home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
15 Sep 2025, 17:42 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Sep 2025, 13:54 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
20 Jul 2025, 23:41 Balslev Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
15 Jul 2025, 21:03 Nodiem Blogs Indsæt Titel 3
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23171
  0 Brugere, 939 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Brendansow
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Arsenal tråden
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 763 764 [765] 766 767 ... 1043 Udprint
Forfatter Emne: Arsenal tråden  (Læst 1284118 gange)
Cesc
Landsholdsspiller

Sv: Arsenal tråden
« Svar #11460: 08 Maj 2012, 15:48 »

Tænker lidt med Rosicky, M´Vila, Song, (Ramsey), Arteta og Wilshere kan det blive noget af et problem at sætte holdet ( Trouble in Paradise  Tunge), samtidig med at Gervinho, Walcott, The Ox, Miyaichi og Podolski er ret mange kanter. Kan ikke helt se Podolskis rolle endnu, er det bare udskifter, eller er det meningen han skal tage en kant? Ihvertfald en bred trup.

Jeg synes det er meget positivt med sådan en bredde.

Sæt det her scenarie op!

En hård udekamp mod Stoke. Vinden er kraftigt, og man kan mærke hadet blæse ind over stadion. Arsenal og Stoke går på banen, og Stoke forsøger med det samme at sætte Crouch i scene, mens Arsenal spiller bolden flot langs jorden. Shawcross har taget dræberstøvlerne på til dagens kamp, og en halv time inden i kampen kommer han bagfra og flæsker Wilshere. Senere på ugen har Arsenal en lørdags kamp mod Reading, hvor Song ryger ind i en karantæne, da han losser dommeren i nosserne med sit store hår. Og i samme kamp udgår Ramsey med en skade (og skal ikke spille resten af sæsonen, og bliver solgt for 100 millioner + Cristiano Ronaldo, dog først efter sæsonen)..

Er det så ikke dejligt at have lidt ekstra spillere til at kunne spille positionen? Vi spiller vel 50+ kampe om året, og det overståene scenarie er slet ikke utænkeligt... Hvert fald ikke med skaderne.... ;-)

Bredden er vigtig. Det er derfor City vinder mesterskabet. Scorer Agüero ikke, så gør Dzeko, Tevez eller Balotelli.. Eller Yaya Toure..

Bredden er alfa omega i Premier League/England. Det er fucking hårdt!

Oli
Landsholdsspiller

« Svar #11461: 08 Maj 2012, 15:49 »

Hvem står til at tage højre backen mens Sagna er skadet næste år, tror i det bliver Santos der bliver smidt derover, eller Coquelin, som jo også har haft et par kampe derovre i år? Kunne selvfølgelig også tænkes at det blev Jenkinson, men så helst Santos derovre.
Skulle ikke undre mig hvis det blev Jenkinson der røg derover, eller ham den unge back jeg ikke lige husker navnet på. Så dog gerne Coq ryge ned på backen, hvor han har gjort det flot tidligere. Santos i højre er IMO helt håbløst.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #11462: 08 Maj 2012, 15:50 »

Skulle ikke undre mig hvis det blev Jenkinson der røg derover, eller ham den unge back jeg ikke lige husker navnet på. Så dog gerne Coq ryge ned på backen, hvor han har gjort det flot tidligere. Santos i højre er IMO helt håbløst.

Nico Yennaris, er ham du ikke kan huske navnet på, formoder jeg.

Naustratze
Gæst

« Svar #11463: 08 Maj 2012, 15:51 »

Synes nu sagtens man kunne se Santos i højre, ihvertfald offensivt, hvilket jeg tænker meget på ligenu. Han tager ofte dribleture, og vil kunne få muligheder for at skyde udefra, fra højrebacken måske endnu bedre end på venstrebacken. Defensivt har han aldrig været perfekt, og tror ikke det vil gøre den store forskel...

Yennaris er da også en mulighed Smiley

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #11464: 08 Maj 2012, 15:51 »

25 er satme meget... ved ikke, om det er en god eller dårlig handel. Elsker Song, men jeg ville ikke blive overrasket, hvis de solgte ham. Lidt splittet.

Har det lidt på samme måde, men jeg tror nu nok, det vil være fornuftigt at sælge ham, hvis M'Vila kommer til. Song vil næppe acceptere en rolle som reserve, og hvis M'Vila er bedre, så ville han vel kun kunne få den rolle. Omvendt er der satme mange kampe i løbet af en sæson, og derfor er det næsten nødvendigt at have to topspillere på sådan en central position. Coquelin kan måske være 2. valg, men er vi så meget bedre stillet end i den indeværende sæson? Vi får måske 10% på den ene plads, men der vil være en tilvænningsperiode, hvorfor det måske over hele sæsonen vil udligne sig alligevel. Det gode vil være, at der tilsyneladende tjenes på den ændring, samt vi på længere sigt vil få en (måske) bedre & yngre spiller, mens det dårlige vil være, at Song lader til at være en fyr, der skaber god stemning.

Gider han at blive som rotationsspiller, vil det være cool at holde på ham, men £25m & en bedre erstatning er svært at sige nej til. Der er også stadig hele situationen med de to unge, hvoraf Coquelin forud for sidste sæson udtalte, at han ville have mere spilletid, hvis han skulle blive - og jeg vil meget nødig af med ham, så det ville måske ikke være optimalt at demote ham til at være 3. valg. Frimpong kunne ryge ud, hvilket ville give Le Coq lidt flere kampe, men det ville i mine øjne være alt andet end smart, da The Frimster fungerer smukt som bindeled mellem spillere og fans. Derudover tjener han vel praktisk talt sin løn ind til klubben via. DENCH-trøjerne, der vistnok sælges på Arsenal.com nutildags.

tl;dr Sælg hvis ikke han vil være rotationsspiller, 50/50 hvis han er ok med den rolle (alt efter Coquelin's vilje til at være 3. valg)

EDIT: Shit, så kom der lige 11 nye indlæg mens jeg skrev det. Så er mit indlæg sikkert komplet irrelevant nu!

Oli
Landsholdsspiller

« Svar #11465: 08 Maj 2012, 15:52 »

Nico Yennaris, er ham du ikke kan huske navnet på, formoder jeg.
Nemlig Wink

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #11466: 08 Maj 2012, 15:53 »

Naustratze @

Tror det er en for farlig cocktail med Santos i højre sammen med Walcott, der ikke just er kendt for at være den allermest defensive stærke spiller. Han løber dog godt med tilbage, og det skal han have ros for. Men det er overhovedet ikke den samme defensive sikkerhed som hvis Sagna eller en anden spillede der.

Tror Djourou ryger derud i tilfælde af vi har mange skader. Han har også gjort det okay på den position.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #11467: 08 Maj 2012, 15:57 »

Naustratze @

Tror det er en for farlig cocktail med Santos i højre sammen med Walcott, der ikke just er kendt for at være den allermest defensive stærke spiller.

This.

Walcott er ofte komplet håbløs defensivt, og skaber problemer for backen bag ham. Var på stadion til kampen mod Wigan, og 5 gange kommer gæsterne til kæmpe chancer pga. Sagna er alene mod 2 mand, mens Theo wanker rundt på modstandernes banehalvdel, som eneste spiller, med undtagelse af RVP, selvfølgelig.

Coquelin var rigtig god i højre sidst, hvis lige vi ser bort fra det hovedstød han laver, der giver Norwich en kæmpechance. Han er en mulighed. Jenkinson tror jeg stadig på, har et stort talent. Yennaris havde jeg helt glemt, og han besidder egentlig også et pænt potentiale. Alle 3 er muligheder, mens Sagna er ude, og det er i mine øjne en position, vi er udmærket stillet på.

ptrN
Manager

« Svar #11468: 08 Maj 2012, 15:57 »

Drømmescenariet fra min side, ville være at vi hentede M'Vila og Mapou Yanga Mbiwa. Mbiwa som breddespiller, da han kan dække alle positioner i forsvaret. Desuden er han et typisk Wenger køb.

welbz is dat guy

Oli
Landsholdsspiller

« Svar #11469: 08 Maj 2012, 15:58 »

At putte Santos i højresiden, kan være en mulighed hvis vi er i det stadie af kampen, hvor alt spil foregår på modstanderens banehalvdel, og det kun er spørgsmål om skarphed inden vi får scoret. Det er efterhånden Arsenal på hjemmebane i en nødeskal.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #11470: 08 Maj 2012, 16:05 »

This.

Walcott er ofte komplet håbløs defensivt, og skaber problemer for backen bag ham. Var på stadion til kampen mod Wigan, og 5 gange kommer gæsterne til kæmpe chancer pga. Sagna er alene mod 2 mand, mens Theo wanker rundt på modstandernes banehalvdel, som eneste spiller, med undtagelse af RVP, selvfølgelig.

Coquelin var rigtig god i højre sidst, hvis lige vi ser bort fra det hovedstød han laver, der giver Norwich en kæmpechance. Han er en mulighed. Jenkinson tror jeg stadig på, har et stort talent. Yennaris havde jeg helt glemt, og han besidder egentlig også et pænt potentiale. Alle 3 er muligheder, mens Sagna er ude, og det er i mine øjne en position, vi er udmærket stillet på.

Super. Vi er enige her.

Og fedt du også har været på Emirates. Var det også med middag inde i restauranten før kampen? Fantastisk oplevelse. Jeg var der i februar 2011, hvor jeg så Arsenal - Wolves. To scoringer af RvP - og efter kampen så jeg Nasri og Song - og trykkede hånd med Bendtner i hans beskidte bil, fordi han endte i kø på vej væk fra stadion. Han virkede sgu' meget cool SuperNick. Glad for at se en dansker hver fald.

Synes du også Walcott var imponerende at se live? Han løber da voldsomt. Det som dog gjorde størst indtryk var første berøringerne. Kan godt se hvorfor Wilshere og Fàbregas var spilfordelere på holdet, de havde så godt fat i kuglen at det virkede helt umenneskeligt. Synes virkelig det var imponerende at de bare kunne snuppe bolden ned hver eneste gang og sende den perfekt videre!

Det er lidt off topic ift. debatten lige nu. Men det er en af de fedeste minder i mit liv.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #11471: 08 Maj 2012, 17:21 »

Drømmescenariet fra min side, ville være at vi hentede M'Vila og Mapou Yanga Mbiwa. Mbiwa som breddespiller, da han kan dække alle positioner i forsvaret. Desuden er han et typisk Wenger køb.
Dette.

Kaptajnen fra Frankrigs nummer 1, som kan dække alle pladser i forsvaret og er fysisk stærk, det ville for en gangs skyld sikre os ordentlig bredde i forsvaret. Så kan vi til gengæld smide Djourou og Squid ad helvede til. Santos bliver vi desværre nok nødt til at holde fast i, i og med at Gibbs maks spiller 1/3 af sæsonens kampe.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Naustratze
Gæst

« Svar #11472: 08 Maj 2012, 17:35 »

Kender ikke til denne Mbiwa, men får vi ikke fat i Vertonghen ser jeg ham da gerne i klubben hvis i mener han er så god.

Indsæt_Navn
Førsteholdsspiller

« Svar #11473: 08 Maj 2012, 19:47 »

Vertonghen bliver det næppe til; han lader til at være godt på vej til rivalerne. Mbiwa kender jeg ikke meget til, da jeg sjældent ser fransk fodbold, men er han så god, som I får det til at lyde til, ville det være cool. Desuden forstår jeg ikke, at du hater på Santos, Krook. Synes han lader til, at kunne nå et ekstremt højt niveau, hvis han lige får en 10~ kampe i streg. Teknikken er ihvertfald fabelagtig, og han er faktisk en ret god tackler. Eneste problem lader til at være hans vovethed (er det et ord?), især vedrørende positioneringen - men det tror jeg, en serie af kampe ville fikse til en vis grad.

Super. Vi er enige her.

Og fedt du også har været på Emirates. Var det også med middag inde i restauranten før kampen? Fantastisk oplevelse. Jeg var der i februar 2011, hvor jeg så Arsenal - Wolves. To scoringer af RvP - og efter kampen så jeg Nasri og Song - og trykkede hånd med Bendtner i hans beskidte bil, fordi han endte i kø på vej væk fra stadion. Han virkede sgu' meget cool SuperNick. Glad for at se en dansker hver fald.

Synes du også Walcott var imponerende at se live? Han løber da voldsomt. Det som dog gjorde størst indtryk var første berøringerne. Kan godt se hvorfor Wilshere og Fàbregas var spilfordelere på holdet, de havde så godt fat i kuglen at det virkede helt umenneskeligt. Synes virkelig det var imponerende at de bare kunne snuppe bolden ned hver eneste gang og sende den perfekt videre!

Det er lidt off topic ift. debatten lige nu. Men det er en af de fedeste minder i mit liv.

Ja, det er en super oplevelse. Jeg har været så heldig, at have oplevet en 5-6 kampe på Emirates, og det er praktisk talt lige stort hver gang. Restauranten osv. er jeg ikke ligefrem kommet forbi, og jeg har heller ikke ligefrem rendt ind i Bendtner. En snak med Charlie George er det dog blevet til, og jeg fik da også lokket ham til at skrive en autograf på en Arsenal-hue (selvfølgelig havde jeg ikke en trøje med mig den dag).

Angående spillet er det, som du siger, ekstremt imponerende. Virkelig som en anden planet, når man er vant til at sidde på de danske stadions, haha. Som du nævner var især Cesc' boldkontrol imponerende. En af kampene, jeg har været vidne til, var mod Man City for et par år siden, hvor han gjorde comeback efter en længere skadespause, og lavede super-assists i en 2-0 sejr. RVP's dybdeløb er også noget specielt at overvære, selvom det desværre ikke just var tilfældet mod Wigan.

KrookDale
Landsholdsspiller

« Svar #11474: 08 Maj 2012, 21:13 »

Desuden forstår jeg ikke, at du hater på Santos, Krook. Synes han lader til, at kunne nå et ekstremt højt niveau, hvis han lige får en 10~ kampe i streg. Teknikken er ihvertfald fabelagtig, og han er faktisk en ret god tackler. Eneste problem lader til at være hans vovethed (er det et ord?), især vedrørende positioneringen - men det tror jeg, en serie af kampe ville fikse til en vis grad.
Santos er en satsning defensivt, og det tror jeg han bliver ved med at være. Hans evner offensivt er fine, men hvad hjælper det når han spiller i forsvarskæden. Hvis det så bare var fordi han manglede en smule udi de defensive evner, men udover det er hans tilbageløb nok det dårligste jeg til dato har set fra en PL back, så vi er ofte overmatchede i hans side når vi spiller.  Jeg ville såmænd være villig til at acceptere niveauet for en reserve, på samme måde som vi gjorde med Eboué og hans mangler, men når Gibbs er ude over halvdelen af sæsonen bliver det lige pludseligt et voldsomt problem.

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: 1 ... 763 764 [765] 766 767 ... 1043 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010