Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
I går
kl. 08:02:15
valverde4ever
Pro Cyclin...
Cycling Career - Kan d...
I går
kl. 06:51:13
ydersog
Challenges
The real Sir Alex Ferg...
17 Mar 2026, 20:33
RasmusA12
Blogkonkur...
Blogkonkurrencen 2026 ...
17 Mar 2026, 13:15
ydersog
Blogs
#68 Youth to Gold
12 Mar 2026, 07:57
Broen13
Blogs
[29] Mit AS Roma-event...
10 Mar 2026, 08:17
Broen13
Klubsøgnin...
Newell’s Old Boys
09 Mar 2026, 11:45
g00n
Blogs
The Youth Of The Nation 3
Antal Registrerede Brugere:
23350
2 Brugere, 731 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
stabgenMn
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Arsenal tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
...
526
527
[
528
]
529
530
...
1043
Forfatter
Emne: Arsenal tråden (Læst 1347971 gange)
Mathié
Landsholdsspiller
Sv: Arsenal tråden
«
Svar #7905:
09 Mar 2011, 00:01 »
Jack Wilshere på Twitter:
"Arsenal fans great as always! Sorry about the result,good luck to Barca,great team! Oh yeah and the ref was good aswell...."
Szczesny
Manager
«
Svar #7906:
09 Mar 2011, 00:03 »
Citat af: Mathié 09 Mar 2011, 00:01
Jack Wilshere på Twitter:
"Arsenal fans great as always! Sorry about the result,good luck to Barca,great team! Oh yeah and the ref was good aswell...."
Elsker Wilshere... Han er så dejlig kølig
Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika
Mathié
Landsholdsspiller
«
Svar #7907:
09 Mar 2011, 00:08 »
Citat af: Szczesny 09 Mar 2011, 00:03
Elsker Wilshere... Han er så dejlig kølig
Ja, ham får vi stor glæde af... hvis han altså ikke vælger at skifte til de Barca cunts
EDIT: Og han fortsætter:
"We have to pick ourselfs up now...win saturday and then keep going strong in the league....still could be our year!"
«
Seneste Redigering: 09 Mar 2011, 00:10 af Mathié
»
Grønthandleren
Ynglingespiller
«
Svar #7908:
09 Mar 2011, 00:12 »
Citat af: Søgaard 08 Mar 2011, 23:55
Det overstående undrede også mig en del under selve kampen. Til at starte med virkede det virkelig som om, at Arsenal havde planlagt et defensivt udgangspunkt især med Rosicky fremfor en Arshavin, som efter min mening ville være et klart bedre valg til kanten, men her valgte Wenger den klart mere defensive Rosicky. I anden halvleg tror jeg egentlig Arsenal gerne ville stille med et mere offensivt udgangspunkt og gerne ville stille sig højere i banen og være mere offensive, men de fik ganske enkelt ikke lov til det af Barcelona, som formåede at overspille midtbanen gang på gang og derved ret nemt kom til chancer. Det tvang Arsenals midtbane tilbage til det defensive udgangspunkt og da Van Persie blev smidt ud og man mistede pusterummene, hvor han fik lov til at lege en-mandshær og enten skulle prøve at holde på bolden mod fire mand eller skulle jagte bolden, så røg gnisten hos flere spillere. Midtbanen begyndte at slå huller, hvilket måske skyldes Fabregas lige er vendt tilbage fra skade og Diaby heller ikke har fået med oceaner af spilletid de seneste par måneder. Hvert fald havde de offensive kræfter hos Barcelona nemt ved at finde pladsen mellem kæderne, hvor de i første halvleg havde haft svært ved at finde pladsen. Koscielny var i flere omgange i både første og anden halvleg redningsmand, hvor midtbanen blev overspillet og hvis han heller ikke kunne få fat, så stod Almunia ofte i vejen. Det var dog ikke nok til at stoppe et flot spillende Barcelona hold, som blot mangler at få sparket boldene i mål, før de er på det absolutte topniveau, hvor de kan udspille ethvert hold.
Rigtig gode observationer - vi kan være stolte af Koscielny. Både i dag og i første kamp spillede han brandgodt. Derudover synes en mand som Wilshere aldrig at give op. Det er fedt at se en så ung en spiller være med på det niveau - han er i mine øjne den bedste midtbanespiller vi har pt. og det demonstrerede han også i dag.
Det kunne have været spændende at se - hvis vi antager at Barca ikke fik den scoring i overtiden - hvor langt Wenger ville trække den. Med henblik på den defensive taktik.
Eller om, det var hans mening fra start af, at spille to forskellige halvlege. Det undrede mig gevaldigt, at Rosicky var i startopstillingen, men det havde jo sin tanke bag. Han var den eneste rigtige at vælge - hvis vi ser ud fra Wengers taktik. En Arshavin er ikke nær så arbejdsom som Rosicky.
Personligt tror jeg, at han ville have holdt fast i taktikken, så længe han kunne - se hvor langt han kunne trække den.
Grønthandleren
Ynglingespiller
«
Svar #7909:
09 Mar 2011, 00:16 »
Robin van Persies udtalelse:
http://www.youtube.com/v/jQm3JtpTga4
brrrb
Juniorspiller
«
Svar #7910:
09 Mar 2011, 00:35 »
Er jeg den eneste der godt kunne tænke sig en kamp, hvor dommeren lagde linien bare nogle milimeter længere væk fra la primera og tættere på Premier league? Ja Barca var bedst under omstændighederne, men er sgu også svært at forsvare sig når der er frispark hver gang Barca falder. Synes faktisk, åbenbart modsat mange andre, at Arsenal gjorde det rigtig godt i første halveg, og havde messi ikk lige fået lagt den ind til sidst var de sikkert også blevet rost for sublimt defensivt spil og alt muligt i studiet. Jeg er farvet ja, men det irriterer mig generelt som fodboldfan at der skal dømmes frispark uafbrudt fordi der bliver gået til den. For at bruge en kliche: fodbold er en kontaktsport, og kan man ikk klare mosten må man spille ludo. Men det mener Elkjær og resten af Danmark tydeligvis ikk længere. Barca er faderen sønnen og helligånden samlet i en treenighed af fænomonal fodbold som ingen i verden kan hamle op med...
Mathié
Landsholdsspiller
«
Svar #7911:
09 Mar 2011, 00:36 »
Grønthandleren og Søgaard: Jeg kan godt se hvad I mener, men jeg forstår det ikke helt. Hvis Wenger fra starten havde planlagt at spille to forskellige halvlege, ville det imo i 9/10 tilfælde gå galt. Når man som Arsenal-hold ikke (selv i stærkeste opstilling) har noget super fantastisk forsvar, som jeg mener skal til for at gøre Inter kunsten efter, bliver det meget hurtigt en svær opgave. Barcelonas offensiv er uden tvivl verdens bedste, og hvis de fra starten får lov til at spille deres spil, mens Arsenal graver sig fuldstændig ned, ville der ikke være meget tilbage for den "offensive halvleg" at rette op på i anden halvleg. En 1-0 føring til Barcelona ved pausen er (og ville mange andre gange være) nok til at give dem uhyre stor selvtillid og mod på at fortsætte deres offensive fodbold i anden halvleg, og så kræves der under alle omstændigheder en magtpræstation af Arsenals offensiv for at spille lige op, hvilket vi fra starten af anden halvleg ikke så skyggen af.
Jeg synes Wenger traf et forkert valg mht. til taktikken. Jeg kan ikke umiddelbart se en måde eller et andet scenarie hvori den 100%-defensive eller 50-50 defensiv/offensiv ville have virket optimalt. Jeg er overbevist om, at en helt "normal" offensiv indstilling ville have givet om ikke end sejr så i hvert fald et bedre resultat end et 3-1 nederlag. Offensiven var i dag næsten optimal - kun Theo var ude - og med en meget, meget svækket Barcelona defensiv som modstander, havde det imo givet langt større chance for videre deltagelse i CL.
Dommerens fejl vil jeg ikke kommentere på - havde vi i dag set det fantastiske Arsenal-spil, som vi perioder ser glimt af, ville det slet ikke være nødvendigt at snakke om dommerens præstation, for så havde vi sgu vundet i dag.
Nå, men det var så det... nu får spillerne pusterum, og så kan de koncentrere sig langt mere om PL, hvori jeg stadig ser en kæmpestor chance for at gå hele vejen - men det bliver ikke med en defensiv tilgang til spillet - vi skal op og have lavet nogle basser oppe foran!
Grønthandleren
Ynglingespiller
«
Svar #7912:
09 Mar 2011, 00:44 »
Citat af: brrrb 09 Mar 2011, 00:35
Er jeg den eneste der godt kunne tænke sig en kamp, hvor dommeren lagde linien bare nogle milimeter længere væk fra la primera og tættere på Premier league? Ja Barca var bedst under omstændighederne, men er sgu også svært at forsvare sig når der er frispark hver gang Barca falder. Synes faktisk, åbenbart modsat mange andre, at Arsenal gjorde det rigtig godt i første halveg, og havde messi ikk lige fået lagt den ind til sidst var de sikkert også blevet rost for sublimt defensivt spil og alt muligt i studiet. Jeg er farvet ja, men det irriterer mig generelt som fodboldfan at der skal dømmes frispark uafbrudt fordi der bliver gået til den. For at bruge en kliche:
fodbold er en kontaktsport, og kan man ikk klare mosten må man spille ludo
. Men det mener Elkjær og resten af Danmark tydeligvis ikk længere. Barca er faderen sønnen og helligånden samlet i en treenighed af fænomonal fodbold som ingen i verden kan hamle op med...
Sjovt nok er det Elkjær selv, som har udtalt dette.
Citat af: Mathié 09 Mar 2011, 00:36
Jeg synes Wenger traf et forkert valg mht. til taktikken. Jeg kan ikke umiddelbart se en måde eller et andet scenarie hvori den 100%-defensive eller 50-50 defensiv/offensiv ville have virket optimalt. Jeg er overbevist om, at en helt "normal" offensiv indstilling ville have givet om ikke end sejr så i hvert fald et bedre resultat end et 3-1 nederlag. Offensiven var i dag næsten optimal - kun Theo var ude - og med en meget, meget svækket Barcelona defensiv som modstander, havde det imo givet langt større chance for videre deltagelse i CL.
Nå, men det var så det... nu får spillerne pusterum, og så kan de koncentrere sig langt mere om PL, hvori jeg stadig ser en kæmpestor chance for at gå hele vejen - men det bliver ikke med en defensiv tilgang til spillet - vi skal op og have lavet nogle basser oppe foran!
Der skal også tages højde for vores egen trup - selvom Cesc startede inde, var han på ingen måde kampklar. Han skulle aldrig have været med fra start.
Generelt er jeg enig mht. taktikken - vi skulle have spillet vores eget spil og spillet på vores præmisser. En skam at vi ikke fik det at se.
Dog virkede Wengers defensivt orienterede taktik skræmmende effektiv - hvorimod den mere offensive taktik, ville have ledt til større og flere chancer for Barcelona.
Det er svært at sige. Man kan også vende den på et andet led og spørge om det var en reaktion/modsvar på sidste gangs lektion på Camp Nou - selvom det er svært at sige, da vi stillede meget svækket op dengang.
Men efter at have kommet sig halvt over kampen, ser jeg frem til at fokus rettes mod PL.
Jeg håber United går videre i morgen, hvilket kun vil føre til flere, sværere og hårdere kampe for dem.
Edit:
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/champions-league/wenger-vi-havde-vundet-med-11-mand
«
Seneste Redigering: 09 Mar 2011, 00:54 af Grønthandleren
»
brrrb
Juniorspiller
«
Svar #7913:
09 Mar 2011, 00:57 »
Citat af: Grønthandleren 09 Mar 2011, 00:44
Sjovt nok er det Elkjær selv, som har udtalt dette.
Var ligesom pointen ja:p men vil godt pointere at Barca var bedst, men at man man måske skulle tage (den folkeskabte) begejstring med et gran salt. Med lidt kynisme og en lidt mere britisk dommer havde dette ikke været en så sikker sejr som det endte med at blive. Og for at undgå en masse svinere, nej dommeren var ikk kun imod Arsenal og fulgte nogenlunde sin linie, er bare træt af at den linie altid bliver lagt i barcas europæiske kampe..
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #7914:
09 Mar 2011, 09:36 »
Jeg ved ikke rigtigt om man kan kritisere Wenger for kampen. I første halvleg stod vi fantastisk defensivt, og forhindrede indtil Cesc' dumhed, at Barca fik spillet sig igennem til store chancer. De nærmede sig målet, men der kom altid en forsvarer i vejen. I starten af anden halvleg kom vi lidt længere frem på banen, og det var først efter Van Persies udvisning at Barca fik spillet sig frem til alle de chancer som gjorde at de fortjent vandt kampen. Indtil da havde vi stået formidabelt i forsvaret og holdt Barca til utrolig få chancer i forhold til hvor gode de er med bolden. Hvis Van Persie ikke var blevet udvist (og det følgende er jeg enig med Wenger i), havde vi set et mere træt Barca hold i anden halvleg, som gav plads til Arsenal og der var derfor god chance for at vi havde spillet en langt bedre anden halvleg, ligesom vi gjorde i begge kampe på Emirates. Om det havde resulteret i en Arsenal sejr som Wenger påstår, ved jeg ikke, men der er ingen tvivl om at Busacca ødelagde en kamp som ellers så meget lovende ud fra et Arsenal synspunkt.
Wengers kommentar som jeg refererer til er følgende:
Yes. I felt Barcelona gave a lot in the first half where we were completely dominated, I agree with that. But in the second half, you felt there was more space and, I knew, like in the first game, we would come back into the game. I am convinced we would have won this game.
EDIT: Som sidebemærkning kan jeg lige indskyde at Busacca har ledt 29 kampe med et spansk hold, hvoraf det spanske hold aldrig har tabt..
«
Seneste Redigering: 09 Mar 2011, 10:14 af Gazlgor
»
Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #7915:
09 Mar 2011, 09:53 »
Og ja, det er i øvrigt nogle awesome ArseTwits der kommer frem...
Wilshere:
Arsenal fans great as always! Sorry about the result,good luck to Barca,great team! Oh yeah and the ref was good aswell....
We have to pick ourselfs up now...win saturday and then keep going strong in the league....still could be our year!
Fabregas:
Great support from the arsenal fans. I take full blame for the result tonight. One of the worst moments of my life. I apologise.
Van Persie:
Thanks all AFC fans 4 tonight played vs a great team and a even better ref. He had a absolute shocker tonight think we all agree on this 1
Nasri:
Thank you for your support once again u were amazing sorry for the result now we have to think about Man utd game and we still have a league
To win and by the way bussaca is the best....pff
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.
Hawkins
FmFreaks' Venner
«
Svar #7916:
09 Mar 2011, 10:09 »
Nå okay, ArseBlog er enig, og jeg kunne ikke sige det bedre selv:
And while you can give them credit for the way they play and their performance there’s no doubt in my mind that the red card changed things.
Before the red card, one clear chance on goal. After the red card, countless chances. I’m not saying they we’d have won the game but we were in a winning position and in general, despite all their possession, defending well. Sure, we were being tested but some of the tackling was first class. As soon as we went down to 10 men the pressure was increased and it became more and more difficult for us to find any kind of composure. Maybe I’m viewing this with my Arsenal glasses fully on but that’s why you’re here, right?
Swizz CataR
Manager
«
Svar #7917:
09 Mar 2011, 10:13 »
Set ud fra holdenes spil og chancer, og sådan som kampen udviklede sig efter RvP's udvisning, så må Arsenal jo nok egentlig være glade for kun at tabe 3-1. Tilsidst virkede holdet meget usikkert, og Barca havde oceaner af store chancer. Noget jeg bed mærke i var, hvor fantastisk Almunia egentlig stod. Nøøj han havde mange flotte redninger, mange af dem en mod en, og de 3 mål mod ham kan han jo ikke gøre meget ved..
DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #7918:
09 Mar 2011, 10:25 »
Jeg har svært ved at se Arsenal holde Barca fra mål nr. to, selv med 11 mand, for med det pres Barca altid ligger på modstanderen, som de får ud at løbe, er mit bud, at de ville have skabt 2-3 store mere i 2. halvleg. Om Arsenal så kunne have puttet en ind selv eller om de kunne holde 1-2 hele vejen til straffesparkskonkur
rence, det ved jeg ikke. Tvivler dog, men det er klart at chancen ikke blev større med Persies udvisning...
KongFjong
Landsholdsspiller
«
Svar #7919:
09 Mar 2011, 10:32 »
Men men men, så glemmer man det straffe der burde være dømt i 1. halvleg og som kunne have åbnet kampen endnu mere op noget tidligere i kampen, som også kunne have været game-changing...
Sider:
1
...
526
527
[
528
]
529
530
...
1043
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2026
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
=====> Blogkonkurrencen 2026
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »