Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I dag
kl. 10:26:46
Broen13
Challenges
The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24
Lars Pedersen
Omklædning...
Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere:
23454
0 Brugere, 1127 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
concordemayfai...
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Det Danske Landshold
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
31
32
[
33
]
34
35
...
218
Forfatter
Emne: Det Danske Landshold (Læst 276630 gange)
DNE
Landsholdsspiller
Sv: Det Danske Landshold.
«
Svar #480:
02 Jul 2008, 16:24 »
Citat af: blomvikings 02 Jul 2008, 15:45
En konklusion i forhold til landsholdets præstationer på det seneste, må vel være at det har været alt for middelmådigt, for ikke at sige under middel, personligt mener jeg at Danmark burde være i top 15 i verden, og også sagtens kunne blive det. Man bliver bare nødt til at bruge de spillere der er i topform på de tidspunkter landsholdet spiller.
Det er i mine øjne helt galt at bruge en spiller der stort set ikke har spillet, om det så har været pga skader eller manglende talent er sådan set ligemeget.
Så kunne Morten Olsen knageme komme i nogle gevaldige problemer, når der skal spilles landskampe i løbet af vinteren og først på foråret, hvor SAS-ligaen ligger stendød, og de hjemlige spillere derfor slet ikke er i kampform, så er der kun den håndfuld spillere tilbage, der får lidt spilletid i udlandet...
Jeg mener stadig, at f.eks. Thomas Sørensen uden kampform er klasser bedre end Jesper Christiansen i kampform. Det samme gør sig gældende med Leon Andreasen kontra en hvilken som helst spiller fra SAS-ligaen der kunne tænkes at kandidere til pladsen ved siden af Poulsen. Og ligesådan med Bendtner kontra en hvilken som helst angriber fra SAS-ligaen.
Kampform er vigtigt, men talentet er altså, efter min mening vigtigere. Vi har de seneste år bare ikke haft alverden udlandsproffer, der har fået spilletid i deres klubber, og SAS-ligaen flyder i stigende grad over med udenlandske spillere, udvalget til landsholdet har simpelthen bare været historisk ringe de seneste par år.
Det er i øvrigt ikke mere end 2 år siden, at Danmark lå nummer 11 på FIFA's verdensrangliste, og der skal vi også nok komme op igen, de seneste par år har vi bare ikke haft profilerne på landsholdet til det, og de profiler har altså heller ikke rendt rundt i andre klubber, og er blevet overset af Morten Olsen, de har bare ikke eksisteret. Og de få profiler vi har haft, har døjet alt for meget med skader. Jeg tror ikke det vil være muligt at finde noget tidspunkt i landsholdets historie, hvor der har været så få udlandsproffer, der har fået spilletid, og det smitter selvfølgelig af på landsholdet.
JKJ
Gæst
«
Svar #481:
02 Jul 2008, 19:42 »
Citat af: DNE 02 Jul 2008, 16:08
Hvor har du fra, at de allesammen går og tror at de er blandt de bedste? Så vidt jeg husker, var både Morten Olsen og flere af spillerne ude og melde ud, efter den glippede EM kvalifikation, at holdet bare ikke er bedre, fordi der er for få spillere i udlandet, der får spilletid.
Problemet med spilletid kunne se ud til at løse sig selv stille og roligt, i løbet af dette transfervindue, så hvis et par handler mere flasker sig, så synes jeg det ser lyst ud for landsholdet.
Når jeg tjecker han
på Fulhams hjemmeside, så synes jeg da hans optrædender ser nogenlunde stabile ud, men der kan man selvfølgelig heller ikke se om han bare er skiftet ind med 5 minutter igen, eller om han har spillet hele kampen. Under alle omstændigheder, så håber jeg at han bider sig helt fast på holdet, for han ligner manden der kan lukke det hul som Gravesen efterlod da han stoppede på landsholdet, og han har da i hvert fald klassen til at skulle spille fast for en klub som Fulham.
