home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 491 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Klubsøgning og -erfaring FM2010
| | | | |-+  Dortmund
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Dortmund  (Læst 1569 gange)
BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Dortmund
« : 11 Jul 2010, 21:22 »

Jeg sidder og flirter lidt med tanken om at give mit BIF save en pause, en blanding af at der ikke er nok udvikling blandt de andre hold i min liga, og at der er lidt langt niveau mæssigt, op til der hvor vi kan være med længere end første runde efter gruppespillet i CHL.

Derfor, har jeg flirtet med idéen i at starte mig et Dortmund save op, kan huske dem fra 2001/02 som et interessant hold, men tror faktisk det er sidste gang jeg har prøvet kræfter med dem, eller den tyske bundesliga som sådan.

Hvor vidt jeg skal starte et nyt spil, eller overtage dem i mit nuværende BIF spil hvor jeg er i 2012, og Dortmund ser ud til at være ret trætte af deres nuværende træner, ved jeg ikke helt.
Grundet: Hvis jeg starter et nyt, vil det højst sandsynligt ende med jeg henter mange af de samme talenter som jeg lige har brugt i mit nuværende BIF spil, hvorimod hvis jeg skifter til dortmund vil de fleste af disse spillere allerede være ude i europa, og jeg skal altså finde talenterne mellem newgens og etablerede talenter, eller et par få glemte.

Jeg har som spillestil altid et udgangspunkt i et ungt hold, og køber kun sjældent spillere over de 30, og oftes kun som reserver fordi de er langt billigere end yngre alternativer.

Så jeg ville sådan set bare lige høre, er der nogen der har noget begynder guf omkring Dortmund, nogle gode råd eventuelt til hvad spillestil osv. der passer til dem?
Personligt kører jeg næsten altid 4-4-2 med offensive fløje, eller når jeg kommer et par sæsoner hen og falder over en god libero type, 3-3-2-2 med 1 sweeper Libero (Morten Olsen/Franz Beckenbaur type), 2 centrale forsvarer, 1 defensiv ankermand, 2 offensivt anlagte centrale midtbanespillere, 2 offensive fløje og 2 angribere (en targetman og en skarpretter, eller en komplet og en avanceret). Så hvis en af disse 2 ville passe til Dortmund fra start vil det være et klart plus i min bog..

Er der nogen der ved noget om deres Start Økonomi, forventninger, talent base, indtægter/udgifter, spillere som er værd at beholde samt spillere som man bør skaffe sig af med hurtigt? og eventuelt gerne ekstra !
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #1: 26 Jul 2010, 07:39 »

Kan godt anbefale Dortmund - spillede knap 10 sæsoner med dem og havde stor succes. De betaler en del penge af hver måned - til gengæld ville de ikke betale gælden ud, selv da jeg havde over 150 mio euro på kontoen og 4-5 år til gælden var betalt tilbage.
Forventningerne til dem var vist omkring en 8. plads.
Nuri Sahin gjorde det fantastisk for mig og Le Tallec blev en fantastisk trequartista. Subotic var mit sikre valg i forsvaret i mange år og scorede et hav af mål på hovedstød efter hjørne- og frispark.
Økonomisk var det ret let - de har en kæmpe fanbase og møder flot op til kamp. Havde næsten kun succes, så også en grund naturligvis. Efter et par sæsoner, så var der styr på økonomien, men til tider var de ret fedtede med transferbudgettet.
De spillere jeg havde gavn af i flere sæsoner var Kehl, Hummels, Dede, Barrios, Hajnal, Tinga og de 3 førnævnte. Zidan kunne jeg ikke rigtigt få noget godt ud af og så faldt han i alle skills i første sæson. Da han så faldt IGEN i næsten alle stats, så solgte jeg ham, for så så han ret dårlig ud! Var faktisk en af grundene til jeg startede med dem, da jeg ville se om jeg kunne få noget ud af egotripperen Wink

Nu er det jo 15 dage siden du spurgte, men kom gerne med en opdatering på hvordan det går, hvis du er startet  Smiley
Logged

BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Dortmund
« Svar #2: 26 Jul 2010, 08:44 »

Har kun startet spillet op, lider lidt under at jeg ikke rigtigt gider de første par sæsoner fortiden, kan egentlig bedre lide når jeg står over for at skulle indkøre et generations skifte, til unge talenter, og så har jeg en decideret svaghed for at bruge 16-18 årige på mine hold.. og der er den tyske liga nok ikke det bedste sted at kaste sig ud, med spillere som david boysen, mads hvilsom, nicolai boilesen og christian eriksen (sådan for lige at nævne nogle af de få, danske, spillere af den type jeg "foretrækker" at bruge)... så det har egentlig fået sat lidt skub i mit brøndby spil igen eftersom det nu kun er C. E der stadig spiller, for mig i 2024, overvejer dog at skifte til dortmund i det save, men det vil nok være lidt underordnet at skrive om det, da det nok kun drejer sig om newgens jo >;
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010