home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 19:42:10 Kenitho Challenges The real Sir Alex Ferg...
I går kl. 08:02:15 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2026, 20:33 RasmusA12 Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2026 ...
17 Mar 2026, 13:15 ydersog Blogs #68 Youth to Gold
12 Mar 2026, 07:57 Broen13 Blogs [29] Mit AS Roma-event...
10 Mar 2026, 08:17 Broen13 Klubsøgnin... Newell’s Old Boys
09 Mar 2026, 11:45 g00n Blogs The Youth Of The Nation 3
Antal Registrerede Brugere: 23351
  1 Bruger, 715 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Domobargy
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Arsenal tråden
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 509 510 [511] 512 513 ... 1043 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal tråden  (Læst 1348249 gange)
Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

Sv: Arsenal tråden
« Svar #7650: 26 Feb 2011, 23:18 »

i denne sæson har Arsenals spillere heller ikke lagt til den lave side med de hårde tacklinger... og der har da også blevet vist et par eller syv røde kort til Arsenals spillere... så hvis man brokker sig er det bare dobbeltmoralsk Wink

Nu er der jo også mange forskellige ting, man kan få røde kort for. Kan pt. huske fire af de røde kort, Arsenal-spillere har modtaget i løbet af 2010/11-sæsonen, og de er som følger: Koscielny, fordi han væltede en Newcastle-spiller, mens han var bagerste mand (på ingen måde voldsomt), Diaby for hans idiotiske reaktion på Bartons tackling (hvad er der lige med røde kort mod Newcastle i år? crazy), Wilshere for hans noget voldsomme tackling mod netop Birmingham, i sæsonens første møde med dem, og til sidst Koscielny, for at have hånd på bolden på midten af banen mod Liverpool, hvor han i forvejen havde et gult kort.

Altså er det kun Wilshere's, der er kommet som følge af en voldsom tackling, og selvom det var en helt vild tackling, så er pointen altså bare, at Birmingham lavede en LANG række af den slags sidst vi mødte dem, samtidig med, at enkelte af deres spillere (Bowyer hovedsageligt) sparkede Arsenal-spillere, især Sagna af en eller anden grund, op til flere gange, hvor der allerede var blevet fløjtet for frispark osv.
Med andre ord var det ikke som følge af uheld, men derimod "forkerte" intentioner, hvis du kan følge hvad jeg mener.

Og bare for lige at nævne det, så er det bestemt IKKE for at spille hellig; men derimod for at forklare hvorfor, man som Arsenal-tilhænger godt kan være ganske negativt stemt forud for et opgør mod Birmingham. :-)

EDIT: Kom i tanke om endnu et af de røde kort; dette til Sagna, for et mindre slagsmål med Zabaleta, da Sagna hidsede sig op over en kommentar, Zabaleta kom med (som vistnok var noget om Sagnas familie, som der var problemer i - kan ikke helt huske det).
« Seneste Redigering: 26 Feb 2011, 23:21 af Indsæt_Navn » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7651: 26 Feb 2011, 23:19 »

Det får mig til at tro, at du ikke så kampen, og i hvert fald ikke tacklingen. Manden fik 6 kampes karantæne, fordi FA så, at det var med vilje. Bolden er ikke i nærheden af de to, hvor Bowyer så vælger at stemple Sagna på låret. FA var det i hvert fald enig med os.
Men medmindre Bowyer selv har indrømmet det var med vilje, kan ikke bevises. Heller ikke selvom FA holder med jer. Men det skal I jo blot være glade for. Det ændrer stadig ikke ved at det er noget plat at sige, at det sikkert gentager sig. Birmingham er stadig ikke værre end alle andre hold, og som Duff siger, er I heller ikke selv altid helt rene. Jeg synes det er noget tuderi. Selvfølgelig ønsker man ikke sine spillere skadet, men at sige det sker igen, som om de bevidst går efter at skade jer, er noget sludder. Så kunne man sige sådan om mindst halvdelen af holdene i Premier League, da de alle har hårde nysere.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #7652: 26 Feb 2011, 23:23 »

Det handler jo ikke om, hvorvidt Birmingham som hold direkte GÅR efter at skade spillere, eller om de blot har visse spillere, der ikke kan følge med tempoet, og derfor ikke kan finde ud af at time tacklingerne rigtigt, eller måske er lidt mere ivrige, og derfor ikke kan beherske sig, og bare vil give den hele armen.

Det er sådan set fair nok, men ALLIGEVEL kan man jo godt sidde og frygte for, at holdets spillere bliver skadet, ikke? Om det så er plat eller ej, det er en anden sag.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7653: 26 Feb 2011, 23:26 »

Det handler jo ikke om, hvorvidt Birmingham som hold direkte GÅR efter at skade spillere, eller om de blot har visse spillere, der ikke kan følge med tempoet, og derfor ikke kan finde ud af at time tacklingerne rigtigt, eller måske er lidt mere ivrige, og derfor ikke kan beherske sig, og bare vil give den hele armen.

Det er sådan set fair nok, men ALLIGEVEL kan man jo godt sidde og frygte for, at holdets spillere bliver skadet, ikke? Om det så er plat eller ej, det er en anden sag.
Chancen for at blive skadet er der jo altid i Premier League, og hvis det er den holdning man har til tingene, kunne man passende sige det samme om mange hold, og ikke kun Birmingham. Jeg tror simpelthen ikke på, at der er nogen der ofte ønsker sin modspiller skadet. Jeg synes det er forkert at være efter Stoke, Birmingham eller et helt tredje hold.

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #7654: 26 Feb 2011, 23:28 »

Men medmindre Bowyer selv har indrømmet det var med vilje, kan ikke bevises. Heller ikke selvom FA holder med jer. Men det skal I jo blot være glade for. Det ændrer stadig ikke ved at det er noget plat at sige, at det sikkert gentager sig. Birmingham er stadig ikke værre end alle andre hold, og som Duff siger, er I heller ikke selv altid helt rene. Jeg synes det er noget tuderi. Selvfølgelig ønsker man ikke sine spillere skadet, men at sige det sker igen, som om de bevidst går efter at skade jer, er noget sludder. Så kunne man sige sådan om mindst halvdelen af holdene i Premier League, da de alle har hårde nysere.

Så Zidanes skalle på Materazzi er ikke bevidst, med mindre Zidane indrømmer det? Så er der jo ingen handlinger i verden, der er bevidst. Når der ligger en spiller på jorden, Bowyer vælger at ændre retningen på foden for så, at placere sålen helt oppe under skridtet. Videoerne beviser, som jeg ser det tydeligt, at Bowyer vil have Sagna til at mærke lidt smerte.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7655: 26 Feb 2011, 23:31 »

Så Zidanes skalle på Materazzi er ikke bevidst, med mindre Zidane indrømmer det? Så er der jo ingen handlinger i verden, der er bevidst. Når der ligger en spiller på jorden, Bowyer vælger at ændre retningen på foden for så, at placere sålen helt oppe under skridtet. Videoerne beviser, som jeg ser det tydeligt, at Bowyer vil have Sagna til at mærke lidt smerte.
Selvfølgelig var Zidanes skalle bevidst. Nu snakker jeg også om tacklinger. Det sker da også at man vil skade sin modspiller bevidst, men jeg synes stadig det er noget sludder at sige, det sker igen. Sidste kamp var det Stoke, nu er det Birmingham? Er det ikke bare den risiko man løber? Det er jo ikke fordi de tænker: "Nu møder vi Arsenal, så nu må vi hellere spille pisse svinsk". De spiller vel ens mon alle hold. Det er dog primært Arsenal-fans, der hele tiden er utilfredse.

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #7656: 26 Feb 2011, 23:36 »

Selvfølgelig var Zidanes skalle bevidst. Nu snakker jeg også om tacklinger. Det sker da også at man vil skade sin modspiller bevidst, men jeg synes stadig det er noget sludder at sige, det sker igen. Sidste kamp var det Stoke, nu er det Birmingham? Er det ikke bare den risiko man løber? Det er jo ikke fordi de tænker: "Nu møder vi Arsenal, så nu må vi hellere spille pisse svinsk". De spiller vel ens mon alle hold. Det er dog primært Arsenal-fans, der hele tiden er utilfredse.

Nu er Bowyers svinestreg ikke en tackling. Birmingham spiller svinsk. Sebastian Larsson har været ude og sige, at de ikke vil sparke Arsenal ud af banen. Det er vel et tegn på, at de gør det normalt? Når Birmingham har den spillestil de har, og vi har nogle meget vigtige uger nu her, så er det vel forståeligt, at vi frygter for skader. Du vælger at undvige Bowyers svinestreg, men Bowyers adfærd, underbygger vel bare teorien om, at vi sagtens kan få skader mod dem.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #7657: 26 Feb 2011, 23:40 »

Jeg tror simpelthen ikke på, at der er nogen der ofte ønsker sin modspiller skadet.

Den del giver jeg dig jo også ret i. Samtidig nævner jeg, at visse spillere måske er mere ivrige end andre. Og at nogle kan have svært ved at følge med i det hurtige pasningsspil. Det er, som jeg også skrev før, fair nok. Det kan man ikke klandre nogen for, og selvfølgelig skal de da kæmpe for at få sejren, men logisk set vil hold med mange af disse spillere, være mere tilbøjelige til at tilføre et hold som Arsenal skader, end et hold som Barcelona ville det. Og det er der ikke noget galt i.

At man netop er ude efter Birmingham er jo fordi, de i de seneste par kampe mod Arsenal, har vist sig som hold, der HAR svært ved at følge med, når tempoet bliver sat op. Samtidig har de spillere, der giver sig hundrede procent, og som er fulde af passion. Det er en positiv egenskab, men når den bliver parret med førnævnte mangel på evne til at følge med, så øges risikoen for skader.

Endnu en gang ønsker jeg lige at nævne, at jeg bestemt ikke mener, at det er Birminghams fejl; men alligevel mener jeg godt, man kan frygte et møde med dem, når man desperat har brug for stjernespillere i topform til CHL-returen. :-)

EDIT: Ændrede lige lidt i formuleringen i den fjerde linje, da det let kunne misforstås.
« Seneste Redigering: 26 Feb 2011, 23:42 af Indsæt_Navn » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7658: 26 Feb 2011, 23:42 »

Nu er Bowyers svinestreg ikke en tackling. Birmingham spiller svinsk. Sebastian Larsson har været ude og sige, at de ikke vil sparke Arsenal ud af banen. Det er vel et tegn på, at de gør det normalt? Når Birmingham har den spillestil de har, og vi har nogle meget vigtige uger nu her, så er det vel forståeligt, at vi frygter for skader. Du vælger at undvige Bowyers svinestreg, men Bowyers adfærd, underbygger vel bare teorien om, at vi sagtens kan få skader mod dem.
Det er Birminghams måde at spille på, og jeg er ikke enig. Jeg synes personligt ikke de er værre end resten. Men du hører jo ikke fans fra andre Premier League-klubber whine, hvergang de møder Birmingham. Det skal blot tages med, og det er ens for alle. Desuden synes jeg ikke Sebastian Larsson udtalelser siger noget som helst om hvordan Birmingham plejer at spille. Blot at kampen fra sidste gang, ikke vil gentage sig, og det er egentlig meget sympatisk sagt.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #7659: 26 Feb 2011, 23:45 »

De spiller vel ens mon alle hold. Det er dog primært Arsenal-fans, der hele tiden er utilfredse.

Aarh, det tror jeg nu ikke helt, at alle hold gør. De ændrer vel taktik, og at gå mere eller mindre aggressivt ind i tacklingerne, alt efter hvem man spiller mod, er nu en gang del af det taktiske spil lige pt.

ItaliensLarsen
Manager

« Svar #7660: 26 Feb 2011, 23:50 »

Det er Birminghams måde at spille på, og jeg er ikke enig. Jeg synes personligt ikke de er værre end resten. Men du hører jo ikke fans fra andre Premier League-klubber whine, hvergang de møder Birmingham. Det skal blot tages med, og det er ens for alle. Desuden synes jeg ikke Sebastian Larsson udtalelser siger noget som helst om hvordan Birmingham plejer at spille. Blot at kampen fra sidste gang, ikke vil gentage sig, og det er egentlig meget sympatisk sagt.

Så vi må ikke frygte, at Bowyer begynder at slå på en af vores spillere? Han har trods alt været i slåskamp med en fra sit eget hold, på banen. Han har alle dage været en klovn på en fodboldbane, og laver gang på gang vanvidstacklinger. Det var bare en af hans mange dage på kontoret mod os sidste gang. Han stempler Sagna, og sparker ham så ned bagefter. Ja, jeg frygter sgu, at Bowyer han vælger at save en spiller midt over. At United-fans så ikke gør det, det behøves vi vel ikke bøde for?

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #7661: 26 Feb 2011, 23:55 »

Så vi må ikke frygte, at Bowyer begynder at slå på en af vores spillere? Han har trods alt været i slåskamp med en fra sit eget hold, på banen. Han har alle dage været en klovn på en fodboldbane, og laver gang på gang vanvidstacklinger. Det var bare en af hans mange dage på kontoret mod os sidste gang. Han stempler Sagna, og sparker ham så ned bagefter. Ja, jeg frygter sgu, at Bowyer han vælger at save en spiller midt over. At United-fans så ikke gør det, det behøves vi vel ikke bøde for?
Jeg synes ikke Bowyer er så slem endda. Selvfølgelig må man frygte, man at skrive det med sikkerhed sker, synes jeg ikke er i orden. Birmingham er som mange andre Premier League-klubber, og hvis I vil frygte deres spillere, burde I også frygte mange andre holds. Men jer om det. Vi bliver ikke enige i denne debat.

Tak for i aften.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #7662: 27 Feb 2011, 02:16 »

Jeg husker også Bowyer som værende et exceptionelt stort svin i den kamp, men kunne desværre ikke umiddelbart finde replays af episoderne på hverken youtube eller i highlights på arsenal tv. Til gengæld var det over for Bowyer at RvP filmede sig til frispark og dermed vores første mål, så kan godt forstå hvis han var godt frusteret og lidt mere ligeglad med vores spillere. Ikke at det på nogen måde retfærdiggør hans adfærd, men når en spiller der i forvejen er meget tændt føler sig snydt er der nok større risiko for at han kammer lidt over.

Jeg mener at kommentatorne i kampen nævnte ham som en lidt hård negl, men har ikke set ham nok til selv at vurdere om det er et generelt problem hos ham. Bortset fra det frygter jeg ikke skader mod Birmingham mere end fra så mange andre af vores modstandere.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #7663: 27 Feb 2011, 10:23 »

Altså, nu trådte Bowyer hårdt ned på Sagnas ben (stempling) hvor bolden ikke var i nærheden, hvilket dommeren ikke så, men det gjorde TV billederne hvorefter han blev idømt karantæne. Hvordan du så kan påstå, Jakob E, at det ikke var med vilje fordi han ikke sagde det var med vilje, kan jeg ikke helt forstå. Hvis man tydeligt ser en mand stemple en anden (altså IKKE en takling, men blot en svinestreg), er det så ikke med vilje fordi han ikke siger det? Bowyer var et svin sidst vi spillede mod Birmingham, men heldigvis så man på tv-billederne og gav ham karantæne for det. Lad os håbe at der kommer knapt så mange svinestreger fra Birmingham i dag.

Og ja, vi WHINER over både Stoke og Birmingham fordi de (i selskab med Bolton) har til vane at lave svinestreger på vores spillere. Du ser os ikke WHINE når vi skal til at spille Chelsea, Man U, Liverpool, Everton, West Brom, Wolves, Wigan etc. etc., fordi at de normalt ikke spiller så svinsk som de tre ovennævnte hold gør. At du så følger Man U fansene i deres konstanten forfølgelse af Arsenal for at kalde os whinere når der bliver begået svinestreger mod vores hold, er lidt patetisk i mine øjne. En rødt-kort statistik kan vi i øvrigt ikke bruge til ret meget da vist nok 3-4 af vores røde kort er kommet på professionelle frispark (altså sidste mand) - det kan vel næppe kaldes svinsk - eller hvad?

Men til kampen! Vi får muligheden for at få vores første pokal i 6 år i dag. Der er ingen tvivl om vores favoritværdighed mod et Birmingham hold som vi også burde kunne køre over. Vi mangler dog Fab og Walcott ud over de sædvanlige Fabianski, Vermaelen, Frimpong. Det betyder at vi får rokeret lidt rundt på holdet, dog er det stadig stærkt nok til at slå Birmingham. Jeg gætter på følgende opstilling:

Szczesny
Sagna  Koscielny  Djourou  Clichy
Song
Wilshere Nasri
Bendtner        Arshavin
Van Persie

Ja, jeg satser også på Bendtner i stedet for Rosicky og så Nasri på midten. Wengers udtalelser om at Wilshere skal længere frem og dominere midtbanen i stedet for Fabregas tyder ellers på at han får den fremskudte rolle, men jeg tror virkelig ikke at han spiller med Rosicky fra start. Han virker ude af form (på trods af første mål i over et år i sidste weekend), og Bendtner er kommet lidt tættere på en startopstilling. Van Persie skal virkelig finde formen frem i dag, og så burde vi kunne hive den sejr hjem. Kampen bliver ufatteligt nok ikke vist på nogen danske kanaler (ud over canal+) så hvis der er nogen der ved om den bliver vist på en tysk eller noget i den retning, så sig lige til Smiley

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

warmon
Landsholdsspiller

« Svar #7664: 27 Feb 2011, 11:17 »

Nogen der ved hvilken kanal den bliver vist på?

Mit AS Roma-eventyr i FM26 – La Magica lever! er min blog om FM 26, følg med!

Sider: 1 ... 509 510 [511] 512 513 ... 1043 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010