Hvis han kommer tilbage på det niveau, som han har talentet til, så skal han også nok få chancen på landsholdet igen. Jeg er da enig i, at Morten Olsen godt kunne have udtaget nogle flere AaB'ere sidste år, at det kom så sent som det gjorde, skyldes nok, at AaB dels spiller en helt anden og mere direkte form for fodbold, end landsholdet, og dels at bl.a. Jakobsen og Enevoldsen også havde vigtige roller på U21 landsholdet.
Men det er klart, får Bøgelund bare ordre til at stille sig nede i hjørnet og losse lange bolde op mod det modsatte hjørneflag (nogen der sagde Søren Colding?), så skal han nok ikke regne med at høre Morten Olsen i den anden ende af røret, når telefonen ringer... Bliver han derimod brugt på en måde, så man får set noget til de offensive kvaliteter han har, så er det ikke usandsynligt at han kan komme tilbage i landsholdsvarmen.
MO, Rommedal, Jon Dahl, osv et par stykker mere har været ude med at de synes de var bedre end nogle af de andre hold både spiller for spiller og som hold, og her snakker vi ikke om de 2 værtsnationer... og vi skal altså huske på at også Nordirland kom før vi gjorde i vores gruppe...
Ang spilletid er vi enige... Her synes jeg at nogle spillere endelig har indset at de altså ikke er verdenstjerner og højst kan få masser af spilletid på et midterhold, det synes jeg så også er ganske ok fremfor at de sidder på bænken eller tribunen for et klassehold...
Følger lidt mere med i PL end i Suppen, derfor jeg ved at han har siddet en del på bænken og kun fået lidt tid her og der
Men håber bestemt også han slår igennem, han viser noget vildskab og gejst som vi længe har savnet...
Ang Bøgelund, MO og AaB var det nok bare et surt opstød fra min side og også en konstatering at MO aldrig har været og aldrig bliver min kop the...
JKJ
Gæst
«
Svar #482:
06 Aug 2008, 12:40 »
Selvom sæsonen kun lige er startet i DK og de i de andre ligaer rundt omkring i Europa kun lige er startet med træningskampene synes jeg det ser lidt dystert ud fra denne vurdering indkast.dk har lavet...
Er godt klar over at der er nogen der ikke bryder sig om indkast.dk men imo har de desværre ret i meget af det de skriver...
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=42600
fc-hansen
Manager
«
Svar #483:
06 Aug 2008, 12:57 »
Citat af: JKJ 06 Aug 2008, 12:40
Selvom sæsonen kun lige er startet i DK og de i de andre ligaer rundt omkring i Europa kun lige er startet med træningskampene synes jeg det ser lidt dystert ud fra denne vurdering indkast.dk har lavet...
Er godt klar over at der er nogen der ikke bryder sig om indkast.dk men imo har de desværre ret i meget af det de skriver...
http://www.indkast.dk/index.php?nyhed=42600
Ja det er sku dystre udsigter
Citat af Wayne Rooney: " Jeg kan fylde ronaldos hul"
hay que joder?
ManUtd83
Manager
«
Svar #484:
06 Aug 2008, 13:08 »
Aaaah de gør det også værre end det er - det er lidt åndsvagt at høre på. Man kan jo sagtens vende mange af de ting til noget godt.
Agger er endelig tilbage og er foran sine konkurrenter til pladsen i midterforsvaret.
Martin Laursen har virkelig spillet sig på holdet i Aston Villa og er endda på tale som kaptajn i tilfælde af et Barry-skifte.
Thomas Sørensen lader til at være sikret spilletid en hel sæson i verdens bedste liga - noget han manglede hele sidste sæson.
Nicklas Bendtner har vist klassen i træningskampene, og udsigten til spilletid ser fin ud, med Eduardo og van Persies skadesproblemer. Derudover er der tale om at Walcott skal på kanten permanent.
Christian Poulsen har taget et skridt i den rigtige retning, med skiftet til Juventus, og selvom der ikke er udsigt til spilletid hver eneste kamp skal han træne med de nogen af de bedste.
