home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23455
  0 Brugere, 1197 Gæster Online.

Nyeste Bruger: angelikalopez561
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277047 gange)
JKJ
Gæst

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #645: 01 Sep 2008, 14:50 »

Nu skal jeg også være lidt retfærdig over for Hr. Olsen, selv om det falder mig lidt svært  Djævel , men naturligvis er han ikke ene om at holdet ikke præsterer...
Flere spillere ligner nogen der er på ferie i enkelt tilfælde og dremed får lidt ferie fra deres klubkampe...

Men er det så ikke også MO  der skal sørge for at de er i gear eller sætte dem af holdet?? Christian Poulsen er måske vores største navn pt, men alligevel er han siden sit comeback efter sin udvisning konstant været blandt de 3-4 dårligste i de kampe han har været med i... Skal han absolut spille fordi han heder CP og spiller i div storklubber??

Derudover kan man jo heller ikke forvente at spillere der konstant sidder på bænken eller slet ikke er i truppen har en kampform og dermed er helt oppe i gear... Thomas Sørensen var måske en undtagelse, selvom jeg stadig synes det var forkert, men han skal trods alt heller ikke løbe rundt ude på selv banen...

Det er der MO fejler imo, han kan og bør ikke forvente at spillere der ikke spiller for deres klubber er i højeste gear, de vil alt andet lige kun underpræsterer for landsholdet imo...

Og selvfølgelig bør en træner ikke kritisere sine spillere offentligt, så både MO og DBU skal selvfølgelig forsvare dem og holde hånden over dem og tage det kritiske internt...

ManUtd83
Manager

« Svar #646: 01 Sep 2008, 14:59 »

Problemet ligger jo i, at der kan stilles stort spørgsmåltegn ved, hvorvidt de bænkede profiler uden kampform er bedre end de spillende alternativer fra f.eks. superligaen. Synes Morten Olsen udtager ret ok, selvom jeg synes nogle af hans dispositioner til start-11'eren har været lidt desperate - tænker her på Silberbauer på backen, Beckmann på holdet, William Kvist på holdet osv.

JKJ
Gæst

« Svar #647: 01 Sep 2008, 16:56 »

Problemet ligger jo i, at der kan stilles stort spørgsmåltegn ved, hvorvidt de bænkede profiler uden kampform er bedre end de spillende alternativer fra f.eks. superligaen. Synes Morten Olsen udtager ret ok, selvom jeg synes nogle af hans dispositioner til start-11'eren har været lidt desperate - tænker her på Silberbauer på backen, Beckmann på holdet, William Kvist på holdet osv.

Lige meget hvordan man vender og drejer den så er en spiller der spiller stort set hvergang altså i bedre form end en der kun sidder på bænken/tribunen og træner engang imellem...

Det tempo der er i kampene er meget højere end det der vises til træning...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #648: 01 Sep 2008, 17:41 »

Lige meget hvordan man vender og drejer den så er en spiller der spiller stort set hvergang altså i bedre form end en der kun sidder på bænken/tribunen og træner engang imellem...

Det tempo der er i kampene er meget højere end det der vises til træning...

Det siger jo bare noget om alternativerne, når f.eks. en Leon Andreassen, der ikke er i kampform, stadig er 15-16 klasser over alternativerne, og sådan mener jeg ærligt talt at det forholder sig. De Danske klubber præsterer i Europa, men hvor ville de være uden deres udlændinge? Det er ikke Danskerne der bærer dem igennem, for dem er det desværre meget få klubber, der for alvor satser på, det er nemmere at købe en Ghaneser, der allerede har fået sin fodboldopdragelse.

Jeg føler lidt, at jeg gentager mig selv her, men jeg kan altså ikke se problemet i at udtage spillere, der ikke spiller for deres klubhold, når de alligevel gang på gang beviser, at de kan levere varen på landsholdet alligevel. Selvfølgelig ville det da blive endnu bedre, hvis disse spillere spillede for deres klubber, men så længe de er bedre end alternativerne, så skal man da ikke begynde at sætte dem af holdet.

Man skal jo også tænke på, at disse spillere, kan have den motivationsfaktor enten at udstille deres evner for deres klubtræner, så de kan komme på holdet igen, eller for andre klubber, der måske er på udkig efter nye spillere. Det er selvfølgelig ikke nogen grund til at udtage dem, præsterer de ikke på landsholdet, skal de selvfølgelig sættes af, men før ser jeg absolut ingen grund til at sætte dem af.

Når du nævner Christian Poulsen, så er vi helt enige i, at han ikke har været fantastisk på landsholdet, siden den famøse kamp mod Sverige, jeg synes dog han de seneste kampe er begyndt at vise lidt af sit gamle jeg igen. Og i øvrigt så gør han det jo godt for sit klubhold, og han spiller fast. Rommedahl kunne jeg til gengæld godt tænke mig blev sat af, dels hænger han jo kun lige nøjagtig på førsteholdet i Ajax på det alleryderste mandat, og endnu vigtigere, så viste han netop den badeferie mentalitet du nævner i venskabskampene, problemet er bare at der er for lidt konkurrenter til hans plads, og det er måske også lige netop derfor han viste den ligegyldige tilgang til det, han er simpelthen for sikker på sin plads.

Jeg tror i øvrigt Johnson har ret angående Morten Olsens udtalelser om spillermaterialet, når bare han har DBU's opbakning, så skyder han selvfølgelig kun sig selv i foden i pressens øjne.

JKJ
Gæst

« Svar #649: 01 Sep 2008, 17:53 »

Vi er da enige om at der er blevet en tendens til at man bare køber en udlænding fremfor at satse på et talent...

Nu kan jeg naturligvis ikke snakke om alle danske klubber, men feks en Augu fra AaB har altså spillet ganske stabilt i efterhånden en lang periode, og vi snakker både i superligaen og div europæiske kampe gennem det seneste år...

Han er en stille og rolig fyr der helst holder sig væk fra rampelyset, selvom det er blevet lidt sværer efter han er blevet anføre for AaB, han spiller ca den samme rolle som CP og Leon A, altså ham der skal ligge og ryde op foran forsvaret. Leon A har stort set ikke spillet alverd med kampe siden han kom tilbage til først Werder og siden til Fulham i januar, det er altså et års tid hvor han ikke har spillet ret mange kampe...
Alligevel vil flere her i tråden have ham ind blandt de første 11 selvom han højst er blandt de 18 i truppen hvis han er heldig...
Hvorfor dog ikke give feks Augu en chance på bænken, det er og bliver jo aldrig holdbart  hvis CP pludselig bliver skadet eller får karentæne.Så skal vi satse på en der aldrig spiller? Så er der jo ikke noget at sige til vi aldrig får resultater og det er jo ikke Leon A skyld men en MO som jo har udtaget en utrænet spiller, eller i hvert fald uden kampform...
« Seneste Redigering: 01 Sep 2008, 17:55 af JKJ » Logged

Cencur
Manager

« Svar #650: 01 Sep 2008, 17:57 »

Vi er da enige om at der er blevet en tendesn til at man bare køber en udlænding fremfor at satse på et talent...

Nu kan jeg naturligvis ikke snakke om alle danske klubber, men feks en Augu fra AaB har altså spillet ganske stabilt i efterhånden en lang periode, og vi snakker både i superligaen og div europæiske kampe gennem det seneste år...

Han er en stille og rolig fyr der helst holder sig væk fra rampelyset, selvom det er blevet lidt sværer efter han er blevet anføre for AaB, han spiller ca den samme rolle som CP og Leon A, altså ham der skal ligge og ryde op foran forsvaret. Leon A har stort set ikke spillet alverd med kampe siden han kom tilbage til først Werder og siden til Fulham i januar, det er altså et års tid hvor han ikke har spillet ret mange kampe...
Alligevel vil flere her i tråden have ham ind blandt de første 11 selvom han højst er blandt de 18 i truppen hvis han er heldig...
Hvorfor dog ikke give feks Augu en chance på bænken, det er og bliverjo aldrig holdbart  hvis L Cp pludselig bliver skadet eller får karentæne.Så skal vi satse på en der aldrig spiller? Så er der jo ikke noget at sige til vi aldrig får resultater og det er jo ikke Leon A skyld men en MO som jo har udtaget en utrænet spiller, eller i hvert fald uden kampform...

Augu er en meget habil SAS liga spiller, men selvom Leon Andreasen ikke får kamptræning, så er han stadig et par klasser bedre end Augu. Hvis Christian Poulsen derfor får karantæne eller bliver skadet, så kan man stadig stole på at Leon Andreasen går ind og yder 100% og gør det en del bedre end f.eks Augu ville ha' gjort, med eller uden kamptræning.

"I can resist everything except temptation."
- Igennem ild og vand for Brøndby IF.

JKJ
Gæst

« Svar #651: 01 Sep 2008, 18:02 »

Augu er en meget habil SAS liga spiller, men selvom Leon Andreasen ikke får kamptræning, så er han stadig et par klasser bedre end Augu. Hvis Christian Poulsen derfor får karantæne eller bliver skadet, så kan man stadig stole på at Leon Andreasen går ind og yder 100% og gør det en del bedre end f.eks Augu ville ha' gjort, med eller uden kamptræning.

En Leon A der ikke har kampe i benene vil jeg påstå til enhver tid kan aldrig yde mere end max 90% da han simpelthen ikke har tempoet i kroppen og benene...
Hvis man som Augu eller an anden har den kamptæning kan man nemmere komme et gear op...

Man har før set at en spiller der ikke har spillet længe pga skader, karentæne, sat af osv har det mere end svært i den første kamp efter en sådan pause, og i en landskamp er tempoet altså endnu højere end i en ligakamp så hvordan i alverden skal man så kunne følge med der??

Nu fremhæver jeg en Augu da han spiller i AaB, jeg har ikke den store kendskab til alle de andre der løber rundt i superligaen, men det kunne sagtens være en anden...

fc-hansen
Manager

« Svar #652: 01 Sep 2008, 18:08 »

Jeg syntes at Augu er en fanatstisk spiller, og har landsholdsklasse på den def. midbane. HAn er ikke altid så synlig, men var Linderoth jo heller ikke for FCK, og begge betyder kolosalt meget for holdet, da de ligger og bryder spillet all time Smiley Dog er Leon Andreasen en femragende spiller, og skal ikke kunne sige om Augu er bedre, når Leon ikke spiller regelmæssigt eller ej. Dog vil jeg fastholde at det er en position hvor der bliver løbet enormt meget, og derfor er det en fordel at have kamptræning. Dog er leon bedre fremad, hvilket er godt, da Poulsen nok skal tage det defensive skræl. Så med begge i form er Leon bedst Iflg. mig Smiley

Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"

hay que joder?

Cencur
Manager

« Svar #653: 01 Sep 2008, 18:10 »

En Leon A der ikke har kampe i benene vil jeg påstå til enhver tid kan aldrig yde mere end max 90% da han simpelthen ikke har tempoet i kroppen og benene...
Hvis man som Augu eller an anden har den kamptæning kan man nemmere komme et gear op...

Man har før set at en spiller der ikke har spillet længe pga skader, karentæne, sat af osv har det mere end svært i den første kamp efter en sådan pause, og i en landskamp er tempoet altså endnu højere end i en ligakamp så hvordan i alverden skal man så kunne følge med der??

Nu fremhæver jeg en Augu da han spiller i AaB, jeg har ikke den store kendskab til alle de andre der løber rundt i superligaen, men det kunne sagtens være en anden...

Efter min mening så er 90% nok til at spille andenviolion på den ene af de to midtbanepladser på landsholdet, da de nærmeste konkurrenter (Retov f.eks) er et par klasser under en spiller som Leon Andreasen. Men Christian Poulsen er ikke en spiller som er særlig meget skadet, så må vi håbe at Leon Andreasen smutter i løbet af de næste 30 timer eller til vinter, så han kan komme til en klub hvor han får fast spilletid.

Cencur
Manager

« Svar #654: 01 Sep 2008, 18:11 »

Jeg syntes at Augu er en fanatstisk spiller, og har landsholdsklasse på den def. midbane. HAn er ikke altid så synlig, men var Linderoth jo heller ikke for FCK, og begge betyder kolosalt meget for holdet, da de ligger og bryder spillet all time Smiley Dog er Leon Andreasen en femragende spiller, og skal ikke kunne sige om Augu er bedre, når Leon ikke spiller regelmæssigt eller ej. Dog vil jeg fastholde at det er en position hvor der bliver løbet enormt meget, og derfor er det en fordel at have kamptræning. Dog er leon bedre fremad, hvilket er godt, da Poulsen nok skal tage det defensive skræl. Så med begge i form er Leon bedst Iflg. mig Smiley

Det er ikke helt sandt. Linderoth var synlig og spilbar HELE tiden dengang han spillede i FCK og det samme på det svenske landshold - De to spillere kan du slet ikke sammenligne, da Linderoth var og er flere klasser over Augu.

fc-hansen
Manager

« Svar #655: 01 Sep 2008, 18:14 »

Det er ikke helt sandt. Linderoth var synlig og spilbar HELE tiden dengang han spillede i FCK og det samme på det svenske landshold - De to spillere kan du slet ikke sammenligne, da Linderoth var og er flere klasser over Augu.
Ja det er Augu også, men ingen af dem lavede de ting som du ligger meget mærke til (driblinger sov.) derfor er de ikke sýnlige.

Det har ikke en skid med niveauforsklel at gøre om du kan sammenligne dem, det handler om spillestil. Og jo, der kan man, da begge er opryddere og ledere.

hay que joder?

JKJ
Gæst

« Svar #656: 01 Sep 2008, 18:19 »

Efter min mening så er 90% nok til at spille andenviolion på den ene af de to midtbanepladser på landsholdet, da de nærmeste konkurrenter (Retov f.eks) er et par klasser under en spiller som Leon Andreasen. Men Christian Poulsen er ikke en spiller som er særlig meget skadet, så må vi håbe at Leon Andreasen smutter i løbet af de næste 30 timer eller til vinter, så han kan komme til en klub hvor han får fast spilletid.

Absolut ikke enig... Vi mangler resultater på landsholdet, så er det da det mest tåbelige jeg længe har hørt at man vil lade en spiller spille for 90%... Han vil da blive kørt fuldstændig rundt med at feks Portugal som jo er meget boldsikre, han vil mindst få et gult kort for alle de mange gange han vil komme for sent...

Hvis man ikke kan yde sit maksimale plus det løse når man er på landsholdet, så bør man slet ikke være med for så får vi da aldrig resultater...

fc-hansen
Manager

« Svar #657: 01 Sep 2008, 18:24 »

Absolut ikke enig... Vi mangler resultater på landsholdet, så er det da det mest tåbelige jeg længe har hørt at man vil lade en spiller spille for 90%... Han vil da blive kørt fuldstændig rundt med at feks Portugal som jo er meget boldsikre, han vil mindst få et gult kort for alle de mange gange han vil komme for sent...

Hvis man ikke kan yde sit maksimale plus det løse når man er på landsholdet, så bør man slet ikke være med for så får vi da aldrig resultater...
agree.... har vel egentlig i lkand tid været vores problem, at vi simpelthen spiller med folk der kun kan på halv kraft da de er "vigtige" for ladsholdet. Og når det er så vital og hård position som den def. midt, så skal han ikke spille Smiley

hay que joder?

Cencur
Manager

« Svar #658: 01 Sep 2008, 18:26 »

Nej han skal selvfølgelig heller ikke starte inde, men Leon spillede samtlige træningskampe for Fulham i opstarten og derfor i temmelig god form - Men det er ikke en holdbar løsning, nej. Derfor håber jeg at han skifter nu eller senest til vinter, så vi kan få det optimale ud af tredjevalget på midtbanen.

fc-hansen
Manager

« Svar #659: 01 Sep 2008, 18:28 »

Nej han skal selvfølgelig heller ikke starte inde, men Leon spillede samtlige træningskampe for Fulham i opstarten og derfor i temmelig god form - Men det er ikke en holdbar løsning, nej. Derfor håber jeg at han skifter nu eller senest til vinter, så vi kan få det optimale ud af tredjevalget på midtbanen.
et er træningskampe, et andet er altså betydningsfulde kampe, hvor intensiteten er væsentlig højere, og dem har han ikke. Viæl dog give dig ret i at vi bør tage ham med, da vi jo ikke har nær så mange kvalitets spillere som f. eks Portugal Smiley

hay que joder?

Sider: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010