home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:40:33 oxoberyt Blogs wiki software 2024
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 667 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 5 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 117 118 [119] 120 121 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 278147 gange)
DavidMadsen
Manager

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1770: 26 Apr 2009, 16:29 »

Det mener jeg faktisk ikke han kan, med mindre Morten Olsen vælger at forlænge. Der er kun godt et år til Morten Olsens kontrakt udløber, og på én sæson kan Laudrup altså ikke nå at bevise, at han kan bygge et hold op over den type fodbold han vil spille, det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre. Han kan måske godt nå at overtage et hold, som en anden har bygget op, og så føre det hold til et eller andet resultat. Problemet er bare, at Laudrup på ingen måde har bevist, at han formår at sammensætte en harmonisk trup, der kan spille fodbold, som han gerne vil have det, og samtidig skabe resultater. Et af Laudrups problemer har netop været harmoni i truppen i de klubber han har været i, han efterlod et stort rod i Brøndby, som det tog flere år at få ryddet op i, derefter gjorde han sig upopulær i Getafe, inden han smuttede der (jeg har en teori om, at han nok fik valget mellem at gå selv, eller få fyresedlen, han var i hvert fald ikke populær i klubben, i hans sidste tid dernede), og historien gentog sig så altså igen i Spartak. Det er helt klart en af de ting han skal vise han kan gøre bedre, inden han skal hentes ind som landstræner, men han skal absolut også vise at han kan skabe resultater, hvilket han heller ikke har bevist.
Nu nævner jeg heller ikke nogen steder, om Morten Olsen forlænger eller ej, derfor er det muligt at han kan nå at bevise noget. Jeg siger dog ikke at jeg tror at det sker..

Til det med harmonien; Præcis derfor tror jeg (det er den eneste grund, sådan cirka) at han ville passe bedre til et landsholdsjob. Han gider jo ikke at bruge oceaner af tid på sine klubber, og at snakke forfærdeligt meget med spillerne. Det er nok i en større grad, vigtigere hos klubhold, da de er sammen hele tiden, og harmonien spiller ind i klubbens præstationer. Det gør den selvfølgelig også på landsholdene, men ikke i samme grad, da man ikke skal spille lige så meget sammen, og tilbringe så meget tid sammen med sine holdkammerater på landsholdet, som hos klubhold.

Ret mig hvis jeg tager fejl, det hele er lige skrevet i en fart.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1771: 26 Apr 2009, 23:00 »

Nu nævner jeg heller ikke nogen steder, om Morten Olsen forlænger eller ej, derfor er det muligt at han kan nå at bevise noget. Jeg siger dog ikke at jeg tror at det sker..

Til det med harmonien; Præcis derfor tror jeg (det er den eneste grund, sådan cirka) at han ville passe bedre til et landsholdsjob. Han gider jo ikke at bruge oceaner af tid på sine klubber, og at snakke forfærdeligt meget med spillerne. Det er nok i en større grad, vigtigere hos klubhold, da de er sammen hele tiden, og harmonien spiller ind i klubbens præstationer. Det gør den selvfølgelig også på landsholdene, men ikke i samme grad, da man ikke skal spille lige så meget sammen, og tilbringe så meget tid sammen med sine holdkammerater på landsholdet, som hos klubhold.

Ret mig hvis jeg tager fejl, det hele er lige skrevet i en fart.

At være landstræner skal bestemt ikke være noget skånejob. Er Laudrup ikke villig til at involvere sig i den grad som det er nødvendigt for at være træner på topniveau, så ville det nok være bedst, hvis han bare stoppede helt... Det er mindst lige så vigtigt at der er harmoni i truppen på et landshold, som på et klubhold, er der ikke det, vinder man bare ikke kampe. Synes da også det er ret vigtigt, at en landstræner tager sig tid til spillerne, og vejleder dem, når de f.eks. står med en mulighed for at skifte klub eller lignende.

DavidMadsen
Manager

« Svar #1772: 27 Apr 2009, 13:50 »

At være landstræner skal bestemt ikke være noget skånejob. Er Laudrup ikke villig til at involvere sig i den grad som det er nødvendigt for at være træner på topniveau, så ville det nok være bedst, hvis han bare stoppede helt... Det er mindst lige så vigtigt at der er harmoni i truppen på et landshold, som på et klubhold, er der ikke det, vinder man bare ikke kampe. Synes da også det er ret vigtigt, at en landstræner tager sig tid til spillerne, og vejleder dem, når de f.eks. står med en mulighed for at skifte klub eller lignende.
Jeg er forholdsvis enig i, hvad du skriver. Men jeg mener bare, at på landshold bruger man ikke 300 dage sammen om året. Selvfølgelig skal han de engagere sig, men hans problem har jo været tid og engagering. Han skal jo ikke bruge ligeså meget tid på et landshold, som hos et klubhold. Men selvfølgelig skal han da bruge meget tid på det. Motivation og harmoni skal selvfølgelig også være der, men når han har mere tid på et landshold, kan det da være at han tager sig tid til at snakke med spillerne, og rådgive dem. I mine øjne, passer han måske bare bedre ind som landstræner. Ikke nødvendigvis for Danmark, i hvertfald ikke lige i den nærmeste fremtid.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1773: 27 Apr 2009, 16:45 »

Så lad Færøerne få ham  Grin, de har jo før haft en tidligere Dansk storspiller. Og nu vi er ved Allan Simonsen, så er han vel bare beviset på, at bare fordi man var en af sin tids bedste fodboldspillere, så behøver man ikke nødvendigvis være en god træner, det er da i hvert fald ret begrænset hvad han har drevet karrieren til, og han blev endde kåret til årets fodboldspiller i Europa. Han har så bare ikke skampulet sit navn, for at få sig et godt trænerjob...

Det er vigtigt, at en træner (også en landstræner) forstår at sætte en harmonisk trup sammen, og det er et af de punkter, hvor jeg mener Laudrup stadig har meget tilbage at bevise, det har jo været et stort rod de steder han har været. Det problem afhjælpes ikke af, at truppen ikke er samlet 300 dage om året, tvært imod, det gør det bare endnu vigtigere, at spillerne kan sammen, og kender deres plads på holdet.

Lad ham nu få noget tid til at bevise at han kan gøre det bedre, så kan vi begynde at snakke igen, problemet er jo bare, at han allerede har været ved at lufte tanker om, at hans trænerkarriere ikke skal være så lang, så spørgsmålet er, om han nogensinde når at bevise noget. Får han landstrænerjobbet, uden at have bevist mere end han har hidtil, så er det en ren foræring, udelukkende med baggrund i at han hedder som han hedder.

JKJ
Gæst

« Svar #1774: 27 Apr 2009, 17:12 »

Så lad Færøerne få ham Grin, de har jo før haft en tidligere Dansk storspiller. Og nu vi er ved Allan Simonsen, så er han vel bare beviset på, at bare fordi man var en af sin tids bedste fodboldspillere, så behøver man ikke nødvendigvis være en god træner, det er da i hvert fald ret begrænset hvad han har drevet karrieren til, og han blev endde kåret til årets fodboldspiller i Europa. Han har så bare ikke skampulet sit navn, for at få sig et godt trænerjob...

Det er vigtigt, at en træner (også en landstræner) forstår at sætte en harmonisk trup sammen, og det er et af de punkter, hvor jeg mener Laudrup stadig har meget tilbage at bevise, det har jo været et stort rod de steder han har været. Det problem afhjælpes ikke af, at truppen ikke er samlet 300 dage om året, tvært imod, det gør det bare endnu vigtigere, at spillerne kan sammen, og kender deres plads på holdet.

Lad ham nu få noget tid til at bevise at han kan gøre det bedre, så kan vi begynde at snakke igen, problemet er jo bare, at han allerede har været ved at lufte tanker om, at hans trænerkarriere ikke skal være så lang, så spørgsmålet er, om han nogensinde når at bevise noget. Får han landstrænerjobbet, uden at have bevist mere end han har hidtil, så er det en ren foræring, udelukkende med baggrund i at han hedder som han hedder.

Kan ikke være mere enig  Thumbs Up

Han må gøre sig fortjent til jobbet, og det har han slet ikke endnu...

Jeg frygter bare at han får det fordi han er Michael Laudrup og så kigger man ikke på hvad han ellers har præsteret eller rettere ikke præsteret som træner...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1775: 12 Maj 2009, 10:24 »

Nu nærmer vi os så småt en af de vigtigste kampe i VM kvalifikationen. Det ser desværre ud til at blive lidt sværere end håbet. Daniel Jensen er definitivt ude, ikke det helt store tab, da han jo trods alt stadig har spillet flere dårlige landskampe end gode, og vi har en god erstatning i Leon Andreasen, som endda er begyndt at få nogle kampe, hvor han også gør en god figur, problemet er, at også han er begyndt at trækkes med en skade, og Tyskernes løsning er som altid at trække hans visdomstænder ud (det lader de til at være svaret på alt dernede...). Jeg har ikke den store tiltro til, at det er så effektivt som de mener, men lad dem da bare prøve, hvis det er det der skal til, for at vi kan være sikre på at have Leon Andreasen med mod Sverige (så skal de dog til at skynde sig). Andreasen mener selv, at han kan være med mod Sverige, men det er absolut ikke optimalt, hvis han render rundt og er lidt småskadet i en så vigtig kamp. En Joker til pladsen ved siden af Poulsen kunne være Martin Jørgensen, som har spillet pladsen en enkelt gang før, og egentlig gjorde det ganske udmærket.

I forsvaret får Agger stadig ikke alverden spilletid i Liverpool, og nu lader Krøldrup også til at være sat af i Fiorentina (eller er han skadet?), hvor han ikke har spillet siden den 22. marts... Kjær er heldigvis stadig fast mand i Palermo, og kunne måske godt gå hen at få debut mod Svenskerne (selvom det er lidt vovet). En joker til bænken kunne være Magnus Troest, der er kommet godt igang i Parma.

På højrebacken begynder Bøgelund at se tvivlsom ud, Jacobsen spiller stadig ikke alverden i Everton, men får dog trods alt nogle minutter nu og da, mon ikke det bliver ham vi skal sætte vores lid til.

Venstrebacken giver igen, igen anledning til problemer, da både Jakobsen og Thomas Rasmussen sidder ude, så igen, igen skal der skiftes ud på den plads...

At vi mangler Søren Larsen i angrebet ser jeg ikke som det store problem, tror alligevel ikke vi ville få alverden ud af ham, mod et hold som Sverige, der er Bendtner klart at foretrække på toppen, forhåbentlig med Jon Dahl hængende bagved, hvis han er skadesfri til den tid... Ellers er Martin Jørgensen også en mulighed på den hængende plads, Krohn-Dehli kan også bruges der (Nordstrand har ikke været god på den plads, så ham skal vi nok hellere bruge som reserve til den forreste plads). Som reserve for Bendtner er Nordstrand som sagt en mulighed, men Farlige Frank kunne også være en mulighed, han er meget formstærk for tiden, Nygård er også en ret formstærk mulighed.

På kanterne er der vel næsten frit valg, der ser vi ud til at være dækket nogenlunde godt ind, Grønkjær er på vej tilbage, Borring er klar, Martin Jørgensen er også her en mulighed, Rommedahl, Krohn-Dehli kunne være et bud på et alternativ til Rommedahl, Løvenkrands får spilletid i Newcastle, Jakob Poulsen er også rimeligt godt kørende for AGF for tiden, så han kunne faktisk også være et alternativ til højrekanten (der er sikkert flere, men jeg kan ikke lige komme på hvem det er). Har vi problemer på kanterne, så er de i luksusklassen.

Men alt i alt, ser det desværre ud til, at skader og manglende spilletid igen giver os problemer med kontinuiteten, på holdet, og især i forsvaret. Forhåbentlig får vi point med fra kampen alligevel, og allerhelst alle tre.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1776: 18 Maj 2009, 09:42 »

Så er Leon Andreasen også definitivt ude af landskampen mod Sverige  Skuffet

Vi er da virkelig forfulgt at uheld på det landshold, endelig står vi med en gylden mulighed for at kvalificere os til en slutrunde, og så begynder skader igen, igen at sætte en kæp i hjulet for os. Med både Daniel Jensen og Leon Andreasen ude, begynder det at se svært ud, at finde en kvalificeret spiller til pladsen ved siden af Christian Poulsen...

På den positive front, så blev Krøldrup skiftet ind for Fiorentina i weekenden, så han er da trods alt ikke skadet, men i super kamptræning kan han vel nærmest heller ikke nå at blive, med mulighed for max 180 minutters yderligere spilletid inden landskampen.

Og ja, med gårsdagens præstation in mente, så virker Thomas Rasmussen temmeligt langt fra noget der ligner kampform, så venstrebacken ser det stadig ikke for godt ud for. Mon ikke det må blive enten Chris Sørensen eller Mtiliga der kommer til at tage sig af den plads.

Men absolut ikke den bedste optakt vi kunne ønske os til denne vigtige kamp.

JKJ
Gæst

« Svar #1777: 25 Maj 2009, 14:43 »

Så er de første 21 ud af 23 spillere udtaget til landsholdet..

Bla med comeback til Grønkjær og evt debutanter i Kjær og Kristian Bak...

http://www.bold.dk/nyt/Bak-Groenkjaer-og-Kjaer-i-Olsens-hat

marcusdyhr
Reserveholdsspiller

« Svar #1778: 25 Maj 2009, 14:45 »

et godt hold, men hvorfor 3 målmænd?

Peace Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 08/09 Peace
Græder Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 09/10 Græder
!!! Håber guldet kommer til OB i 10/11 !!!

United-styrer
Gæst

« Svar #1779: 25 Maj 2009, 14:48 »

Til trods for de mange skader kan vi stille med et udmærket hold. Mit bud:

TS

Lars J. - Kjær (bliver det næppe) - Agger - ?

Hjalte - Poulsen

Romme    Kahlenberg    Grønkjær

Bendtner

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1780: 25 Maj 2009, 14:56 »

Det kan godt være Hjalte har haft et godt forår. Problemet er bare at han ikke har været inde over landsholdet på det seneste, så det vil være en gambling at tage ham med. Jeg har dog også svært ved at se hvem der skal erstatte Daniel Jensen/Andreasen. Et frækt træk kunne være Kristian Bak der ikke spiller pladsen normalt, men har overblikket og er en naturlig leder, så jeg tror han vil være et friskt pust.

Spørgsmålet er om MO tør satse på Simon Poulsen som venstre back, eller om en Chris Sørensen sniger sig med og så får en startplads. Man må formode, at backs primært vil skulle løse defensive opgaver i den kamp. Et uafgjort resultat vil i hvert fald være godt imo.

marcusdyhr
Reserveholdsspiller

« Svar #1781: 25 Maj 2009, 14:59 »

jeg synes ikke simon poulsen skal bruges men chris sørensen på venstre back Opstemt

Peace Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 08/09 Peace
Græder Sølvet gik til de hvide og blå fra fyn i 09/10 Græder
!!! Håber guldet kommer til OB i 10/11 !!!

sindsygt
Gæst

« Svar #1782: 25 Maj 2009, 15:06 »

et godt hold, men hvorfor 3 målmænd?
Du skal måske lige tænke dig om, en ekstra gang inden du spørger.

Der er altid 3 målmænd med, hvis 1/2. målmanden skadet, kan 3. manden tage over..

fc-hansen
Manager

« Svar #1783: 25 Maj 2009, 15:20 »

jeg tror faktisk at man gør det, man sætter Lars J. over på venstrebacken, og Kvist ind på højre Wink

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1784: 25 Maj 2009, 15:24 »

jeg tror faktisk at man gør det, man sætter Lars J. over på venstrebacken, og Kvist ind på højre Wink

Det kunne faktisk godt være en løsning, igen fordi backs sandsynligvis primært skal løse defensive opgaver Smiley

Sider: 1 ... 117 118 [119] 120 121 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010