Jon Dahl kan se frem til masser af spilletid i hollandske Feyenoord, og også han har gjort et godt indtryk i træningskampene.
Søren Larsen er købt som afløser for Elmander, og bør få masser af spilletid i Toulouse.
Alt det synes jeg er gode nyheder. Dog er det helt indiskutabelt, at der er problemer når det kommer til fløje og backs.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #485:
06 Aug 2008, 13:37 »
Jeg synes de ser lidt for dystert på det, men nu er jeg jo så også en af dem der ikke har så meget til overs for netop den side
Thomas Sørensen skal nok komme i form igen, når har får fast spilletid i Stoke, han har før spillet i en nedrykningstruet klub i Premier League (Sunderland), og gjort det godt, så hvorfor skulle det være anderledes i Stoke.
Lars Jacobsen står stadig uden klub, men mon ikke nok han skal finde en klub, og forhåbentlig spille sig i form igen efter sidste sæsons skadeshelvede. Vigtigst er det, at han sikrer sig at finde en klub, hvor han vil få spilletid, og det er vel netop også dette hensyn der gør, at det trækker lidt i langdrag med at finde en ny klub, da han jo sikkert også godt vil blive i udlandet. Og ellers gør Bøgelund det vel heller ikke så dårligt i AaB? men synes i det hele taget man skal passe på med at lægge for meget i spillernes præstationer hidtil i denne sæson, der vil altid være nogle udfald i startfasen, specielt i en "amatørliga" som den Danske.
I det centrale forsvar er Laursen 99,9% sikker på meget spilletid i Aston Villa, hvis bare han kan holde sig skadesfri, og det gik jo meget godt sidste sæson. Agger tror jeg også godt vi kan regne med får meget spilletid, igen hvis han kan holde sig fri for skader. At han har fået lidt mere konkurrence gør vel bare at han arbejder det hårdere. Benitez har vel flere gange udtalt, at de manglede Agger meget i Liverpool i sidste sæson, og de indledende venskabskampe har da også indikeret, at det bliver ham der kommer til at danne forsvar med Carragher. Fiorentina har vist ikke købt alverden ind i det centrale forsvar, men har derimod solgt Ujfalusi, så mon ikke også Krøldrup kan se frem til mere spilletid i næste sæson. Desuden er Gravgaard røget til Frankrig, og med lidt held kan de lære ham at spille fodbold, og bruge ham til det, så vi også kan få lidt ud af ham. Og nu har Michael Jakobsen jo også været med inde omkring landsholdet, og jeg tvivler på at det var sidste gang han kom det. Jeg synes bestemt ikke det ser helt åndsvagt ud i det centrale forsvar.
Så er der venstrebacken, det evigt svage punkt. Men der vel stadig et par muligheder, Thomas Rasmussen spiller vel stadig fast i Brøndby? Chris Sørensen er også en mulighed, Michael Jakobsen ligeså. Og blandt dem der endnu ikke har været inden omkring holdet, er der måske også stadig en mulighed i Mtiliga og Cagara. Det er måske ikke den plads med de stærkeste spillere, men det er efterhånden længe siden vi har haft en klassespiller på den plads, og udvalget er faktisk bedre nu, end det længe har været.
Jeg er ikke så meget i tvivl om, at Poulsen nok skal få spilletid i Juventus, ellers tror jeg simpelthen ikke han var skiftet, så ham er jeg ikke så bekymret for. Det ser straks værre ud med Leon Andreassen, efter min mening har han klart klassen til at spille fast i Fulham, men noget tyder på, at træneren er af en anden opfattelse, men lad os nu se, ellers har han jo tidligere gjort det fremragende, uden at have specielt mange kampe i benene, men klart, det er ikke holdbart i længden, hvis ikke han kommer til at spille bare nogenlunde fast. Daniel Jensen gjorde det fint i Werder sidste sæson, og mon ikke han kæmper videre igen i år? Augustinussen bliver heller ikke sådan lige sat af holdet i AaB, han er jo blevet ny anfører, og har holdt et stabilt højt niveau i flere sæsoner efterhånden, hvor han har gjort spillerne omkring sig gode. Zimling er også spået udmærkede muligheder for spilletid i Udinese, og så længe han er i Esbjerg, er han jo nærmest helt sikker på spilletiden. Så umiddelbart synes jeg også den centrale midtbane er dækket fornuftigt ind.
Kanterne er lidt en anden sag, Kahlenberg har aldrig rigtig vist klassen på landsholdet, Rommedahl er ude i kulden i Ajax (wonder why...), Perez ligeså (ham har jeg dog alligevel aldrig set det store lys i), Beckmann er rykket ned med Lyngby og er ikke blevet skudt videre endnu (han har dog været rygtet væk et par gange, så det kan nåes endnu), Grønkjær er evigt skadet, og det er nok desværre bare et spørgsmål om tid, før dommen fodboldinvalid rammer ham, Løvenkrands får muligvis svært ved at spille sig på holdet i Schalke og Martin Jørgensen må formodes at være færdig i Fiorentina, men det har nu også været under opsejling længe. Jan Kristiansen kan måske få en opblomstring i Brøndby, selvom han ikke rigtig er en type der sådan rigtig passer ind på landsholdet, så er han ikke desto mindre en mulighed. Mulighederne er måske nok lidt begrænsede på kanterne, men synes alligevel ikke det er helt håbløst, det kunne måske være muligheden for at byde endnu et par AaB'ere ind i varmen?
På den offensive midt har vi stadig Jon Dahl, der endelig ser ud til at kunne få lidt mere fast spilletid, efter at være vendt tilbage til Feyenoord, Mikkel Thygesen har spillet sig godt op det sidste halvårstid synes jeg. Kahlenberg har som sagt ikke vist det store på landsholdet, men er trods alt også en mulighed på den plads. Ellers er der jo også et par unge SAS-ligaspillere der har vist lidt på den position, og som måske kunne prøves af. Og ellers er der jo også muligheden for simpelthen at lege lidt talleg, og sætte to angribere ind, frem for en angriber og en offensiv midt.
I angrebet ser det heller ikke helt skidt ud, Bendtner har spillet godt i Arsenal i venskabskampene, men får nok stadig svært ved at tilspille sig en fast plads i denne sæson, men Wenger viser trods alt stor tiltro til ham, så han skal nok få lidt kampe nu og da. Søren Larsens Schalke helvede er slut, hvilket forhåbentlig betyder at han nu får noget spilletid igen. Morten Nordstrand har mig bekendt fået en del spilletid i FCK allerede (eller hvad?), og hvis Ståle snart finder ud af at spille lidt mere teknisk fodbold, skal Nordstrand nok blomstre op igen. Curth har længe stået og banket på døren til landsholdet, og må efter min bedste overbevisning stadig gøre det, og må også snart blive lukket ind.
Så egentlig synes jeg det ser lysere ud en det længe har gjort på mange af pladserne, største problem er vel egentlig kanterne, men mon ikke det kan løses med lidt nyt blod på holdet, ellers kunne det løses ved at skifte til en 4-3-1-2, hvor man i stedet bruger sine backs til kantspillet, det ville Thomas Rasmussen i hvert fald egne sig til, og Bøgelund ville nok heller ikke være dårlig i den rolle, mens jeg er lidt mere i tvivl hvad angår Lars Jacobsen i en så offensiv rolle. Men det bliver nok ikke aktuelt, jeg da jeg tvivler på, at Morten Olsen vil afvige så meget fra sit normale koncept, som jo også er hvad spillerne kender.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #486:
13 Aug 2008, 11:06 »
Så er der udtaget spillere til kampen mod Spanien.
Følgende 15 er ind til videre udtaget:
Jesper Christiansen (FC København)
Stephan Andersen (Brøndby)
Thomas Sørensen (Stoke)
Daniel Agger (Liverpool)
Lars Jacobsen
Martin Laursen (Aston Villa)
Per Krøldrup (Fiorentina)
Christian Poulsen (Juventus)
Daniel Jensen (Werder Bremen)
Leon Andreasen (Fulham)
Martin Retov (Hansa Rostock)
Martin Vingaard (Esbjerg fB)
Dennis Rommedahl (Ajax)
Jon Dahl Tomasson (Feyenoord)
Nicklas Bendtner (Arsenal)
Det mest bemærkelsesværdige er vel, at der stadig mangler både en venstreback, og en venstre wing, så sådanne må vel formodes at være mellem de 5-6 stykker der udtages senere på ugen.
Personligt så jeg i hvert fald gerne at Mtiliga snart fik chancen, han spiller vist rimeligt fast i Breda, og kunne meget vel være manden der kunne udfylde det gabende hul der efterhånden længe har været på den plads. Cagara lader desværre bare til at have fundet sig en ny bænk i FCN, så han er efter min mening ikke aktuel pt. Niclas Jensen har ikke været aktuel i flere år, og Thomas Rasmussen er efter min mening ikke god nok defensivt, og i øvrigt ikke nogen langsigtet løsning. Martin Albrechtsen er vel også en mulighed, han lader til selv at have indset at han ikke har klassen til Premier League, men det er vel bare en fordel, da han så i stedet søger mod Championship, hvor han vel er tæt på at være en profil.
En enkelt klubløs spiller til højrebacken er vel også lige i underkanten, så måske det var ved at være på tide at lukke Bøgelund tilbage i landsholdsvarmen, han har mig bekendt gjort det ok for AaB. Kvist er ingen løsning, når han nu hellere vil sidde på bænken i FCK, for at få et par minutter her og der på midtbanen, end spille fast på højrebacken. Den plads skulle Albrechtsen i øvrigt også kunne dække.
Venstrekanten er lidt sværere, kan det betale sig at satse på Løvenkrands? (han er jo vist i øvrigt også, som sædvanligt, skadet) Kan Kahlenberg overhovedet spille godt på landsholdet? Perez har vel ikke tid, da han jo sikkert skal i retten for at få lov til overhovedet at træne med de store drenge. Simon Poulsen er vel heller ikke rigtig blevet fast mand i Holland? Men Anders Due eller Jonas Borring måske?
Ellers mangler der vel også en ekstra mulighed på højrekanten og en ekstra angriber. På højrekanten kan nogle af mulighederne til venstrekanten vel også bruges hvis det skal være, mens man måske skulle kigge i retning af Curth, Bernburg, Absalonsen eller Junker til angrebet, eller lukke Søren Larsen ind i varmen igen, nu hvor han har fundet sig en ny klub, hvor han forhåbentlig får nogenlunde fast spilletid. Skoubo skal man nok passe på ikke at slå i stykker, så ham må man nok hellere se bort fra, indtil han har vist noget i sin nye klub.
Hvad mener i?
«
Seneste Redigering: 13 Aug 2008, 11:21 af DNE
»
JKJ
Gæst
«
Svar #487:
13 Aug 2008, 12:27 »
Michael Jacobsen bør imo være den nye mand på venstreback pladsen... han spiller godt nok i midterforsvaret lige i øjeblikket men kun pga skader...
Kahlenberg er mig bekendt skadet og ikke med denne gang, men han har så heller ikke vist ret meget de gange han har fået chancen...
Jeg håber at Lars Jacobsen kun får chancen denne ene gang, hvis han fortsætter uden klub bør han overhovedet ikke være i nærheden af landsholdet, Bøgelund er imo også det eneste andet alternativ...
Hvorfor Albrechtsen ikke får chancen er mig en gåde, men han spillede jo en mindre god kamp for nogle år siden og derfor er han jo nok slttet fra MO blok nu...
Due kunne være et godt alternativ på venstrekanten, han har i hvert fald gjort det ganske godt indtil nu, med flere ass og må fra hans føder...
Jeg lyder måske bitter nu, men jeg har bare mere end svært ved at se de 3 AaB'er på landsholdet sålang tid træneren er MO, han har jo aldrig rigtig haft lyst til at se eller besøge klubben så hvorfor dog i alverden skulle han udtage nogle...
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #488:
13 Aug 2008, 12:57 »
Citat af: JKJ 13 Aug 2008, 12:27
Michael Jacobsen bør imo være den nye mand på venstreback pladsen... han spiller godt nok i midterforsvaret lige i øjeblikket men kun pga skader...
Kahlenberg er mig bekendt skadet og ikke med denne gang, men han har så heller ikke vist ret meget de gange han har fået chancen...
Jeg håber at Lars Jacobsen kun får chancen denne ene gang, hvis han fortsætter uden klub bør han overhovedet ikke være i nærheden af landsholdet, Bøgelund er imo også det eneste andet alternativ...
Hvorfor Albrechtsen ikke får chancen er mig en gåde, men han spillede jo en mindre god kamp for nogle år siden og derfor er han jo nok slttet fra MO blok nu...
Due kunne være et godt alternativ på venstrekanten, han har i hvert fald gjort det ganske godt indtil nu, med flere ass og må fra hans føder...
Jeg lyder måske bitter nu, men jeg har bare mere end svært ved at se de 3 AaB'er på landsholdet sålang tid træneren er MO, han har jo aldrig rigtig haft lyst til at se eller besøge klubben så hvorfor dog i alverden skulle han udtage nogle...
Er Michael Jakobsen ikke også skadet? ellers er jeg enig i at han bør få chancen på venstrebacken. (Edit: han er selvfølgelig ikke skadet, det var lige mig der fik blandet et par AaB'ere sammen, han bør klart være mellem dem der udtages på fredag)
Nu er det jo meget få SAS-ligakampe Morten Olsen overhovedet overværer live, så AaB spillernes chancer burde være lige så store som alle andres på den konto. Jeg tror nærmere det har været AaB's spilkoncept, der tidligere har afholdt Morten Olsen fra at udtage AaB spillere. Er der to spillere der ligger nogenlunde lige, hvor den ene i sin klub spiller nogenlunde samme system som landsholdet, så er det ham der bliver udtaget. På det seneste har det jo været FCN, Esbjerg og Lyngby der har leveret debutanterne til landsholdet, og de har netop spillet et system, der har lagt tæt op ad landsholdet, modsat AaB's mere direkte spil.
Men som situationen er pt, hvor der skal ske et generationsskifte på flere pladser, synes jeg det er svært at blive ved med at se bort fra AaB spillerne, og Michael Jakobsen har da også været inde omkring landsholdet, men måtte tage hjem igen med en skade. Augustinusen har også været med, Würtz var stadig AaB'er da han fik debut, så det sker altså af og til.
At Morten Olsen aldrig kommer på de Jyske stadions tror jeg nærmere hænger sammen med hans grundighed, end at han ikke har nogen interesse for spillerne. For hvis han farer land og rige rundt, for at tilfredsstille Lynge, Ørgaard og Co, så går det ud over hans tid foran skærmen, hvor han i øvrigt har et bedre overblik, og bedre kan følge hver enkelt spillers aktioner gennem en hel kamp.
Men han er mig bekendt i gang med at etablere et netværk af scouts, som skal se kampene på stadion for ham, og så rapportere tilbage til ham. Men det er jo nok heller ikke godt nok...
«
Seneste Redigering: 14 Aug 2008, 12:44 af DNE
»
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #489:
14 Aug 2008, 12:50 »
Bøgelund bør klart udtages til landsholdet, han har gjort det godt, og var efter min mening kampens bedste i aftes mod Kaunas. Men er lidt bange for, at Lynge ødelægger hans chancer, ved at lægge pres på Morten Olsen, for at udtage ham, det kunne meget vel provokere en trodsreaktion, som i sidste ende kommer til at gå ud over Bøgelund.
Så jeg synes det er ved at være på tide, at Lynge begynder at passe sit eget arbejde, og lader Morten Olsen passe sit. Det ville være ærgerligt, hvis Danmarks vel nok bedst spillende højreback ikke kommer med på landsholdet, på grund af en åbenmundet sportsdirektør, der står og spiller tudeprinsesse i pressen, og fortæller Morten Olsen hvordan han skal gøre sit arbejde...
JKJ
Gæst
«
Svar #490:
14 Aug 2008, 19:57 »
Citat af: DNE 14 Aug 2008, 12:50
Bøgelund bør klart udtages til landsholdet, han har gjort det godt, og var efter min mening kampens bedste i aftes mod Kaunas. Men er lidt bange for, at Lynge ødelægger hans chancer, ved at lægge pres på Morten Olsen, for at udtage ham, det kunne meget vel provokere en trodsreaktion, som i sidste ende kommer til at gå ud over Bøgelund.
Så jeg synes det er ved at være på tide, at Lynge begynder at passe sit eget arbejde, og lader Morten Olsen passe sit. Det ville være ærgerligt, hvis Danmarks vel nok bedst spillende højreback ikke kommer med på landsholdet, på grund af en åbenmundet sportsdirektør, der står og spiller tudeprinsesse i pressen, og fortæller Morten Olsen hvordan han skal gøre sit arbejde...
Vi er tildels enig om at Lynger bør holde sig til AaB og lade Mo træne landsholdet - når det nu ikke kan være anderledes...
Men forstår dog godt hans frustrationer engang imellem når man ser hvem der ellers kommer på holdet engang imellem...
MO SKAL besøge de danske stadions!! Du ser ikke andre landstrænere rundt om i verden side på deres flade og bare ser kampene på TV og sender deres spejedere ud til højre og venstre... Så må han finde et andet sted at bo!! Vi råber op om at vi VIL have en dansk landstræner, men det hjælper da lige fedt når han kun kommer til landet når der er pressemøde og landskampe...
En Capello ser da da feks både i tide og utide på de engelske stadions, både hos de store klubber og de mindre klubber...
Det er da alt andet os den eneste måde man kan komme ud og forholde sig til hvad der sker i klubberne og se selv det med egne øjne, det andet er simpelthen bare en dårlig undskyldning imo om at man ikke gider bevæge sin røv, undskyld sproget, til de jyske stadions...
Schytte
Landsholdsspiller
«
Svar #491:
14 Aug 2008, 19:59 »
Nu er det jo altså også Morten Olsen, han er da ikke lige det bedste der er sket for dansk fodbold
Zone 43
Manager
«
Svar #492:
14 Aug 2008, 20:09 »
Citat af: JKJ 14 Aug 2008, 19:57
MO SKAL besøge de danske stadions!! Du ser ikke andre landstrænere rundt om i verden side på deres flade og bare ser kampene på TV og sender deres spejedere ud til højre og venstre... Så må han finde et andet sted at bo!! Vi råber op om at vi VIL have en dansk landstræner, men det hjælper da lige fedt når han kun kommer til landet når der er pressemøde og landskampe...
Helt enig her.. Så må den kære Hr. Olsen flytte hjem til Danmark og se nogen kampe hist og her og så optage de andre kampe og se dem der hjemme i privaten.
Omkring udtalelsen, så er sikker på, at han yderligere vil udtage 2-3 backs og 1-2 wings, da vi imo mangler det. Jeg frygter dog, at vi bliver kørt af Spanien
Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
- Daniel Agger.
DNE
Landsholdsspiller
«
Svar #493:
15 Aug 2008, 09:06 »
Citat af: JKJ 14 Aug 2008, 19:57
Vi er tildels enig om at Lynger bør holde sig til AaB og lade Mo træne landsholdet - når det nu ikke kan være anderledes...
Men forstår dog godt hans frustrationer engang imellem når man ser hvem der ellers kommer på holdet engang imellem...
En Capello ser da da feks både i tide og utide på de engelske stadions, både hos de store klubber og de mindre klubber...
Det er da alt andet os den eneste måde man kan komme ud og forholde sig til hvad der sker i klubberne og se selv det med egne øjne, det andet er simpelthen bare en dårlig undskyldning imo om at man ikke gider bevæge sin røv, undskyld sproget, til de jyske stadions...
Jeg kan virkelig ikke se hvorfor det skulle være så vigtigt at se kampene på stadion, frem for på TV. Hvordan situationen er i klubberne osv, har han folk til at undersøge, og det kan vel være mindst lige så godt som at han selv gør det, det er nu engang ikke landstrænerens job at tage rundt og trykke hånd med diverse sportsdirektører i landet. Han skal finde de ca. 20 bedst egnede spillere til landsholdet, op til hver kamp, og hvordan han vil gøre det, er nu engang hans egen sag.
Når en spiller er udtaget, hvor man har tænkt, at det kunne lige så godt have været en AaB'er i stedet for, har det som regel været en spiller fra en klub, der spiller et spilsystem, der minder om landsholdets, det gør AaB ikke, derfor står AaB's spillere nogle gange bag i køen. I tilfældet Bøgelund synes jeg dog, at han på trods af AaB's spillestil, bør stå foran enhver anden i køen til højrebackpladsen lige pt, da han simpelthen er den bedste, og hans spillestil minder faktisk meget om Helveg, da han var på toppen, så umiddelbart mener jeg faktisk også han vil passe meget godt ind i landsholdets spillestil, det er ikke ham, der trækker tempoet ud af AaB's kampe, og forfalder til lange bolde, tvært imod.
Citat af: Schytte 14 Aug 2008, 19:59
Nu er det jo altså også Morten Olsen, han er da ikke lige det bedste der er sket for dansk fodbold
Fuldstændig uenig, synes Morten Olsen er den bedste, og mest kompetente landstræner vi nogensinde har haft, det er ikke hans skyld, at de Danske fodboldspillere i udlandet, bare har været historisk dårlige til at spille sig på holdet de seneste 4 år, tvært imod, så gør han hvad han kan, for at vejlede dem til at skifte til en klub, der passer til deres niveau og spillestil, men nogen har det bare med at tænke lidt mere med tegnedrengen, end med landsholdsbolden.
Bosse derimod, se det var et kapitel Dansk landsholdsfodbold godt kunne have undværet, Richardo fik sgu heller ikke meget ud af de mange store spillere han havde til sin rådighed (ud over lige EM i 92, hvor vi jo kom med på et afbud, fordi Richardo ikke havde formået at kvalificere sig, på trods af at han havde et profilspækket landshold til sin rådighed...) Sepp gjorde det godt, men han havde også en hel del mere at arbejde med, end Morten Olsen har i dag.
«
Seneste Redigering: 15 Aug 2008, 11:08 af DNE
»
-LFC-
Manager
«
Svar #494:
15 Aug 2008, 09:38 »
For at sige det kort, så er det ikke 100% Morten Olsens skyld, at det går skidt for landsholdet som det gør. Jovist, vi spiller noget naivt, han udtager nogle forkerte spillere sommetider og er for principfast, men prøv, at se på kvaliteten på landsholdet. Højrebacken er klubløs og målmanden spillede ikke en førsteholdskamp stortset hele sidste sæson, og det siger ikke så lidt, at Niclas Jensen kunne få lov til at have venstrebacken så længe, når han burde være sat af for flere år siden - kvaliteten mangler. Det ser lovende ud på flere positioner med Bendtner, Agger, flere gode målmænd, centerforsvaret generelt osv. men der er nogle steder, hvor vi halter og vi har også haft en del skader.
Sider:
1
...
31
32
[
33
]
34
35
...
218
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »