home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 284 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2010
| | | | |-+  Økonomi - Skat?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Økonomi - Skat?  (Læst 7446 gange)
ChelseaMads
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Økonomi - Skat?
« : 11 Aug 2010, 12:29 »

Hej. Jeg er igang med en karriere med FCM hvor jeg snart er færdig med sæson 2016/2017. Jeg er  begyndt udelukkende at satse på ungdomsspillere med så lav løn, som overhovedet muligt. Klubbens lønbudget er ufattelig lavt.

Nu kommer problemet!

Skat! jeg skal betale ufattelig høj skat... Hvad er årsagen til dette?

Klubbens lønninger på 1. holdet (2. holdet og ungdomsholdet tjener ikke en krone)
http://img405.imageshack.us/img405/6144/spillernesln.jpg
http://yfrog.com/b9spillerneslnj

Klubben seneste opdatering fra bestyrelsen:
http://img818.imageshack.us/i/opdateringafbestyrelsen.jpg/
http://yfrog.com/mqopdateringafbestyrelsenj
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #1: 11 Aug 2010, 12:32 »

Kig eventuelt på dit anden hold og se hvem der du ikke bruger som får en del i løn og sælg dem! Smiley
Logged

ChelseaMads
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #2: 11 Aug 2010, 12:36 »

Har jeg gjort.. Her er mit 2. hold / Ikast FS.

http://yfrog.com/mvikastfsj
http://img823.imageshack.us/f/ikastfs.jpg/
Logged

claus-vest
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #3: 11 Aug 2010, 12:43 »

altså nu har skatten jo ikke noget at gøre med hvad spillerne tjener.. Smiley men derimod hvad din klub tjener ind som der derfor skal betales skat af ligesom i den virkelige verden...
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #4: 11 Aug 2010, 12:44 »

Ja, det er jo i bund og grund ikke noget man kan gøre noget ved.
Logged


Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #5: 11 Aug 2010, 12:49 »

altså nu har skatten jo ikke noget at gøre med hvad spillerne tjener.. Smiley men derimod hvad din klub tjener ind som der derfor skal betales skat af ligesom i den virkelige verden...

Som Claus-vest er inde på, så har lønninger og din skat intet med hinaden at gøre.. Spillerne skal nok sørge for at betale deres egen skat..

Det du(Klubben) betaler skat for er det som klubben tjener penge på, samt skat af ejendomme osv.. Og er ikke noget som du kan gøre noget ved, andet end blot at acceptere at sådan er det, og at skattefar er grådig... Også i virkeligheden..   Græder
Logged

ChelseaMads
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #6: 11 Aug 2010, 12:52 »

Okay, så jeg er nødtil at have et tab hver måned, ellers skal mine lønninger jo være endnu lavere.. (Kan også ende med fyringer af staben)

Selvom der kun er to træner der tjener mere end 6.000 pr. Uge.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #7: 11 Aug 2010, 12:54 »

Okay, så jeg er nødtil at have et tab hver måned, ellers skal mine lønninger jo være endnu lavere.. (Kan også ende med fyringer af staben)

Tror desværre at det er meget vanskeligt at komme på + hver måned, men heldigvis er der både sponsorpenge, tv-penge, og premierpenge som redder ens økonomi hver eneste år.. Men ellers må du jo gå efter at få udbygget dit stadion, så du kan få flere mennesker ind og se dine kampe, og dermed øge dine indtægter..
Logged

ChelseaMads
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #8: 11 Aug 2010, 12:58 »

Så det vil sige at i Superligaen er det faktisk bedst at satse på at få de aller bedste spillere til klubben og gå 100% efter succes i Chl. eller Euro Cup?
Logged

claus-vest
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #9: 11 Aug 2010, 13:02 »

ja det og hente gode talenter og sælge dem for store summer eller som der bliver sagt bed om tilladelse til at bygge stadionet ud..Smiley det jo ligesom i virkeligheden der kører mange af klubberne også med underskud hver måned men på grund af sponsor, tv og præmieoenge i starten og slutningen af sæsonen redder de økonomien..
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #10: 11 Aug 2010, 13:06 »

Så det vil sige at i Superligaen er det faktisk bedst at satse på at få de aller bedste spillere til klubben og gå 100% efter succes i Chl. eller Euro Cup?

De penge der er at hente i Euro League, og i særdeleshed i Champions League, vil uden tvivl give en bedre økonomi grundet de mange penge der ligger i det.. Der hvor det bare kan blive farligt (Specielt i virkeligheden) er hvis man ikke formår at kvalificere sig til disse turneringer.. For så kan der hurtigt komme røde tal på bundlinjen, hvis ens lønninger er for høje.. Så det handler i bund og grund om at finde en balancegang, mellem ens lønninger, og hvor meget man tør at satse..
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #11: 09 Dec 2012, 19:15 »

Hvordan kan det være at man betaler sygt meget i skat (+ 15 mio pr. måned) selvom man kun har en saldo på 86 mio og underskud på 20 mio hver måned?? Smiley
Logged

El Jefe
Gæst
 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #12: 09 Dec 2012, 20:33 »

Hvordan kan det være at man betaler sygt meget i skat (+ 15 mio pr. måned) selvom man kun har en saldo på 86 mio og underskud på 20 mio hver måned?? Smiley
Fordi du stadig tjener penge.
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #13: 09 Dec 2012, 23:01 »

Virker yderst besynderligt....
Logged

MadzeN92
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Økonomi - Skat?
« Svar #14: 09 Dec 2012, 23:03 »

Virker yderst besynderligt....
Hvorfor er det besynderligt? Tænk på det som en virksomhed. Selvom virksomheden leverer underskud, så har de i perioden stadig indtjent penge, som de skal betale skat af, ligesom du betaler skat af din indkomst..
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010