Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
29 Jun 2025, 22:17
Nodiem
Blogs
Indsæt Titel 3
17 Jun 2025, 11:31
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56
simka
Omklædning...
Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08
szukizek
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere:
23592
0 Brugere, 738 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
godrejtiarablr
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2010
Kategori: Blogs FM2010
'10' En Englænders Beretninger
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
3
4
Forfatter
Emne: '10' En Englænders Beretninger (Læst 14926 gange)
xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
Sv: '3' En Englænders Beretninger
«
Svar #15:
16 Sep 2010, 15:47 »
Jeg følger helt klart
!
Specielt fordi, at jeg selv bor 15 km fra Esbjerg, så det gør det mere interessant
Hala Madrid!
Jyden
Gæst
«
Svar #16:
16 Sep 2010, 17:05 »
Citat af: xxbikbokxx 16 Sep 2010, 15:47
Jeg følger helt klart
!
Specielt fordi, at jeg selv bor 15 km fra Esbjerg, så det gør det mere interessant
Dejligt at hører xxbikbokxx :d
Jyden
Gæst
«
Svar #17:
16 Sep 2010, 23:06 »
mange tak til Jonas for topbanneret
Svar på ansøgning
Dagene gik og ugerne kom. Jeg var efterhånden ved at vende mig til livet i Danmark, selvom sproget stadig drillede grænseløst. Jeg havde blot boet i byen i ni dage, men jeg var ved at kende byen så nogenlunde, syntes jeg i hvert fald selv. Jeg havde været ud og se det lokale fodboldhold træne, og de var faktisk ikke så ringe som jeg havde regnet med. Selvom jeg ikke vidste meget om Danmark inden jeg flyttede hertil, så har jeg altid vidst, at de aldrig har været for gode til fodbold.
Jeg sad nede i hotellets lobby og tænkte på om jeg skulle intensivere min eftersøgning efter et job. Jeg havde hængt ansøgninger op i hver eneste butik jeg var kommet forbi, og jeg havde endnu ikke fået et eneste opkald.
Mens jeg sad der i den bløde lædersofa, var der pludselig noget der vibrerede i min baglomme. Jeg skyndte mig at hive telefonen op af lomme og trykke på den grønne telefon. Jeg lød formentlig helt forpustede da jeg tog telefonen og nævnte mit navn. " Ja goddag det er Jørgen L. Jensen" lød det i den anden ende, jeg havde ingen anelse om hvem det dog kunne være, og den mystiske mand forsatte med at snakke.
" Du har sikkert ikke nogen ide om hvem jeg er, men jeg er bestyrelsesformand i fodboldklubben Esbjerg FB. Jeg ringer angående den ansøgning du har haft til at hænge i diverse butikker, og jeg må sige at det ser ganske fornuftigt ud. Vi står PT. og mangler en manager, da vores tidligere manager, Ove Pedersen, måtte forlade klubben grundet personlige årsager. Vi står nu og mangler en ny og ung manager med kendskab til skandinavisk fodbold, og det må man jo sige du har. Derfor er det mig en stor glæde at tilbyde dig en toårig kontrakt som manager for Esbjerg FB."
Jeg kunne ikke tro min egen telefon. Var det gutterne hjemme fra Levington der tog pis på mig, eller var det virkeligt sandt. På den anden side, hvor skulle vennerne vide fra at jeg havde hængt ansøgninger op i hele byen. Det måtte virkelig være sandt. Jeg skyndte mig at takke ja til det flotte tilbud og vi aftalte at mødes dagen efter, så jeg kunne underskrive kontrakten og blive præsenteret for pressen.
28.06.2009
Jyden
Gæst
Sv: '4' En Englænders Beretninger
«
Svar #18:
17 Sep 2010, 13:07 »
Manager i Esbjerg
Vinduet stod på klem, og jeg kunne tydeligt høre de morgenfriske fugle fløjte deres sang. Der var strålende vejr udenfor, og jeg formodede at det var et tegn på at min store dag nok skulle gå godt. Det var i dag jeg skulle op og præsenteres foran hele fodbold Danmark og have mit første job i Danmark. Nerverne var så småt begyndt at melde sig og jeg frygtede at jeg skulle dumme mig. Det var første gang i hele mit liv, jeg skulle optræde live på landsdækkende tv, og jeg var bestemt ikke begejstret.
Jeg havde hverken fået jakkesæt, smoking eller andet formelt tøj med til Danmark. Derfor måtte jeg troppe op i en forvasket T-shirt og et par kedelige jeans. Heldigvis var det ikke tøjet jeg skulle bedømmes på, men mine evner til at lede et professionelt fodboldhold.
Efter at have sat garnet og taget mine nye parfume fra Diesel på, så var jeg klar til at drage mod Blue Water Arena. Der var ikke mange meter op til stadionet, så jeg besluttede mig for at tage turen på gå ben. Da jeg kom, var der allerede et hav af journalister, men ingen af dem skænkede mig en tanke, og jeg kunne spassere uforstyrret ind af bagdøren.
Da jeg kom indenfor stod Jørgen L. Jensen og tog i mod mig. Han bød mig hurtigt velkommen og vist mig ind i et lille lokale med spejle over det hele, og en lækker ung blondine dansker. Hun skulle lige hurtigt signe mig op. Selvom jeg ikke var meget for det, så skulle jeg have make-up og jeg ved ikke hvad på.
Derefter gik Jørgen L. Jensen, i sit flotte Hugo Boss jakkesæt og jeg, i min slidte T-shirt ind til pressekonferencen. Blitzene glimtede som lyn og torden og det var ikke til at se noget. Vi satte os hurtig ved bordet, så vi ikke mistede førligheden. Efter Jørgen L. Jensen kort havde præsenteret mig, skulle jeg holde min første tale, og fortælle om min mål og sådan. Selvom jeg allerede havde fået af vide hvad mine mål var af Jørgen L. Jensen, kaldte de det nu stadig væk for "mine mål". Min tale lød nogenlunde sådan her.
-" Ja jeg er så den ny manager for Esbjerg FB. Jeg er 100 % klar over at jeg nok kommer til at skulle arbejde hårdt i starten, og det vil tage lang tid for mig at overbevise fansene om at jeg er den rette til at lede deres hold. Jeg tror virkelig på mig selv, og jeg er sikker på at jeg vil få en god tid i Esbjerg. Målene for den første sæson er at vi skal ende midt i tabellen"
Efter pressekonferencen viste Jørgen L. Jensen mig rundt og jeg tog derefter hjem.
29.06.2009
«
Seneste Redigering: 17 Sep 2010, 13:35 af Jyden
»
Crazy-Poul
Freelance Projekt
Sv: '5' En Englænders Beretninger
«
Svar #19:
17 Sep 2010, 13:31 »
Du har lavet den samme update 2 gange i træk
Nyeste projekt fra min hånd
Din Vej 2019
Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter
Jyden
Gæst
«
Svar #20:
17 Sep 2010, 13:35 »
Citat af: Crazy-Poul 17 Sep 2010, 13:31
Du har lavet den samme update 2 gange i træk
Hovsa :i nu skulle det være retttet, tak for påmindelsen
LucasLeiva
Landsholdsspiller
«
Svar #21:
17 Sep 2010, 14:37 »
Fin update, kunne dog godt tænke mig og høre lidt mere om målene, hvad med pokalen? Måske også lidt om din indkøbspolitik, hvordan du skal klare dig, uden du taler dansk osv.
Kolo Abib Touré
Jyden
Gæst
«
Svar #22:
17 Sep 2010, 16:17 »
Citat af: Johannesfalkenberg 17 Sep 2010, 14:37
Fin update, kunne dog godt tænke mig og høre lidt mere om målene, hvad med pokalen? Måske også lidt om din indkøbspolitik, hvordan du skal klare dig, uden du taler dansk osv.
Mange tak (: skal jeg nok prøve at få flettet ind, men det bliver først noget senere, da jeg allerede har skrevet de første otte updates
Jyden
Gæst
«
Svar #23:
17 Sep 2010, 17:41 »
Første træning
Det var dagen efter min ansættelse, og jeg var på vej hen til min første træning med holdet. Jeg glædede mig, som et lille barn gør til juleaften, og håbede inderligt på at spillerne vil tage godt imod mig. Da jeg ankom satte jeg min cykel op af muren, og i det jeg vendte mig om, så jeg Søren Rieks komme rullens i sin store fede Audi. Jeg gav straks et venligt nik hen mod ham, og han nikkede da også tilbage. Jeg forsatte ind i klub lokalet, hvor der allerede var mødt en del spillere op.
Jeg satte mig lidt for mig selv, og fik mig et rundstykke, mens jeg ventede på de sidste spillere skulle dukke op. Der var en frygtelig lam inde i lokalet, og det virkede virkelig til at alle spillerne hygge sig sammen og havde det rart. Over i hjørnet stod Jesper Lange og Jeppe Mehl og var godt i gang med at tæske løs på Bordfodboldsbordet. Jeg havde hjemmefra øvet en lille tale, som jeg ville fremvis for spillerne, og da de alle var fremmødte, rejste jeg mig op og bad om ordet.
-" Godmorgen og velkomme til dagens træning. Som i sikkert alle er klarover, så er jeg jeres nye manager, og hvis alt går vel, så skal jeg stå i spidsen for jer de næste to år. Derfor tænkte jeg at det ville være en god ide, hvis jeg fortalte lidt om mig selv, mine ambitioner og min taktiske filosofi . Navnet er John Harry Heron. Jeg kommer fra England og er lige flytte til Danmark. Jeg er meget stolt over at skulle være manager for jer de næste par år. Jeg forstår naturligvis godt, hvis i ikke har den store tillid til mig, da jeg er ganske uerfaren, men jeg håber alligevel i vil give min en chance. Jeg har et langsigtet mål, som hedder at vi inde år 2015 skal være danske mestre. Jeg tror på det er ganske realistisk, og vi nok skal klare det."
Spillerne smilte og så ganske fornøjet ud, det var som om de ikke rigtigt troede på mig. Jeg forsatte dog mit lille oplæg.
-" Hvordan skal vi så gøre det? tænker i nok, jo lige siden jeg fik at vide jeg skulle være manager for jer, har jeg siddet og udtænkt den ultimative taktik. Da jeg ikke kender det store til truppen, kan der selvfølgelig ske ændringer, men pt. ser den sådan her ud. Mange vil måske kalde det for en offensive 4-4-2, og det vil jeg sådan set også. Det er nemlig bare en 4-4-2 opstilling, hvor de to kanter så er rykket en tak frem. Hvordan de forskellige spillere skal spille og så videre, får i dog først at vide når jeg har lært truppen en smule bedre at kende."
Efter mit lille oplæg gik vi ud og havde en rask omgang træning, hvor jeg faktisk var ganske imponeret af tempoet, og teknikken.
30.06.2009
Jyden
Gæst
Sv: '6' En Englænders Beretninger
«
Svar #24:
17 Sep 2010, 21:59 »
Farvel til problembarn
Jeg stod på træningsbanen, mens sommerregnen silede ned over os alle sammen. Der blev virkelig gået til den på banen, og spillerne så ud til at nyde at der kom lidt vand. Der blev lavet den en glidende tackling efter den anden, og de gik virkelig til stålet. Især vores venstre back Kevin Conboy, som pludselig sprang ned i en glidende tackling og fjernede benene under Jesper Jørgensen. Jørgensen rejste sig op og råbte " Hvad fanden har du gang i?". Is koldt gik Conboy hen mod Jørgensen og nikkede ham en skalle og forlod derefter banen.
Trænerne løb ind på banen og tog sig af Jørgensen, som havde fået en stor bule midt i panden. Jeg råbte hurtigt at dagens træning var aflyst, mens jeg fulgte efter Conboy. Da jeg kom ind i klubhuset, og videre ind i omklædningsrummet, så jeg at Conboy sad og græd på bænken. Jeg satte mig hen ved siden af ham og spurgte hvad der var galt. Han svarede, at han ikke følte han var faldet ordentligt til i klubben, og at han meget gerne ville væk fra klubben og videre i hans karriere. Det kunne jeg godt forstå og jeg sagde til ham at jeg ville gøre alt hvad der stod i min magt for at få ham solgt, og at han nu skulle tage hjem og holde en uges ferie.
blot fire dagen senere stod der et tilbud klart til Conboy. Det var ligarivalerne fra Brøndby IF der havde præsenteret et bud på hele 4.500.000 kroner, og det kunne jeg selvfølgelig ikke afslå. Derfor gik der ikke mange dage, før det var officielt og Kevin Conboy var på vej til Brøndby IF.
06.07.2009
Kevin Conboy
nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
Sv: '7' En Englænders Beretninger
«
Svar #25:
17 Sep 2010, 22:18 »
Syntes faktisk det er en rigtig god blog, som jeg håber fortsætter i lang tid
FCK
Jyden
Gæst
«
Svar #26:
17 Sep 2010, 22:43 »
Citat af: nicolajtmadsen 17 Sep 2010, 22:18
Syntes faktisk det er en rigtig god blog, som jeg håber fortsætter i lang tid
Mange tak, håber jeg også
Jyden
Gæst
«
Svar #27:
19 Sep 2010, 14:06 »
Den nye venstre back
Efter salget af Kevin Conboy, skulle jeg hurtigst muligt ud og finde en ny venstre back. Som tiden gik blev savnet af Conboy større og større, og man kunne sagtens se, i diverse venskabskampe, at vi havde akut brug for en ny venstre back. Derfor indstillede jeg kikkerten og gik på jagt efter en ny mand, der kunne tage over efter Kevin Conboy.
Jeg havde selvfølgelig en del krav til min nye mand. Han skulle være dansker, han skulle være ung og så skulle han passe ind i truppen. Det sidste krav var selvfølgelig svært at vide på forhånd, men man kan nu sådan nogenlunde sige om de ville passe ind eller ej. Noget der er meget vigtigt for mig, er at have en homogen trup, som falder i hak sammen, og også kan have et kammeratskab udenfor banen.
Der gik ikke mange dage, før jeg havde udset mig et par stykker, der ville passe godt ind på venstre backen. favoritterne var de to midtjyder Leon Jessen og Jesper Juelsgaard. To dygtige og unge spillere, som begge har stort potentiale. jeg vidste dog at Jessen fremgik som fastmand i FC Midtjylland truppen, og at han derfor ville være meget svær at lokke til Esbjerg. Derfor var den først mand jeg kontaktede Jesper Juelsgaard.
Efter utallige opkald og forhandlinger om Juelsgaard, blev FC Midtjylland og jeg enige om at jeg skulle slippe 3.250.000 kroner for den 20årige Jesper Juelsgaard. Det var efter min mening en meget god handel fra min side, og jeg havde virkelig fået fingrene i et meget stort dansk talent. Juelsgaard var også meget indstillet på at skriver under med Esbjerg, så det gjorde han, og han har nu kontrakt til år 2013 og får 15.000 kroner om ugen.
Ugen op til sæson starten var jeg et smut på sjælland for at lede efter spillere. Det havde været en meget mislykket tur, og på vej hjem var jeg godt gal. Jeg besluttede mig dog for at tage ind og se den sidste kamp inde jeg vendte tilbage til Esbjerg. Det var Hvidovre der skulle spille venskabskamp mod Randers FC. Jeg havde ikke set ret mange minutter af kampe, før jeg fik øjnene op for den unge Franck Semou. En ung og meget dygtig spiller på Hvidovre holdet. Efter kampen gik jeg over og snakkede med Semou, og da jeg hørte han stod uden kontrakt, slyngede jeg straks et tilbud over bordet, som han ikke kunne sige nej til, så nu har han også en kontrakt med Esbjerg der gælder til år 2012.
10.07.2009
Franck Semou
Jesper Juelsgaard
KasperSchmidt
Gæst
Sv: '8' En Englænders Beretninger
«
Svar #28:
19 Sep 2010, 21:39 »
Hvornår kan vi forvente næste update ?
Fernando
Gæst
Sv: '8' En Englænders Beretninger
«
Svar #29:
19 Sep 2010, 21:52 »
Hvorfor har du købt Juelsgård? Er Conboy ikke god nok?
Sider:
1
[
2
]
3
4
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2025
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »