Når jeg køber spillere, så holder jeg øje med deres forsvar, jeg vil helst gerne have mindst respektabelt forsvar for mine spillere(selvom min 1. Point Guard kun har kluntet).
Så en Point Guard og Shooting Guard, tildels også en Small Forward skal have respektabelt i Forsvar på banen, hvorimod Power Forward og Center + Small Forward skal have Forvar i feltet, men hvis du har en PF der kan spiller forsvar på banene bedre end din PG og din PG er bedre til Forsvar i feltet end din PF, kan du sætte dem til at bytte i forsvaret, så de begge spiller der de dækker bedst op.
Mine mindste købskrav for de forskellige positioner(kan godt være du skal sætte kravene lidt ned, jeg ved jo ikke hvordan dine spillere ser ud

)kravene kan også tilsidesættes hvis de er under 20 år og har meget højt potentiale:
Point Guard: Aflevering: Respektabel, Forsvar på banen: Respektabel, Håndtering: Respektabel, Straffekast: Gennemsnitlig.
Shooting Guard: Hopskud: Respektabel, Forsvar på banen: Respektabel, Skudafstand: Respektabel, Straffekast: Dygtig, Styring: Gennemsnitslig.
Small Forward: Forsvar i feltet: Respektabel, Forsvar på banen: Middelmådig, Skudafstand: Respektabel, Straffekast: Respektabel.
Power Forward: Skud i feltet: Dygtig, Forsvar i feltet: Dygtig, Rebounding: Respektabelt, Straffekast: Middelmådig.
Center: Skud i feltet: Dygtig, Forsvar i feltet: Stærk, Rebounding: Dygtig, Straffekast: Middelmådig. Jeg har høje krav til PFs og Cs fordi jeg har et relativt højt niveau på de pladser.
Husk også under
Lav holdopstilling! oppe i højre hjørne kan du sætte din startinglineup, udskiftere og reserver. Alt afhængigt af om du har den Taktiske komplexitet: på: Amatør -- Veteran -- Allstar vil der være flere muligheder for at påvirke taktikken.
Hvis du har den på Allstar kan du bl.a. vælge om dine spillere skal fokuserer på at få den ind til dine store spillere under kurven eller om de skal løbe og skyde osv. Hvis dine bedste spillere er bedst til at skyde kan det være smart at vælge løb og skyd osv.
Håber du kan bruge disse 'råd'.
OG HUSK læs punkterne igennem i Spilmanualen, det kan virkeligt hjælpe en i starten.