Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23456
0 Brugere, 1118 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
godrejkokapet
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Det Danske Landshold
0 Brugere og 17 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
166
167
[
168
]
169
170
...
218
Forfatter
Emne: Det Danske Landshold (Læst 277133 gange)
DNE
Landsholdsspiller
Sv: Det Danske Landshold
«
Svar #2505:
03 Okt 2011, 18:51 »
Citat af: JKJ 03 Okt 2011, 18:05
Hmmm som oprykker sluttede Leeds lige udenfor oprykningskampene og han havde 11 clean sheats og blev fyret uden varsel af sin klub til alles overraskelse pånær ledelsen. Han blev bla også nomiret som månedens spiller på et tidspunkt og der er altså mange i den næst bedste række
Fan og medspillere var altså begejstret for ham
Så kan altså ikke umiddelbart se at han havde en dårlig sæson
Såvidt jeg husker havde SA også hans første kamp mod Portugal, og gjorde det jo ganske fint. Hvorfor skulle KS ikke kunne gøre det samme.
SA er sat af i Evian, og han er altså blevet købt som en fortærkning for et oprykkerhold.
JC kan jeg slet ikke forstå overhovedet blive sat i forbindelse med landsholdet, han er bare ikke god nok mere.
I de seneste 4 kampe har KS desuden holdt buret rent, ergo er det en målmand med masser af selvtillid, det er da en mangelvare på den post!
Den officielle begrundelse for at han blev vraget i Leeds var nu engang, at han lukkede for mange mål ind, det er det jeg forholder mig til. Fans er en irrationel størrelse, de kan elske klubbens ringeste spiller, og hade den bedste. Det er ikke altid kvalifikationerne der afgør hvem en klubs fans bryder sig om i spillertruppen.
Jeg har sådan set ingen problemer med at Scmeichel får chancen på et tidspunkt, såfremt han er god nok (det har jeg ingen mulighed for at vurdere, for jeg har ikke set ham spille siden han var i City, ligesom jeg gætter på er tilfældet for de fleste herinde). Jeg mener bare ikke at tidspunktet er til det nu, hvor vi står over for to altafgørende kampe. Der skal spilles på det sikre, altså det vi kender.
I øvrigt er der immervæk en væsentlig forskel på en af de allerførste kampe i en kvalifikationsturne
ring, og så den sidste og altafgørende kamp, der bestemmer om vi skal med til EM eller ej. Også selvom modstanderen er den samme.
Njaourinho
Landsholdsspiller
«
Svar #2506:
03 Okt 2011, 20:01 »
Citat af: verdenskrig 03 Okt 2011, 18:03
Jeg forstår ikke helt pointen i Schmeichel diskussionen.. Hvor mange herinde har seriøst set ham tilpas gange i denne sæson, til at konkludere at han burde være udtaget på bekostning af enten SA eller JC?
Jeg siger ikke at MO's valg er korrekt, men det er da lidt underligt at man stiller sig kritisk over at en internationalt uprøvet målmand, uden den mindste A landsholderfaring, bør udtages på bekostning af to som har prøvet det en del gange.. Og sikkert uden at have set ham spille
Indrømmet. Jeg har hverken set KS, SA eller JC spille. Men det er jo ikke 1.valg, jeg snakker om her. Det er 3. valget. En position, som aldrig bliver relevant for start-11'eren. Kasper har lige rundet 4. clean sheets i træk i en liga, som er dobbelt så god som den Jesper Christiansen er i og Stephan Andersen startede end ikke for sin klub Evian i weekenden. Hvorfor ikke give Kasper noget kredit for en super god form? Hvis han ikke har fortjent det nu - hvornår har han så? Det virker som om, at man bare ignorer ham. Leicester fansene (foxestalk.co.uk) er vilde med ham. Han har været bundsolid. Jeg er ikke ét sekund i tvivl om, hvem jeg ville vælge, hvis det stod mellem at have en 34-årig gennemsniltlig målmand, som spiller i Sverige og er færdig med sin udvikling rent fodboldmæssigt og så en ung, frisk gut som Kasper Schmeichel. Lad os nu få bragt lidt ungdom ind i den trup, så når Lindegaard tager over for Thomas Sørensen, så har vi 2 unge veletablerede målmænd, som har været en del af hele landsholdcirkuset.
«
Seneste Redigering: 03 Okt 2011, 20:04 af Njaourinho
»
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #2507:
03 Okt 2011, 21:24 »
Citat af: Njaourinho 03 Okt 2011, 20:01
Indrømmet. Jeg har hverken set KS, SA eller JC spille. Men det er jo ikke 1.valg, jeg snakker om her. Det er 3. valget. En position, som aldrig bliver relevant for start-11'eren. Kasper har lige rundet 4. clean sheets i træk i en liga, som er dobbelt så god som den Jesper Christiansen er i og Stephan Andersen startede end ikke for sin klub Evian i weekenden. Hvorfor ikke give Kasper noget kredit for en super god form? Hvis han ikke har fortjent det nu - hvornår har han så? Det virker som om, at man bare ignorer ham. Leicester fansene (foxestalk.co.uk) er vilde med ham. Han har været bundsolid. Jeg er ikke ét sekund i tvivl om, hvem jeg ville vælge, hvis det stod mellem at have en 34-årig gennemsniltlig målmand, som spiller i Sverige og er færdig med sin udvikling rent fodboldmæssigt og så en ung, frisk gut som Kasper Schmeichel. Lad os nu få bragt lidt ungdom ind i den trup, så når Lindegaard tager over for Thomas Sørensen, så har vi 2 unge veletablerede målmænd, som har været en del af hele landsholdcirkuset.
Du siger han ikke vil komme i kamp, og samtidig argumenterer du for, at han skal stå foran både Stephan Andersen og Jesper Christiansen i hierakiet. Så må jeg lige påpege, at det jo rent faktisk er sket et par gange, at Thomas Sørensen er blevet skadet lige før kampstart. Når så Lindegaard er skadet, og Schmeichel står foran Stephan Andersen og Jesper Christiansen i hierakiet, så står Schmeichel jo pludselig til at blive kastet for løverne. Det er ikke så langt ude.
Hvad Leicesters fans siger, er jeg bedøvende ligeglad med, de er ikke rationelle i deres bedømmelse af Schmeichel, der kan spille mange andre ting ind end hvor godt han gør det (efternavnet er eksempelvis stadig stort i England, lidt ligesom navnet Laudrup er stort i Spanien).
Misforstå mig nu ikke. Jeg er bestemt ikke afvisende for muligheden for at få Schmeichel på landsholdet (han har jo i øvrigt været udtaget før), heller ikke før EM slutrunden, så han måske endda ligefrem kunne komme med til EM. Jeg mener bare, at de to næste kampe er alt, alt, alt for vigtige til at risikere noget som helst, fordi man gerne vil køre en målmand i stilling til at blive andetvalg om et år eller to. Men jeg opponerer imod det argument, at han skal med, bare fordi han er ung, og når man ikke har set ham spille, så har man jo egentlig ikke ret meget andet at argumentere med. Han skal med, hvis han er god nok, men tiden er ikke til eksperimenter til netop de to landskampe der venter.
Og hvem siger i øvrigt, at det bliver Schmeichel der bliver andetvalg den dag Thomas Sørensen stopper (hvilket i øvrigt sagtens kan ligge mange år ude i fremtiden)? Han er måske nok den mest oplagte kandidat lige nu, men hvem ved om eksempelvis Mikkel Andersen overhaler ham indenom, inden det overhovedet bliver aktuelt? Eller Lössl (som også har lignet en oplagt arvtager) eller en helt tredje. Der kan ske meget på bare et år, se bare hvor hurtigt det pludselig gik med Lindegaard. Det ene øjeblik kasseret i OB, det næste førsteudfordrer til Thomas Sørensen. Og det var jo i øvrigt et forholdsvis sent gennembrud som 26 årig. Det kunne jo for så vidt gentage sig med eksempelvis Stenild, der vist også er på vej til Norge.
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #2508:
03 Okt 2011, 21:40 »
Mht. Søren Larsen, så er han da bestemt i god nok form fysisk til at spille den sidste halve time. Hvilket er præcist det han er med for. Han er ikke en starter i nogen af kampene, men en joker der kan komme ind i 2. halvleg og ændre spilrytmen og irritere modstanderens forsvar. Cyperns forsvar kan vel næppe kaldes topklasse, og Portugal har ikke længere Carvalhos rutine og hovedstødsstyrke, så synes det er ganske fornuftigt. Specielt når ingen af alternativerne for alvor byder ind i form af Junker, Nicklas Pedersen eller Nordstrand. Dog er der Duncan som er kommet godt i gang i Tyrkiet må man sige.
Mht. Kasper Schmeichel, ja så er det vel lidt hip som hap mellem ham og JC? Han er på ingen måde spillet sammen med forsvaret, og har ikke den internationale rutine JC trods alt har. Dog kunne man argumentere for, at når nu det er 3. valget så kunne det være fint at integrere ham lidt, det har MO ihf. brugt før. Det sker så bare ikke denne gang og det får næppe den store betydning
Njaourinho
Landsholdsspiller
«
Svar #2509:
03 Okt 2011, 22:18 »
Citat af: DNE 03 Okt 2011, 21:24
Du siger han ikke vil komme i kamp, og samtidig argumenterer du for, at han skal stå foran både Stephan Andersen og Jesper Christiansen i hierakiet. Så må jeg lige påpege, at det jo rent faktisk er sket et par gange, at Thomas Sørensen er blevet skadet lige før kampstart. Når så Lindegaard er skadet, og Schmeichel står foran Stephan Andersen og Jesper Christiansen i hierakiet, så står Schmeichel jo pludselig til at blive kastet for løverne. Det er ikke så langt ude.
Jeg erindrer ikke, at have nævnt ham som foran dem begge i hierarkiet? Det er muligt, jeg har skrevet, at jeg synes, han er bedre end dem begge, men jeg har ikke skrevet han var foran dem begge i hierarkiet, hvorfor Kasper alligevel ikke vil blive kastet for nogen løver i tilfælde af en skade til Thomas Sørensen. Vi ved begge, at selvom det rent teoretisk er muligt, at 1. og 2. målmændene bliver skadet, så kommer det ikke til at ske, hvorfor jeg skrev "En position, som aldrig bliver relevant for start-11'eren."
Hvad Leicesters fans siger, er jeg bedøvende ligeglad med, de er ikke rationelle i deres bedømmelse af Schmeichel, der kan spille mange andre ting ind end hvor godt han gør det (efternavnet er eksempelvis stadig stort i England, lidt ligesom navnet Laudrup er stort i Spanien).
Selvfølgelig er de det. De har set 10 kampe flere end vi har. Havde du fulgt forummet (foxestalk) igennem starten af denne sæson - som jeg har - ville du have vidst, at de også er kritiske når han har haft mindre heldige episoder - eksempelvis sit dumme røde kort mod Forrest. Og du ville også have vidst, at hans efternavn ingen betydning har - det er tværtimod nærmere modsat betydning. Men det er jo begrænset med kritik, da han jo helt tydeligt er i super form. Sven-Goran Eriksson, som jo til daglig træner Kasper, har netop nævnt, at han er på pt. niveau med Joe Hart - husk på, Sven-Goran Eriksson var har været træner for begge, så har selvfølgelig en bedre føling af deres kvaliteter og talent end mange andre. Derudover ved han mere om fodbold end begge os to. Der er også artikler fra bristiske aviser, hvor Kasper får en masse ros i deres 'match reports'.
Misforstå mig nu ikke. Jeg er bestemt ikke afvisende for muligheden for at få Schmeichel på landsholdet (han har jo i øvrigt været udtaget før), heller ikke før EM slutrunden, så han måske endda ligefrem kunne komme med til EM. Jeg mener bare, at de to næste kampe er alt, alt, alt for vigtige til at risikere noget som helst, fordi man gerne vil køre en målmand i stilling til at blive andetvalg om et år eller to. Men jeg opponerer imod det argument, at han skal med, bare fordi han er ung, og når man ikke har set ham spille, så har man jo egentlig ikke ret meget andet at argumentere med. Han skal med, hvis han er god nok, men tiden er ikke til eksperimenter til netop de to landskampe der venter.
Var han ikke bare udtaget som back-up, hvor han fik lov at se en landskamp fra tribunen?..
Det er da ikke at risikere noget som helst, hvis man udtager en målmand, som er i bedre form en de andre? Jeg har ikke sagt, at han skal med kun med det argument at han er ung? Hvis han spiller bedre end de andre, så er alderen jo ligegyldigt - om end bare et plus. Så jeg kan ikke argumentere for at han skal med, fordi jeg ikke har set ham spille? - Hvordan kan du så afvise det og også afvise at 'eksperimentere', som du kalder det (selvom det i bund og grund bare handler om at udtage den bedste) når du selv ikke aner noget om deres kampform?
Og hvem siger i øvrigt, at det bliver Schmeichel der bliver andetvalg den dag Thomas Sørensen stopper (hvilket i øvrigt sagtens kan ligge mange år ude i fremtiden)? Han er måske nok den mest oplagte kandidat lige nu, men hvem ved om eksempelvis Mikkel Andersen overhaler ham indenom, inden det overhovedet bliver aktuelt? Eller Lössl (som også har lignet en oplagt arvtager) eller en helt tredje. Der kan ske meget på bare et år, se bare hvor hurtigt det pludselig gik med Lindegaard. Det ene øjeblik kasseret i OB, det næste førsteudfordrer til Thomas Sørensen. Og det var jo i øvrigt et forholdsvis sent gennembrud som 26 årig. Det kunne jo for så vidt gentage sig med eksempelvis Stenild, der vist også er på vej til Norge.
Det er der jo af gode grunde ingen af os, der ved. Men jeg kan jo ikke andet end at beskrive, hvordan jeg synes situationen er og vil - som der ser ud nu - komme til at være?.. Men jeg har da ikke set et større potentiale hos dem, som du nævner end hos Kasper, hvorfor jeg ikke kan se hvordan det skulle ende anderledes.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #2510:
03 Okt 2011, 23:13 »
Så længe det er en teoretisk mulighed, at tredjevalget kan komme til at spille, så er kampene altså for vigtige til at eksperimentere. Og med at eksperimentere mener jeg at udtage en målmand, som overhovedet ikke er sammenspillet med det forsvar der skal stå foran ham. Så er det mere trygt, at holde sig til dem der kender systemet, kender spillerne, og har rutinen. Så kan vi altid tage Schmeichel med til de næste kampe, som ikke har den enorme betydning for om vi skal spille slutrunde til sommer, eller bare skal bruges som opvarmning for dem som skal. Det er jo ikke fordi alternativerne ikke spiller, Andersen har været sat af i én kamp, det er det hele, han kan jo sagtens være med igen næste gang.
Jeg mener altså ikke man kan bruge fans' vurdering af en spiller til noget. Du kan sikkert finde Elfsborg fans, der falder mindst lige så meget i svime over Jesper Christiansen, som Leicesters fans falder i svime over Schmeichel. Man ser da også med jævne mellemrum, at fans hader deres klubs bedste spiller (Cristiano Ronaldo var jo eksempelvis ekstremt upopulær i United da han begyndte at skabe sig, fordi han skabte sig over ikke at få sin vilje, første gang Real var ude med følehornene). Og andre gange ser man at en klubs fans elsker en middelmådig spiller (Foldgast i AGF faldt mig lige ind, eller Jimmy Nielsen i AaB, hvis vi skal holde os til målmænd).
Hvad Svennis angår, så husker jeg godt, at han har trænet både Hart og Schmeichel, begge på samme tid endda, hvor han vragede Schmeichel til fordel for netop Hart, så snart Schmeichel havde underskrevet en ny kontrakt. Og det ville da i øvrigt være en underlig strategi, hvis han begyndte at fortælle, at hans målmand var dårligere end en anden målmand...
Før Lindegaard pludselig dukkede op, lignede bedste bud på en fremtidig arvtager vel også Schmeichel. Lindegaard gik på ét år fra OB reject, til en seriøs udfordrer til Thomas Sørensen. Et år! Så hurtigt kan det gå. Da han røg til Norge var der vist ikke ret mange, der så ham som en oplagt arvtager til Thomas Sørensen. Et år er altså den tid der mindst går, inden vi kan forvente Thomas Sørensen stopper, og det er vel slet ikke utænkeligt, at der kan gå endnu længere, målmænd kan jo traditionelt fortsætte ret længe.
Og som jeg har været inde på tidligere, så er Schmeichel af statur ikke nogen typisk målmand. Der passer både Mikkel Andersen og Jonas Lössl væsentligt bedre ind i skabelonen (begge er mindst 10cm højere end Schmeichel). Der kan ske meget på et år, men man kan ikke pludselig som 24 årig skyde 10cm i vejret.
Når alt det er sagt, så så jeg da gerne, at Schmeichel eller en hvilken som helst anden skubbede Jesper Christiansen helt og aldeles ud i landsholdskulden. Men lige netop til de to kampe der kommer nu, har jeg svært ved at se fornuften i at vælge en helt ny, frem for en som rent faktisk kender spillerne der skal spille foran. Men så snart de to kampe er overstået, så lad os da for guds skyld få en af de næste i køen med i stedet for Christiansen, og måske også i stedet for Stephan Andersen, alt efter hvordan hans formkurve arter sig fremover.
Men jeg kan simpelthen ikke se hvorfor det skulle være så vigtigt, at få Schmeichel med til netop de her to supervigtige kampe, uanset hvad sandsynligheden så er for at han skulle komme til at spille. Hvorfor kan det ikke vente til de næste kampe?
JKJ
Gæst
«
Svar #2511:
05 Okt 2011, 17:07 »
Hmm ja ved ikke lige hvad jeg skal sige til dette?
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/danmark/rommedahl-overvejer-landsholdsstop
For et par år siden havde jeg klappet i mine hænder og sagt endelig!!
Men må jo desværre at han i den grad har taget revanche de seneste år så vil næsten være ked af hvis han stoppede.
Og nu han har skiftet klub er han jo næsten blomstret igen så hvis han er god nok burde han vel kunne kalre endnu et par år
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #2512:
06 Okt 2011, 08:41 »
http://www.bold.dk/nyt/Stephan-A-Vi-maa-se-til-vinter
Det er godt nok en fesen indstilling. Én kamp på bænken, og så er man mere eller mere klar til at skifte igen. Det er en typisk Dansk mentalitet, og det er derfor så få formår at slå igennem i udlandet. Hvad med at klemme balderne sammen, og kæmpe for sin plads, i stedet for bare at stille sig i medierne og tude over at man har siddet på bænken i en kamp.
Og skal man brokke sig, så gør det da på en mere værdig måde, som Lindegaards bøvs om at han blev sat på tribunen i landskampen mod Norge.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #2513:
06 Okt 2011, 11:07 »
Citat af: DNE 19 Sep 2011, 11:08
Og ja, skulle det nu bare være 50% der har været inde over et ungdomslandshold, jamen så er det stadig mindst 50% der allerede kender systemet. Og hvordan det ser ud nu? Tjae, de nye spillere der er kommet ind og har fået en mere fast rolle de seneste år, har da mig bekendt alle været inde over diverse ungdomsholde (Kjær, Bendtner, Eriksen, Boilesen, Nicklas Pedersen, Lindegaard, Kvist, Zimling, Schøne osv).
Jeg kan nærmest kun komme i tanker om Krohn-Dehli, Junker, Nordstrand og Dennis Rommedahl, på det hold der blev udtaget til kampen mod Norge, som ikke har været inde over et ungdomslandshold.
Det er godt nok et forholdsvis gammelt indlæg, men jeg føler jeg er nødt til lige at rette mig selv lidt her. Da det jeg skriver er helt forkert, dog ikke i den forstand, at det svækker min pointe, tvært imod. For der er faktisk ingen på det hold, der er udtaget til kampene mod Cypern og Portugal, der ikke har været inde over et eller flere ungdomslandshold og spillet kampe for disse. Det er faktisk kun Nordstrand, af de ovennævnte, der ikke har spillet ungdomslandskampe.
I den nuværende trup, er der kun to spillere, der har færre end 10 ungdomslandskampe på CV'et, og det er Bo Svensson og Jesper Christiansen. Og de fleste har faktisk mere end 20 ungdomslandskampe på CV'et. Et par stykker har endda mere end 50. Så det bestyrker vel bare ideen i at have en rød tråd, når de fleste har spillet hvad der, omsat til klubkampe, svarer til mere end en halv sæson (for flere også hvad der svarer til mere end en hel sæson).
Manchesterutd
Reserveholdsspiller
«
Svar #2514:
07 Okt 2011, 22:52 »
Rigtig god start på kampen må man sige!
De går lidt ned i kadence, men når man fører 4-0 må man sige det også er en normal ting at gøre. Dog synes jeg Cypern for et par for store chancer i løbet af 2. halvleg, men sejren var dog aldrig i fare.
Den mest sublime form for idræt er at gabe tre gange hver morgen.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #2515:
07 Okt 2011, 23:09 »
Sejren var aldrig i fare nej, men det havde den i den grad været, hvis modstanderen havde været en hvilken som helst anden end Cypern. Der blev begået alt for mange fejl, og bolden blev alt for ofte losset op i luften, selvom der var uendeligt meget plads til at holde den ved jorden.
Det skal i den grad gøres bedre mod Portugal, hvis vi vil have point med fra den kamp. For havde vi præsteret sådan mod Portugal, så var vi blevet kørt over.
JeppeA
Landsholdsspiller
«
Svar #2516:
09 Okt 2011, 20:41 »
Er der andre der skal over og se Danmark-Portugal?
Kunne du tænke dig at blive den uofficielle Danmarksmester i Football Manager 2012 samt vinde utrolige lækre præmier? Så tjek de forskellige challenges her:
DM i FM - Info + Challenges
Vi er nu oppe på 31 deltagere!
JKJ
Gæst
«
Svar #2517:
09 Okt 2011, 20:50 »
Citat af: DNE 07 Okt 2011, 23:09
Sejren var aldrig i fare nej, men det havde den i den grad været, hvis modstanderen havde været en hvilken som helst anden end Cypern. Der blev begået alt for mange fejl, og bolden blev alt for ofte losset op i luften, selvom der var uendeligt meget plads til at holde den ved jorden.
Det skal i den grad gøres bedre mod Portugal, hvis vi vil have point med fra den kamp. For havde vi præsteret sådan mod Portugal, så var vi blevet kørt over.
Når man fører med 4-0 efter så kort tid og har en hård kamp foran sig som er eller kan være alt afgørende så er det vel meget naturligt at man går et gear ned for at spare sig selv, undgå skader osv osv.
Jeg tror ikke vi skal ligge så meget i det og sejren var jo aldrig i fare.
Jeg så da også gerne en sejr på 10+ men det er jo ikke første gang man har set et hold gå 1-2 gear ned når de fører stort.
Om vi så kan matche Portugal på tirsdag aner jeg så ikke. Jeg har desværre mine tvivl hvis specielt ikke Simon Kjær opper sig. Ham er jeg i den grad ikke tryk ved og han har vel set over en bred kam ikke spillet godt siden han forlod Palermo.
Alle har tidligere snakket om et kanon forsvar med Agger og Kjær. Som tingene ser ud lige her og nu så er jeg langt trykkere ved et forsvar bestående af Agger og Bjelland.
Zone 43
Manager
«
Svar #2518:
09 Okt 2011, 21:51 »
Citat af: JKJ 09 Okt 2011, 20:50
Når man fører med 4-0 efter så kort tid og har en hård kamp foran sig som er eller kan være alt afgørende så er det vel meget naturligt at man går et gear ned for at spare sig selv, undgå skader osv osv.
Ikke at jeg er uenig, men når man ved at målforskellen kan gå hen og blive alt afgørende om man bliver den bedste 2'er eller må i play-off, så synes jeg da at man skulle gå efter så stor en sejr så muligt i en times tid, og så kører den hjem stille og roligt herefter. Jo større en føring man har, jo mere man sidder og styrer spillet, jo mindre vil Cypern (eller hvem det nu måtte være) give sig med en halv time (+/-) igen.
Det er selvfølgelig nemt at være bagklog efter kampen, men med en generelt svag forsvarslinie, hvor Poulsen og Kjær ikke har præsteret alverden på landsholdet, Bjelland er ny og Jacobsen måske/måske ikke har en (kamp)form på 100% endnu, ville man kunne give dem nogle nemmere betingelser i Cypern, fremfor at de i godt og vel 70 minutter ofte lignte Bambi på glatis, og at de ikke var skarpere skal vi glade for.
Og ved samme lejlighed vil jeg lige hører om Bendtner var på banen - eller stranden måske? - han var da godt nok usynlig..
Jeg havde en rigtig god mavefornemmelse forude for Cypern kampen med henblik på enten første pladsen, eller den direkte vej som bedste 2'er - nu frygter jeg i høj grad play-off kampene, som meget vel kan blive mod Bosnien, Kroatien eller en anden svær modstander, som meget vel kan koste os en EM-billet.
Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
- Daniel Agger.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #2519:
09 Okt 2011, 22:50 »
Citat af: JKJ 09 Okt 2011, 20:50
Jeg tror ikke vi skal ligge så meget i det og sejren var jo aldrig i fare.
Jeg så da også gerne en sejr på 10+ men det er jo ikke første gang man har set et hold gå 1-2 gear ned når de fører stort.
Om vi så kan matche Portugal på tirsdag aner jeg så ikke. Jeg har desværre mine tvivl hvis specielt ikke Simon Kjær opper sig. Ham er jeg i den grad ikke tryk ved og han har vel set over en bred kam ikke spillet godt siden han forlod Palermo.
Alle har tidligere snakket om et kanon forsvar med Agger og Kjær. Som tingene ser ud lige her og nu så er jeg langt trykkere ved et forsvar bestående af Agger og Bjelland.
Man bruger vel netop mindre kræfter på at holde bolden i egne rækker, og bare køre den rundt. Og guderne skal vide at vi fik tiden og pladsen til det, og alligevel så blev det bare en gang lossen op i anden sals højde. Og synes egentlig også der var tendenser til det, allerede inden vi kom foran. Hvis man lagde mærke til det, så så Morten Olsen heller ikke udpræget tilfreds ud i løbet af kampen.
Er dog enig angående Kjær. Han har ikke spillet en god landskamp siden han blev skadet op til VM slutrunden. Om det var klubskiftet eller forskrækkelsen som skaden måske har givet, der gjorde det, ved jeg ikke, men et eller andet gik galt. Jeg er dog ikke sikker på at Bjelland er det bedste alternativ til Kjær. Han er samme type som Agger, og derfor et velegnet alternativ til ham. Men som alternativ til Kjær, hælder jeg nok stadig mest til Svensson. I øvrigt er Bjelland venstrefodet ligesom Agger, og to venstrefodede, centrale forsvarsspillere er vel heller ikke optimalt.
Sider:
1
...
166
167
[
168
]
169
170
...
218
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »