home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
14 Apr 2025, 19:43 Sunbao Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
12 Apr 2025, 20:18 g00n Blogs Minimalistic 2020
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
17 Mar 2025, 09:49 Fand23 Baren cykeltøj/cykelbutikker
Antal Registrerede Brugere: 23550
  0 Brugere, 607 Gæster Online.

Nyeste Bruger: investwpkz
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Lukker for mange mål ind!
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Lukker for mange mål ind!  (Læst 16312 gange)
SørenA
Gæst

Sv: Lukker for mange mål ind!
« Svar #30: 24 Aug 2010, 11:53 »

Enig..

Skifter altid taktik i de sidste 10 runder Smiley

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #31: 24 Aug 2010, 12:03 »

Jeg har nu ALDRIG skiftet taktik i slutningen af sæsonen. Men jeg gør opså det, at jeg i hver kamp skifter et par spillere ud ved det 60. minut. Jeg skifter dem der er mest trætte. Indimellem giver jeg også de absolutte profiler en pause i et par kampe eller 3 når programmet tillader det. På denne måde undgår jeg de problemer i nævner. Problemerne skyldes ofte trætte spillere i slutningen af sæsonen.

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

SørenA
Gæst

« Svar #32: 24 Aug 2010, 12:05 »

Nu er der så også forskel på om man spille med Real Madrid, eller med et mindre hold Smiley

Det er ikke altid at de små hold kan tillade sig at udelade et par spillere i 3 kampe Smiley

Guldbrand
Blogmester

« Svar #33: 24 Aug 2010, 12:16 »

Jeg har nu ALDRIG skiftet taktik i slutningen af sæsonen. Men jeg gør opså det, at jeg i hver kamp skifter et par spillere ud ved det 60. minut. Jeg skifter dem der er mest trætte. Indimellem giver jeg også de absolutte profiler en pause i et par kampe eller 3 når programmet tillader det. På denne måde undgår jeg de problemer i nævner. Problemerne skyldes ofte trætte spillere i slutningen af sæsonen.

Det du snakker om, og det vi snakker om har intet med hinanden at gøre.. Du snakker om trætte spillere, og vi snakker om at modstanderen læser ens taktik.. Og det hjælper ikke noget at lade et par spillere få noget hviletid, på at ens modstandere læser ens taktik..

Hvorfor du ikke har oplevet det, skal jeg ikke kunne svare på. Men jeg kunne fristes til at sige, at det skyldes at du spiller med de absolutte tophold.

szukizek
Førsteholdsspiller

« Svar #34: 24 Aug 2010, 12:38 »

man har aldrig 2 af samme slagt spillere. det kan godt være at de læser din taktik men hvis du stille med en anden type spille på nøgle position ændre det også måde på hvordan dine spillere udføre en taktik.

Har aldrig i de mange år hvor jeg har spillet FM og CM oplevet at have de problemer med at de har læst min taktik. men det er igen hvordan man spiller for man ved hvem den næste modstander er så ved man også hvordan de spiller og på den måde ændre man små detaljer...

søgaard
Gæst

« Svar #35: 24 Aug 2010, 12:39 »

Guldbrand: I snakker da om det samme. Smed mener, at man kan undgå det problem med at få en nedtur i slutningen af sæsonen ved at give nogle af nøglespillerne små pauser i løbet af sæsonen. Du mener jo så at nedturen har en anden begrundelse end den træthed, som Smed mener.

At skifte taktik inde i en sæson er godt nok også en stor ændring at pludselig lave. Det er yderst sjældent at et hold begynder at skifte taktik, fordi holdet måske ikke præsterer på højeste niveau. Det er efter min mening lidt en panikløsning og et tegn på at man ikke kan finde ud af taktikken i FM. Det er tit mere end nok at ændre en smule i holdindstillingerne og måske lidt i de enkelte spilleres indstillinger, så man måske har et lidt mere defensivt udgangspunkt eller omvendt offensivt alt efter scenariet.

Første gang jeg har prøvet at skifte taktik er i denne sæson, da jeg formentlig var for optimistisk omkring min spillertrup i denne sæson, men træningskampene bør bruges på at lære spillerne konceptet og spillemåden og ved at skifte til en ukendt taktik vil man efter min mening blot opleve en endnu større nedtur, da spillerne ikke er vant til systemet og først skal spilles ind i det.

Jeg er dog også delvist enig i Smed, da små pauser til ens nøglespillere kan være vitale, hvis man er i nedrykningskampen. Hvis man f.eks. er HB Køge, så ved man jo udmærket godt at det ikke er mod OB eller FCK at man skal hente sine point og der kan man aflaste enkelte af sine spillere, så de er friske til de vigtige kampe mod konkurrenterne i bunden. Desuden kan det tit hjælpe at man satser på en hest og ikke både på liga og pokalen, hvis ens trup er smal. Giv talenterne og reservespillerne pokalen, hvis den ikke er vigtig eller et par ligakampe, hvis man har ambitioner i pokalturneringen.

Sidst men ikke mindst, så jeg ret sikker på, at modstanderen ikke når at aflæse ens taktik, hvis man ellers laver lidt nytænkning hver sommer og laver ændringer i spillertruppen og taktikken. Jeg har endnu ikke oplevet det, hvor jeg har skiftet taktik i løbet af sommeren. Der kommer perioder, hvor man måske løber ind i et par uafgjorte og et par nederlag, men det her er altså ikke CM 01/02 og hvor man kunne vinde samtlige kampe med 5-0. Spillet er blevet mere realistisk og det kan altså ikke lade sig gøre at komme igennem en sæson uden en periode, hvor spillet ikke fungerer fuldstændigt.

L.Wee: Du kan formentlig ændre en del med zone-markering, da dine spillere ikke ville være så bundne af modstanderen og derfor ikke er så sårbare overfor uventede løb fra modstanderen. Samtidig er din taktik også ganske offensiv og dine backs får ikke meget hjælp, da der kun er en defensiv og en central midtbane. Ingen kanter, som kan hjælpe med eventuelle overlap eller noget. Så hvis modstanderens backs kommer med, så står dine backs alene med to mænd, hvilket jo ikke just er en optimal løsning. Så jeg ville overveje en mere defensiv opstilling, hvor du ikke har fire mand, som næsten kun tænker offensivt. Dels fordi det ikke virker til du er suveræn i forhold til 2.pladsen i ligaen eller i Europa. 

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #36: 24 Aug 2010, 12:43 »

Hvis AI læser ens taktik, så er det da lidt mærkeligt at det først sker i den sidste 1/4 af sæsonen. For mig lyder det ikke realistisk, at AI så nulstiller sig igen til sæsonstart....Så jeg tror altså ikke det er problemet. Hvis den AI er så smart, så ville alle vel løbe ind i det problem! Og ikke kun de mindre hold.

Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4

szukizek
Førsteholdsspiller

« Svar #37: 24 Aug 2010, 12:54 »

Alle hold kan komme ind i en krise og det kan være i starten i midten eller i slutningen af sæsonen... nogen hold har bare spillere der er mere rustet til det end andre... mentalitet har meget at sige...

Guldbrand
Blogmester

« Svar #38: 24 Aug 2010, 12:59 »

Søgaard

Jeg fastholder nu stadig, at det ikke er træthed der skyldes nedturen som mange ofte rammer ind i ved sæsonafslutningen. Det er klart, at man ved at give spillere pauser, og spare dem i enkelte kampe, kan få dem til at præstere bedre i løbet af en hel sæson, hvilket jeg også i stor stil selv benytter mig af.. Men så snart AI'en har læst ens taktik, så nytter det ikke noget om man har 22 spillere der alle er 100% fuldt kampdygtige.

Desuden siger jeg også, at det vil være en god ide med små justeringern, men hjælper dette ikke, så kan en nødsituation være at have en ny taktik i baghånden, som man kan bruge i stedet. Der er mange som har stor succes med at varirere mellem flere taktikker. Nogen endda helt op til fem-seks-syv stykker.

Szukizek
Det kan godt være at spillerne agere anderledes, men det ændre stadig ikke specielt meget på hele det taktiske setup som man har sat op. Og hvis modstanderen har læst dit taktiske setup (taktikken), så hjælper det ikke at flytte rundt på et par spillere. Det er derimod rollerne du bør ændre hvis det skal være noget.

