home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1158 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277374 gange)
JKJ
Gæst

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #765: 08 Sep 2008, 15:00 »

Nu er det den slags fodbold Morten Olsen er bedst til, du går heller ikke ud og beder Zlatan om at spille venstreback, og som sagt, jeg er så træt af at høre på alle disse tallege, Morten Olsen har også prøvet den 4-4-2 i så stædigt påstår er bedre, personligt synes jeg ikke det så ud til at gøre noget som helst bedre, og så kan man vel lige så godt holde fast i det koncept, man kender bedst.

Og igen, det er lidt sjovt at hører når medierne først i en spalte kritiserer Morten Olsen for at ville spille teknisk fodbold, når spillerne slet ikke kan det, for så i den næste spalte at skrive hvordan Danskerne er Nordens Brassere, og jo, det er lige netop hvad de flere gange har skrevet bare det sidste års tid. Og umiddelbart vil jeg mene, at vi har flere udmærkede teknikkere, end vi har tonsere, og specielt angribere ville det komme til at knibe med, hvis vi skulle til at spille en gang kedelig defensiv drillobold, for vi har reelt kun Bendtner til at pille de lange bolde ned, hvis vi skal have en spiller med et bare nogenlunde niveau, og Bendtner er i øvrigt ikke nogen dårlig tekniker, tvært imod.

@JKJ, vi er enige om, at ranglisten ikke kan bruges til at vurdere hvilken plads et hold vil komme på, held spiller også ind, og det har vi altså heller ikke haft meget af. Før EM-slutrunden spillede vi i øvrigt også lige op med tre af de deltagende nationer, vi spillede lige op med Sverige to gange, i betydende kampe, at vi så blev dømt til at tabe den ene, kan vi takke Christian Poulsen og en vis fodboldidiot for. Kampen i Spanien var vi også ret godt inde i, på trods af at vi var en mand i undertal det meste af kampen. Der skulle ikke have været ret meget held i sprøjten, før kvalifikationen havde set helt anderledes ud, det held har f.eks. Polen vel bare haft, men det totalt er udeblevet hos os. Og ja, jeg ved godt, at man siger at heldet kommer til dem der opsøger det, det sker bare ikke altid.

Med en portion held tror jeg på at vi kommer med til VM, men det kan efter min mening aldrig være noget vi kan tillade os at forvente, vores pulje taget i betragtning. Minimumsforventning en kan aldrig blive mere end en tredjeplads i det selskab.

Jeg forventer nu heller ikke vi skal med til en slutrunde hvergang når man tænker på hvor lille vores lille land nu engang er og dermed  hvor svært vi har ved at få gode spillere i tide og utide som i andre lande, det er simpelthen utopi at tro på det...

Så er der det berømte held og uheld, det forfølger nogen og andre har intet, at vi så ikke har haft det 4 år i træk er såp måske lige i overkanten Wink

Zlatan sætter man ikke bare ned som venstre back, men en Silber der ikke har spillet den plads i over 10 år kan pludselig godt spille der iflg MO, bortset fra navnene hvad er så forskellen??

Jeg er totalt ligeglad med om vi spiller det ene system eller det andet, det mindste jeg kan forlange er vel bare at man sætter friske folk på banen der er i form, har nogle kampe i benene og får en chance...

Alt for mange gange er halv/hel skadet jo blevet sat på banen fordi de engang var gode og viste et eller andet, eller folk der ikke har spillet en eneste hel kamp for deres klub hold i halve år også får chancen...
Og hvordan skal vi nogensinde få en god stabil venstreback, når en højremidt pludselig skal ned at spille den, eller de nye der får chancen får en kamp og så er det ud igen, giv dem dog 4-5 kampe så de kan komme ind i rytmen, så er jeg ligeglad med om det er CP, MJ, TR eller en helt anden... Giv dem dog chancen for at vise noget...

Jeg så som tidligere nævnt ikke kampen mod Ungarn, men efter hvad jeg har læst, var Jon og Rommedal blandt de dårligste sammen med flere... Men det er 2 af de rutinerede som vi åbenbart skal satse på, den ene har så ikke spillet en kamp i flere mdr og er ikke i form, og den anden skal være heldig hvis han kommer på bænken i sin klub... Hvordan kan man dog satse på dem, de kan da ikke tilføre noget som helt når de ikke er i form...
Jeg vil ikke sige at deres potentiele afløsere evt kunnet have gjort det meget bedre, men mon ikke de alligevel havde kæmpet og prøvet en del mere end de 2, imo er de alt for sikre på deres plads lige meget hvordan deres form er...

men det er alligevel ikk kune træneres skyld. jeg mener at christian poulsen skal træde mere i karakter han var næsten anonym under kampen mod ungarn men også i de seneste par kampe. men også nogen af de andre spillere for den sags skyld. vi mangler en der går forrest og viser vejen. også bruge en der er 100% klar i stedet for dem der lige har været skadet de kan jo næsten ikk yde på 100%

Selvfølgelig er det  også MO skyld, hvis han giver CP nogle opgaver skal han jo ikke til at lave alt muligt andet... At det så måske skyldes vi har alt for store forventninger til CP er så noget andet, men hvis MO giver ham besked på at ligge lige foran forsvaret og agere skraldemand så skal han jo ikke til at spille offensivt bold for så mangler han jo bagved...
Men CP skylder en del, det er vi enig om...

JKJ
Gæst

« Svar #766: 08 Sep 2008, 15:02 »

Glimrende argument. Jeg er overbevist. Fyr Olsen med det samme. Skift system. Skift spillerne. Trøjerne. Hjemmebanen. Skift alt hvad der kan skiftes.

Fyr Olsen- Enig  Peace
Skift system - Enig  Peace
Skift spillerne - Nogen af dem i hvert fald  Peace
Trøjerne - Ja tak, vi vil have Hummel tilbage   Peace
Hjemmebanen - Ja tak gerne en hvor vi kan fylde hele stdion ud og også gerne med et friskt plant grønt græstæppe  Peace

Er skrevet med den samme ironi som du skrev det Wink
« Seneste Redigering: 08 Sep 2008, 15:06 af JKJ » Logged

real ralle
Førsteholdsspiller

« Svar #767: 08 Sep 2008, 15:44 »

Har ikke set kampen, hvem var bedst for dk.

Hamza_BIF
Manager

« Svar #768: 08 Sep 2008, 15:46 »

Har ikke set kampen, hvem var bedst for dk.

Synes det var Stephan andersen eller agger Smiley

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Zone 43
Manager

« Svar #769: 08 Sep 2008, 16:16 »

Jeg forventer nu heller ikke vi skal med til en slutrunde hvergang når man tænker på hvor lille vores lille land nu engang er ...

Holland er også et lille land, som er med hver gang. Måske man kigge rette blikket derned for at få noget inspiration? :-)

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

ManUtd83
Manager

« Svar #770: 08 Sep 2008, 16:18 »

Holland er også et lille land, som er med hver gang. Måske man kigge rette blikket derned for at få noget inspiration? :-)

Lige præcis. Det er lidt en gåde, hvordan deres talentarbejde kan være så meget bedre end det danske. Der er jo ikke flere indbyggere - dog måske en større interesse for sporten, som giver flere talenter.

Det ville da være sygt lækkert, hvis Danmark kom til at minde om Holland i kvalitet og styrke.

ZhotLog
Gæst

« Svar #771: 08 Sep 2008, 16:21 »

Arhh.. Når vi taler talentmasse, går man jo ud fra landets indbyggertal, ikke dets størrelse. Og Holland har trods alt 16,3 millioner indbyggere, tre gange så mange som Danmark. 

ManUtd83
Manager

« Svar #772: 08 Sep 2008, 16:24 »

Arhh.. Når vi taler talentmasse, går man jo ud fra landets indbyggertal, ikke dets størrelse. Og Holland har trods alt 16,3 millioner indbyggere, tre gange så mange som Danmark. 

