home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 363 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Champions League
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 Udprint
Forfatter Emne: Champions League  (Læst 26446 gange)
alek9000
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #345: 09 Maj 2009, 13:24 »

Var der egentlig ikke en norsk dommer, der mistede Champions League finalen mellem Arsenal og Barcelona, fordi der var blevet taget et billede af ham i en Barcelona trøje?
Logged


Ali
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #346: 09 Maj 2009, 16:38 »

Så løber United sgu med det igen i år, med mindre selvfølgelig, at de også bortdømmes... Kampens dårligste i aftes var uden tvivl dommeren, han var en direkte skændsel, så ringe en dommerindsats burde virkelig ikke kunne ske i en Champions League semifinale. Min tanke efterhånden som kampen løb frem, var præcis den samme, som den Elkjær sådan lidt mellem linjerne luftede efter kampen i aftes, at den dommer var på mere end UEFA's lønningsliste i aftes, man kunne godt få den tanke, at han havde en af de der berømte Spanske kufferter med hjem til Norge...

Der var ingen konsekvens overhovedet, man har da f.eks. tidligere set eksempler på, at spillere har fået flere måneders karantæne fra alt fodbold, for raserianfald lignende det Ballack kom med i de døende minutter af kampen. Resten af kampen taget i betragtning, undrede det mig faktisk overordentligt meget, at han ikke fik rødt...

Jeg håber bestemt ikke den mand nogensinde får lov at dømme en kamp på det plan igen, og jeg håber absolut også, at han bliver gået efter i sømmene, for at sikre, at han ikke er blevet købt (hvad enten det er af Barca, UEFA, eller den Asiatiske spillemafia), for det så grangiveligt sådan ud, når man så kampen.

Jeg er hverken Barca eller Chelsea fan, jeg havde bare håbet på at se en god fodboldkamp, og det var det da også blevet, hvis det ikke havde været for den nar, der løb rundt med fløjten. Han ødelagde ikke bare kampen, han sendte også det forkerte hold videre til finalen.

Udfaldet af finalen er jeg ikke i tvivl om, den kører United sikkert hjem, de vinder på alle fronter - Fysik, taktik og teknik - Som jeg ser det, er Barcas eneste chance i den kamp, at de får en lige så ringe dommer.

Sikke nogle nuancer.

Barca blev snydt for straffe og friløber på Eto'o i første kamp, samtidig kunne man undre sig over, at Ballack ikke blev vist ud, at Lampard og Malouda ikke fik kort (selvom det betød keine), og hvordan Alex gang på gang slap afsted med hjernedødt spil. Hvis Barca havde scoret på straffe til 1-0, så kunne udgangspunktet have været et helt andet, og returopgøret ville højst sandsynligt have været anderledes.
1-0 kunne have blevet til en ydmygelse som set så mange gange i denne sæson, men det kunne self også være, at Chelsea rent faktisk turde at gå over på den modsatte banehalvdel og fået sig et bedre resultat end 0-0 hjem.

Der var en ringe dommer i begge opgør, men kommentarerne til dommeren i returopgøret er til grin. Jeg læser folk snakke om 5-6 straffespark, selvom der nok i virkeligheden kun var ét klart straffespark (Piques hånd).
1) Ved Malouda-situationen, så virker det som om, at dommeren mener, at Dani Alves begår frispark, men at Malouda får fordelen. Da fordelen løber ud i ingenting (udover et dramatisk fald), så får Chelsea frisparket. Personligt mener jeg, at der var straffe, men hey, den kan diskuteres.
2) Drogba bliver hevet i trøjen uden for feltet af Abidal, hvorefter Abidal laver en perfekt tackling inde i feltet. Hvis der skulle være noget, så ville der være frispark, men der ville dog også være et rødt kort til Abidal. Jeg mener, at det ville være vanvittigt tyndt, men det er jo set før.
3) Drogba viser sin overlegenhed overfor Touré, men han ender med at vælte klodset og pibe som en bitch. Intet imo.
4) Pique får bolden sparket direkte op på hånden. Jeg mente tidligere, at der intet var, men 'uforsætteligt' er nok nærmere noget, som man kalder det, når man spiller hyggebold. På højt plan kaldes det vel at blive frarøvet en direkte målchance, og derfor må der klart være straffe.
5) Eto'o har ryggen til, og bolden rammer det øverste af hans arme (tæt på hans skulder), og der kan på ingen måde tvivles på denne situation: intet.

Summa summarum, ét sikkert straffespark. Er det så tosset, at en dommer tager fejl ved én situation? Det sker da hver weekend.

Og jeg kan slet ikke forstå, at du kan påstå, at Man Utd er bedre tekniske. Men uanset hvad, så er Man Utd favoritter (dog ikke hos min bookmaker - wtf?!), og det er klart, fordi Barca mangler et helt forsvar og måske også Henry. Men vi får se. Jeg håber på det bedste.
Logged

Mlarsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #347: 26 Maj 2009, 17:16 »

Mon ikke det er tid til at vi får bragt Champions League tråden op igen. Det er trods alt finaletid i morgen. Smiley

Hvordan tror i kampen forløber sig?

Mine forhåbninger lyder:

2-2 i ordinær spilletid (gerne 2-1 til Barca, hvis vi det endelig skal være Wink)

1-0 Messi
1-1 Rooney
1-2 Carrick
2-2 Eto'o




0-0 i de to gange 15 minutter, hvilket bringer os til Straffesparkskonkur rencen som sidste år - se HER bliver det sjovt!




De første 3 fra hvert hold scorer, derefter bliver det Ronaldos tur, hvorefter han skyder en 3-4 meter over mål. Henry scorer sikkert, ligesom de sidste 2 fra hvert hold scorer - således at Barcelona vinder Champions League og jeg skriger af glæde Opstemt
Logged

Echoes, Silence, Patience and Grace

nicolas-nth
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #348: 26 Maj 2009, 17:19 »

chelsea skulle have været i finalen, men hvis jeg skulle byde på et resultat, ville det være straffesparkskonkur rence, hvor alt kan ske ...
Logged

haha dig kender jeg sq det er dig med de store madpakker ikk?

United-styrer
Gæst
 
Sv: Champions League
« Svar #349: 26 Maj 2009, 17:25 »

United vil være henholdende og overlade initiativet til Barcelona. Jeg kan ikke forestille mig, at det bliver den drømmefinale, som folk har sat næsen op efter, men i stedet en taktisk præget forestilling, som Manchester United vinder 1-0.
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #350: 27 Maj 2009, 14:02 »

Mit bud på finalen i aften:

Jeg tror ikke det bliver en drømmefinale. Der er jo pres på og jeg tror ikke holdene vil forsøge sig rent offensivt, men mere overlade det til det andet hold. Men jeg tror også Manchester United kommer til at mangle Darren Fletcher. Han er jo en arbejdshest som virkelig gør noget for sit hold rent offensivt, men også defensivt. Og når Barcelona kommer frem med sådan en farligt angreb de har, så tror jeg at han havde været manden der skulle have stoppet dem, men må må Scholes og Anderson vel tage over? Er det ikke dem der skal spille istedet?

Men en meget taktisk præget kamp tror jeg det bliver og den er svær, men gætter på at den ender 1-1 efter 90 minutter og så vinder Barcelona i en af de forlængede spilletider. Dvs. 1-2 til Barcelona.

1-0 Ronaldo
1-1 Messi
1-2 Xavi
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Champions League
« Svar #351: 27 Maj 2009, 14:09 »

Tror du er helt gal på den AFC ..
1. Barcelona KAN IKKE stille sig ned i en defensiv taktik da deres defensiv er alt for ustabil til dette.. Barca SKAL have bolden ellers bliver de simpelthen kørt over af et MAN UTD hold der er meget bedre organiseret og står bedre på en bane rent taktisk.. Jeg tror heller ikke det bliver en drømmefinale ala Liverpool - Milan 05 men jeg tror samtidig vi får en underholdene kamp med hurtigt spil i begge ender.. Masser af chancer og mål..

Tror på en 2-1 sejr til Man Utd - Fletcher er en dygtig allrounder men heller ikke mere end det.. Jeg er ikke sikker på han ville kunne begå sig mod Barca's midtbane - hans bevægelser er for store og han er for langsom i det.. Ser hellere vil stille med en mobil og lyn hurtig midtbane der kan få overtaget på barca's midtbane..

Nøglen til at stoppe Barca's angreb ligger ovre hos Patrice Evra.. Hvis han får lukket Leo Messi ned så ser jeg ikke Barca har så meget at komme med og samtidig skal United lægge et gevaldigt pres på Barca's defensiv der er skide usikker..
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #352: 27 Maj 2009, 14:13 »

Hvem skulle den lynhurtige og mobile midtbane være? Anderson og hvem mere?
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #353: 27 Maj 2009, 14:13 »

Jeg er fuldstændig enig med United-styrer. Jeg har endda øl på højkant med en kammerat om det. United lader Barcelona have bolden meget, uden at de bliver synderligt farlige, men straffer Barcas ringe defensiv qua deres overlegne offensive omstillingsspil.
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Champions League
« Svar #354: 27 Maj 2009, 14:18 »

Hvem skulle den lynhurtige og mobile midtbane være? Anderson og hvem mere?

Anderson og Carrick fordi der ikke er andre bedre alternativer lige pt.. også 2 hurtige wings som jo nok bliver Park og Ronaldo som udgangspunkt.. 3 ud af 4 løbestærke på "midtbanen" er det jeg vil kalde hurtig og mobil midtbane.. Så er der lige Carrick som er en dygtig to-vejs spiller..
Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #355: 27 Maj 2009, 14:24 »

Jeg er Real fan og indrømmer alligevel det er de to bedste hold i verden der møes i dag. Spansk vs engelsk mester! glæder mig til at se noget bold. Er neutral men inderst inde gør min had til barca at jeg håber på united. Tror alligevel de vinder.

2-1 til barca

Eto'o
Rooney
Messi

Skuffet
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Cesc
Gæst
 
Sv: Champions League
« Svar #356: 27 Maj 2009, 14:37 »

Jeg kan kun se Manchester United som vinderne af denne kamp. Jeg tror simpelthen ikke at FC Barcelona kan hamle op med United. De havde store problemer mod Chelsea, og undskyld mig, det var ret heldigt at de kom til finalen. Jeg tror ikke på, at de kan følge med, når United-spillerne begynder at sætte fart på, og Ronaldo vil nok komme til at vise, at han kan lidt mere end Messi på fodboldbanen.

Ronaldo tror jeg bliver dagens helt store stjerne, og håber at han ikke falder for meget. Det ville ødelægge kampen meget, da jeg virkelig tror han får bolden i lang tid. Han kommer til flytte en masse af Barcelona-spillerne, hvorefter han sender den videre til en medspiller - og så kommer der nok mål.

Barcelona er naturligvis et godt hold med meget lukrativt fodbold og fantastiske kunstnere, men de mangler sgu' en del for at kunne hamle op med United-spillerne. Rio Ferdinand og Nemanja Vidic kan godt holde Eto'o i kort snor gennem hele kampen, og er der nogen bedre til at dække op for Messi end Evra? Han ser i mine øjne ud til at være perfekt til en sådan opgave, og jeg tror at han 'vinder' til slut. Messi får sikkert vist et par glimt af sin klasse, men ikke så meget som han plejer at gøre nede i Spanien..

Jeg forudser en fin lille kamp, dog uden for mange mål. Kampen bliver taktisk præget, men den bliver ikke kedelig. Begge hold har så gode og kreative spillere, at jeg simpelthen ikke kan forestille mig at den bliver kedeligt. Barcelona ved godt, at de skal spille lidt anderledes for at komme gennem Uniteds suveræne forsvar - plus at de mangler en masse folk, så jeg tror at United kommer til at sidde på kampen, da de vil vise, at de spiller flottest...

Ja, jeg hepper på Barcelona, men vi må se i øjnene, at United klart er bedst på alle fronter? Jeg synes ikke jeg kan finde en bedre spiller på Barcelonas hold, og ja, jeg synes måske Messi er en anelse overvurderet. Messi kan drible, men kommer han overfor fysisk stærke spillere, får han meget store kvaler - og det får han i dag. Ronaldo har fysikken til at give hårde skulderskub, og det kommer til at vise sig i dag. Tror som tidligere sagt, at han viser klassen i dag og total stjæler billedet.

United vælter i rutine fra kampen som den i aften, og det tror jeg også kommer til vise sig. Valdes har skam været med mange år, men han laver til tider et par torskedumme fejl, og det kan han måske komme til i aften. Han har forbedret sig markant, men han har langt op til klassekeepere som van der Sar i modstandernes bur. Ronaldos frispark bliver også en afgørende faktor, de bliver sparket så specielt og så genialt, og det er der, jeg tror at United skal vise deres styrke.

Vidic og Ferdinand får også nogle afgørende betydninger for dagens kamp, da de jo gør alle dødboldene farlige. Som det nok lyder, er jeg 100 % sikker på at United hiver den hjem. Dog ikke på fysisk fodbold, som alle Barcelona-fansene sikkert vil sige efter kampen. De tror jo, at det kun er Arsenal og Barcelona som kan finde ud af fodbold. United er mindst lige så gode med bolden, og spiller lige så kreativt og flot som de to nævnte hold.

Jeg håber at de spiller Barcelona ud af banen, da jeg er godt træt af det hykleri, men som sagt, ser jeg helst at Barcelona hiver det længste strå. Jeg kan dog kun forestille mig Manchester United med pokalen, da de er så meget bedre end Barcelona.

God kamp til alle!
Logged

Caspper
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #357: 27 Maj 2009, 14:47 »

Jeg kan kun se Manchester United som vinderne af denne kamp. Jeg tror simpelthen ikke at FC Barcelona kan hamle op med United. De havde store problemer mod Chelsea, og undskyld mig, det var ret heldigt at de kom til finalen. Jeg tror ikke på, at de kan følge med, når United-spillerne begynder at sætte fart på, og Ronaldo vil nok komme til at vise, at han kan lidt mere end Messi på fodboldbanen.

Ronaldo tror jeg bliver dagens helt store stjerne, og håber at han ikke falder for meget. Det ville ødelægge kampen meget, da jeg virkelig tror han får bolden i lang tid. Han kommer til flytte en masse af Barcelona-spillerne, hvorefter han sender den videre til en medspiller - og så kommer der nok mål.

Barcelona er naturligvis et godt hold med meget lukrativt fodbold og fantastiske kunstnere, men de mangler sgu' en del for at kunne hamle op med United-spillerne. Rio Ferdinand og Nemanja Vidic kan godt holde Eto'o i kort snor gennem hele kampen, og er der nogen bedre til at dække op for Messi end Evra? Han ser i mine øjne ud til at være perfekt til en sådan opgave, og jeg tror at han 'vinder' til slut. Messi får sikkert vist et par glimt af sin klasse, men ikke så meget som han plejer at gøre nede i Spanien..

Jeg forudser en fin lille kamp, dog uden for mange mål. Kampen bliver taktisk præget, men den bliver ikke kedelig. Begge hold har så gode og kreative spillere, at jeg simpelthen ikke kan forestille mig at den bliver kedeligt. Barcelona ved godt, at de skal spille lidt anderledes for at komme gennem Uniteds suveræne forsvar - plus at de mangler en masse folk, så jeg tror at United kommer til at sidde på kampen, da de vil vise, at de spiller flottest...

