home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
10 Sep 2025, 20:45 g00n Blogs Minimalistic 2020
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23606
  0 Brugere, 1226 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 341454 gange)
Spezialized
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1425: 27 Mar 2009, 08:57 »

@ FCB: Tror nu, at Olsen vælger Rasmussen fra start af, og sætter Jacobsen ind i løbet af anden halvleg. Desuden skal du nok ændrer 4-3-3 til 4-2-3-1, så skulle den være der.

Læste lige på bold.dk at Michael Jakobsen starter inde, da Thomas Rasmussen ikke når at blive 100 % klar.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1426: 27 Mar 2009, 09:02 »

Så fordi, at vi har satset offensivt mod dem 1 (én!!) gang tidligere, for snart 10 år siden, i en situtation, hvor vi kom bagud - igen, det kunne også ske på lørdag - og skulle hente en sejr. Vi spillede en 4-2-3-1 formation i det omvendte opgør, i efteråret, og her hentede vi en sikker sejr. Why not do that again?

Desuden formoder jeg, at du kender meget til maltesisk fodbold, siden du på forhånd ved, at Mifsud bliver deres eneste spiller på vores halvdel.

I FM ville det sikkert gå, at stille så offensivt, som du vil. Men der er forskel på FM og IRL.

Skulle man endelig ændrer på formationen, så kunne den meget vel se således ud:
Sørensen
Agger - Krøldrup - M. Jacobsen
Borring - Poulsen - Jensen - Kahlenberg
?
Larsen - Bendter

Agger og Jacobsen kan skiftevis tage løb med fremad, så vi på den måde, er sikre på, at vi har mindst to mand tilbage.
Spørgsmålettegnet på den offensive midtbane, er sat, da vi har en 2-3 valg til den position, og her kan det ene valg være lige så godt som det andet.

@ FCB: Tror nu, at Olsen vælger Rasmussen fra start af, og sætter Jacobsen ind i løbet af anden halvleg. Desuden skal du nok ændrer 4-3-3 til 4-2-3-1, så skulle den være der.

Michael Jakobsen er faktisk flyttet over på starterholdet til træningen, så det kunne meget vel blive ham, der starter inde på venstrebacken i morgen. Thomas Rasmussen er ikke i topform, det siger han selv, og det viser pulsmålingerne, der har foretaget i landsholdslejren, så det er nok derfor, Jakobsen kunne gå hen at blive foretrukket. Jeg synes det lyder nogenlunde fornuftigt, Thomas Rasmussen har haft lidt problemer, med at have luft til både at deltage offensivt og defensivt, i sine første kampe i Brøndby her i foråret, og det kunne godt hæmme os en del, mod et defensivt orienteret hold, at vores højreback, ikke har luft til at løbe med frem i offensiven. I Brøndby har han klaret sig på sin rutine, og vidst hvornår han skulle løbe med, og hvornår det var bedre at spare på kræfterne, men mod Malta, må man formode, at der ikke bliver mange lejligheder til at spare ret meget på kræfterne, ved at blive tilbage, uden at det samtidig bliver en hæmsko i holdets offensive spil.

Edit:
Aaarghhh, så blev jeg lige overhalet af Spez' oneliner  ticked off   Grin

Zone 43
Manager

« Svar #1427: 27 Mar 2009, 09:14 »

Den nyhed må jeg have misset i farten, da jeg ikke var klar over dette. Men i såfald, er der intet i vejen med FCBs opstilling, omend det måske skal være 4-2-3-1 istedet, som skrevet før. Smiley

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

ManUtd83
Manager

« Svar #1428: 27 Mar 2009, 14:33 »

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Juventus-foerer-kampen-om-Kjaer

Vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle poste det her.

Men det er jo helt vildt. For et år siden anså jeg ham som et temmeligt middelmådigt talent i FCM, og hans præstationer i SAS-ligaen imponerede mig sjældent. Da han skiftede til Palermo tænkte jeg "Så, der røg muligheden for at han udvikler sig ordentligt". Nu anses for at være det bedste forsvarstalent i Serie A og kædes sammen med alle de store italienske. Det er rimelig vildt.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1429: 27 Mar 2009, 14:43 »

Det er ganske imponerende, og det er i det hele taget voldsomt hvad vi kan præstere af centrale forsvarsspillere pt. med fremtid i. Ud over Agger og Kjær, render en Magnus Troest rundt i Parma og får godt med spilletid, så bevarer han det kølige overblik, hvad han indtil nu selv har indrømmet ikke hele tiden har været tilfældet i hans tid i Italien, er han et rigtig godt bud på en der kan presse de to i fremtiden. Så er der Mathias Zanka, der nok snart ender i udlandet, f.eks. den tyske Bundesliga. Ganske imponerende. hvis bare det var sådan på alle positioner Smiley

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #1430: 27 Mar 2009, 15:07 »

Læste lige på bold.dk at Michael Jakobsen starter inde, da Thomas Rasmussen ikke når at blive 100 % klar.

