home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1168 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277216 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2460: 19 Sep 2011, 09:42 »

jojo har skam fanget den, det var vist endda mig selv der bragte den på banen  Peace

Jeg siger bare hvad gør vi den dag vi får en træner ikke ikke kun satser på 4-3-3 og også har andre ideer?

Klubberne bliver jo ikke tvunget til at spille 4-3-3 og langt de meste af deres tid bruger de nu engang der og ikke på landsholdet.

Og vi er ikke et land der kan vælge de trænere vi helst vil have, måske ender det med vi bliver nød til at nøjes og så er det ikke sikkert at den tråd er så rød mere.

MO har indført denne tråd fra de yngste U-hold såvidt jeg er orienteret. Men han er jo for længst væk når de kommer op til A-holdet og så kan vi have nået at have haft flere trænere som har andre ideer.

For nogle år siden var der faktisk et eller andet om at overhalvdelen af de spillere der kom på A-holdet faktisk ikke havde haft nogen stor rolle på U-holdene hvis de overhovedet havde været med. Om det stadig er sådan ved jeg men hvis det forholder sig sådan så er det vel også lidt tankevækkende at vi kører efter en tråd som ca 50% ikke kender noget til.

Og hvis det i sidste ende bare drejer sig om at hente en træner der passer til systemmet ser jeg jo slet ingen grund til at hente en træner. Så kan DBU ledelse vel selv klare det med hjælp fra en ass træner som vel bare kan være en tidligere spiller på holdet som jo kender systemmet.

Uden nogen sammenligning men i politik tråden ønsker du selv lidt forandring fordi du mener landet er kørt fast. Fair nok.
Jeg ønsker så bare forandring på landsholdet fordi jeg mener vi har været kørt fast i mange år.

En ny leder skal være en der laver en forskel, ikke køre videre i samme rille. og det gælder både i sport og politik Wink

Som jeg også skrev tidligere, så er formationen ikke så vigtig i forhold til systemet. Det er måden at spille fodbold på der betyder noget, ikke om formationen hedder 4-3-3 eller 4-5-1 eller noget andet. Nogle formationer dur selvfølgelig ikke til nogle systemer, men variationsmulighede rne er stadig mange.

Med en rød tråd, har man mulighed for at udvikle spillet løbende. Det har Morten Olsen jo også gjort, han spiller jo ikke præcis som han gjorde da han startede, langt fra faktisk, men filosofien bag er den samme.

Og skal vi så ikke lade være at blande sport og politik sammen? Landsholdet skal ikke køres som et land. Og det jeg har ment med at landet var kørt fast, var at politikerne har brugt de seneste 2 år på at køre valgkamp, mere end på at få landet ud af den krise vi befinder os i. Jeg har altid ønsket en rød regering, men det har intet med sport og landshold at gøre.

Spillerne er mere i klubberne end til landsholdssamlinger, ja. Men hvad havde du tænkt dig? Skal man lige tage en optælling blandt de udtagne, og så spille det system, som flest af dem spiller i deres klub? Så kan man jo skifte taktik hver anden kamp, alt efter hvem der lige er skadet. Træneren skal spille et eller andet system, som han ikke er vant til, og i bund og grund ikke tror på. Det holder jo ikke.

Selvom spillerne ikke er ret meget sammen med landsholdet, så får de jo stadig nogle input med hjem fra træneren, som de skal arbejde med, det gør de også på A-landsholdet og har altid gjort det, det er der intet nyt i.

Og jo, selvfølgelig skal der da være en træner. Selvom systemet ligger nogenlunde fast, så skal der jo stadig foretages et hav af taktiske dispositoner op til, under og efter kampene. Synes du er ved at være lidt langt ude i din argumentation efterhånden  Wink

JKJ
Gæst

« Svar #2461: 19 Sep 2011, 09:57 »

Når du er gammel nok til at huske M. Laudrup komme tilbage på landsholdet, er du også gammel nok til at huske hvilken joke Spaniens landshold var. Dengang havde de også gyldne generationer, men kunne ikke få spillet til at hænge sammen. Om den store forskel er at de holder fast i et koncept nu, og får det kørt ind allerede i ungdomsårene skal jeg lade være usagt, men det er lidt påfaldende  Smiley

Jeg tror på at et fast koncept er vejen frem for landsholdet, også selv om det eventuelt kunne komme til at betyde at vi må gå på kompromis med de trænere der bliver hentet ind.

Det var nu også mest ment som et eksempel på at feks Spanien kan vælge og vrage uden det har den store indflydelse.
Det kan vi altså ikke og derfor skal vi passe på at alt ikke bliver kørt fast i et eller andet system hvor vi, hvis det går galt intet alternativ har.

DNE:
Selvfølgelig skal vi ikke blande landsholdet og politik sammen.
Men det er stadig at når der kommer en ny til vil der blive lavet ændringer, store som små. Og det gælder altså begge veje og bestemt også inden for sport og politik.
Løkke kørte jo heller ikke videre i Foghs spor, selvom de er fra det samme parti og har siddet i regering/oposition i mange år.
Du mener vi var kørt fast i politik, jeg mener at vi har kørt i den samme rille på landsholdet i efterhånden et godts stykke tid.
Så jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan lave en sammenligning?

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #2462: 19 Sep 2011, 10:04 »

Har lige set disse billeder, som måske kunne tyde på hvordan DK's kommende trøjer kommer til at se ud.

Hjemme minder meget om EM'92, men det er jo også 20 år siden til næste år, måske en tribute til den tid Smiley

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2463: 19 Sep 2011, 10:20 »

Det var nu også mest ment som et eksempel på at feks Spanien kan vælge og vrage uden det har den store indflydelse.
Det kan vi altså ikke og derfor skal vi passe på at alt ikke bliver kørt fast i et eller andet system hvor vi, hvis det går galt intet alternativ har.

DNE:
Selvfølgelig skal vi ikke blande landsholdet og politik sammen.
Men det er stadig at når der kommer en ny til vil der blive lavet ændringer, store som små. Og det gælder altså begge veje og bestemt også inden for sport og politik.
Løkke kørte jo heller ikke videre i Foghs spor, selvom de er fra det samme parti og har siddet i regering/oposition i mange år.
Du mener vi var kørt fast i politik, jeg mener at vi har kørt i den samme rille på landsholdet i efterhånden et godts stykke tid.
Så jeg kan ikke se hvorfor man ikke kan lave en sammenligning?

Vi skal jo have en ny træner uanset hvad, og ja, selvfølgelig kommer det også til at betyde ændringer. Men vælger man en træner, der står for den samme type fodbold, jamen så er ændringerne overkommelige, og man kan stadig drage stor fordel af den røde tråd.

Pointen med den røde tråd er jo netop, at minimere den ulempe det er, at ikke at kunne vælge fra alle hylder. Selvom man ikke har et hav af klassespilere at vælge imellem, så kender de talenter, der har været inde over diverse ungdomslandshold, det system som landsholdet spiller efter, og ved hvad der kræves af dem. Det er da klart en fordel, i forhold til at du skal til at ryste 23 spillere sammen, som kommer med vidt forskellige baggrunde.

JKJ
Gæst

« Svar #2464: 19 Sep 2011, 10:46 »

For nogle år siden var der faktisk et eller andet om at over halvdelen af de spillere der kom på A-holdet faktisk ikke havde haft nogen stor rolle på U-holdene hvis de overhovedet havde været med. Om det stadig er sådan ved jeg men hvis det forholder sig sådan så er det vel også lidt tankevækkende at vi kører efter en tråd som ca 50% ikke kender noget til.

Hiver lige den her frem igen DNE Wink

Som sagt ved jeg ikke om det stadig er tilfældet.

Men det nytter jo ikke at have en tråd at køre efter hvis ca halvdelen ikke kender den.

Nu er det ikke fordi jeg mener at de der ikke har været med ikke kan finde ud af det, men der er vel ingen grund til at bruge tid og penge på noget kun ca 50% kan bruge videre i landsholds karrieren.

Og jeg må indrømme at jer er bange for at vi, eller nok nærmere DBU, bliver nød til at gå på kompromis når de ikke kunne få ML og derfor ender med at "nøjes" med en ny landstræner.
Jeg kan slet ikke se hvem det skal være hvis det skal være en dansker og hvis det så skal være en udlænding er jeg ret sikekr på at han ikke vil dikteres hvilket system han skal bruge.

JKJ
Gæst

« Svar #2465: 19 Sep 2011, 10:48 »

Har lige set disse billeder, som måske kunne tyde på hvordan DK's kommende trøjer kommer til at se ud.

Hjemme minder meget om EM'92, men det er jo også 20 år siden til næste år, måske en tribute til den tid Smiley

Må umiddelbart sige at min første indskyldelse er at den er grim  Peace

Men detr kan jo ske meget med den endelige trøje når den kommer så langt Wink

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2466: 19 Sep 2011, 11:08 »

Hiver lige den her frem igen DNE Wink

Som sagt ved jeg ikke om det stadig er tilfældet.

Men det nytter jo ikke at have en tråd at køre efter hvis ca halvdelen ikke kender den.

Nu er det ikke fordi jeg mener at de der ikke har været med ikke kan finde ud af det, men der er vel ingen grund til at bruge tid og penge på noget kun ca 50% kan bruge videre i landsholds karrieren.

Og jeg må indrømme at jer er bange for at vi, eller nok nærmere DBU, bliver nød til at gå på kompromis når de ikke kunne få ML og derfor ender med at "nøjes" med en ny landstræner.
Jeg kan slet ikke se hvem det skal være hvis det skal være en dansker og hvis det så skal være en udlænding er jeg ret sikekr på at han ikke vil dikteres hvilket system han skal bruge.

Det er jo for pokker heller ikke træneren der skal dikteres hvilket system han skal bruge, men DBU der skal vælge en træner, der står for den type fodbold, som de gerne vil praktisere, og som de har lagt hele den sportslige organisation an på at praktisere. Det er netop det FCK har haft så stor succes med, så hvorfor ikke også styre landsholdet på samme professionelle måde.

Og ja, skulle det nu bare være 50% der har været inde over et ungdomslandshold, jamen så er det stadig mindst 50% der allerede kender systemet. Og hvordan det ser ud nu? Tjae, de nye spillere der er kommet ind og har fået en mere fast rolle de seneste år, har da mig bekendt alle været inde over diverse ungdomsholde (Kjær, Bendtner, Eriksen, Boilesen, Nicklas Pedersen, Lindegaard, Kvist, Zimling, Schøne osv). Jeg kan nærmest kun komme i tanker om Krohn-Dehli, Junker, Nordstrand og Dennis Rommedahl, på det hold der blev udtaget til kampen mod Norge, som ikke har været inde over et ungdomslandshold.

JKJ
Gæst

« Svar #2467: 19 Sep 2011, 11:57 »

Det er jo for pokker heller ikke træneren der skal dikteres hvilket system han skal bruge, men DBU der skal vælge en træner, der står for den type fodbold, som de gerne vil praktisere, og som de har lagt hele den sportslige organisation an på at praktisere. Det er netop det FCK har haft så stor succes med, så hvorfor ikke også styre landsholdet på samme professionelle måde.

Fordi på et klubhold kan du selv vælge og vrage hvem du vil have på holdet, hvis en ikke passer køber du bare en anden der passer ind.
Det kan man ikke på et landshold mig bekendt.
FCK har jo feks købt norske, islandske og svenske nationaliteter, det tror jeg altså ikke DBU får lov til!

Og hvis det alligevel er DBU der skal bestemme hvilken måde der skal spilles på hvorfor pokker sparer man så ikke de penge og glemmer alt om en ny træner - og ja det er dat op sort på hvid og ved også godt at sådan ender det selvfølgelig ikke og det skal det heller ikke,.

Det korte af det lange er vel når det kommer tilstykket, er vel hvorfor må vi ikke prøve noget nyt? 4-3-3 har altså ikke fungeret længe, og en god kamp mod Norge gør altså ikke en forskel.
Jaja ved godt vi har prøvet feks 4-4-2 i en halvleg uden nogen stor succes, men det var jo også nærmest spontant fra MO side så han kunne sige til kritikkerne at nu havde vi prøvet.

Det er virker bare sådan at vi er totalt fastlåst til 4-3-3, hvorfor er vi så bange for at prøve noget andet? Vi har jo ret beset ikke en plan B når plan A ikke virker.

Zone 43
Manager

« Svar #2468: 19 Sep 2011, 12:46 »

Jeg tror det er de færreste der er bange for at prøve noget nyt. Men nu hvor man langt om længe har et hold, der passer perfekt ind i systemet, både i dag og i morgen, hvorfor så ændrer det på udgangspunkt? Jeg kan ikke se idéen i det. Ved enkelte lejligheder kan det måske godt være en fordel, at benytte sig af 4-4-2 eller en anden formation, men det bliver nok ikke aktuelt før den nye landstræner kommer til. Men det bør kun være som Plan B..

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2469: 19 Sep 2011, 12:59 »

Fordi på et klubhold kan du selv vælge og vrage hvem du vil have på holdet, hvis en ikke passer køber du bare en anden der passer ind.
Det kan man ikke på et landshold mig bekendt.
FCK har jo feks købt norske, islandske og svenske nationaliteter, det tror jeg altså ikke DBU får lov til!

Og hvis det alligevel er DBU der skal bestemme hvilken måde der skal spilles på hvorfor pokker sparer man så ikke de penge og glemmer alt om en ny træner - og ja det er dat op sort på hvid og ved også godt at sådan ender det selvfølgelig ikke og det skal det heller ikke,.

Det korte af det lange er vel når det kommer tilstykket, er vel hvorfor må vi ikke prøve noget nyt? 4-3-3 har altså ikke fungeret længe, og en god kamp mod Norge gør altså ikke en forskel.
Jaja ved godt vi har prøvet feks 4-4-2 i en halvleg uden nogen stor succes, men det var jo også nærmest spontant fra MO side så han kunne sige til kritikkerne at nu havde vi prøvet.

Det er virker bare sådan at vi er totalt fastlåst til 4-3-3, hvorfor er vi så bange for at prøve noget andet? Vi har jo ret beset ikke en plan B når plan A ikke virker.

Jeg er så forbandet træt af den der talleg. Jeg siger ikke, at vi absolut SKAL praktisere 4-3-3 og det behøver sådan set heller ikke være det den røde tråd går ud på. Det er måden at spille fodbold på, der skal være en rød tråd i.

Og uanset hvad, så er kontinuitet nu en ret så væsentlig del af det at få succes med et fodboldhold, uanset hvad man så har at vælge imellem. Og som sagt, netop det at vi ikke kan vælge og vrage er jo verdens bedste argument FOR at holde fast i den røde tråd, så det vi har at vælge imellem, trods alt for de flestes (af dem der er gode nok) vedkommende har et fælles udgangspunkt.

Og igen, NEJ man kan ikke spare træneren væk, heller ikke selvom man har en strategi for hvordan man gerne vil spille, for der skal stadig være en til at tage alle de andre taktiske beslutninger, en til at sætte holdet bedst muligt op til den modstander som nu venter osv. Men har man en strategi for hvordan man vil spille fodbold, så har man også bedst mulig forudsætning for at vælge den rigtige træner. Det er ikke DBU's opgave, at vurdere hvilket spilsystem spillermaterialet passer bedst til, det er en fagmand der skal afgøre det. Derfor giver det super god mening, at man vælger den måde man vil spille fodbold på, og så ansætter en træner ud fra det, og så lader træneren træffe de taktiske beslutninger. På den måde sikrer man bedst mulig kontinuitet, og undgår, at det at skifte træner også er lig med, en hel masse resultater der bliver dårligere, end de havde behøvet blive, fordi man skal bruge en masse tid på at spille et helt nyt system ind. Det har man nemlig slet ikke så meget tid til på et landshold. Udviklingen skal ske løbende, og det sikrer man med den røde tråd, og ved at ansætte en trænerprofil der passer ind i den røde tråd.

JKJ
Gæst

« Svar #2470: 19 Sep 2011, 13:43 »

Altså vi skal vælge en træner ud fra en fagmands bedømmelse af hvordan vi gerne vil spille?

Jeg vil nu stadig blive ved med at påstå at vi skal spille ud fra det matriale vi har til rådighed, ellers får vi ikke det optimale ud af noget som helst.

Ang de her tal-kombinationer er vi faktisk ret enig, for der skal ganske lidt til før det hele ser anerledes ud på banen.

Men facts er at vi nu engang iflg MO selv gerne vil prøve at praktisere 4-3-3 og det må jo så være det vi nu engang forholder os til  Peace

Vi skal desuden snart igang med en lille udskiftning på holdet hvor spilelre som TS, Romme, CP - hvis altså han kommer med igen - og et par stykker mere nok holder.
Kunne man så ikke på samme tidspunkt ændre lidt i spillestillen også når der jo samtidig også kommer en ny træner til.

Hvis vi tager de 3 vigtigste spillere, en i hver kæde, Agger - Kvist - Bendtner - så spiller de vel alle et system der på klubhold ligegr langt tættere på feks 4-4-2end på 4-3-3.
Det bør vel også tages med i div overvejelser`?

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2471: 19 Sep 2011, 16:58 »

Altså vi skal vælge en træner ud fra en fagmands bedømmelse af hvordan vi gerne vil spille?

Jeg vil nu stadig blive ved med at påstå at vi skal spille ud fra det matriale vi har til rådighed, ellers får vi ikke det optimale ud af noget som helst.

Ang de her tal-kombinationer er vi faktisk ret enig, for der skal ganske lidt til før det hele ser anerledes ud på banen.

Men facts er at vi nu engang iflg MO selv gerne vil prøve at praktisere 4-3-3 og det må jo så være det vi nu engang forholder os til  Peace

Vi skal desuden snart igang med en lille udskiftning på holdet hvor spilelre som TS, Romme, CP - hvis altså han kommer med igen - og et par stykker mere nok holder.
Kunne man så ikke på samme tidspunkt ændre lidt i spillestillen også når der jo samtidig også kommer en ny træner til.

Hvis vi tager de 3 vigtigste spillere, en i hver kæde, Agger - Kvist - Bendtner - så spiller de vel alle et system der på klubhold ligegr langt tættere på feks 4-4-2end på 4-3-3.
Det bør vel også tages med i div overvejelser`?

Nej, når så mange skal skiftes på kort tid, så er det da netop vigtigt, at holde fast i et kendt udgangspunkt, altså det som de nye der kommer, kender fra ungdomslandsholdene .

En 4-3-3 kan i øvrigt også se ud på mange måder, og kan i øvrigt også kaldes mange ting, der skal ikke meget fantasi til at kalde den 4-5-1 eller bare 4-2-3-1, det er ikke det der er det vigtige i den røde tråd. Det vigtige er filosofien bag. Det er det man ansætter trænere til holdene efter, og det bør efter min bedste overbevisning også være det man ansætter landstræneren ud fra.

Det var i øvrigt træneren jeg mente var fagmanden. Altså DBU ansætter en træner der passer ind i den sportslige profil, som de ønsker landsholdet skal have, og så vælger træneren hvordan han får spillerne til at passe ind i sin taktiske filosofi. Simple as that. På klubplan er det nøglen bag vedvarende succes, selvfølgelig på det niveau som pengene tillader. På landsholdsplan er jeg ikke i tvivl om, at det samme gør sig gældende, bare med den forskel, at det her ikke så meget er pengene der tæller, men mere kvaliteten af spillermaterialet.

Du kan jo alligevel ikke samle et hold af de bedste spillere, og så gå ud fra, at de alle passer bedst ind i et eller andet system. Med mindre man holder fast i den røde tråd, og trods alt giver dem en vis fælles taktisk opdragelse. Hvad skulle man ellers gøre? Skifte træner hver gang der skete et lille skift i hvilket system, DBU nu lige mente spillermaterialet passede bedst til? Trænere er altså ikke så alsidige, at de bare lige magter at slå om i et helt andet spilsystem. De har alle deres filosofier, som de spiller efter, og som er den form for fodbold, som de bedst magter.

Holder man fast i den røde tråd, så passer det materiale man har til sin rådighed jo netop også bedst til det system, som man har valgt at spille. Det er hele ideen med den røde tråd. At man former landets bedste talenter til at passe ind i den taktik, som man bruger på landsholdet. Det er den bedste måde at sikre, at de bedste spillere også alle kan bruges i det samme system.

JKJ
Gæst

« Svar #2472: 19 Sep 2011, 17:38 »

Det vil være tåbeligt at blive ved med at diskutere DNE  Peace
For det eneste vi kan blive om her er nok at vi ikke er i nærheden af at være enige  Thumbs Up

Jeg vil gerne have helt nye tanker og ideer ind på holdet mens du, som jeg forstår det ihf, gerne vil holde fat i den røde tråd som DBU har lavet fra det yngste U-hold og så frem til A-landsholdet.

Det ser jeg kun som en fair ting, vi skal alle have vores meninger, vi kommer bare ikke videre her.

Men mon ikke vi finder noget andet at diskutere her i tråden på et tidspunkt, det skulle ligne os dårligt  Grin

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2473: 19 Sep 2011, 19:49 »

Det vil være tåbeligt at blive ved med at diskutere DNE  Peace
For det eneste vi kan blive om her er nok at vi ikke er i nærheden af at være enige  Thumbs Up

Jeg vil gerne have helt nye tanker og ideer ind på holdet mens du, som jeg forstår det ihf, gerne vil holde fat i den røde tråd som DBU har lavet fra det yngste U-hold og så frem til A-landsholdet.

Det ser jeg kun som en fair ting, vi skal alle have vores meninger, vi kommer bare ikke videre her.

Men mon ikke vi finder noget andet at diskutere her i tråden på et tidspunkt, det skulle ligne os dårligt  Grin

Jamen en rød tråd er absolut ingen hindring for nye tanker og ideer. Der kan man jo igen kigge til FCK, og se at selvom man udstikker en sportslig rød tråd, så er det ingen hindring for at klubben har flyttet sig meget med tiden.

Det jeg vil frem til, er sådan set bare, at man beder om sportslige øretæver, hvis man tvinger ændringer igennem fra den ene dag til den anden.

JKJ
Gæst

« Svar #2474: 23 Sep 2011, 10:43 »

Forlænger Mo med DBU??

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-43981838:olsen-åbner-døren-på-klem-for-dbu.html?forside

Den mulighed havde jeg ikke lige set komme, end overvejet.

Sider: 1 ... 163 164 [165] 166 167 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010