home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  1 Bruger, 984 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Forventnings tråden
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Forventnings tråden  (Læst 5853 gange)
jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Forventnings tråden
« : 11 Sep 2010, 23:32 »

Her er en tråd til alle dem, der ligesom jeg glæder sig som små børn til udgivelsen af FM 11. Her er det tilladt at skrive alle ens forventninger til det nye spil, konstruktivt eller ej. Eksempelvis vil jeg gerne starte ud med at skrive at jeg glæder mig som aldrig før til denne udgivelse, mest pga det nye liga rangerings system der bare bliver GREEEAT!!!
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

søgaard
Gæst
 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #1: 11 Sep 2010, 23:59 »

Nu er det svært at sætte forventningerne, da vi endnu ikke ved andet end en procentdel af de nye tiltag i spillet.

Noget jeg dog ser frem til er de nye svarmuligheder i pressekonferencerne, som gerne skulle fjerne det lettere kedelige aspekt i det, når man får de samme spørgsmål igen og igen. Jeg glæder mig til at se deres tiltag omkring dødbolde, selvom det nok næppe er noget man kommer til at bruge tit, da jeg som regel bare sætter en taktik i starten af sæsonen.

Dynamic league reputation bliver spændende, især når man kommer langt ind i spillet, hvor magtbalancen i Europæisk fodbold jo kan blive forskubbet, Jeg spiller normalt kun i Spanien eller Italien, når jeg spiller Football Manager, så det kommer næppe til at have den helt vildt store indflydelse på mine hold, men for folk, som spiller i f.eks. Superligaen, så er det jo et super tiltag, da man i FM11 vil kunne tiltrække de bedste spillere, hvis man ellers opnår stor succes.

Det bliver også spændende at se den øgede mængde kontakt med spillere og agenter, hvor der skulle være mange flere muligheder for at tage kontakt til spilleren og agenterne pludselig skulle begynde at spille en rolle, hvor de tidligere bare har sagt hvad spillerne ønsker i løn. Derudover kommer der jo også lidt ændringer i kontrakterne, som gerne skulle gøre dem lidt mere realistiske. Der nævnte Miles Jacobson i den seneste podcast bl.a. at der er indført en klausul, så en ung spiller bliver tilbudt en ny kontrakt efter et vis antal kampe på 1.holdet.

Analysedelen er nok den del, som jeg glæder mig mest til, da der skulle være kommet lidt større muligheder for at se hvordan ens spillere gør det på banen og også en mulighed for at stille dem op mod hinanden, hvilket jo kan blive godt, hvis man har to spillere som bejler til en plads og de så hver får en halvleg, så kan man sætte deres indsatser op imod hinanden og derved komme frem til en lidt dybere konklusion end bare vha. deres stats.

Så jo, jeg har store forventninger til det hele, Hvor jeg håber at realismen endnu engang har fået et hak op ad stigen og vi får et endnu større indblik i managerens verden. Jeg vil dog vente lidt med at direkte sætte mine forventninger, da vi som sagt mangler at se en del af det nye, som kommer og derfor er det svært at danne sig et overblik over hvad man kan forvente sig endnu. Men hvis det hæver niveauet i forhold til FM10, så er jeg mere end tilfreds, da Fm10 formentlig er det spil, som har fanget mig mest, siden serien hed CM og vi var tilbage i udgaverne 00/01 og 01/02 Smiley
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #2: 12 Sep 2010, 16:25 »

Jeg glæder mig meget til den nye version af spillet. Dog har jeg det som Søgaard således, at der endnu er meget man mangler af vide om FM11.

Omkring kontakten med spillerne, så forholder jeg mig dog en smule skeptisk endnu. Det vil trods alt være første år de kører med det, og jeg frygter lidt, at det bliver meget som vi har set med pressekonferrencern e, hvor de samme spørgsmål og svar vil dukke op mange gange.

Jeg ser selv meget frem til måden, hvorpå taktikken op til kampene og dødboldene er lavet på i den kommende spil. Jeg glæder mig også meget til at have de opdaterede klubber og generelt det nye spil, som sædvanligt betyder en masse ny spænding og indlevelse fra min side Smiley

Nu aner jeg ikke, om det er noget der er lavet om på til dette spil, men det er i hvert fald et par ønsker fra min side til de kommende spil i serien.

1:
Det første går på, at jeg godt kunne tænke mig at man arbejdede med en mere langsigtet planlægning. Jeg kan umuligt forestille mig, at der findes mange professionelle klubber som ikke arbejder mere end én sæson fremad på direktionsgangene. Selvfølgelig skal man have kortsigtede mål ligeså, men man skal også have langsigtede mål.
Der hvor jeg godt kunne tænke mig, at de i første omgang kom ind i billedet, er rent økonomisk og forventningsmæssigt . Det kunne fx være, at jeg var manager for Everton. Ligesom jeg så nu kan indstille hvad jeg forventer jeg kan klare den enkelte sæson, så kan det ligeså være, at jeg istedet kunne sige, at jeg inden for 3 år gerne vil med i CL eller andre ting.
Det ser ud til, at man nu har udvidet kontraktmulighedern e, og de klausuler man kan tilbyde. På samme måde kunne jeg godt tænke mig, at man kunne vælge langt mere bredt når det kom til de mål man sætter sig. Hvorfor skulle man ikke kunne satse på pokaltriumf, eller selv have indflydelse på, hvor langt man mon regner med at komme i CL eller EL?

2:
Jeg kunne godt tænke mig, at man havde meget større kontrol over økonomien i klubben. Man er manager i klubben, og det betyder selvfølgelig, at man ikke har økonomien som førsteprioritet i sit arbejde, men som det er nu, synes jeg ikke at man har mere end lønnen og handlerne til at justere økonomien. IMO er alt for mange faktorer umulige at ændre på.
Selv om det ikke er managerens vigtigste rolle, så synes jeg det kunne være rart, hvis bestyrelsen fx kom med forskellige handleplaner rent økonomisk, som man så kan være med til at se på. Man kan så være med til at lægge en handleplan for klubben, også økonomisk. På den måde kan man måske komme nogle af de store udgifter, man ikke kan ændre som det er nu, til livs eller i hvert fald få en indflydelse på dem .. Smiley

Det var så mine bud på et par ting, der gerne måtte tages højde for, hvis ikke i FM11, så i FM12 eller FM13 Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Fernando
Gæst
 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #3: 12 Sep 2010, 16:34 »

Jeg har store forventninger til det med transfers så håber det er blvet gjort en del bedre med hensyn til at det også er gjort mere realistisk Thumbs Up
Logged

alex_champen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #4: 13 Sep 2010, 21:10 »

Dynamic league reputation er det jeg ser mest frem til, at kunne spille FCK op til et verdensklasse hold bliver mægtigt.
I stedet for at skulle finde helt unge super regens eller gamle spillere vil man nu kunne konkurrere med Man Utd, hvis man spiller længe og godt nok til at klubben blive attraktiv, det bliver godt Smiley

Har længe savnet mere realisme med dødbolde, altså at man kunne gøre mere end man kan i FM 10, det får vi nu, så det bliver spændende.

Jeg har spillet FM i en del år nu, og er aldrig blevet skuffet, så det regner jeg heller ikke med at blive denne gang  Thumbs Up
Logged

Red14
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #5: 19 Sep 2010, 21:40 »

League reputation bliver helt klart det fedeste! spiller med OB i 2017, og det er umuligt at skaffe nogle gode spillere. Det største jeg har opnået er 2 runde efter gruppespillet i EL og gruppespil i CL.
Logged

whispers
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #6: 21 Sep 2010, 11:32 »

Jeg kan kun tilslutte mig de andres forventninger men jeg har også en bekymring... Hvordan virker det med at man kan træne enkelte dele i sin taktik? Synes det virker underligt at du kan træne defensiv pasningsspil osv. da det burde høre under normal træning?
Logged

Alex-abbott
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #7: 10 Okt 2010, 00:21 »

Umiddelbart virker det til at SI har gjort spillet mere realistisk. Statsmæssigt er spillerne ikke nær så hypede og efter at have skrevet med en række eksperter fra England, så har man arbejdet med at reducere antallet af spillere som Aaritalo, Laurito, Sherman Cardenas og Marquinhos m.fl. som på sigt kan blive creme de la creme indenfor fodboldverdenen uden at have leveret varen i virkelighed i længere tid, der berettiger til disse stats.. Man kigger snarere på IMscouting og lignede sider, hvor mange af dette års wonderkids FM 2011 også er blevet omtalt før spillets udgivelse. Det er ganske positivt

På den negative side, så har man hørt rygter om at der er flere fejl end nogensinde før grundet de mange nye features. Desuden er facepack i denne omgang også svære at skaffe grundet nogle licensaftaler, men det lød mest af alt som noget værre vrøvl, så nu må vi se, hvordan det fungerer i prakis.

Smiley
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #8: 14 Okt 2010, 22:39 »

Nu nærmer vi os jo snart udgivelsen og har efterhånden fået offentliggjort en hel del nye ting i spillet og diverse previews er udkommet omkring det nye Football Manager.. Så kunne det da være lækkert at høre lidt flere hvad de forventer af det nye spil? Smiley
Logged

Barfoed91
Gæst
 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #9: 17 Okt 2010, 20:41 »

Jeg glæder mig mest af alt til at se på den dynamiske liga! Kan ikke vente med at gøre den danske liga til den bedste XD
Men agent- og transferdelen virker også temmelig fed.
Mest af alt glæder jeg mig dog til at se de forskellige spilleres stats, og se på ændringerne!
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #10: 19 Okt 2010, 15:32 »

Låner lige tråden her.

Det er sikkert blevet spurgt om før, men hvis man køber Football Manager 2011 i ikke-nordic version, kan man så ikke vælge dansk sprog?

For du sparer alligevel lidt penge på det ved, at købe ikke-nordic versionen.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #11: 19 Okt 2010, 15:34 »

Låner lige tråden her.

Det er sikkert blevet spurgt om før, men hvis man køber Football Manager 2011 i ikke-nordic version, kan man så ikke vælge dansk sprog?

For du sparer alligevel lidt penge på det ved, at købe ikke-nordic versionen.
Nordic-version er den eneste udgave med dansk sprog i.
Logged

Aeqz
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #12: 25 Okt 2010, 17:07 »

Tænkte på, hvis nu jeg køber ikke-nordic modellen af Football Manager 2011 og installerer det over steam, kan jeg så vælge dansk sprog? eller skal jeg have nordic modellen for det? Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #13: 26 Okt 2010, 16:55 »

Vi acceptere ikke tale om ulovligheder så det bedes i venligst stoppe med, er man for nærig til at betale hvad den skandiaviske version koster så må man pænt vente til man har råd til denne.

Og come on 300 kroner for et spil man spiller et helt år er sqda ikke dyrt.
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Forventnings tråden
« Svar #14: 26 Okt 2010, 16:57 »

Undskyld vidste ikke mit spørgsmål var ''ulovligt'' Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010