home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23285
  0 Brugere, 402 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenoflucknow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2009
| | | | |-+  Rådgivning: Fiorentina
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Rådgivning: Fiorentina  (Læst 5337 gange)
ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Rådgivning: Fiorentina
« : 24 Aug 2010, 13:27 »

Hey Lads.

Jeg spiller med Fiorentina, og har lige færdiggjort min første sæson, som resulterede i en fornem tredjeplads. Igennem hele sæsonen havde jeg et fantastisk forsvar, hvilket også var det eneste jeg forstærkede med indkøb på hele holdet. Forsvaret var primært grunden til min succes, men dette skaber et andet problem; jeg scorer for lidt mål. Eller det gør jeg som sådan ikke, da min målscoring rækte til en tredjeplads, men jeg kunne blot tænke mig at score lidt flere. Jeg stiller op i noget der ligner en 4-2-1-1-2, hvor min defensiv som helhed, består af center forsvarere, wingbacks samt defensive midtbaner. Jeg har derfor en offensiv der består af en central midtbane, en offensiv midtbane samt to angribere. Dertil skal det siges at mine wingsbacks også deltager i det opbyggende spil. Min idealopstilling ser således ud;



Mine defensive midtbaner skiftes der imellem. Mit spørgsmål lyder på, hvordan vil i få min offensiv til at score mere. Jeg kommer til en del chancer, men omsætter dem måske ikke godtnok. Jeg spiller med direkte afleveringer samt aggressivt. Flyt gerne rundt på mine offensive spillere, og giv mig endelig tips til hvordan i vil både stille op, men hvordan i vil forvalte den offensiv. Tror i derudover, at jeg vil svække min defensiv ved at presse højt i stedet for at afvente?

MVH Peter.
Logged

welbz is dat guy

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #1: 24 Aug 2010, 13:33 »

Det var godt nok, en af de lidt mere specielle formationer som jeg har set..  Shockeret

Men da du ikke har så meget angreb fra kanterne af, så ville jeg nok forsøge mig med en playmaker på midtbanen, og så ellers en masse bolde i dybden til to hurtige angribere(skarpretter og avanceret angriber måske..?), der dog gerne må kunne lidt i hovedspillet også, nu hvor dine wingbacks kommer med frem.. Men spidskompetancerne bør være hurtighed og acceleration.. samt selvfølgelig afslutninger og koldblodighed, da de skal score på deres chancer..

Angående den defensive linje, så kommer det an på hvor hurtige dine centrale forsvarsspilere er.. Hvis de har en god fart, så kan du godt sætte den lidt længere op.. Men det handler om at finde en god balancegang..
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #2: 24 Aug 2010, 13:51 »

Det korte svar er, at du skal have flere spillere fremme på banen. Reelt set spiller du med en formation med 6 forsvarsspillere, medmindre dine 2 deffensive midbtanespillere er felt-til-felt folk. I denne formation har du valgt at prioritere at holde nullet fremfor mange mål. Det er også svært at blæse og have mel i munden. Men spændende opstilling må man sige:-)
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #3: 24 Aug 2010, 14:01 »

Det var godt nok, en af de lidt mere specielle formationer som jeg har set..  Shockeret

Men da du ikke har så meget angreb fra kanterne af, så ville jeg nok forsøge mig med en playmaker på midtbanen, og så ellers en masse bolde i dybden til to hurtige angribere(skarpretter og avanceret angriber måske..?), der dog gerne må kunne lidt i hovedspillet også, nu hvor dine wingbacks kommer med frem.. Men spidskompetancerne bør være hurtighed og acceleration.. samt selvfølgelig afslutninger og koldblodighed, da de skal score på deres chancer..

Angående den defensive linje, så kommer det an på hvor hurtige dine centrale forsvarsspilere er.. Hvis de har en god fart, så kan du godt sætte den lidt længere op.. Men det handler om at finde en god balancegang..
Har heller aldrig bevæget mig ud i en opstilling der ligner denne, overhovedet. Som smed1977 siger, har jeg prioriteret at holde nullet, hvilket jeg har formået. Jeg mener dog ikke det er umuligt at opretholde samme balance defensivt, og så stadig scoret flere mål.

Jeg har utroligt mange angreb fra kanterne, da Vargas og Comotto er fremragende spillere. Jeg har dog sat begge til både ofte at lave indlæg og dybe stikninger. Det virker dog som om jeg ikke rigtigt scorer så meget på indlæg, men nok nærmere dybe stikninger. Dette kunne hænge sammen med at jeg via min defensiv forsøger at lokke modstanderen længere frem. Hvad siger du til at ændre indlæg til "nogle gange", eller "sjældent". Tror du det ville hjælpe?

Det korte svar er, at du skal have flere spillere fremme på banen. Reelt set spiller du med en formation med 6 forsvarsspillere, medmindre dine 2 deffensive midbtanespillere er felt-til-felt folk. I denne formation har du valgt at prioritere at holde nullet fremfor mange mål. Det er også svært at blæse og have mel i munden. Men spændende opstilling må man sige:-)
Jeg har netop prioriteret at holde nullet frem for at score mange mål som du siger. Men det handler nok i bund og grund om at have gode nok angribere. Især Mutu har været hamrende ueffektiv, og Jovetiv er som sådan ikke angriber. Tror den hedder Aquafresa næste sæson(han blev topscorer sidste sæson) samt Jovetic på den offensive og så Montolivo centralt.
Logged

welbz is dat guy

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #4: 24 Aug 2010, 14:06 »

Forresten drenge. Ser i Angelo Palombo som en forstærkning til holdet, for prisen 60 mil nu, 60 mil senere, samt to unge spillere som ingen fremtid har i klubben. Er det en fornuftig pris?
Logged

welbz is dat guy

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #5: 24 Aug 2010, 14:08 »

Hvis du ændre dine indlæg til sjældent, så vil det bare medføre, at dine WB vil løbe med bolden ind i banen fremfor at lave indlægget. Det er dette Barcelona bruger med Messi, og også grunden til ahn laver så mange mål. Derfor hvis du ændrer dette, så sørg for den aktuelle spillere er stærk i dribling og teknik. Speed og acc. er også gode ting. Hvis du vil satse meget på indlæg, så skift en af dine angribere ud med en stor og stærk targetmand, og så spille ham sammen med Jovetic. Jeg kan anbefale Lacina Traore. En ung fyr med stort potentiale.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #6: 24 Aug 2010, 14:11 »

Hvis du ændre dine indlæg til sjældent, så vil det bare medføre, at dine WB vil løbe med bolden ind i banen fremfor at lave indlægget. Det er dette Barcelona bruger med Messi, og også grunden til ahn laver så mange mål. Derfor hvis du ændrer dette, så sørg for den aktuelle spillere er stærk i dribling og teknik. Speed og acc. er også gode ting. Hvis du vil satse meget på indlæg, så skift en af dine angribere ud med en stor og stærk targetmand, og så spille ham sammen med Jovetic. Jeg kan anbefale Lacina Traore. En ung fyr med stort potentiale.
Gilardino er en okay targetmand, men synes ikke rigtigt at de mål han har scoret, har været på indlæg, så tror jeg vil satse på at spille i dybden nu. Men det kræver næste at jeg spiller på kontra, ikke? Dette gjorde jeg den første halvdel af første sæson, hvor det virkede fremragende. Så ramte jeg et formdyk, og ændrede det, hvilket virkede godt den sidste halvdel. Skal jeg tage chancen og så spille kontrabold igen? Dette vil nok medføre jeg kommer mere under pres.
Logged

welbz is dat guy

Gungner
Gæst
 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #7: 24 Aug 2010, 14:19 »

Forresten drenge. Ser i Angelo Palombo som en forstærkning til holdet, for prisen 60 mil nu, 60 mil senere, samt to unge spillere som ingen fremtid har i klubben. Er det en fornuftig pris?

Tjah, jeg betalte 200 mio for ham med AC Milan, og han er hver en øre værd. Han spiller fast som central midtbane mand med defensive pligter og er min vice-anfører. Så jeg vil sige at 120 mio samlet er en rigtig god pris, og du vil helt sikkert blive glad for ham!
Logged

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #8: 24 Aug 2010, 14:21 »

Prøv dig frem med kontra. Jeg syntes dog ikke det er noget man skal bruge hele tiden, da jeg ikke mener det skal bruges når du er klar favorit i en kamp. Det kan bruges imod de store hold på udebane. Men prøv dig ad.
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #9: 24 Aug 2010, 14:24 »

Tjah, jeg betalte 200 mio for ham med AC Milan, og han er hver en øre værd. Han spiller fast som central midtbane mand med defensive pligter og er min vice-anfører. Så jeg vil sige at 120 mio samlet er en rigtig god pris, og du vil helt sikkert blive glad for ham!
Lækkert, han er købt Wink

Prøv dig frem med kontra. Jeg syntes dog ikke det er noget man skal bruge hele tiden, da jeg ikke mener det skal bruges når du er klar favorit i en kamp. Det kan bruges imod de store hold på udebane. Men prøv dig ad.
Tror faktisk det er den mest optimale løsning.
Logged

welbz is dat guy

Zachar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #10: 24 Aug 2010, 14:24 »

Han kan helt sikkert bruges.. Smiley
Logged

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #11: 24 Aug 2010, 14:48 »

Han kan helt sikkert bruges.. Smiley
Så fik jeg også hentet Aqauafresca til klubben. Nogen der har erfaringer med hvordan han skal bruges?
Logged

welbz is dat guy

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #12: 24 Aug 2010, 14:58 »

Så fik jeg også hentet Aqauafresca til klubben. Nogen der har erfaringer med hvordan han skal bruges?

hehe...dvs. du har købt en spiller som du ikke ved hvordan du skal bruge! Hvorfor købte du ham så?
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

ptrN
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #13: 24 Aug 2010, 15:06 »

hehe...dvs. du har købt en spiller som du ikke ved hvordan du skal bruge! Hvorfor købte du ham så?
Jeg går ud fra du godt mener, at jeg spørger efter hvordan han bruges optimalt.
Logged

welbz is dat guy

smed1977
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Rådgivning: Fiorentina
« Svar #14: 24 Aug 2010, 15:16 »

Prøv med din egen ide til hvordan du vil bruge ham. Så kan vi komme med gode råd/erfaringer, hvis det ikke fungerer. Har du et ss af ham?
Logged

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010