Hoov - det var jeg ikke engang klar over. Troede det var omkring 5-6-7 mil. ligesom i DK.

Der kan man se..

-LFC-
Manager

« Svar #773: 08 Sep 2008, 16:24 »

Der bor godt nok 16 millioner i Holland, men det ville da være rart, hvis vi kunne lave bare halvt så mange gode spillere som dem. Det kunne være rart, hvis FCK gjorde lidt til at hjælpe til den danske talentudvikling. Brøndby har allerede skabt en del store spillere igennem årene, men man kan jo altid blive bedre. Smiley

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #774: 08 Sep 2008, 17:34 »

Jeg forventer nu heller ikke vi skal med til en slutrunde hvergang når man tænker på hvor lille vores lille land nu engang er og dermed  hvor svært vi har ved at få gode spillere i tide og utide som i andre lande, det er simpelthen utopi at tro på det...

Så er der det berømte held og uheld, det forfølger nogen og andre har intet, at vi så ikke har haft det 4 år i træk er såp måske lige i overkanten Wink

Zlatan sætter man ikke bare ned som venstre back, men en Silber der ikke har spillet den plads i over 10 år kan pludselig godt spille der iflg MO, bortset fra navnene hvad er så forskellen??

Jeg er totalt ligeglad med om vi spiller det ene system eller det andet, det mindste jeg kan forlange er vel bare at man sætter friske folk på banen der er i form, har nogle kampe i benene og får en chance...

Alt for mange gange er halv/hel skadet jo blevet sat på banen fordi de engang var gode og viste et eller andet, eller folk der ikke har spillet en eneste hel kamp for deres klub hold i halve år også får chancen...
Og hvordan skal vi nogensinde få en god stabil venstreback, når en højremidt pludselig skal ned at spille den, eller de nye der får chancen får en kamp og så er det ud igen, giv dem dog 4-5 kampe så de kan komme ind i rytmen, så er jeg ligeglad med om det er CP, MJ, TR eller en helt anden... Giv dem dog chancen for at vise noget...

Jeg så som tidligere nævnt ikke kampen mod Ungarn, men efter hvad jeg har læst, var Jon og Rommedal blandt de dårligste sammen med flere... Men det er 2 af de rutinerede som vi åbenbart skal satse på, den ene har så ikke spillet en kamp i flere mdr og er ikke i form, og den anden skal være heldig hvis han kommer på bænken i sin klub... Hvordan kan man dog satse på dem, de kan da ikke tilføre noget som helt når de ikke er i form...
Jeg vil ikke sige at deres potentiele afløsere evt kunnet have gjort det meget bedre, men mon ikke de alligevel havde kæmpet og prøvet en del mere end de 2, imo er de alt for sikre på deres plads lige meget hvordan deres form er...

Selvfølgelig er det  også MO skyld, hvis han giver CP nogle opgaver skal han jo ikke til at lave alt muligt andet... At det så måske skyldes vi har alt for store forventninger til CP er så noget andet, men hvis MO giver ham besked på at ligge lige foran forsvaret og agere skraldemand så skal han jo ikke til at spille offensivt bold for så mangler han jo bagved...
Men CP skylder en del, det er vi enig om...

At Silberbauer får én halvleg på venstrebacken i en totalt ligegyldig venskabskamp (og i øvrigt den halvleg hvor det var Danmark der styrede kampen) kan jeg simpelthen ikke forstå, at folk kan blive ved med at tærske langhalm over. Nu er han prøvet på pladsen, Morten Olsen ved hvad han kan forvente, hvis han i en nødsituation skulle blive tvunget til at trække en midtbane ned på venstrebacken f.eks. og Christopher Poulsen er godt på vej til at blive spillet ind på pladsen, hvad helv..... er problemet?  Wink

Det jeg mente med Zlatan sammenligningen var, at man ikke sætter et af sine bedste kort til at gøre noget fuldstændig uvant.

Hvem der skal udtages og sættes på banen er der sikkert tæt på 5 millioner meninger om, det kan vi diskutere fra nu af og til dommedag, uden at blive enige, og det' uanset hvad træneren så hedder. Vi kan dog sagtens blive enige om, at det er ved at være på tide at Rommedahl bliver sat af holdet, ikke så meget fordi han ikke spiller for sin klub, som for at han simpelthen virker alt for sikker på sin plads, og derfor ikke tager kampene seriøst nok. At han ikke spiller kan man næsten ikke tillade sig at bruge som grund til at sætte ham af, for det er faktisk ikke så længe siden han var en af de bedste hver gang landsholdet spillede, og det' på trods af, at han i den periode spillede mindre for sin klub end nogensinde før eller siden.

At Jon skal sættes af, er jeg helt uenig i, ok, det er måske ikke 100% sund fornuft at sætte ham ind fra start, når han lige akkurat er begyndt at træne med efter en skade, men igen, man skal jo også passe på ikke at pille hele rygraden ud af holdet på en gang, det har vi jo diskuteret tidligere i tråden, hvad man får ud af.

Og så synes jeg igen at der er et par stykker her i tråden, der allerede har glemt, at Christian Poulsen faktisk efter et års tid nede i en bølgedal på landsholdet, præsterede på sit vanlige niveau i et par venskabskampe før sommerens slutrunde.

Og til dem der gerne vil sammenligne os med Holland - Jeg tror ikke kun vi skal finde forskellen i indbyggerantal, men i den grad også i den måde ungerne bliver opdraget på i landene, og den måde klubberne prioriterer på. I Danmark er børn ekstremt overbeskyttede og overforkælede idag, det får vi ikke store fodboldspillere ud af, men når så klubberne samtidig investerer mere i Afrikanske lykkeriddere og afdankede Svenskere end de investerer i deres talentudvikling, så er vi for alvor bagefter med antallet af talenter i forhold til befolkningen i landet.

Niels
Reserveholdsspiller

« Svar #775: 08 Sep 2008, 17:40 »

Jeg tror ikke kun, vi skal finde forskellen i indbyggerantal, men i den grad også i den måde ungerne bliver opdraget på i landene, og den måde klubberne prioriterer på. I Danmark er børn ekstremt overbeskyttede og overforkælede i dag, det får vi ikke store fodboldspillere ud af, men når så klubberne samtidig investerer mere i afrikanske lykkeriddere og afdankede svenskere, end de investerer i deres talentudvikling, så er vi for alvor bagefter med antallet af talenter i forhold til befolkningen i landet.

Der ligger helt klart noget sandhed mellem dé linier. Hvad var det, Cruyiff sagde om storesøster Laudrup? Var det ikke noget med, at sku' han (Michael, altså) ha' fået mere ud af sit talent, manglede han (stadig Michael) at være født i en baggård?

JKJ
Gæst

« Svar #776: 08 Sep 2008, 18:04 »

Vi skulle bruge den halvleg Silber spillede venstreback til at spille en mand ind på pladsen, ikke til at eksperimentere på en af de pladser vi har aller sværest ved at finde en fast mand til...

Og for nu at bruge dit eget sprog Wink men hvad helvede, jeg skrev så bare hele ordet  Peace , kan vi bruge til at vi spiller godt i vores træningskampe når vi så ikke præstere noget som helst når det gælder...
De kampe vi spillede inden EM var opvarmingskampe for flere hold der skulle med og de ville naturligvis ikke satse alt for dermed at gå glip af en slutrunde, de har vi selv vist da vi skulle med til EM og VM for nogle år siden...

Og nej vi skal ikke tage hele rygraden ud af holdet, men det mener jeg nu heller ikke  man gør ved at sætte 2 af holdet og dermed prøve at spille 2 ind som har formen og er 100% klar...

Jon fik åbenbart en ny skade her i weekenden plus hanss ribben stadig ikke er ok... Men jeg vil næsten væde hvad som helst på at han alligevel spiller selv om det så bliver for 30-40% styrke, og det er da helt galt og på den måde kommer vi ingen steder... og mod et hold som Portugal skal vi være het oppe på dupperne for ikke at få en lussing...

Zone 43
Manager

« Svar #777: 08 Sep 2008, 21:21 »

Christopher Poulsen tvivlsom

Virkelig, virkelig skidt hvis han ikke når at blive klar, da han er den eneste venstreback. Forhåbenlig får MO udtaget en afløser, så vi kan bruge en rigtig venstreback og ikke nogen midtbanespiller.. :-)

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

JKJ
Gæst

« Svar #778: 09 Sep 2008, 13:03 »

Christopher Poulsen tvivlsom

Virkelig, virkelig skidt hvis han ikke når at blive klar, da han er den eneste venstreback. Forhåbenlig får MO udtaget en afløser, så vi kan bruge en rigtig venstreback og ikke nogen midtbanespiller.. :-)

Vi er nærmest uhyggelig hårdt ramt af skader... Men det kan jo sætte det spørgsmålstegn om der bliver trænet rigtig i div trænings samlinger??
Nu hører man jo ikke alt for andre holds samlinger, men jeg tror simpelthen ikke på de får så mange skader vi gør når holdet er samlet, det er vel nærmest hverdagskost at 3-5 mand hvergang bliver skadet på et eller andet niveau...

Jeg tror ikke holdet når at få en spiller til Sporting og de senste forlydner tyder da også på at LJ bliver rykket over i venstre siden mens enten Silber eler Leon A skal tage højre side...
Ikke optimalt på nogen måde, og jeg er da også lidt forundret over at der kun er udtaget en venstreback blandt de 23 mand når vi jo nu har haft så store problemmer på den plads...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #779: 09 Sep 2008, 14:43 »

Vi er nærmest uhyggelig hårdt ramt af skader... Men det kan jo sætte det spørgsmålstegn om der bliver trænet rigtig i div trænings samlinger??
Nu hører man jo ikke alt for andre holds samlinger, men jeg tror simpelthen ikke på de får så mange skader vi gør når holdet er samlet, det er vel nærmest hverdagskost at 3-5 mand hvergang bliver skadet på et eller andet niveau...

Jeg tror ikke holdet når at få en spiller til Sporting og de senste forlydner tyder da også på at LJ bliver rykket over i venstre siden mens enten Silber eler Leon A skal tage højre side...
Ikke optimalt på nogen måde, og jeg er da også lidt forundret over at der kun er udtaget en venstreback blandt de 23 mand når vi jo nu har haft så store problemmer på den plads...

Hehe, først skal man satse på én til positionen, og så holde sig til ham, men nu er det også galt, når man så gør det  Smiley Men nu er det jo en AaB'er der er udtaget, til at passe på spillernes helbred, så pas nu på, før du kommer for godt igang med at kritisere den del af landsholdsopsætning en  Wink

Ud fra hvad jeg har hørt, så døjede Christopher Poulsen allerede lidt med knæet, før kampen med Ungarn, og nu er det så bare blevet værre. Kunne man ikke måske få den tanke, at spillerne simpelthen ikke er gode nok til at melde afbud, hvis de er i overhængende fare for at løbe ind i en overbelastningsskad e? Måske havde Morten Olsen garderet sig, hvis Christopher Poulsen havde meldt klart ud fra start, at han døjede lidt med knæet...

Om det er forkert træning eller bare sort uheld, tør jeg ikke sige, tror dog mest på det sidste, dels ved enhver lilleputtræner lidt om hvordan man undgår skader i træningen, og dels er de historier der er kommet ud, netop præget af sort uheld, f.eks. Bendtner der lander forkert på foden, efter at være gået op i en hovedstødsduel med Ebbe Sand, og nu Christopher Poulsen, der åbenbart har overbelastet knæet i kampen mod Ungarn. Den sidste kunne måske have været undgået, hvis man var vidende om, at Poulsen døjede lidt med knæet, men igen, så skulle en ny mand ud på venstrebacken, og så havde Morten Olsen jo nok også fået på puklen for det, uanset hvordan det så var gået.  Smiley

Sider: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010