home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 23:19:03 Lavilldrymn Pro Cyclin... 3, 5 dichloropyrido 3,...
29 Jun 2025, 22:17 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
17 Jun 2025, 11:31 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23592
  0 Brugere, 507 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejtiarablr
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen FM2010
| | | | |-+  Lukker for mange mål ind!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Lukker for mange mål ind!  (Læst 16556 gange)
heped360
Lilleputspiller
*

Lukker for mange mål ind!
« : 11 Aug 2010, 18:40 »

Heej fm fans...

Har et stort taktisk problem som jeg håber der er nogen som kan give mig en taktisk ide til.!
Jeg synes jeg oplever at jeg generalt lukker alt for mange mål ind selvom at jeg kar et klasse forsvar og en klasse målmand! som fx har jeg et spil med birmingham hvor jeg har ochoa på mål, mexes og naldo i midten, vargas og srna på bakkene men aligevel bliver der gennemsnit min. scoret 1-2 mål mod mig pr kamp! Jeg score altid en masse mål og er næsten altid det mest scorende hold i ligaerne så der er der ikke noget problem!

Guldbrand
Blogmester

Sv: Lukker for mange mål ind!
« Svar #1: 11 Aug 2010, 18:52 »

Jeg kender det desværre alt for godt selv, og sidder netop selv og prøver at arbejde med det.. Men et af de mere "generelle" råd som er rundt omkring på diverse forums, er at man skal have hele ens forsvar til at mandsomdække samt, tætte markeringer..

Det råd følger jeg dog ikke selv, da jeg ikke har haft succes med det.. Jeg prøver mig mere af med at have en god balance på hele holdet med offensive og defensive indstillede spillere, samt have fokus på den defensive linje.. Specielt den defensive linje tror jeg kan være af afgørende betydning, og da jeg har et langsomt, men hovedstødsstærkt forsvar, har jeg haft succes med at have en lav forsvarslinje, som allerede fra start fik mit forsvar til at virke langt mere sikkert, og svære at gennembryde..

heped360
Lilleputspiller
*

« Svar #2: 11 Aug 2010, 19:13 »

okay! så du mener jeg bare skal sætte min defensiv linje til at være trukket helt tilbare i stedet for fx mellem eller langt fremme? kunne godt være jeg skulle prøve det med mands opdækning... tak for rådet Smiley

Guldbrand
Blogmester

« Svar #3: 11 Aug 2010, 19:17 »

okay! så du mener jeg bare skal sætte min defensiv linje til at være trukket helt tilbare i stedet for fx mellem eller langt fremme? kunne godt være jeg skulle prøve det med mands opdækning... tak for rådet Smiley

Du skal ikke bare sætte den defensive linje helt tilbage.. Selv har jeg sat min til det første hak i "normal" (hvilket svare til kontra indstillingen)  Men det handler meget om ens forsvar, og hvilke typer de er.. Har du f.eks. hurtige forsvare, men dårlig i hovedet, så er det bedre at sætte den højt.. Så det handler ganske enkelt om dine spillers stats, og hvordan du "ønsker at invitere modstanderen til dit mål"

heped360
Lilleputspiller
*

« Svar #4: 11 Aug 2010, 19:26 »

nååå okay.. super prøver og kigge på det..! tak for hjælpen Wink

L.Wee
Landsholdsspiller

« Svar #5: 22 Aug 2010, 22:53 »

Jeg er ved at flippe ud.
Spiller mod andenpladsen og de har lavet 4 indlægger mål!

What to do? ticked off

Hele min 4 kæder er sat op til at dække tæt og mandsopdækning.

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #6: 23 Aug 2010, 09:05 »

Jeg er ved at flippe ud.

What to do? ticked off

Måske du hellere skulle fokusere på at få lukket ned for modstandernes fløje! Jeg tror måske dine backs står en tand for offensive. Altså hvis du spiller med backs Opstemt

Napoli. Igang med 5. sæson. Titler:
Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk pokalturnering - 4
Italiensk Supercup - 4
Klubværdi  2,79 mia DKK (nr. 6)
Verdens Ry: nr. 7
Stadion: Sao Paolo 60240 siddepladser

Grauhunden
Juniorspiller
**

« Svar #7: 23 Aug 2010, 09:10 »

Jeg er ved at flippe ud.

What to do? ticked off

Du burde prøve med zone opdækning. Plejer bestemt at være mere effektivt.

AGF, guldet er i sigte Smiley)

Guldbrand
Blogmester

« Svar #8: 23 Aug 2010, 11:50 »

Jeg er ved at flippe ud.

What to do? ticked off

Spil bredt, og sæt din defensive linje længere frem.. ved at spille bredt, minimere du pladsen ude på kanterne for dem, og ved at sætte din defensive linje højt, så skaber du større plads mellem målmand og forsvar, hvorfor det bliver svære for dem at lave succesfulde indlæg, da angriberne skal komme fra dybe løb.. Men du udsætter dig dog for flere dybe stikninger, så det kræver hurtige forsvars spillere.

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #9: 23 Aug 2010, 12:58 »

Spil bredt, og sæt din defensive linje længere frem.. ved at spille bredt, minimere du pladsen ude på kanterne for dem, og ved at sætte din defensive linje højt, så skaber du større plads mellem målmand og forsvar, hvorfor det bliver svære for dem at lave succesfulde indlæg, da angriberne skal komme fra dybe løb.. Men du udsætter dig dog for flere dybe stikninger, så det kræver hurtige forsvars spillere.

Der er vi så lidt uenige. Hvis jeg spiller en kamp hvor de får mange indlæg fra fløjene, så får jeg straks mit forsvar til at stå dybere, da de så ikke bliver løbet over ende. Det samme gør jeg hvis de får mange friløbere/dybe stikninger. Nu spiller jeg en meget smal 3-3-1-3 uden en eneste fløjspiller, og der har jeg ikke deciderede problemer med fløjspillerne. Det handler om hvordan du får de fløjspillere skærmet af.

Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4

Guldbrand
Blogmester

« Svar #10: 23 Aug 2010, 13:09 »

Der er vi så lidt uenige. Hvis jeg spiller en kamp hvor de får mange indlæg fra fløjene, så får jeg straks mit forsvar til at stå dybere, da de så ikke bliver løbet over ende. Det samme gør jeg hvis de får mange friløbere/dybe stikninger. Nu spiller jeg en meget smal 3-3-1-3 uden en eneste fløjspiller, og der har jeg ikke deciderede problemer med fløjspillerne. Det handler om hvordan du får de fløjspillere skærmet af.

Der er en "generel regl" der lyder, at angriber de over kanterne, så skal man spille bredt, og angriber de igennem midten, så skal man spille smalt..

Udover det, så ser jeg ingen logik i at stå dybere, hvis deres angreb kommer over fløjene.. Det eneste det gør, er jo blot at deres angribere kommer tættere på målet, og dermed får nemmere ved at score på hovedstød. Det er måske rigtigt nok, at deres fløje vil kunne udnytte hullet bag backsene, men hvad gør det, når der ingen angribere er til at modtage bolden i feltet...? Desuden skal dine centrale forsvar nok nå tilbage, inden deres fløje kommer fra kanten, og får skæret ind i banen..

Det er kun hvis de får mange bolde i dybden, som de vinder og dermed får friløbere at man bør stå dybt i banen.. ikke hvis de angriber over kanterne..

Desuden vil det være en rigtig god ide at kigge på ens egne forsvarsspillere når man skal vælge sin defensive linje. F.eks. har jeg på mit OB hold, to meget stærke hovedstødsspillere, men som samtidigt er forfærdelig langsomme.. derfor spiller jeg med en dyb defensiv linje, for netop at få dem til at angribe over kanterne, hvor jeg er stærkere end dem, og derfor også afviser deres angreb.

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #11: 23 Aug 2010, 14:20 »

Der er en "generel regl" der lyder, at angriber de over kanterne, så skal man spille bredt, og angriber de igennem midten, så skal man spille smalt..

Udover det, så ser jeg ingen logik i at stå dybere, hvis deres angreb kommer over fløjene.. Det eneste det gør, er jo blot at deres angribere kommer tættere på målet, og dermed får nemmere ved at score på hovedstød. Det er måske rigtigt nok, at deres fløje vil kunne udnytte hullet bag backsene, men hvad gør det, når der ingen angribere er til at modtage bolden i feltet...? Desuden skal dine centrale forsvar nok nå tilbage, inden deres fløje kommer fra kanten, og får skæret ind i banen..

Det er kun hvis de får mange bolde i dybden, som de vinder og dermed får friløbere at man bør stå dybt i banen.. ikke hvis de angriber over kanterne..

Desuden vil det være en rigtig god ide at kigge på ens egne forsvarsspillere når man skal vælge sin defensive linje. F.eks. har jeg på mit OB hold, to meget stærke hovedstødsspillere, men som samtidigt er forfærdelig langsomme.. derfor spiller jeg med en dyb defensiv linje, for netop at få dem til at angribe over kanterne, hvor jeg er stærkere end dem, og derfor også afviser deres angreb.

Nu snakker jeg på ingen måde generel regler og om hvordan tingene burde være og hvad der lyder logisk. Jeg skriver om de erfaringer jeg har gjort mig. Så kan folk bruge dem eller ej.

Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4

Guldbrand
Blogmester

« Svar #12: 23 Aug 2010, 14:28 »

Nu snakker jeg på ingen måde generel regler og om hvordan tingene burde være og hvad der lyder logisk. Jeg skriver om de erfaringer jeg har gjort mig. Så kan folk bruge dem eller ej.

De "generelle regler" er jo også bygget ud fra folks erfaringer, ligesom alt hvad jeg har sagt også bygger ud fra erfaringer, bare understøttet af logisk tænkning..

men nu hvor du er succes med at stå lavt, hvor gode er dine forsvare så i hovedspillet? For det er en ret væsentlig detalje at få med.. For det er jo klart, at hvis dine forsvarsspillere er langt bedre end deres angribere i hovedspillet, så score de jo ikke nogen mål mod dig..

Men netop ved L. Wee lyder det jo til, at han ikke har gode spillere i hovedspillet, da de score ved indlæg. Derfor skal han forsøge at få modstanderen til at angribe på andre måder, eller ihvertfald reducere risikoen ved at de får scoret fra kanterne.

smed1977
Landsholdsspiller

« Svar #13: 23 Aug 2010, 14:43 »

De "generelle regler" er jo også bygget ud fra folks erfaringer, ligesom alt hvad jeg har sagt også bygger ud fra erfaringer, bare understøttet af logisk tænkning..

men nu hvor du er succes med at stå lavt, hvor gode er dine forsvare så i hovedspillet? For det er en ret væsentlig detalje at få med.. For det er jo klart, at hvis dine forsvarsspillere er langt bedre end deres angribere i hovedspillet, så score de jo ikke nogen mål mod dig..

Men netop ved L. Wee lyder det jo til, at han ikke har gode spillere i hovedspillet, da de score ved indlæg. Derfor skal han forsøge at få modstanderen til at angribe på andre måder, eller ihvertfald reducere risikoen ved at de får scoret fra kanterne.

Mine forsvarsspillere er ikke de helt store tårnhøje kæmper. Jeg mener Shawcross er den bedste header med 17 i hovedspil. Ellers ligger de på 15-16 i hovedspil. Derfor skulle der da være stor sandsynlighed for, at med et hold som Real MAdrid, at jeg møder modstandere der har mere hovedstødsstærke folk end mine forsvarsspillere. Når dette sker markerer jeg deres tagetmand tæt, og det plejer at fungere til UG. Men kan man ikke også få modstanderne til at angribe på andre måder ved at skærme deres kanter af? Det skulle jo gerne give færre indlæg. Jeg vil lige nævne, at jeg kun står dybt i banen hvis det er nødvendigt. Ellers er min opstilling meget neutral. Du kan læse mere om den under Smed klassiker, hvor jeg har lagt min taktik ud. Der har jeg beskrevet lidt omkring mine spillers instruktioner, men det er jo lidt svært at sammenligne en 3 back kæde med en 4 back kæde.

Serie A - 5
Champions League - 1
VM klubhold - 1
Europæisk Supercup - 0
Euro cup - 0
Italiensk Supercup - 4

L.Wee
Landsholdsspiller

« Svar #14: 23 Aug 2010, 14:45 »

Hvor irriterende.
Kan kun poste det her og ikke de billeder jeg har lavet så i kan se mine indstillinger!  Skuffet

For hele tiden denne fejl når jeg prøver at poste det andet.
Kode:
Database Fejl: MySQL server has gone away
Fil: /var/www/fmfreaks/Sources/Post.php
Linje: 1293Database Fejl: MySQL server has gone away
Fil: /var/www/fmfreaks/Sources/Load.php
Linje: 1464

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010