home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  1 Bruger, 1243 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 185 186 [187] 188 189 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276521 gange)
DeBuur
Manager

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2790: 14 Nov 2012, 22:44 »

Ubeslutsom arghhh de der venskabs kampe er ikke min kop te... men dejligt at se en ung Fischer og dejligt at se Bendtner score... men ellers kan jeg ikke se vi fik det store ud af den kamp...vi er fortsat i den sædvanlige situation.. vi mangler at vinde kampe.

Jeg mener dog vi har nogle store talenter der er på vej og det giver håb for fremtiden... bare vent til Lukas Andersen kommer på holdet i Ajax...  så ser vi endnu en Ajax spiller på landsholdet.

YNWA

Zone 43
Manager

« Svar #2791: 20 Jan 2013, 16:35 »

Jeg finder det lidt svært ikke at være (naiv?) optimistisk på dansk fodbold, og ikke mindst landsholdets, vegne, som tiden har set ud på det seneste. Kjær er blevet fast mand siden Magaths afgang, Eriksen og Fischer laver mål nærmest på samlebånd i Ajax, Højbjerg skal træne fast med Bayerns førstehold - og mange andet kan sikkert også nævnes i denne sammenhæng..

En fin og lovende start på 2013, og forhåbentlig bliver der fulgt op på dette. Der kan vel næppe være lang tid til den kombinerede liga- og U21-landsholds tur til Arizona, Makedonien venter ihf. i en træningskamp i starten af februar. Der er dog stadig enkelte problemer som jeg håber Olsen og Wieghorst har brugt tiden på at finde svar på, det taktiske bl.a., som jeg skrev om på sidste side. Problemstillingen på de to back positioner og bredden på den centrale midtbane, mener jeg, er noget man bør holde øje med. Zimling og Kvist er vigtige at have klar med Leon A. nærmest konstant ude, for der er langt ned til de næste i rækken - Schöne og Kahlenberg får ikke mange minutter mig bekendt, og er vel også reelt lidt for offensive, kontra de to startende. Stokholm er heller ikke ligefrem en fremtidens mand..

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #2792: 20 Jan 2013, 16:40 »

Jeg er helt enig. Der står virkelig nogle store talenter klar til at overtage på landsholdet - spørgsmålet er vel mere om MO er en mand der lader de unge komme til - det plejer han ikke just. Boilesen, Eriksen, Fischer, Cornelius, Sørensen og adskillige flere store talenter er klar i kulissen. Om 3-4 år kan vi have et rigtig godt hold.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Sir Jeppe
Landsholdsspiller

« Svar #2793: 20 Jan 2013, 16:48 »

Der er flere lovende talenter end der har været længe, og det ser pt. lovende ud for fremtiden. Men lige NU mener jeg dog vi har en del problemer. Bendtner langtidsskadet og uden spilletid inden det, og jeg mener personligt ikke at Helenius eller Fischer er klar til at tage over der. Midtbanen er tyndt besat, og som du siger, skal der bare en skade til, at vi skal ned og bruge folk som Stokholm og Poulsen på den centrale midtbane. Højrekanten med Rommedahl er jeg heller ikke videre imponeret af, og så er der jo det evige back-problem... Men ja, fremtiden ser lovende ud, dog har vi lidt problemer lige nu. Og så kræver det jo også, at nogen af talenterne rent faktisk tager skridtet videre, og at MO giver de unge chancen! Smiley

Zone 43
Manager

« Svar #2794: 20 Jan 2013, 17:00 »

En ting jeg glemte i farten er målmandssituationen . Ikke optimalt at hverken 1. eller 2. valget er reserver, ærgeligt at Stephan A's skifte til Brügge ikke blev til noget alligevel..

Om MO tør give de unge chancen må tiden vise, ellers må der krydses fingre for at vi får en ny landstræner efter VM14. Jeg kan dog se, at han havde en del debutanter med i den seneste kamp mod Tyrkiet, og en del af dem fik også nogle minutter. Tager det som et godt tegn. Wink

Edit:
Har kigget lidt her til aften, om hvordan landsholdet kunne se ud om 2-3 år, i en situationen hvor den maksimale alder er 25 år. Jeg er kommet frem til disse to hold, valgt vilkårligt, og hvor et par stykker er udeladt, bl.a. Falk og Albæk (selvom de naturligvis må betragtes som emner til fremtiden).

Hold 1: Nicolai Larsen (22); Nicolai Boilesen (21), Jores Okore (21), Simon Kjær (24), Daniel Wass (24); Patrick Olsen (19), Pierre Emile Højbjerg (18); Nicolai Jørgensen (22), Christian Eriksen (21), Victor Fischer (19; Nicklas Bendtner (25).

Hold 2: Frederik Rønnow (21); Bashkim Kadrii (22), Jannik Vestergaard (21), Andreas Bjelland (25), Frederik Sørensen (21); Lasse Vigen Christensen (19), Casper Sloth (21); Emil Larsen (22), Lucas Andersen (19), Andreas Laudrup (23); Nicklas Helenius (22).
« Seneste Redigering: 20 Jan 2013, 18:52 af Zone 43 » Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

DeBuur
Manager

« Svar #2795: 20 Jan 2013, 17:15 »

Morten Olsen kan ikke beskyldes for ikke at have prøvet mange forskellige spillere til hans system - det skyldes især det faktum at mange af vores spillere har været meget skadede eller ikke været på toppen fordi de ikke spiller for deres klubber.

Landsholdet har brug for en grundstamme af spillere IMO er det spillere som gerne skal være i topform og spille for deres klubhold.

Agger,Kjær
Zimling og Kvist
Eriksen

Herudover har vi en masse talent i spillere som Okore, Fischer, Cornelius og Helenius

Lukas Andersen og Rasmus Falk tror jeg også bliver spillere som vil få meget succes på landsholdet og så har vi spillere som Frederik Sørensen i Bologna og Vestergaard i Hoffenheim som med tiden vil få kampe.

Vi mangler dygtige backs såvel i højre som venstre side Lars Jacobsen bliver vel ikke ved til han bliver 40  Wink

YNWA

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2796: 20 Jan 2013, 22:22 »

Hehe, Schøne er altså næsten lige så fast mand i Ajax, som Eriksen, de har begge spillet lige mange kampe, og scoret lige mange mål. Schøne har dog fået lidt færre minutter, men er alligevel kun startet inde i 4 kampe færre end Eriksen. Så synes det er at strække begreberne lidt, når man påstår, at han stort set ingen spilletid får  Wink Især når man i samme åndedrag fremhæver Fischer som et oplagt landsholdsemne, selvom han kun har spillet lidt over halvt så meget som Schøne  Smiley

Jeg så afgjort gerne, at Kahlenberg fik lidt mere spilletid - selvom han qua sin rutine, må have fået rigeligt med spilletid, hvis Fischer, der absolut ingen rutine har, er et oplagt bud, selvom han kun har spillet 190 minutter mere end Kahlenberg. Han kunne godt være en god erstatning for Zimling, når nu Leon ikke er til rådighed. Det er klart, at han er en anden type, og det kunne måske godt give nogle problemer, når nu Kvist ikke er stærk nok defensivt, til at klare oprydningen på midtbanen alene. Men Kahlenbergs blik for afleveringerne i det offensive, kunne godt gøre offensiven lidt skarpere, og dermed veje op for de defensive mangler.

I øvrigt enig med DeBuur omkring stammen på holdet, jeg vil dog mene, at en målmand også skulle være en del af den stamme, og på den plads har vi problemer lige for tiden. Første og andetvalget spiller ikke fast, og tredjevalget spiller "kun" i den næstbedste Engelske række (hvilket jeg dog stadig vil mene er bedre, end de alternativer, der er at vælge imellem fra Superligaen).

Og hvad Jacobsen angår, så måtte han da for min skyld gerne lave en Heintze, og blive ved til han bliver 40  Thumbs Up Så længe han er god nok, er han også ung nok, og så er det jo faktisk bare en fordel, at have ham med, da han har en masse rutine at falde tilbage på i de svære kampe.

Hvad højrekanten angår, så kunne man jo håbe, at Tobias Mikkelsens skifte til Rosenborg, kan få lidt gang i hans karriere igen, så vi rent faktisk har et alternativ til Rommedahl, som jo nok snart skal til enten at se sig om efter en ny klub, eller vænne sig til at spille i første division, hvis det da ikke bliver til et karrierestop.

Jeg er dog overhovedet ikke enig med dem, der påstår, at Morten Olsen ikke har modet til at prøve de unge af, han har, som DeBuur ganske rigtigt skriver, givet rigtig mange nye chancen. At påstå andet er simpelthen bare usaglig kritik for kritikkens skyld. Men landsholdet skal nu engang ikke være nogen rugekasse. Så længe der er bedre alternativer med rutine, skal landsholdet ikke bruges, til at udvikle unge spillere. Datoen på fødselsattesten bør bør aldrig i sig selv være diskvalificerende for en plads på landsholdet. Dog håber jeg aldrig, at komme til at opleve den dag, hvor der ikke er en spiller på landsholdet, der er over 25. Unge spillere har bare et lavere bundniveau, end de der har rutinen at falde tilbage på. Men samtidig skal der naturligvis også findes et alternativ, når de gamle ikke kan følge med mere.

Men enig i, at det er godt at se de mange talenter, der popper op for tiden. Nogle af dem skal forhåbentligt nok blive landsholdsspillere med tiden, men der skal, desværre også nok være nogle af dem der går i stå, og ender som middelmådige første og andendivisionsspill ere. Det har man jo set før, jeg nævner i flæng, Danilo Arrieta, Lasse Qvist, Mads Timm, Mads Laudrup, Bo Storm osv. De var udråbt som kommende store landsholdsspillere, og hvor er de idag? Magnus Troest kunne vel egentlig også nævnes. Zanka, Bille og Bjelland er også navne, der desværre stadig kan nå at føjes til listen.

Men jo, det ser da lovende ud, man skal bare huske på, at for unge fodboldspillere, skal der kun ét forkert valg til (nogle gange er valget ikke engang deres), for at ødelægge en ellers lovende karriere.

Zone 43
Manager

« Svar #2797: 23 Jan 2013, 00:43 »

Hehe, Schøne er altså næsten lige så fast mand i Ajax, som Eriksen, de har begge spillet lige mange kampe, og scoret lige mange mål. Schøne har dog fået lidt færre minutter, men er alligevel kun startet inde i 4 kampe færre end Eriksen. Så synes det er at strække begreberne lidt, når man påstår, at han stort set ingen spilletid får  Wink Især når man i samme åndedrag fremhæver Fischer som et oplagt landsholdsemne, selvom han kun har spillet lidt over halvt så meget som Schøne  Smiley

Tager den på min kappe. Synes bare som oftest, at når man hørte om hans situation, at han var reserve på holdet, og istedet for at følge op på det, så tog dovenskaben over. Wink

Der udover har BT også kigget lidt på nogle af fremtidens spillere.
http://www.sporten.dk/fodbold/her-er-fremtidens-landshold-0#1

- Daniel Agger.

Imperatore
Gæst

« Svar #2798: 06 Feb 2013, 16:07 »

Er det kun mig, der synes, at det er ekstremt uambitiøst, at vi skal møde Makedonien i en venskabskamp? Burde vi ikke spille mod et hold, der rent faktisk er på niveau med os selv? De har Goran Pandev og så deres vice-anfører på 33 år, der spiller for Mainz. Resten af deres spillere er fra segunda ligaer.

Fuldstændig spild af tid i mine øjne og jeg gider heller ikke at se kampen.

Shaft
Manager

« Svar #2799: 06 Feb 2013, 16:09 »

Er det kun mig, der synes, at det er ekstremt uambitiøst, at vi skal møde Makedonien i en venskabskamp? Burde vi ikke spille mod et hold, der rent faktisk er på niveau med os selv? De har Goran Pandev og så deres vice-anfører på 33 år, der spiller for Mainz. Resten af deres spillere er fra segunda ligaer.

Tror de har forsøgt at få en modstander som kan give nogenlunde de samme forhold som de udebaneopgør vi skal imod i 2013. Men er enig i, at det bestemt ikke er en spændende modstander som vi skal op imod...

Det hænger nok også sammen med, at kampen først blev kendt for 3 måneder siden. Hvis man har været så sent ude, har man nok ikke kunne finde en bedre modstander at møde. I såfald er det også en fail af DBU, men undrer mig ikke..

Imperatore
Gæst

« Svar #2800: 06 Feb 2013, 16:16 »

Derfor er det jo stadig bare idioti af DBU. Med mindre ens modstanderlandshold lige pludselig stopper med at eksistere, bør man kunne finde en bedre modstander.
Derudover har der så nogensinde været nogen stemning, når det er venskabskampe? Og så endda når det er landshold.

Batigol
Manager

« Svar #2801: 06 Feb 2013, 16:16 »

Synes du at Bulgarien's hold ser specielt meget bedre ud på papiret end Makedonien's?

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Imperatore
Gæst

« Svar #2802: 06 Feb 2013, 16:24 »

Det er ikke en venskabskamp, hvad er din pointe? Vi spillede elendigt mod dem, men derfor bør man stadig stile højere end frivliigt at spille mod Makedonien.
Jeg skulle også hilse fra Jakob E og sige, at man ikke sætter 's, når man danner ejefald på dansk.

Shaft
Manager

« Svar #2803: 06 Feb 2013, 16:26 »

Vi skal møde Bulgarien om halvanden måned. Det er nok det som er hans pointe.

Imperatore
Gæst

« Svar #2804: 06 Feb 2013, 16:28 »

Vi spillede elendigt mod dem, men derfor bør man stadig stile højere end frivliigt at spille mod Makedonien.
Jamen så lad mig da gentage mig selv.

Sider: 1 ... 185 186 [187] 188 189 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010