Ja det er lidt vildt, når man tænker på at han de seneste mange gange ikke engang har været tænkt på at blive udtaget.

Det er ganske imponerende, og det er i det hele taget voldsomt hvad vi kan præstere af centrale forsvarsspillere pt. med fremtid i. Ud over Agger og Kjær, render en Magnus Troest rundt i Parma og får godt med spilletid, så bevarer han det kølige overblik, hvad han indtil nu selv har indrømmet ikke hele tiden har været tilfældet i hans tid i Italien, er han et rigtig godt bud på en der kan presse de to i fremtiden. Så er der Mathias Zanka, der nok snart ender i udlandet, f.eks. den tyske Bundesliga. Ganske imponerende. hvis bare det var sådan på alle positioner Smiley

Bestemt helt sikkert en position vi er godt besat på. I øvrigt har vi også en Michael Gravgaard, der er en kompetent midterforsvar når han rammer niveauet.

Men derimod er offensiven i mine øjne ikke vildt prangende.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1431: 27 Mar 2009, 15:20 »

Ja også Gravgaard er en kandidat helt sikkert og sammen med Krøldrup kan vi pludseligt stå med seks centrale forsvarsspillere om et par år Smiley Og fra SAS Ligaen er der "underdogs" som Winston Reid og Anders Kure der bestemt også har godt talent Smiley

Du kan så have ret i, at vores offensiv pt. ikke er i nærheden af det, det centrale forsvar kan præstere (ville jo egentligt også gøre os til et top 5 hold i Europa nærmest, hvis det var tilfældet Smiley). Men der er masser af potentiale i det. Hvis bare Kahlenberg kan overføre hans gode spil fra Auxerre til landsholdet, Bendtner bliver i Arsenal og forsætter med at udvikle sig og Søren Larsen får sig noget spilletid, har vi da i hvert fald lidt at byde på her. Men det er rigtig at det ikke springer i øjnene som i forsvaret Smiley

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #1432: 27 Mar 2009, 15:22 »

Ja også Gravgaard er en kandidat helt sikkert og sammen med Krøldrup kan vi pludseligt stå med seks centrale forsvarsspillere om et par år Smiley Og fra SAS Ligaen er der "underdogs" som Winston Reid og Anders Kure der bestemt også har godt talent Smiley

Du kan så have ret i, at vores offensiv pt. ikke er i nærheden af det, det centrale forsvar kan præstere (ville jo egentligt også gøre os til et top 5 hold i Europa nærmest, hvis det var tilfældet Smiley). Men der er masser af potentiale i det. Hvis bare Kahlenberg kan overføre hans gode spil fra Auxerre til landsholdet, Bendtner bliver i Arsenal og forsætter med at udvikle sig og Søren Larsen får sig noget spilletid, har vi da i hvert fald lidt at byde på her. Men det er rigtig at det ikke springer i øjnene som i forsvaret Smiley

Ja heller ingen tvivl om at vores største kort i offensiven har kvalitet, men problemet er bare at det er meget svingende angående spil for mange af spillerne!

Zone 43
Manager

« Svar #1433: 27 Mar 2009, 16:44 »

Magnus Troest kan også spille højreback, right? Defensivt vil vi ihf. stå stærkt efter VM10, såfremt Troest, Kjær og hvad nu ellers hedder kan fortsætte deres udvikling.

Dansk fodbold har vel altid været kendt for, at have en stærkt defensiv og det ser også ud til at fortsætte, mens det offensivt ser lidt 'tyndt' ud hvis spillere som Agger, Bille og Granskov er fremtiden, hvilket jeg godt kunne forestille mig. Men så er det godt, at vi har Bendter de næste mange år Wink

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1434: 27 Mar 2009, 16:58 »

Det er jo lidt sjovt, for kigger man f.eks. på 80'er holdet, så var deres defensiv også meget stærk og vi havde en Elkjær i front der kunne sætte mål i rusen. Ham har vi i dag i Bendtner hvis vi skal sammenligne, samtidigt med at defensiven i fremtiden kan blive rigtig solid. Problemet er bare, at vi ikke har en Laudrup eller Arnesen eller Allan Simonsen som de kreative kræfter. Søren Lerby har vi i Christian Poulsen så også her er vi godt dækket ind.

Og på en eller anden sjov måde, har vi også det 80'ernes landshold havde som erstatning for Elkjær: John Eriksen, i direkte skikkelse af Søren Larsen. Der er himmelhvid forskel på deres spillestil og styrker spillemæssigt, men de har en ting til fælles: De ved hvor målet står.

Zone 43
Manager

« Svar #1435: 27 Mar 2009, 18:42 »

Og nu er VKs teori skudt igen, igen. Denne gang af Morten Olsen.

http://www.bold.dk/nyt/Morten-O-Man-vinder-ikke-bare-over-Malta

- Daniel Agger.

Spezialized
Landsholdsspiller

« Svar #1436: 27 Mar 2009, 20:17 »

Og nu er VKs teori skudt igen, igen. Denne gang af Morten Olsen.

http://www.bold.dk/nyt/Morten-O-Man-vinder-ikke-bare-over-Malta

Mon ikke VK så bare vil påstå at MO ikke har ret?  Tunge

Zone 43
Manager

« Svar #1437: 27 Mar 2009, 20:22 »

Mon ikke VK så bare vil påstå at MO ikke har ret?  Tunge

Højest sandsynligt.

- Daniel Agger.

ManUtd83
Manager

« Svar #1438: 28 Mar 2009, 12:16 »

Så er det i aften at der spilles landskamp på Malta - glæder mig som et lille barn til at se landsholdet igen. Uden at lyde alt for dramatisk kan man vidst godt sige, at denne kamp SKAL vindes hvis de rød-hvide gerne vil spille fodbold i Sydafrika i 2010.

Denne line-up er nærmest sikker ud fra udtalelser og observationer i træningen. Heldigvis er der ingen skader.

Sørensen

Jacobsen - Krøldrup - Agger - Jakobsen

Poulsen - Jensen

Rommedahl - Jørgensen - Kahlenberg

Bendtner

God, stærk opstilling der snildt kan slå Malta. Disse ting tror jeg bliver afgørende for dansk sejr i aften.

Motivationen
På et meget lille stadion med meget få tilskuere bliver stemningen nok lidt død. Det er før set at sådanne areaner hiver intensiteten ud af kampene, men det må ikke ske i aften. Derfor skal der være tænding og koncentration fra start til slut og det må være Morten Olsens job at motivere tropperne. 0-0, som i mine øjne er værst tænkelige scenarie, skal undgås.

Nicklas Bendtner
Arsenal-angriberen er sprængfyldt med selvtillid efter en god periode for klubholdet, og jeg tror han bliver nøglen der kan låse et dybtliggende Malta-forsvar op. Han har evnen og modet til at prøve de kreative ting, og er efterhånden blevet rigtig god til både at gå selv, men også at finde sine medspillere. Skal der - gud forbyde det - spilles primitivt sidst i kampen har han også størrelsen til at heade lange bolde videre eller holde på bolden.

Dødbolde
Danmark skal få så meget som muligt ud af dødboldene i aften, for det kan være en god måde at få hul på bylden på. Vi kan også forvente at en del af dem. Spillere som Agger, Bendtner, Krøldrup og Poulsen kan alle heade, mens Martin Jørgsen eller Michael Jakobsen højst sandsynligt skal stå for udførelsen af dødboldene.

Opmærksomhed på kontra
Malta's absolutte stjerne er Barnsleys angriber Michael Mifsud, og ham skal der holdes øje med. Han er lynhurtig og en god afslutter, så hvis der bliver sløset i forsvaret kan det snildt komme til at koste dyrt. Scorer Malta vil det gøre opgaven væsentligt sværere, så det må ikke ske.

Tror på en 4-0 sejr til Danmark! Bendtner (2), Jørgensen og Kahlenberg på tavlen!

United-styrer
Gæst

« Svar #1439: 28 Mar 2009, 12:31 »

Jeg glæder mig også meget til landsholdsbold, om end jeg er mere spændt på kampen på onsdag. Jeg kan simpelthen ikke se os sætte til i dag. Til gengæld er jeg spændt på at se, hvordan spillet vil fungere. Jeg synes, det er en interessant startopstilling og glæder mig især til at se Martin Jørgensen i den rolle, han forvaltede så forbilledligt, da vi vandt 3-2 på Old Trafford for efterhånden mange år siden.

Sider: 1 ... 94 95 [96] 97 98 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010