Smed1977
En modstander kan jo ikke blot aflæse en taktik på en eller to kampe.. Det kræver tid, og ofte lang tid, før de gennemskuer ens taktik.. Desuden oplever jeg personligt det ikke kun i den sidste fjerddel af sæsonen, men bliver ofte ramt ved vinterpausen også..

Jeg skal erkende at jeg bestemt ikke er specielt godt inde i netop dette, med at modstanderen læser ens taktikker, og at jeg ikke helt har gennemskuet hvordan det fungere præcist endnu..

Men en ting er sikkert - Det sker hver eneste gang for mig, når jeg starter et spil at jeg ved vinterpausen, og sidst på sæsonen bliver ramt af disse nedture - Og det er til trods for at min taktik har fungeret tæt på optimalt igennem den første del af sæsonen, hvor alle modstandere får tæsk. Når jeg så bliver ramt af disse nedture, så kan jeg love jer for, at min taktik går fra at være super, til nytteløs, og hele det taktiske setup fungere pludselig ikke - Også selvom mine spillere er friske og har god moral (så længe det vare ved) Jeg går ofte fra at dominere kampene, og have mange chancer, til næsten ingen chancer at have.

Jeg har endda testet det, hvor jeg har spillet de samme 5-6 kampe om og om igen, for at finde ud af, hvad man skal gøre. Og faktum er, at hvis jeg ændre lidt i taktikken, så fungere min taktik igen optimalt, og hvis jeg lader den være, eller skifter ud på positionerne. Så hjælper det intet - Og dette er testet mange gange.

Sidst jeg havde succes med at justere i min taktik, skulle jeg blot ændre den defensive linje til at stå lidt dybere, og så fungerede taktikken igen optimalt, efter nogle nederlag i træk, hvor jeg blev totalt udspillet.

L.Wee
Landsholdsspiller

« Svar #39: 24 Aug 2010, 13:08 »

Denne tråd er blevet helt perfekt, i har ramt det helt rigtige.  Thumbs Up

Som jeg kan læse ud af alle jeres meninger, så skal man ændre lidt i ens taktik. På rollerne, I avanceret på spilleren eller måske på holdets instillinger.

Det med at lave en helt ny taktik er jeg ikke stor fan af.

L.Wee: Du kan formentlig ændre en del med zone-markering, da dine spillere ikke ville være så bundne af modstanderen og derfor ikke er så sårbare overfor uventede løb fra modstanderen. Samtidig er din taktik også ganske offensiv og dine backs får ikke meget hjælp, da der kun er en defensiv og en central midtbane. Ingen kanter, som kan hjælpe med eventuelle overlap eller noget. Så hvis modstanderens backs kommer med, så står dine backs alene med to mænd, hvilket jo ikke just er en optimal løsning. Så jeg ville overveje en mere defensiv opstilling, hvor du ikke har fire mand, som næsten kun tænker offensivt. Dels fordi det ikke virker til du er suveræn i forhold til 2.pladsen i ligaen eller i Europa. 

Jeg har ingen problem i ligaen, har vundet den 5 gange i træk nu Wink
Men kun i den sidste del af sæsonen kniber det af og til.

Faktisk kører jeg den samme taktik med mit Løgum IF save, hvor jeg rykkede op i Div 2 Vest i 3 sæson også direkt op i Div 1 året efter.

Det lyder meget fornuftigt at mine backs har det svært. Men de kommer igennem en sæson med en gennemsnit over 7.

Er spændt på at se om det vil hjælpe af sætte den defensiv linje lidt ned, samt mentalitet og afskærming ved mine 2 backs.

søgaard
Gæst

« Svar #40: 24 Aug 2010, 13:11 »

Jeg har ingen problem i ligaen, har vundet den 5 gange i træk nu Wink

Det lyder meget fornuftigt at mine backs har det svært. Men de kommer igennem en sæson med en gennemsnit over 7.

Tit bliver defensive indsatser ikke anderkendt så godt, som offensive indsatser i FM's ratingsystem, så det kunne nemt betyde, at dine backs er offensive, hvilket jo sagtens kan være grundlaget til problematikken, hvis de halter efter, når modstanderens kanter har bolden, fordi din back løber solen sort for at være med både offensivt og defensivt.

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #41: 24 Aug 2010, 13:12 »

Søgaard

Sidst jeg havde succes med at justere i min taktik, skulle jeg blot ændre den defensive linje til at stå lidt dybere, og så fungerede taktikken igen optimalt, efter nogle nederlag i træk, hvor jeg blev totalt udspillet.

Så kan det godt være vi alligevel er enige om tingene. Jeg vil dog ikke mene, at ovennævnte er en ændring af ens taktik, men blot en finpudsning under en kamp. Jeg bruger MEGET justeringer af både tackling og deffensive linie under kampene.  Men jeg ændrer ALDRIG på min formation.

Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4

Guldbrand
Blogmester

« Svar #42: 24 Aug 2010, 13:13 »

L. Wee..  Du skal kun sætte den defensive linje ned, hvis det er tilfældet at de score igennem midten ved dybe stikninger.. Det var netop det der skete ved mig, hvorfor jeg satte den dybere..

Det handler om at læse de informationer som spillet giver dig.. Og i 3D'en kan du jo se hvordan modstanderne oftes score imod dig, og så handler det ellers bare om at forhindre dette bedst muligt.

Du snakkede om at de scorede fra kanterne.. Så hvis jeg var dig, så ville jeg nok i større grad sætte den lidt op. Men det handler jo om at finde en blancegang, hvor det fungere bedst for din taktik.

L.Wee
Landsholdsspiller

« Svar #43: 24 Aug 2010, 13:17 »

L. Wee..  Du skal kun sætte den defensive linje ned, hvis det er tilfældet at de score igennem midten ved dybe stikninger.. Det var netop det der skete ved mig, hvorfor jeg satte den dybere..

Det handler om at læse de informationer som spillet giver dig.. Og i 3D'en kan du jo se hvordan modstanderne oftes score imod dig, og så handler det ellers bare om at forhindre dette bedst muligt.

Du snakkede om at de scorede fra kanterne.. Så hvis jeg var dig, så ville jeg nok i større grad sætte den lidt op. Men det handler jo om at finde en blancegang, hvor det fungere bedst for din taktik.
Arh okay, så blev jeg det kloger!  Thumbs Up
Sætte den højer op hvis de scorer ved indlæg - check!
Sætte den længer ned hvis de scorer ved dybe stikninger - check!

3D er det hvor man ser det fra f.eks. hovedtribunen. Hvor man kan se en spiller? (Bare lige for at være sikker)

Guldbrand
Blogmester

« Svar #44: 24 Aug 2010, 13:19 »

Så kan det godt være vi alligevel er enige om tingene. Jeg vil dog ikke mene, at ovennævnte er en ændring af ens taktik, men blot en finpudsning under en kamp. Jeg bruger MEGET justeringer af både tackling og deffensive linie under kampene.  Men jeg ændrer ALDRIG på min formation.

At stå bydere i banen, er som udgangspunkt en ændring i taktikken.. hvis vi tager mit eksempel, hvor jeg har to meget langsomme, og yderst stærke hovedstødsspillere, så forsøgte jeg ved at stå relativ dybt i banen (første hak i normal) at forhindre dybe stikninger bag forsvaret, og i stedet få dem til at angribe over kanterne..

Dette læste min modstander dog, og begyndte i langt større grad at satse på dybe stikninger, hvorfor jeg ofte lukkede mål ind den vej, selvom det ikke havde været et problem tidligere.. Men ved at sætte den defensive linje endnu dybere (to hak fra venstre) så lukkede jeg igen helt af for at de kunne score på den måde.. Dermed skal de nu igen til at læse min taktik og finde en ny måde at bryde min taktik på. Og når de så har gjort det, så skal jeg igen til at justere min taktik, for at forhindre deres måder at score imod mig på. Det kunne f.eks. være på langskud, nu hvor, jeg står så langt tilbage i banen.

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010