Ja, jeg hepper på Barcelona, men vi må se i øjnene, at United klart er bedst på alle fronter? Jeg synes ikke jeg kan finde en bedre spiller på Barcelonas hold, og ja, jeg synes måske Messi er en anelse overvurderet. Messi kan drible, men kommer han overfor fysisk stærke spillere, får han meget store kvaler - og det får han i dag. Ronaldo har fysikken til at give hårde skulderskub, og det kommer til at vise sig i dag. Tror som tidligere sagt, at han viser klassen i dag og total stjæler billedet.

United vælter i rutine fra kampen som den i aften, og det tror jeg også kommer til vise sig. Valdes har skam været med mange år, men han laver til tider et par torskedumme fejl, og det kan han måske komme til i aften. Han har forbedret sig markant, men han har langt op til klassekeepere som van der Sar i modstandernes bur. Ronaldos frispark bliver også en afgørende faktor, de bliver sparket så specielt og så genialt, og det er der, jeg tror at United skal vise deres styrke.

Vidic og Ferdinand får også nogle afgørende betydninger for dagens kamp, da de jo gør alle dødboldene farlige. Som det nok lyder, er jeg 100 % sikker på at United hiver den hjem. Dog ikke på fysisk fodbold, som alle Barcelona-fansene sikkert vil sige efter kampen. De tror jo, at det kun er Arsenal og Barcelona som kan finde ud af fodbold. United er mindst lige så gode med bolden, og spiller lige så kreativt og flot som de to nævnte hold.

Jeg håber at de spiller Barcelona ud af banen, da jeg er godt træt af det hykleri, men som sagt, ser jeg helst at Barcelona hiver det længste strå. Jeg kan dog kun forestille mig Manchester United med pokalen, da de er så meget bedre end Barcelona.

God kamp til alle!

Normalt er du ikke min type, men i det du har skrevet er jeg 99% enig. Det eneste jeg er uenig med dig i, er hvem jeg håber vinder kampen.. Jeg håber på United, men som du siger med flot fodbold, bedre på alle fronter osv.. Fuldstændig enig Smiley
Logged

motZ
Gæst
 
Sv: Champions League
« Svar #358: 27 Maj 2009, 16:25 »

Mit bud på finalen i aften:

Jeg tror ikke det bliver en drømmefinale. Der er jo pres på og jeg tror ikke holdene vil forsøge sig rent offensivt, men mere overlade det til det andet hold. Men jeg tror også Manchester United kommer til at mangle Darren Fletcher. Han er jo en arbejdshest som virkelig gør noget for sit hold rent offensivt, men også defensivt. Og når Barcelona kommer frem med sådan en farligt angreb de har, så tror jeg at han havde været manden der skulle have stoppet dem, men må må Scholes og Anderson vel tage over? Er det ikke dem der skal spille istedet?

Men en meget taktisk præget kamp tror jeg det bliver og den er svær, men gætter på at den ender 1-1 efter 90 minutter og så vinder Barcelona i en af de forlængede spilletider. Dvs. 1-2 til Barcelona.

1-0 Ronaldo
1-1 Messi
1-2 Xavi

Scholes og Anderson er da mindst ligeså gode at have på midtbanen hvis det er dem der kommer til at spille der.
Og du skal ikke regne med at Barca stiller sig defensivt.

Tror virkelig ikke at Barca kan klare sig mod United i aften. United ved hvordan de skal spille de her finaler.

Selvom Ronaldo har været små skadet, som det nævnes så skal han vise at han stadig er verdens bedste fodboldspiller.

Men kan ikke rigtig se meningen i det indlæg du skriver der.
Logged

Yohemming
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Champions League
« Svar #359: 27 Maj 2009, 16:35 »

Jeg kunne ikke være mere enig i det Cesc har skrevet. Det passer på alle kanter, dog håber jeg selv at United vinder i stedet for Barcelona.
Men i min øjne er alt hvad Cesc har skrevet, er fuldstændig rigtig! Wink
Logged

Sider: 1 ... 22 23 [24] 25 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010