home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 601 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  7 mands bold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: 7 mands bold  (Læst 17117 gange)
bazoom
Gæst
 
7 mands bold
« : 22 Sep 2010, 16:14 »

Hej alle sammen
Mig og nogle venner overvejer og lave et 7 mands hold og ville egentlig bare høre om nogen af jer herinde har nogen erfaring med det ?
Taktik, gode træningsøvelser, niveauet i de forskellige 7 mands rækker osv ?? kom endelig med alt i ved om det, da vi er rimelig grønne indenfor 7 mands bold Smiley

På forhånd tak Opstemt

Vi er Senior og skal spille på sjælland, nærmere københavns området.
« Seneste Redigering: 22 Sep 2010, 16:52 af bazoom » Logged

ItaliensLarsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 7 mands bold
« Svar #1: 22 Sep 2010, 16:23 »

Du kan jo lige starte med at skrive, hvor gamle i er? Smiley
Logged


Fernando
Gæst
 
Sv: 7 mands bold
« Svar #2: 22 Sep 2010, 16:27 »

Det kræver da i også har en træner Wink. Men i kan lae nogle gode træningsøvelser som f.eks løbe lidt intervalløb, og træne jeres teknik og lave finter som f.eks Husmandsfinten. eller hvis i nu har et stige som man bruger i fodbold så kan i lave to hold hvert hold har en stige og nogle slag som de skal sprinte igennem - altså hvis du ved hvordan jeg mener - så for 2 meter længere henne er der f.eks 9 kegler, hvor man én efter én tripper/løbber igennem stigen og løber ned til en kegle og ligger et slag - og ja det er 3 slag på stribe - en fin øvelse Smiley håber du forstod, selvom jeg forklarede det på en dum måde Grin


og det med 7 mands rækkerne - Der skal man da vide om jeres hold ligger på sjælland eller jylland og hvad årgang i er Smiley
Logged

bazoom
Gæst
 
Sv: 7 mands bold
« Svar #3: 22 Sep 2010, 16:51 »

Undskyld undskyld glemte selvfølglig lidt info Smiley
vi er Senior, og på Sjælland
Og med henblik på træning tænkte jeg på nogen specifikke træningsøvelser for 7mands bold ( hvis der da er sådan nogen? :p)
Undskyld for den lidt mangelfulde start tekts! Opstemt
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7 mands bold
« Svar #4: 22 Sep 2010, 17:01 »

et godt råd til 7-mands er masser af løbetræning da det oftest kræver en langt bedre kondition i 7-mands fodbold o forhold til 11-mands.
og så ville jeg nok træne sammenspil, teknik, sammenspil med mange spillere på et lille område, mere løbetræning og så eller bare få spillet noget trænings kamp så i kan få rystet holdet godt sammen og lære hinanden at kende.
det er ihvertfald sådan jeg selv gør som fodboldtræner for et 7-mands hold.
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Hallihallo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: 7 mands bold
« Svar #5: 22 Sep 2010, 18:32 »

Få en driblestærk targetman til at stå oppe ved modstanderens mål, så i kan tyre bolde op til ham og få en masse én mod én situationer, og så sørg for at have en hurtig offensiv midt til hurtigt at støtte ham. Smiley Ville nok foreslå en 3-2-1 formation. Så lukker i med garanti godt af nede bagi og kan slå kontraerne hvis i altså har de to hurtige spillere jeg snakker om Smiley Men ellers ja, masser af kombinationstræning og samspil på små områder. Sørg for at bevæge jer for hinanden. Det hele kommer selvfølgelig an på om i en en flok gumpetunge drenge, en flok spinkle hurtige fyre eller et godt mix af det hele.

Regner ikke med at der er offside med ?
Logged

bazoom
Gæst
 
Sv: 7 mands bold
« Svar #6: 22 Sep 2010, 20:11 »

tak for svarene so far Smiley
Hvis jeg skal beskrive lidt "hvem vi er":
1 Super hurtig spiller med nogenlunde teknik, ikke så kreativ men aggresiv og god i presspillet
2 rigtig dygtige tekniske spillere som er hurtige, men ikke super hurtige. ikke de bedste i presspillet, men kreative og gode i småspillet
2 dygtige defensive spillere, kontante, stort løbepensum og rimelig hurtige.
3 lidt all rounder, god teknik, god i det defensive, fint løbepensum
2 ikke så hurtige men fysisk stærke med fin teknik og sådan lidt "fyld spillere"
Også mangler vi måske 1-2 mand mere + vi har en målmand

Overvejede lidt om vi skulle spille en 2-3-1 sådan her:
-------x---------
-----x---x------
-x-----x-----x-
-------x--------

Men ved ikke om det ser helt håbløst ud ? vi ku godt forestille os at vi skulle være boldbesiddende for det meste og prøve og spille os frem til chancer, men som sagt ved ikke hvordan niveauet er i de laveste rækker ? vores niveau ligger omkring serie 1-serie 2 i KBU's rækker.
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7 mands bold
« Svar #7: 22 Sep 2010, 22:24 »

jeg ville nok også anbefale en 2-3-1 som du har sat der men den kræver nok at dine kantspillere er meget løbestærke og med en høj arbejds kapacitet da det i de fleste tilfælde ville være idéelt at de deltager aktiv både i defensiven i opbygningen og i offensiven.

men det er jo bare mine foreslag den kan sikkert finpusses endnu mere
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7 mands bold
« Svar #8: 23 Sep 2010, 18:37 »

Niveauet i 7-mands fodbold er meget lavt, selv i mesterrækken, og jeg tror ikke umiddelbart i behøver lave træningsøvelser eller have en decideret træner, medmindre i foretrækker det. De 7-mandshold jeg har spillet på, har haft få eller ingen øvelser til træning, men bare hyggebold, og alligevel faktisk klaret sig rigtigt godt. Ikke dermed sagt at i skal lade være med at lave øvelser til træning, det er bare ikke en decideret nødvendighed.

Med hensyn til taktik vil jeg anbefale følgende ting:
-Sørg for guds skyld for altid at have den bagerste mand, det er utroligt så mange mål diverse hold lukker ind fordi forsvarsspilleren lige står 2 meter længere fremme på banen end angriberen.
-Hjørnespark resulterer stort set aldrig i hovedstødsmål i 7mands fodbold, overvej ofte at smide den hårdt og fladt til forstolpen, eller spille den kort og så køre videre derfra.
- 3-2-1 fungerer ikke nødvendigvis bedre defensivt en 2-3-1. De 2 backs vil meget ofte blive trukket ud til modstanderens fløje (medmindre modstandere også spiller 3-2-1), hvorved man reelt kun har en forsvarsspiller inde centralt. Spiller man omvendt 2-3-1, og har 2 fløje med kondien til at komme tilbage hver gang det er nødvendigt, vil man både få dækket op for modstandernes fløje og have 2 inde centralt. I sidste ende synes jeg personligt ikke at formation er voldsomt vigtigt i 7mands, det ender med at blive nogenlunde det samme uanset hvad.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7 mands bold
« Svar #9: 25 Sep 2010, 09:24 »

enig hehe men det er da og så det fodbold handler om ikke.  AT HAVE DET SJOVT!!!
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010