Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23456
0 Brugere, 828 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
godrejkokapet
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Det Danske Landshold
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
47
48
[
49
]
50
51
...
218
Forfatter
Emne: Det Danske Landshold (Læst 277197 gange)
szukizek
Førsteholdsspiller
Sv: Det Danske Landshold.
«
Svar #720:
07 Sep 2008, 00:29 »
MORTEN OLSEN må sku gerne spille 4-3-3 for min skyld men så vil vi også se mål... et 4-3-3 system spiller man direkte fodbold... og ikke 500 afleveringer tilbage til målmanden når en martin vingaard eller jonas boring står fri og har 25 tøner land at spille fodbold på.
men Danmark spiller en lang bold op til bendtner han taber et hovdestøds duel og 10 sec senere redder Stephen A. eller Agger bold på stregen.
ja og så prikken over det hele er at (gamle) marc nygaard kommer på banen..... hvad laver Nordstrand eller Løvenkrands.
Deportivo de La Coruña:Blog konkurrence 2020
SønderjyskE:Blog konkurrence 2021
QPR:Blog konkurrence 2022
dowie
Reserveholdsspiller
«
Svar #721:
07 Sep 2008, 02:03 »
Synes, at denne kamp endnu en gang beviser, at MO
ikke
er manden, der skal/kan/vil føre DK til en ny slutrunde. Vi spiller elendigt, men MO vil ikke ændre på ist 4-3-3 system, selvom hele DK er enig i, at det ikke er det rigtige pt. for landsholdet. Også eksperterne idag i FUF.
Som jeg ser det, så skal der en ændring til i mentaliteten, hvis vi skal med til flere slutrunder idag. Det er for dårligt, at MO ikke selv indser sine manglende resultater og smutter frivilligt.
Når det er sagt, så synes jeg også, at DBU/pressen burde vise lidt mere vindermentalitet. Det er simpelthen det direkte modsatte de gør, når de forlænger kontrakten med MO. I Italien, Spanien, England eller Tyskland var han røget efter første missede slutrunde. Ligeledes ville sportspressen i et andet land forlange træneren smidt på porten. Men ikke i Danmark.
Hvor er viljen til sejren?
Jeg siger ikke, vi skal være ligeså ekstreme som dem, for de kan trods alt forvente lidt mere.
Men...når vi ikke når med til to slutrunder, og spillet har været lige elendigt i al tid (det var jo ikke uheld, der gjorde, at vi ikke kom videre. Det var dårligt fodbold), så burde medierne lægge presset på MO og DBU, som burde tage konsekvensen..
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #722:
07 Sep 2008, 09:28 »
Cadeau til Ungarn. De havde gjort deres hjemmearbejde godt. Det var godt set, at man kunne forstyrre det danske opspil alene ved at lægge pres på Laursen. Jeg vidste godt, at han ikke fantastisk med fødderne, men at han var så dårlig, det kommer sgu lidt bag på mig.
Og så burde man nok havde ladet Bendtner blive på bænken. Udover stolpeskuddet, så gjorde han ikke meget væsen af sig. Hans afleveringer fandt sjældent en medspiller, og hvis de gjorde, så lå de i de fleste tilfælde bag ved manden. Det var ikke godt nok.
Pasningsspillet (som ellers skulle være vores varemærke) var rystende dårligt. Det er tydeligt, at spillerne i går ikke havde evnerne til at løfte det danske spil.
Vi må håbe, at det er en enlig svale.
Vind TipsBladet i 1 år på FMGround.dk
tturbo1
Manager
«
Svar #723:
07 Sep 2008, 10:47 »
Hvis Bendner skulle være blevet på bænnken, var der 6-8 andre der også skulle det.
De var rystende ringe i aftes.
Hele cirkusset omkring Bendner og Jon, ødelagde totalt fokus fra holdet i aftes.
Totalt latterligt, at de først bliver meldt klar en time før kampstart.
Havde været meget bedre hvis MO havde sat sin startopstilling allerede først på ugen og så trænet ud fra det.
Så var der i det mindste en lille chance for at de kunne finde hinanden.
«
Seneste Redigering: 07 Sep 2008, 10:58 af tturbo1
»
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #724:
07 Sep 2008, 11:53 »
Citat af: tturbo1 07 Sep 2008, 10:47
Hvis Bendner skulle være blevet på bænnken, var der 6-8 andre der også skulle det.
Hele cirkusset omkring Bendner og Jon, ødelagde totalt fokus fra holdet i aftes.
Havde været meget bedre hvis MO havde sat sin startopstilling allerede først på ugen og så trænet ud fra det.
Helt enig. Det er måske en meget god erfaring at tage med sig. De sidste dage har handlet meget om enkelte personer. Nu var disse så med i kampen, men de faldt i et med resten af holdet, der fremstod som en grå og kedelig masse. Pointen, der skal holdes fast i, bør være, der er ingen af de danske spillere, der har et så højt et niveau, at de kan hæve hele holdets præstation. Fokus bør være på holdet og den kollektive indsats. Og så betyder det mindre hvem der spiller.
stimo92
Gæst
«
Svar #725:
07 Sep 2008, 11:57 »
Tror helt seriøst ikke vi kommer til en slutrunde så længe MO sidder i sædet. Han vælger at tage Marc Nygaard med, frem for Morten Nordstrand, Jeppe Curth, ja selv Duncan kunne gøre det bedre end Nygaard. Han er simpelthen så københavner fikseret. hvad med en Michael Jakobsen som venstre back? måske en af Danmarks bedste på den position. Siger det igen, så længe Morten Olsen er træner for DK, så ser vi dem ikke til en slutrunde IMO.
-Johnson-
Førsteholdsspiller
«
Svar #726:
07 Sep 2008, 12:04 »
Citat af: stimo92 07 Sep 2008, 11:57
Tror helt seriøst ikke vi kommer til en slutrunde så længe MO sidder i sædet. Han vælger at tage Marc Nygaard med, frem for Morten Nordstrand, Jeppe Curth, ja selv Duncan kunne gøre det bedre end Nygaard. Han er simpelthen så københavner fikseret. hvad med en Michael Jakobsen som venstre back? måske en af Danmarks bedste på den position. Siger det igen, så længe Morten Olsen er træner for DK, så ser vi dem ikke til en slutrunde IMO.
Nygaard er et ganske forståeligt valg, hvis man leder efter en stor targetman. Dine alternativer duer i hvert fald slet ikke til den position. Hans udtagelser til back-positionen forstår jeg ikke helt, men Jakobsen er formodentlig ikke stærk nok offensivt. Det er den eneste begrundelse jeg kan finde. Jeg havde gerne set Thomas Rasmussen på pladsen, men sådan skulle det ikke være. Og det der med københavnerfikseret er noget pladder.
ManUtd83
Manager
«
Svar #727:
07 Sep 2008, 12:06 »
Citat af: stimo92 07 Sep 2008, 11:57
Det er jo ikke til at vide, hvad der ligger bag valgene Morten Olsen træffer. Måske er Nordstrand halvskadet eller noget i den stil. Marc Nygaard var jo også bare en nødløsning, og man kan jo ikke tage hans størrelse og styrke fra ham.
Det der bekymrer mig mest er da, hvordan spiller løber (eller netop ikke løber) for hinanden. Spillet er så stillestående og sløvt at de ville få svært ved at lukke et Serie 6-forsvar op. Og hvem er det lige der tager noget initiativ og nogle chancer? Ingen! Det er rystende dårligt.
Synes helt klart at holdet skal skifte til en 4-4-2, og se om det ikke hjælper dem med at finde hinanden. Altså med Jon Dahl som decideret angriber i stedet for midtbanespiller. Kan kun forestille mig, at det bliver bedre.
Kan godt være at Morten Olsen skal til at gå nu. Han er for stædig og urealistisk synes jeg. Han skal til at ændre det der ikke virker, men tid er i stedet for at forsøge det samme igen og igen og igen. Og som der også blev spurgt om i "Fodbold uden Filter" i går - kan han motivere spillerne? Det det lignede det dælme ikke i går. I træningskampene har jeg tænkt "Ok, det betyder ikke noget, så det er ok - det bliver bedre når Vm-kval starter". Men nej, det var helt ligesom at se en træningskamp i går. Rystende, rystende.
JKJ
Gæst
«
Svar #728:
07 Sep 2008, 12:14 »
Citat af: szukizek 06 Sep 2008, 21:48
Jo Stephan A. spiller godt men som helhed synes jeg at det var en lorte kamp. Christian Poulsen får ikke meget spilletid i juve hvis han spiller som har gjorde idag, og bendtner var jo væk i anden halveg.
Nu er det jo efterhånden lang tid siden CP spillede en god kamp for landsholdet mens han derimod har spillet godt for hans klubhold, først Sevillia og nu Juve... Og det viser jo så med tydelighed at han i MO system ikke er den rigtige spiller til den plads eller MO system er forkert...
Citat af: tturbo1 07 Sep 2008, 10:47
Nu så jeg ikke kampen, og er vist ikke gået glip af alverden kan jeg forstå...
Men det er det jeg tidligere har nævnt, enkelte spillere skal bare med lige meget hvor klar eller skadet de er og her er Jon et godt eksempel... Han har ikke spillet en kamp i flere mdr, kæmper med flere skader og alligevel skal han med selv om han jo umuligt kan være i form og da slet ikke til en landskamp...
Og ja vi er helt enige at man fra start skal satse på de 11 der ved træningsstart skal starte, så kan skader osv jo desværre spille ind, men mon ikke, efter det man har læst hos div medier, efterhånden har haft 10-15 forskellige opstillinger osv... så er det jo klart de ikke kan ramme hinanden...
Så som sagt ikke kampen, men efter det jeg har læst her skal der vist nyt blod og ideer til fra trænerteamet, og nej det er ikke Laudrup. så bliver det jo bare MO ideer der bliver ført ud i livet af Laudrup istedet for MO selv...
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #729:
07 Sep 2008, 13:11 »
Undskyld mig, men hvorfor gør det en forskel om man spiller 4-3-3, 4-4-2, 5-4-1, 0-0-10, eller hvilken som helst anden taktik, hvis spillernes evner ikke kan følge med. Og det kunne de ikke i går. Græsset har vidst en del af skylden for at pasningsspillet ikke fungerede særlig godt, men så må man justere spilkonceptet, hvilket måske var det man forsøgte, med lidt flere lange (direkte) bolde.
Og for hunde lad nu være med at nævne spillere der er urealistiske på diverse positioner. Jeppe Curth som targetman? Useriøst! Michael Jakobsen kunne være et godt bud, men synes faktisk Christopher Poulsen var en positiv overraskelse i går, men faldt, som man kunne forvente, i 2. halvleg da ingen af de bærende spillere formåede at løfte niveauet.
Men lad os nu se. Lad os tage det positive med fra i går: Vi holdt nullet. Så kan omstændighederne være ligegyldige og for det er første gang i fem kampe og kun anden gang i ni kampe. At vi har svært ved at skabe noget frem af banen er ikke noget nyt, og at skifte til 4-4-2 er jeg ikke sikker på er løsningen.
JKJ
Gæst
«
Svar #730:
07 Sep 2008, 13:23 »
Det kan godt være at en 4-4-2 ikkeer løsningen, men det skader da absolut intet at prøve den af, da MO 4-3-3 eller 4-5-1 system imo forlængst har spillet fallit på det danske landshold... De andre hold har jo fundet ud af hvordan man stækker vores hold når de spiller det system og åbenbart ikke har nogle alternativer i baghånden...
Jeg kan også blive lidt harm over at høre at vi ikke har spillerne som vi feks havde da MO tiltrådte, nej det har vi ikke, men hvorfor dog i alverden bliver vi så ved med at spille efter et system vi ikke har spillerne til?? Det er vel ikke spillernes skyld at MO bliver ved med at spille et system han selv mener vi ikke har gode nok spillere til...
Flere spillere underpræsterer på landsholdet mens de sprudler for deres klubhold, burde det ikke også få en træner til at tænke lidt over systemmet, eller så i det mindste bare udtage nogle spillere der kan spille hans system fremfor at udtage den og den spiller fordi de har et navn og engang spillede godt i hans system...
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #731:
07 Sep 2008, 13:44 »
Helt enig med KongFjong.
Jeg så ikke kampen i går, da jeg var til komsammen med de gamle klassekammerater fra studietiden, så kampen og præstationerne i denne kan jeg ikke rigtig kommentere på.
Men har egentlig ikke opfattelsen af, at hverken spilkoncept, system, spillerudtagelser eller noget i den dur, er det som kritikerne ser som det egentlig problem, jeg har indtryk af, at det simpelthen er fordi de ikke bryder sig om Morten Olsen. Man kan vel sammenligne ham lidt med Zlatan, alle har en mening om ham, og den er meget sort hvid, enten er man helt vild med ham, eller også hader man ham som pesten, og det hænger i højere grad sammen med hans måde at være på, end hans med hans præstationer. Det er også derfor det er så svært at blive enige om ret meget i debatten for/imod, ingen kan være neutrale i sådan en diskussion, det er trods alt vores allesammens landshold det drejer sig om, krydret med en træner som alle har en mening om, som det næppe er til at rokke alverden ved.
Og ja, lad os nu droppe de tallege, systemet er bare ikke bedre end de spillere der spiller det, og så er det egentlig fuldstændig ligegyldigt hvad systemet hedder. I øvrigt virker en taktik med to fuldblodsangribere ikke just som nogen optimal løsning, når vi har problemer nok med at kunne stille med én kvalificeret af slagsen til hver kamp...
Edit:
Morten Olsen har i øvrigt også prøvet 4-4-2 opstillingen af, uden at det ændrede noget i den rigtige retning, så lad nu være med hele tiden at skyde ham i skoene, at han hele tiden spiller med den samme opstilling, det er noget vrøvl, og ja ren og skær talleg.
«
Seneste Redigering: 07 Sep 2008, 13:47 af DNE
»
Niels
Reserveholdsspiller
«
Svar #732:
07 Sep 2008, 13:45 »
Udover at være på linje med KongFjong (så er jeg ikke off side), så er der to ting, der gør denne debat håbløs.
For det første er der de spillere at vælge mellem, som nu engang er udstyret med dansk pas - og de er bare ikke særligt gode. Bendtner er et talent, bevares, Agger skal nok komme efter det, og Chr. Poulsen spiller godt for Juve (men ikke for landsholdet), og resten er enten over the hill eller har aldrig været i nærheden af en. Ex Jensen aus Bremen. Han var ikke kommet i nærheden af et dansk B-landshold i firserne - men nu er han altså fast mand, alternativer mangler og kald systemet Boeing 747, vi spiller dårligt med gennemsnitsspillere
.
For det andet mangler der ikke bare alternativer til spillerne, men også Morten Olsen. Hvis Laudrup ikke er interesseret, kan jeg ikke se andre (danskere - udover mig selv, altså, men jeg har lovet familien ikke at stille op
), der har klassen. Olsen kvalificerede os, mens vi endnu havde en flig af klassespillere. Det ville han gøre igen, hvis vi ku' trylle spillere frem af fortidens kaliber.
Sku' vi prøve en udenlandsk træner? Hvem sku' det være? Hvilken superstjerne gider jobbe for 4-5 mio. kr. i årsgage, når du får det dobbelte i hvilken som helst middelmådig, engelsk klub?
www.derbycountyfc.d
k
-
www.voresfodbold.dk
United-styrer
Gæst
«
Svar #733:
07 Sep 2008, 14:34 »
Folk sår ikke tvivl om, at spillermaterialet er af dubiøs kvalitet (om end det unægtelig er forvirrende, når Olsen udtaler, at det er lige så godt, som da han startede). Problemet er, at Olsen ikke har omstillet sig til sit nye kuld, der ikke er lige så godt som det sidste.
Det handler ikke om 4-3-3 eller 4-4-2, men om den måde, vi forsøger at spille fodbold på. Det er tydeligt, at teknik ikke er en fremherskende kvalitet på det nuværende hold, men alligevel plæderer Olsen for en spillestil, som egner sig bedst til teknisk velfunderede spaniere, hollændere eller portugisere, men bestemt ikke danske tonsere. Han mangler realitetssans og er for principfast.
Schytte
Landsholdsspiller
«
Svar #734:
07 Sep 2008, 14:52 »
Laursen og Stephan Andersen sejlede da godt nok helt vanvittigt.
Sider:
1
...
47
48
[
49
]
50
51
...
218
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »