres instruktioner og jeres konstallationer i angrebet og på midtbanen?. På forhånd tak
Logged

jogvan86
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #1: 27 Sep 2010, 21:04 »

Ja, det gør den hvis du bruger din 4-4-2 for længe.... Det hjælper nogle gange at skifte over til en f.eks 4-3-3, når din modstander efter et stykke tid kan aflæse din taktik Smiley
Men med henblik til instruktionerne på midtbanen, har jeg haft succes med at bruge: en central midt (defensiv) og en box-to-box (support), på fløjene har jeg en fløj (offensiv) og en bred midtbanespiller (offensiv). Angrebet varierer lidt, da jeg som regel har en avanceret angriber og så skifter jeg imellem dybtliggende angriber og targetman (support), alt an på hvad for nogle spillere du har.
Ellers plejer Guldbrands taktiske teorier virke meget godt til at bruge som vejledning til de forskellige hold du spiller imod Smiley   
Logged

marni13
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #2: 27 Sep 2010, 21:23 »

Mange tak for det gode svar Smiley Hvis andre har noget at tilføje eller anderledes svar er de meget velkomne  Thumbs Up
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #3: 27 Sep 2010, 21:34 »

Det kommer selvfølgelig meget an på dit spillermateriale, både hvad gælder forsvarsspillere, midtbanespillere og angribere.. Jeg er overbevist om at en 4-4-2 formation er blandt de absolutte bedste formationer, da den gør dig fleksible i måden at spille på. Hvad enten du ønsker at spille bredt over kanterne, eller igennem midten, så kan du med meget få justeringer ændre dette, hvilket gør du kan counter de fleste hold.

Men lav en grundig analyse af dit hold, og sørg for at holde en blance på holdet, hvad angår offensive og defensive krafter.. Husk at tænk både offensivt og defensivt, og hver gang du uddeler en rolle, så tænk konsekvenserne igenne. Både hvilken indflydelse det vil få offensivt og defensivt.   Thumbs Up

Men jeg vil gerne stille min rådighed til hjælp, så kom evt. med hvilke spillere du har til rådighed, og selvfølgelig hvilket hold du er..   Thumbs Up

Og som Jogvan86 siger, så kan jeg som opretter af mine "Taktiske Teorier" også klart anbefale at læse den. Jeg bruger den stadig selv konsekvens med stor succes.
De taktiske teorier finder du her: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=26428.0
Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #4: 28 Sep 2010, 21:01 »

Hvilken klub spiller du ? Formation ? Navnene på dine 11 stamspillere ?
Hilsen Dex
« Seneste Redigering: 28 Sep 2010, 21:15 af Dexter » Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

marni13
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #5: 28 Sep 2010, 22:18 »

Mange tak for de gode svar. Ville gerne ligge nogle screenshots på bordet af mit hold, men selvom jeg følger diverse guides vil min com ikke. Meen: Er lige kommet til 4 sæson med SønderjyskE, og det kører faktisk fint med en 3 plads i sidste sæson. Jeg stiller op i en 4-2-3-1 med brede kanter som er min personlige farvorit :
         
                       Ellegaard
Ipsa             Sonko     Kristoffersen        Cagara
                   
                  Salami      Arca
Sivebæk             Aabech                        Bergvold
                         Lekic
Bænken:D. Flinta,Kildentoft,Movsisyan,Semedo,J.Thompson,Stryger,Morten Karlsen,Wichmann,Tidiane Sane.
Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #6: 28 Sep 2010, 23:29 »

Det er også min favorit  Smiley
Lad os se på det. . Drop at bruge spillets taktik setup. Slet alt og så Stil denne mentalitet op til dine 11 spillere.
MM 6 CB 6 FB 8 Mcd 10 Mca 12 Fløje 14 Omc 14 og angriber 12
Kald den 4231_10. De 10 er der hvor du skal sætte den defensive linie. Spille filisofi skal være balanceret.
Sænk alle mentaliteter med 2 og kald den 4231_8 De 8 er der hvor du sætter den defensive linie. Gentag med yderligere 2 og kald den 4231_6 De 2 Mc´er er nu DM´er. spil meget stift.
Nu skal du hæve med 2 fra den der hedder 4231_10 og den skal selvf. hedde 4321_12. sæt defensiv line på 12 og du hæver igen så den hedder 4231_14 og sætter defensiv linie på 14
Nu skulle du gerne ha 6 taktikker  Smiley fra defensiv til offensiv. fra stift til flydende.
Nu går vi tilbage tiludgangspunktet nemlig 4231_10
Lekic : skarpretter
Mentalitet 12
Kreativ Frihed 11
Skærme af 11
Ryk Frem ofte
Løb med bold ofte
Langskud blandet
Dybe Stikninger nej
Indlæg nej
Fri Rolle nej
Hold på bold nej
Afleveringer 11

Jeg har ikke Sivebæk, aabech, bergvold i mit spil, så den må vi ta senere. .

Salami : Boldvindene midtbanespiller kan begge pligter
Mentalitet   10
Kreativ Frihed 9
Skærme af   10
Ryk Frem   ofte ved offensiv sjælent ved defensiv
Løb med bold ofte ved offensiv sjælent ved defensiv
Langskud   sjælent
Dybe Stikninger sjæ
Indlæg   blandet
Tackling/Tæt markering   ja
Fri Rolle   nej
Hold på bold ja
Afleveringer 7

Arca Dybdeliggende Playmaker kan begge pligter
Mentalitet   12
Kreativ Frihed 12
Skærme af   13
Ryk Frem nej
Løb med bold ja
Langskud   ja
Dybe Stikninger ofte
Indlæg bla
Tackling/Tæt markering   nej
Fri Rolle   nej
Hold på bold ja
Afleveringer 7

Ipsa : back
Mentalitet   8
Kreativ Frihed 6
Skærme af   11
Ryk Frem   Ofte
Løb med bold Nej
Langskud   Nogen gange
Dybe Stikninger Nej
Indlæg   Nogen gange
Tackling/Tæt markering   ja
Fri Rolle   Nej
Hold på bold Nej
Afleveringer 12

Sonko : Begrænset Forsvar kan forsvar og stopper
Mentalitet   6
Kreativ Frihed 3
Skærme af   8
Ryk Frem   nej
Løb med bold   nej
Langskud   nej
Dybe Stikninger   nej
Indlæg   nej
Tackling/Tæt markering   ja
Fri Rolle   nej
Hold på bold nej
Afleveringer   16
Sæt resten ud fra samme måde jeg skal i seng nu  Wink Vi kan altid justere senere  Thumbs Up
Når du har alle under den taktik som hedder 4231_10 går du videre til den næste feks 4231_12 og hæver KRFrihed skærme af men sænker afleveringer. Omvendt ved 4231_8 sænker du KRFrihed og skærme af og hæver afleveringer.

Til sidst er formationen en defensiv formation dvs at den for det meste bliver spillet gennem midten og er på den måde bedre når der spilles smalt dvs cs 8 på linien
Hilsen Dex
Ps kikker til dig  Smiley




Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

marni13
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #7: 29 Sep 2010, 11:51 »

Taak for det grundige svar, det skal helt sikkert afprøves Thumbs Up. Når du skriver eks: KR frihed 11 så betyder det 11 hak fra bunden ikk? Og bare af ren nysgerrighed, hvilke spil er dit nuværende? Hvad mener du fungere bedst i en 4-2-3-1, en avanceret playmaker på den offensive midt, eller en dybtliggende på den centrale?
« Seneste Redigering: 29 Sep 2010, 11:56 af marni13 » Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #8: 29 Sep 2010, 14:53 »

Hej igen  Smiley
Jo 11 hakker fra bund. Jeg har pt et spil igang med ajax. Da jeg startede var de nr 3 i en medieprognose. Den har jeg fået helt op.  Wink

Det er fungere bedst er hvad spilleren kan på den plads  Smiley
Gider du og smide ss på de spillere op som jeg ikke selv kan se i mit eget game. De 2 fløje og Omc´eren ?

Målmanden : Boldfordeling i defensiv er lange bolde og i et offensivt setup skal boldfordelingen være til din bedste back. Når di spiller 4231_10 er boldfordelingen på blandet.

Jeg har desværre ikke mere tid i dag  Peace
Hilsen dex
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

marni13
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #9: 29 Sep 2010, 21:37 »

Logged

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #10: 30 Sep 2010, 17:57 »

Super  Thumbs Up
Aabech : Trequartista
Læg mærke til hans manglende evne i sin forsvars egenskaber (Hjul-diagrammet) Passer med han er Trequartista.
Mentalitet 14
Kreativ Frihed 17
Skærme af 11
Ryk Frem ofte
Løb med bold ofte
Langskud ofte
Dybe Stikninger ofte
Indlæg ofte
Fri Rolle ja
Hold på bold ja
Direkte aflev 3

Bergvold : Mest som avanceret playmaker support. kan dog også angreb. Leg med det.
Mentalitet 14
Kreativ Frihed 14
Skærme af 16
Ryk Frem Nogen gange -> Derfor mest som support
Løb med bold ofte
Langskud ofte
Dybe Stikninger ofte
Indlæg Nogen gange/ofte
Fri Rolle ja Pas på med at have for mange på den frie rolle. Helst ingen ved et defensivt setup. Men fordel det lidt når du har sat de enkelte taktikker igang og du kender dem.
Hold på bold ja
Direkte aflev. 6

Sivebæk : Kantspiller kan begge pligter og gør det godt som inderste angriber.
Mentalitet 14
Kreativ Frihed 14
Skærme af 11
Ryk Frem ofte
Løb med bold ofte
Langskud sjælent
Dybe Stikninger sjælent
Indlæg ofte
Fri Rolle ja
Hold på bold ja
Direkte aflev 8

Implementere spillerne i taktikkerne som jeg har beskrevet tidligere. Kan se at du i din egen taktik under spillestil ikke har alle som standard. Gør det med disse taktikker. Vi skal ikke ha konflikter  Smiley
Hilsen Dex



Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #11: 30 Sep 2010, 18:10 »

Ups ! Glemte lige Dennis C : Wingback
Mentalitet 8
Kreativ Frihed 9
Skærme af 6
Ryk Frem ja
Løb med bold ja
Langskud bla/ja
Dybe Stikninger ja
Indlæg ja
Tackling/Tæt markering   ja
Fri Rolle Nej
Hold på bold mest nej i defensiv setup og evt ja når du spiller offensivt.
Direkte aflev. 11

Implementere ham også i de 6 taktikker.

Kristoffersen har jeg ikke. Sorry. men du er velkommen til at lægge ham op. .
Hilsen Dex
ps Jeg tror du skal hæve Aabech kreativ frihed med 1 pr taktik opad og sænke med 2 nedad. Så kommer det til at passe fint.

pss. har jeg glemt noget ?

Psss. Det er ham din målmand skal spille bolden til ved offensivt setup.  Wink
« Seneste Redigering: 28 Okt 2010, 17:37 af Dexter » Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #12: 30 Sep 2010, 18:20 »

Ellegaard : Forsvars pligt
Mentalitet 6
Kreativ Frihed 5
Skærme af 6
Ryk Frem Nogen gange
Han virker god når offside er tilvalgt  Smiley

Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

Dexter
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #13: 01 Okt 2010, 19:37 »

Nå Marni  Smiley Hvordan går det ? Kan se du har ligeså lidt aktivitet som jeg har haft herinde de sidste par dage.  Wink

Jeg skriver fordi tempoet skal passe til taktikken. Hvis vi tag udgangs punkt i 4231_10 og finder alle spillernes (på nær målmandens) direkte afleveringer, og dividere dem med 10 vil du se at det vil komme til at lægge tæt på de 10 i tempo  Smiley
Lekic er på 11, dennis på 11, Aaabech på 3, bergvold på 6, sivebæk på 8, salami på 7, arca på 7,  ipsa på 12, sonko på 16. Hvad kristoffersen så lige er ved jeg jo ikke. Men tæt på de 16 er nok ikke helt ved siden af. Dividere du dem får du  9,4 og det er sku da meget tæt på de 10  Wink Her sætter du tempoet i 4231_10 taktikken og hæver tempo med 2 når du spiller mere defensivt og sænker med 2 når du spiller mere offensivt Smiley

Jeg fik skrevet tidligere at du Ellegaard var god i en offside taktik og der passer stadig men jeg fik ikke sagt at det er i de offensive taktikker du bruger offside taktikken og ikke når du spiller mere defensiv. Men det vidste du måske ?  Smiley

Til sidst vil jeg bare sige at det ikke er en facitliste. Du har nu fået en grundpakke inden for dit hold. Gem dem og kopier dem til noget hvor du justere hist og her. Du vil opleve på et tidspunkt at det ikke helt fungere og i disse situationer er det en god ide at "Go back to basic", -  Altså hente grundpakken frem igen.

Held og lykke  Thumbs Up
Logged

Årets Misbruger 2010

Talentspejder

stelle
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Min 4-4-2 fejler altid!!!
« Svar #14: 20 Okt 2010, 18:49 »

Super tråd, men intet mindre end GENIAL svar fra Dexter.

Kom til at tænke på, hvilken opstilling starter du så med, 4-2-3-1_10..?? Eller jurstere man den på 12 eller 14 hvis man er favorit i kampen og ned på 8 eller 6 hvis man er underdog??  Cool
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010