Synsvinkel: Matthew Ryan, Journalist for The Sun
Bræmer har klart været The Pompeys
bedste i de første 9 kampe.
Der er nu spillet 8 ligakampe og en enkel Carling Cup kamp. Og det er egentlig gået ok i denne periode. Med en 9ende plads og 13 point kan The Pompey ikke klage over statussen.
Fulham - Portsmouth 2-3En svær start, men Michael Lind & Co. afslog dem og vandt 2-3 på mål af Karadas 2 gange og Simon Bræmer en enkel. Samt Westerveld der reddede et straffespark. Godkendt debut for Lind og de nye ansigter i truppen.
Portsmouth - Newcastle 0-0En spændende kamp med chancer, men ingen mål. Lind & Co. viser igen deres strke og holder uafgjorten til slutfløjtet, kan de lave en sensation var min tanke da jeg så det. Men der er dog stadig lang vej til sæsonen er slut.
Sunderland - Portsmouth 0-2hvilken kamo fra de blå. Med mål fra O'Brien og Olisadebe vinder Portsmouth igen og har fået den start alle havde ønske i og omkring klubben.
"Kæft vi spiller godt." var det eneste Lind havde og side.
Portsmouth - Man Utd 2-8Elendigt af The Pompey. Min store outsider til en top placering fik tæsk hjemme mod United. O'Brien ødelagde det hele for sine holdkammerater da han efter 28 min. slagtede Ronaldo i feltet med en 1-1 stilling. Og så gik det galt 1-8 og sidst 2-8. Olisadebe og Bræmer blev målscorerne.
Man City - Portsmouth 3-0Efter kampen i mod United skulle Pompey til Manchester for at møde rivalerne fra Man City. Igen spillede de ikke optimalt og rejste hjem med 0-3 i bagagen, ikke godt nok. Men de må op på hesten igen.
Portsmouth - Bolton 3-4Portsmouth var inde i en krise periode med nederlag på nederlag skulle den krise tage en prat ende idag eller hvad ? svaret var nej. Portsmouth kom først med i kampen til sidst efter at have været bagud 2-4 fik de kæmpet til op på 3-4. Målscorerne var LuaLua, Ingebretsen og Karadas.
Portmouth - Presten, Carling Cup 2. Runde 1-2Portsmouth blev på forhånd tiltænkt en nem sejr. Men det blev ikke en nem kamp for ligareserverne. Portsmouth spillede igen ikke optimalt og for anden kamp i streg fik de en vist ud denne gang Vignal. Pompeys målscorer blev danske Bræmer.
Wigan - Portsmouth 0-3Et af ligaens bundhold skulle idag besejres. Alt andet end en sejr ville være kritisk. Pompey er inde i en krise. De er ude af Carling Cup, røget ned i ligaen og for at kommer op igen skulle der sejr på bordet. Det sørgede Koromani med 2 kasser og Benjani med en enkelt for.
Portsmouth - Everton 4-1Endnu et af bundholdene skulle idag besejres bare på hjemmebane. Var Pompey på vej mod nye tider eller var det en engangsforestilling ? Nej 4-1 sejren hjemme mod Everton var godt. Mendes, Alessandro 2 gange og Olisadebe. Sådan lød målscorerne i kommentatorens stemme.
Dermed ser Top 3 i Premier League således ud efter 8 runde:
1. Chelsea 7-1-0 16-1 22p
2. Arsenal 6-0-2 13-5 18p
3. Birmingham 5-2-1 12-5 17p
9. Portsmouth 4-1-1 17-18 13p