home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 900 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 119 120 [121] 122 123 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 278109 gange)
DNE
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1800: 30 Maj 2009, 12:32 »

Hehe nu var jeg ikke overrasket over at det netop var dig der svarede...  Peace

Men Palermo spillede vist i søndags, så MO har da haft masser af muligheder for at komme til DK siden...
Uden jeg kender flyruterne fra Rom til DK ville det undre mig meget hvis det ikke også havde været et fly eller 2 der har haft mulighed for at komme forbi...

Jo den danske landstræner skal bo i Danmark. Hvis vi trækker de helt store lande fra hvor manhenter klangt de fleste af spillerne fra deres bedste liga så er der vist ikke mange andre lande, som vi sammenligner os med, der har en landstræner til at bo langt væk fra landet og deres egen liga...

Vi har haft denne her diskution før og jeg tror ikke vi bliver enige nogensinde Wink

Jeg er en af dem der ærger mig over at MO IKKE fik lov til at smutte til Ajax, så skulle vi da ikke slæppe rundt på ham mere.
Og det gør det jo heller ikke bedre at der nu snakkes forlængelse, igen...

Ang Bendtner. Så kan jeg ikke forstå der bliver pisket sådan en stemning op, som tidligere skrevet bør man vide at mindst 95% af det EB skriver skal trækkes fra og så er det nok alligevel ikke helt sandt det man har tilbage...

Bendtner sagen tror jeg egentlig vi er enige om, det betyder dog ikke, at jeg på nogen måde bryder mig om Ekstrabladets sensations"journalistik".

Med hensyn til om Morten Olsen skulle have haft lov til at smutte til Ajax, så husk lige på hvem DBU's favoritkandidat til at overtage er, og han er oven i købet uden kontrakt. Mon ikke det var godt nok, at vi beholdt Morten Olsen  Wink

Mr-legendary
Førsteholdsspiller

« Svar #1801: 30 Maj 2009, 12:49 »

Hehe nu var jeg ikke overrasket over at det netop var dig der svarede...  Peace

Men Palermo spillede vist i søndags, så MO har da haft masser af muligheder for at komme til DK siden...
Uden jeg kender flyruterne fra Rom til DK ville det undre mig meget hvis det ikke også havde været et fly eller 2 der har haft mulighed for at komme forbi...

Jo den danske landstræner skal bo i Danmark. Hvis vi trækker de helt store lande fra hvor manhenter klangt de fleste af spillerne fra deres bedste liga så er der vist ikke mange andre lande, som vi sammenligner os med, der har en landstræner til at bo langt væk fra landet og deres egen liga...

Vi har haft denne her diskution før og jeg tror ikke vi bliver enige nogensinde Wink

Jeg er en af dem der ærger mig over at MO IKKE fik lov til at smutte til Ajax, så skulle vi da ikke slæppe rundt på ham mere.
Og det gør det jo heller ikke bedre at der nu snakkes forlængelse, igen...

Ang Bendtner. Så kan jeg ikke forstå der bliver pisket sådan en stemning op, som tidligere skrevet bør man vide at mindst 95% af det EB skriver skal trækkes fra og så er det nok alligevel ikke helt sandt det man har tilbage...
Kan du ikke helt præcist udpege hvad det er, der gør Morten Olsen til en dårlig landstræner, i dine øjne.

JKJ
Gæst

« Svar #1802: 30 Maj 2009, 13:35 »

Kan du ikke helt præcist udpege hvad det er, der gør Morten Olsen til en dårlig landstræner, i dine øjne.

Hehe det har jeg efterhånden gjort 117 gange før i denne tråd Wink

Men i store træk er det noget med at vi skal spille 4-3-3/4-5-1 selv om vi ikke har spillerne til det og han er så konservativ at han ikke vil skifte system...

Udtager spillere der stort set kun sidder på bænken/tribunen og derefter ikke har den form man skal have for at spille på landsholdet. Det er dog blevet bedre...
I samme stil har han felre gange sagt han kun vil udtage spillere der er på banen hver uge for så at udatge en del som aldrig spiller...

Hvor er de nye spillere der skal tage over for dem vi bruger nu?? Bevars der har aldrig været så mange debutanter som under MO, men når de kun får 10 min og den ene kamp kan det være svært at tage seriøst...

Flere spillere er med lige meget hvor dårlige og elendige de har spillet de seneste mange mange landskampe, dvs de er stort set kun med pga deres navn eller de kampe de spillede for 5-6 år siden...

Nå ja og så er der jo den arogante holdning at pressen ikke må være kritisk overfor MO eller landsholdet... Jamen godav du, det er derfor de er der og hvor underlig vil det være hvis de skriver at holdet spillede så og så godt hvis de spillede som en sæk nødder. Så vil deres omdømme da om noget blive endnu dårligere end det allerede er...

United-styrer
Gæst

« Svar #1803: 30 Maj 2009, 17:58 »

Men i store træk er det noget med at vi skal spille 4-3-3/4-5-1 selv om vi ikke har spillerne til det og han er så konservativ at han ikke vil skifte system...

Jeg går ud fra, at du hermed mener, at vi i stedet bør spille 4-4-2? Jeg har svært ved at se, hvem der er stærk nok til at danne makkerpar med Bendtner i angrebet. Begge formationer fordrer to fløje, og dermed er det et spørgsmål om tre eller to centrale midtbanespillere. Efter min mening er vi markant bedre besat her end i angrebet.

Jeg mener i stedet, at problemet ligger i spillestilen, der er funderet på teknisk fodbold og et ønske om at dominere kampene, hvilket ikke er dyder, der kendetegner danske fodboldspillere - og specielt ikke det kuld, vi har i disse år.

Udtager spillere der stort set kun sidder på bænken/tribunen og derefter ikke har den form man skal have for at spille på landsholdet. Det er dog blevet bedre...
I samme stil har han felre gange sagt han kun vil udtage spillere der er på banen hver uge for så at udatge en del som aldrig spiller...

Han er nødt til at veje klasse over for spilletid på vægtskålen, og hvis SAS Liga-spillerne slet og ret ikke er gode nok til at erstatte de udenlandsprofession elle, der tilbringer det meste af tiden på reservebænken, foretrækker han naturligvis de bedste spillere.

Hvor er de nye spillere der skal tage over for dem vi bruger nu?? Bevars der har aldrig været så mange debutanter som under MO, men når de kun får 10 min og den ene kamp kan det være svært at tage seriøst...

Det er bestemt ikke Morten Olsens skyld, at talentmassen er ringere end længe. Tværtimod har han gjort sit til at skabe et velfungerende ungdomssystem i DBU.

Flere spillere er med lige meget hvor dårlige og elendige de har spillet de seneste mange mange landskampe, dvs de er stort set kun med pga deres navn eller de kampe de spillede for 5-6 år siden...

Delvist enig. Dog primært omkring Krøldrup og til dels Jon Dahl.

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller

« Svar #1804: 31 Maj 2009, 09:38 »

Må siges at være meget enig med dig JKJ... Ny landstræner, tak!

JKJ
Gæst

« Svar #1805: 02 Jun 2009, 10:14 »

1. Jeg går ud fra, at du hermed mener, at vi i stedet bør spille 4-4-2? Jeg har svært ved at se, hvem der er stærk nok til at danne makkerpar med Bendtner i angrebet. Begge formationer fordrer to fløje, og dermed er det et spørgsmål om tre eller to centrale midtbanespillere. Efter min mening er vi markant bedre besat her end i angrebet.

Jeg mener i stedet, at problemet ligger i spillestilen, der er funderet på teknisk fodbold og et ønske om at dominere kampene, hvilket ikke er dyder, der kendetegner danske fodboldspillere - og specielt ikke det kuld, vi har i disse år.

2. Han er nødt til at veje klasse over for spilletid på vægtskålen, og hvis SAS Liga-spillerne slet og ret ikke er gode nok til at erstatte de udenlandsprofession elle, der tilbringer det meste af tiden på reservebænken, foretrækker han naturligvis de bedste spillere.

3. Det er bestemt ikke Morten Olsens skyld, at talentmassen er ringere end længe. Tværtimod har han gjort sit til at skabe et velfungerende ungdomssystem i DBU.

4. Delvist enig. Dog primært omkring Krøldrup og til dels Jon Dahl.

1. Jeg mener ikke vi feks kun skal spille 4-4-2... Men Vi skal have et alternativ når 4-3-3/4-5-1 ikke fungere. De små hold har alt for let ved at finde ud af vores spillestil, og det er da tankevækkende at selv om det ikke fungere så bliver man bare ved uden der kommer noget nyt...

2. Jeg er stadig af den opfattelse af spillere der tilbringer langt det meste af deres tid på bænken eller på tribunene, og kun får lidt spilletid hos reserverne er i dårligere form end feks en Superliga spiller der får kampe uge efter uge... Og så dårlig er Superligaen altså heller ikke, selv MO  har jo været ude og sige at den aldrig har været så god som i år...

3. Det er bestemt ikke MO skyld. Han og DBU kan dog have skræmt enkelte talenter væk med den form for træning som selv de mindste purke skal træne idag. Lad dem dog nyde bolden indtil de når op i årerne fremfor at diktere at såadn skal man spille...
Derudover kunne man måske satse på lidt mindre debutanter fremfor bare at give gud og hvermand chancen. 
Der er spillere der faktisk har succes i ukdlandet, måske ikke i de aller bedste klubber, men dog alligvel spiller hver uge og gør en forskel på deres hold, hvorfor bliver de så aldrig udtaget mens man feks skulle have Beckman med fra Lyngby sidste år, siden har ingen joo hørt noget til ham...

4. Jon dahl er helt bestemt en af de spillere jeg tænker på, derudover er en Rommedahl jo også selvskreven, selvom han skulle spille med 2 brækkede ben...

Med hensyn til om Morten Olsen skulle have haft lov til at smutte til Ajax, så husk lige på hvem DBU's favoritkandidat til at overtage er, og han er oven i købet uden kontrakt. Mon ikke det var godt nok, at vi beholdt Morten Olsen Wink

Det kan der jo være noget om, og jeg må da indrømme af hvis jeg skulle vælge mellem de 2 ville jeg bestemt foretrække MO til enhver tid  Peace

Krøldrup bliver skadet og så forventer man jo at en anden forsvarsspiller men så bliver Augu fra AaB udtaget... Den forstår jeg ikke helt, men MO må jo have en plan...

Selv om jeg gerne ser en AaB'er på holdet, selvom der bestemt ikke er nogen der har fortjent det her i foråret, så hænger det imo ikke sammen at når vi har så store problemmer i forsvaret at man så udtager en midtbanemand som erstatning...
http://www.bold.dk/nyt/Augustinussen-skal-med-til-Sverige

United-styrer
Gæst

« Svar #1806: 02 Jun 2009, 10:23 »

Har vi så store problemer i forsvaret? Vi har Simon Kjær, Kristian Bak og AMC til at danne makkerpar med Agger. Vi skal kun bruge én, så det må være rigeligt.

For mig at se ser det værre ud på den centrale midtbane, så det er fint at få en ekstra mand på den plads.

Zone 43
Manager

« Svar #1807: 02 Jun 2009, 10:35 »

Havde regnet med, at se en venstreback blive udtaget. Med de spillere der er udtaget, tror jeg på denne formation, forudsat at alle er kampklar.
http://www.dbu.dk/page.aspx?id=313

Sørensen
Jacobsen - Agger - Kjær/Bak - Poulsen
Poulsen - Bergvold/Silberbauer/Jørgensen
Rommedahl - Kahlenberg - Grønkjær
Bendter

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1808: 02 Jun 2009, 12:01 »

Ellers er Agger altså også en ret habil venstreback (han ville så bare mangle centralt), han gjorde det i hvert fald fint derude mod Spanien, da Niclas Jensen blev vist ud. Jacobsen kunne også rykkes derover, og så er der både Kvist og Jakob Poulsen, der kan klare højrebacken. Men enig, det kan da godt undre, at Mtiliga eller Chris Sørensen ikke bliver udtaget (Thomas Rasmussen er slet ikke i form til så vigtig en landskamp).

2. Jeg er stadig af den opfattelse af spillere der tilbringer langt det meste af deres tid på bænken eller på tribunene, og kun får lidt spilletid hos reserverne er i dårligere form end feks en Superliga spiller der får kampe uge efter uge... Og så dårlig er Superligaen altså heller ikke, selv MO har jo været ude og sige at den aldrig har været så god som i år...

Det er efterhånden sket nogle gange, at spillere er skiftet fra en fast plads i SAS ligaen til en tilværelse som reserve i eksempelvis Premier League, og alligevel har udtalt, at de døjer med at følge med til træningen derovre, fordi det foregår i et langt højere tempo, og under langt mere professionelle forhold end herhjemme. Den fysiske form behøver altså ikke være dårligere af at man sidder på bænken i udlandet, frem for at man spiller uge efter uge i SAS ligaen, der hvor det kan komme til at knibe er ved timingen i løb uden bold, afslutninger og tacklinger (man så f.eks. at Rommedahl løb meget offside, da han ikke spillede så meget i Ajax), det er ikke uvæsentligt, men det kan sagtens udlignes af at spilleren simpelthen bare er en bedre fodboldspiller end ham der spiller fast i SAS ligaen (som måske ikke engang er skarp i timingen, selvom han spiller uge efter uge).

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller

« Svar #1809: 02 Jun 2009, 13:52 »

En 4-4-2 kunne sagtens se sådan her ud, hvor man dropper den gamle 4-3-3 og tager mange nye unge med ind og dropper de aldrende spillere som MO holder fast i for enhver pris:

Thomas S
Kasper Bøgelund (Lars J/snart Randrup) - Kjær (Zanka) - Agger (Kristian Bak/AMC) - Michael Lumb (Mtiliga/Juelsgård)
Krohn Dehli (Jakob P/Thygesen) - Christian Poulsen (Augustinussen) - Leon Andreasen (Kahlenberg) - Simon Poulsen (Vingaard/Kahlenberg)
Bendtner (Nygaard) - Nordstrand (Bernburg)

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

JKJ
Gæst

« Svar #1810: 02 Jun 2009, 15:56 »

En 4-4-2 kunne sagtens se sådan her ud, hvor man dropper den gamle 4-3-3 og tager mange nye unge med ind og dropper de aldrende spillere som MO holder fast i for enhver pris:
Thomas S
Kasper Bøgelund (Lars J/snart Randrup) - Kjær (Zanka) - Agger (Kristian Bak/AMC) - Michael Lumb (Mtiliga/Juelsgård)
Krohn Dehli (Jakob P/Thygesen) - Christian Poulsen (Augustinussen) - Leon Andreasen (Kahlenberg) - Simon Poulsen (Vingaard/Kahlenberg)

Nu har Nygaard ikke været med i et stykke tid plus han altså har rundet de 30, kan ikke lige huska hans alder men han er i hvert fald 30+ Wink

Desuden mangler jeg en Michael Jacobsen på det hold, men ellers er vi i store træk enig...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1811: 02 Jun 2009, 16:51 »

Thomas S

Talleg, intet andet, hvor stor er forskellen på den der opstilling, og den vi spiller med (ud over at du har fjernet et par af de spillere med allermest international rutine  Wink). Den væsentligste forskel er vel i virkeligheden, at din version er mere begrænset i udvalget i front, da det åbenbart SKAL være to deciderede angribere, mens den ene i Morten Olsens optilling kan være både en angriber eller en offensiv midtbanespiller (som der immervæk er flere kompetente af, end der er angribere).

Det der med at smide alle over 30 af holdet, går måske nok i FM, men i den virkelige verden er det den sikreste vej til ikke at vinde noget som helst. Rutine er en nødvendighed, specielt på et hold der ikke helt har kvaliteten til at kunne spille med helt fremme, men selv de helt store hold kan jo ikke klare sig helt uden rutinerede spillere. Rutine vejer i stor grad op for en til tider manglende fysisk formåen. Det er klart, at eksempelvis Rommedahl, hvis force ligger i han fysiske formået (hurtighed), selvfølgelig ikke kommer så langt med sin rutine, som eksempelvis en mere teknisk spiller som Martin Jørgensen. Men nu synes jeg egentlig ikke, at Rommedahl endnu har vist tegn på at fysikken er på vej nedad, så efter min mening lidt for tidligt at undlade ham. Han gør det trods alt umuligt for modstanderen at dæmme op for vores angreb, ved at flytte bagkæden langt frem på banen, mens en teknikker på den anden kant, gør det svært at dæmme op, ved at trække bagkæden helt tilbage til baglinien. Når man tænker over det, er det altså en genial ballance at have på kanterne, da den gør det svært for modstanderen at placere bagkæden.

Så længe de gamle stadig præsterer for deres klubhold, kan jeg slet ikke se, at det overhovedet skulle komme på tale, at sætte dem af landsholdet (i hvert fald når vi snakker udlandsproffer), og det er der jo faktisk flere af dem der gør for tiden (selvom de måske ikke lige starter inde hver eneste uge).

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1812: 03 Jun 2009, 10:38 »

http://sporten.tv2.dk/article.php/id-22772676.html?forside

Jeg håber godt nok det er spin, for at forvirre Svensken, hvis ikke, så begynder det godt nok at se sort ud... Heldige har vi i hvert fald ikke været med skader op til den her kamp, Agger er altså tæt på at være uundværlig, med de øvrige skader vi har, så er han også ude, så har vi godt nok et seriøst problem.

JKJ
Gæst

« Svar #1813: 03 Jun 2009, 12:19 »

Jeg håber godt nok det er spin, for at forvirre Svensken, hvis ikke, så begynder det godt nok at se sort ud... Heldige har vi i hvert fald ikke været med skader op til den her kamp, Agger er altså tæt på at være uundværlig, med de øvrige skader vi har, så er han også ude, så har vi godt nok et seriøst problem.

Enig... Problemmet er bare at det flere gange har sat ham udenfor i Liverpool, og dermed et tilbagevendene problem for ham...

Men ja det er bestemt ikke det bedste tidspunkt for ham at få problemmer med ryggen...

cjensen94
Gæst

« Svar #1814: 03 Jun 2009, 12:27 »

Tror sgu bare det er spil for galleriet. Ligesom det FCK og Grønkjær lavede op til FCK-BIF

Sider: 1 ... 119 120 [121] 122 123 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010