home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 487 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Derfor vinder Brasilien VM
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Derfor vinder Brasilien VM  (Læst 6765 gange)
Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Derfor vinder Brasilien VM
« : 29 Jun 2010, 02:58 »


Derfor vinder Brasilien VM
Dette er ikke en statistisk udregning som dem, man ofte ser inden et VM ,der spekulerer og gør i, hvis kontinents tur, det er til at vinde – dette er ikke en tanke, jeg har haft i flere år – dette er en ’statement’, jeg er kommet på, mens VM er kørende. Jeg siger nu, at med de resterende otte hold (når nu Spanien har ekspederet Portugal ud af turneringen og Paraguay har lært af os danskere og blot stiller sin mur på frisparkene, hvorfor man slår Japan ud) at Brasilien bliver verdensmestre 2010.

Dette siger jeg, fordi jeg så kampen mod Nordkorea, hvor der var gode takter. Kaka var ikke i gang, Fabiano var ikke i gang, men forsvaret stod som det skulle og offensiven brillerede i glimt. Mod Elfenbenskysten var tingene finpudset en anelse mere, og mod Portugal var tingene helt anderledes, hvorfor vi ingen offensive udspil fra nogle af trænerne så.
Men så i dag mod Chile, fangede jeg mig selv i en tankegang – nu er holdet spillet sammen. Smadrede 2’erne fra den sydamerikanske kvalifikation, 3-0. Chile havde ikke en chance i kampen, Brasilien sad på alt. Jeg sad med tankegangen, som jeg også sad en anelse med, da jeg havde set Tyskland ødelægge de engelske drømme om et succesfuldt VM – ”Hvem kan slå dette hold?”

Jeg tænkte tingene igennem, og jeg mener at Brasilien og Spanien kan slå Tyskland, selvom at hvis den fantastisk direkte offensive fløj, Müller, får samarbejdet i gang med dirigenten Schweinsteiger og VMs bedste oplevelse – den enormt elegante, uimponerede tyrkisk fødte tysker, Mesut Ozil, der på en og samme gang fordeler og styrer alt i den tyske offensiv – som en playmaker i håndbold, der træder på pedalen og splitter forsvarerne ad, når det passer ham, og kan løbe en kontra, straffe modstanderen og samtidig spille underholdende, når han vil. Mesut Ozil skulle have prisen som VMs bedste spiller i dag, den 29. juni, hvis turneringen i dag var færdig. Han var været ’outstanding’.

Men tilbage til Brasiliens dominans. Spændende er det, hvordan Dunga overlader spillerne i to helt forskellige grupper – forsvarsspillerne og angriberne. Lucio kører ganske vist bolden med op et par gange i løbet af kampen, men ellers er Inters krumtap Brasiliens styrmand, og han er overalt – og vigtigst – dér hvor han skal være i forsvaret – altid. Ved siden af Lucio har vi uimponerede Juan, der spiller med en arrogance og et pokerface, man ikke rigtig kan finde ud af, som også gør en imponerende skanse, mens Lyon-fløjen Bastos er blevet forvandlet til en Roberto Carlos-look-a-like (selvom han ligner Robinho for et par år siden) på venstrebacken, der skyder hårdt og decideret kun kan bruge sit venstreben og verdens bedste højreback (der snart skifter til verdens bedste klub!) Maicon på højrebacken – Maicon med en god teknik og god spilforståelse, samt et brag af en hurtighed, fysik og indflydelse på spillet. Maicon er overalt, og hvor Dani Alves kan skubbes væk, kan Maicon ikke.

Gilberto Silva er en undervurderet defensiv midtbane, der aldrig kommer for langt frem – og aldrig kommer så langt frem, at holdet ikke er i balance, og sammen med (hovedsageligt) Elano, styrer han midtbanen. I dag var det i fraværet af Elano defensivt orienterede Ramieres, der skabte endnu mere balance på holdet og endnu mindre plads til de tekniske vidundere fra Chile, der ellers om nogle med 10’eren Valdivia, 7’eren Sanchez og 4’eren Isla burde have store chancer for at kunne tilspille sig noget – 2 skud på mål over 90 minutter er ikke imponerende og taler om stor forskel på holdene.


For ikke alene skabte Brasilien også flere chancer end sine opponenter – Dungas tropper er også bare satans effektive. Luis Fabiano, der aldrig har fået det til at kunne fungere på klubplan, og derfor spiller i Sevilla i Spanien, som klart er en klub under hans niveau er en imponerende målscorer, der altid står på de rigtige steder og vinder sine hovedstødsdueller og samtidig godt ved, hvem han skal overlade bolden til i opspillet.
Det skal han nemlig til Kaka og Robinho, der ene og alene skal stå for det offensive og kreative hos brasilianerne. Kaka, den vidunderlige fodboldspiller Kaka, har ikke spillet sit bedste VM, men jeg tror nok, der var et par chilenske midtforsvarer (alle 3), der kaldte, skabte sig og spillede skuespil over en offside-fælde, de godt vidste, ikke var der, da Kaka fandt Fabiano til 2-0 målet, der lukkede kampen. 2-0 målet var klassisk kontraspil i absolut verdensklasse, og selvom Mesut Ozil og Thomas Muller også gjorde det ganske fint mod England, går det her altså bare en anelse hurtigere; for det kan godt være at Ozil rundede Barry så let som ingenting, men det siger nok ikke så meget …
Robinho fandt Kaka, der første gang, i en og samme bevægelse tæmmede og tilrettelagde en hård bold lige for fødderne af Fabiano – voilla og au revoire Chile!

Desværre for fodboldelskere, er jeg ikke i tvivl om, at vi også skal sige farvel til Holland i næste runde, for selvom Robben ser god ud, er Van Persie for svingende, Sneijder for læst og Kuyt simpelthen for dårlig til at kunne bryde det brasilianske forsvar i stykker – hvorimod Robinho med sin spanske elegance, nærmest danser, moon-walker hen over banen og glider af på forsvarsspillerne med sine klassiske tricks, for at tage Kaka, der med sin rutine, hurtighed med bolden og Luis Fabiano med sin kynisme nok skal sende Holland, der ellers rider på en bølge, tilbage til det flade land igen.

Efter Hollandkampen har Brasilien vinderen af Ghana og Uruguay – og selvom Ghana både har slået USA (uuuh) og Uruguay har slået et fransk hold med lidt for meget Govou og lidt for lidt Zidane; lidt for meget gammel uinspireret og med tiden blot endnu langsommere fløj, mod lidt for lidt genialitet, klasse og fodboldoverblik i verdensklasse – ja, så burde vi nok se Brasilien videre fra denne kamp også. Jeg tror i øvrigt Uruguay vinder over Ghana. Så er man i finalen, og taget i betragtning af, at jeg tror Tyskland stemmer Maradona ud af denne Robinson-ekspedition, ja så har disse forbandede dygtige tyskere Spanien i en semifinale (for Spanien har slået Portugal ud, og senere Paraguay/Japan) ja, så må eventyret nok også stoppe for Arne Friedrich og de andre verdensstjerner (…) Men en semifinale bør være nok til at få Mesut Ozil til tronen som VMs bedste spiller, så hvis du har penge liggende på en spilkonto på nettet, ja, så sæt da lidt på denne kommende verdensstjerne. Det ville da være dumt at gå glip af penge lige ned i lommen.

Så kommer finalen, drømmefinalen, vi alle har drømt om – Spanien – Brasilien, og mon ikke at Xavi mangler en Messi, Iniesta er småskadet, Torres igen er uskarp og Puyol snart skal blive klippet – så vi igen kan se brasilianerne på tronen af fodbold – ikke en sejr for andet end taktikken.

Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #1: 29 Jun 2010, 03:06 »

fint, men slog Uruguay nu også Frankrig?
Logged

Thaurat al Shabab

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #2: 29 Jun 2010, 03:25 »

Nåh nej, forstå mig ret, de slog ikke Frankrig, men det er det mest nævneværdige hold, de har været med til at slå ud, hvis du forstår. Er godt klar over, hvad deres kamp endte hehe. Wink
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #3: 29 Jun 2010, 14:52 »



Desværre for fodboldelskere, er jeg ikke i tvivl om, at vi også skal sige farvel til Holland i næste runde, for selvom Robben ser god ud, er Van Persie for svingende, Sneijder for læst og Kuyt simpelthen for dårlig til at kunne bryde det brasilianske forsvar i stykker – hvorimod Robinho med sin spanske elegance, nærmest danser, moon-walker hen over banen og glider af på forsvarsspillerne med sine klassiske tricks, for at tage Kaka, der med sin rutine, hurtighed med bolden og Luis Fabiano med sin kynisme nok skal sende Holland, der ellers rider på en bølge, tilbage til det flade land igen.


Først og fremmest et frækt bud på Brasilien som verdensmester. Den var der nok ikke mange der havde troet på eller turde byde på før VM.

Desværre for fodboldelskere? Har du set Hollands kampe? Holland er en langsommere og dårligere kopi af Brasilien og bruger en opstilling, der er ret tæt op af Brasiliens. Selv om der er gået mode i at skæle Dunga ude, så er det ihvertfald ikke Holland man skal bruge som det gode eksempel.
Brasilien er sammen med Tyskland ganske rigtigt nok det hold, som har fungeret bedst so far. Tyskland har dog også profiteret af, at ingen hold har gjort noget ved Özil, som har fået lov til at få plads i hullet mellem midtbane og angreb. Den plads ville han ikke få mod f.eks. Brasilien eller Argentina, hvor Brasiliens doble pivote eller Mascherano nok skal dække ham langt bedre end f.eks. Barry. Brasilien er langt sværere at lukke ned og det eneste,der kan stoppe dem er skader/karantæner til nogle af de 3 meget vigtige forrreste - Kaka, Robinho og Luis Fabiano. De tre har et fantastisk samarbejde og de tre har virkelig blomstret sammen. Mange forsvar har desuden svært ved at regne ud, hvem der skal dække Robinho når han spiller som en slags hængende venstreangriber. Bl.a. Chile kunne ikke regne dette ud og førte til det 2.mål i går. 16 kampe fra start med de 3 sammen og 16 sejre. Alle andre på Brasiliens hold kan afløses uden en speciel stor effekt. At kalde det kun en sejr for taktikken er håbløst. Hvad skulle de gøre. Smide ustabile Ronaldinho, tykke gamle Ronaldo eller fulde Adriano ind, bare så man kan kalde det sambabold, når Ronaldinho laver nogle step over finter a la Nike-reklamen?

At mange gerne ville se på Spaniens 65 %-posseionsfodbold forstår jeg ikke helt og da slet ikke når det har fungeret så relativt skidt som det har gjort ved VM indtil videre. Del Bosque har endnu ikke fundet en opstilling, der rigtig virker og vil åbenbart ikke bruge Fabregas, hvilket jeg slet ikke forstår, da han kan tilføre dem meget af det de mangler. Målfarlighed qua f.eks. hans dydbeløb som ikke kommer fra hverken Xavi, Xabi Alonso eller Sergio Busquets.
Logged

It's gonna be legendary

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #4: 29 Jun 2010, 15:11 »

Først og fremmest et frækt bud på Brasilien som verdensmester. Den var der nok ikke mange der havde troet på eller turde byde på før VM.

Desværre for fodboldelskere? Har du set Hollands kampe? Holland er en langsommere og dårligere kopi af Brasilien og bruger en opstilling, der er ret tæt op af Brasiliens. Selv om der er gået mode i at skæle Dunga ude, så er det ihvertfald ikke Holland man skal bruge som det gode eksempel.
Brasilien er sammen med Tyskland ganske rigtigt nok det hold, som har fungeret bedst so far. Tyskland har dog også profiteret af, at ingen hold har gjort noget ved Özil, som har fået lov til at få plads i hullet mellem midtbane og angreb. Den plads ville han ikke få mod f.eks. Brasilien eller Argentina, hvor Brasiliens doble pivote eller Mascherano nok skal dække ham langt bedre end f.eks. Barry. Brasilien er langt sværere at lukke ned og det eneste,der kan stoppe dem er skader/karantæner til nogle af de 3 meget vigtige forrreste - Kaka, Robinho og Luis Fabiano. De tre har et fantastisk samarbejde og de tre har virkelig blomstret sammen. Mange forsvar har desuden svært ved at regne ud, hvem der skal dække Robinho når han spiller som en slags hængende venstreangriber. Bl.a. Chile kunne ikke regne dette ud og førte til det 2.mål i går. 16 kampe fra start med de 3 sammen og 16 sejre. Alle andre på Brasiliens hold kan afløses uden en speciel stor effekt. At kalde det kun en sejr for taktikken er håbløst. Hvad skulle de gøre. Smide ustabile Ronaldinho, tykke gamle Ronaldo eller fulde Adriano ind, bare så man kan kalde det sambabold, når Ronaldinho laver nogle step over finter a la Nike-reklamen?

At mange gerne ville se på Spaniens 65 %-posseionsfodbold forstår jeg ikke helt og da slet ikke når det har fungeret så relativt skidt som det har gjort ved VM indtil videre. Del Bosque har endnu ikke fundet en opstilling, der rigtig virker og vil åbenbart ikke bruge Fabregas, hvilket jeg slet ikke forstår, da han kan tilføre dem meget af det de mangler. Målfarlighed qua f.eks. hans dydbeløb som ikke kommer fra hverken Xavi, Xabi Alonso eller Sergio Busquets.
Stortset enig udover, at Argentina har imo. fungeret mindst ligeså godt som Tyskland og Brasilien. Maradona er nok en fantastisk inspirator. Men ja hverken Tyskland eller Argentina er blevet testet af en fungerende defensiv, og det bliver utroligt spændende at se hvad de gør for at stække hinanden lørdag. Men ja, Mascherano vs. Özil bliver helt klart den store duel lørdag imo. Mascherano er jo argentinsk anfører og imo. den pt. bedste i verden på sin plads, og mestrer at markere offensive midtbanespillere ud af kampen som få andre, mens Özil har imo. været turneringens bedste spiller indtil videre.

Men ja, Brasilien som verdensmester, hvorfor ikke? Det er godt nok ikke ren sambabold, men de spiller da noget fin fodbold - nu er de bare dækket ind, hvor de fejlede i 2006. Defensiv fornuft, fysik og fungerer nu klart mest som en enhed fremfor en samling individualister. Vejen til finalen er godt nok heller ikke voldsom som det ser ud pt. Holland er et fint hold, og Bert van Marjwvik eller hvordan det nu staves, er en skidedygtig træner, der ligesom Dunga hælder lidt mere til taktisk og defensiv fornuft end hvad hans kollegaer af samme nationalitet normalt gør. Holland har jo en utroligt interessant offensiv, men van Persie er en skygge af sig selv, og Dirk Kuyt trækker ualmindeligt meget ned, hvorfor jeg har svært ved at se dem stække Brasilien. Defensivt får de det også svært, men det er stadig en kamp som kan gå begge veje, hvor jeg dog vælger at tro på Brasilien. Uruguay/Ghana er imo. en ren walkover, også er det enten Spanien, Argentina, eller Tyskland i finale, hvor jeg vil tro på brasiliansk sejr mod Spanien pga. taktisk og fysisk overlegenhed, mens Brasilien som en af de få, sagtens kan være med på Spaniens tekniske niveau, mens jeg tror mere på brasiliansk nederlag mod de to sidstnævnte. Kunne godt forestille mig, at Maradona ville levere en sindssygt inspirerende brandtale inden en VM-finale mod Brasilien, også har Argentina bare tabt for meget til Brasilien de sidste gange de har mødtes til, at jeg ville tro det ville ske igen. Tyskland ved jeg ikke helt, synes de står meget lige med Brasilien hurtighedsmæssigt og fysisk og teknisk halter de aldeles ikke langt efter. Defensivt står de svagt, men Joachim Löw er en vanvittigt dygtig træner, som jeg bare tror ville kunne hive den sejr hjem. Også fordi Ballack ikke er med til at forbande dem. Wink
Logged

United-styrer
Gæst
 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #5: 29 Jun 2010, 15:21 »

Dejlig veloplagt indlæg, og jeg er ganske enig. Brasilien var mine favoritter før VM og er det i endnu højere grad i dag. De spiller ikke nær så grandiost som tidligere set, men er som så mange andre nationer blevet mere taktisk bevidste, og det er svært at se, hvem der skal spille sig igennem deres defensiv, når Spanien er så tandløse, som tilfældet er. Offensivt er de skrøbelige, hvis enten Robinho eller Kaka er ude, for det er småt med kreative indfald fra de øvrige spillere, men så længe de to - samt kyniske Fabiano - er der, skal Brasilien nok få scoret de mål, de har brug for.

Jeg håber ikke, at de møder kedelige Spanien, men derimod sprudlende Tyskland i finalen. Tyskerne er et frisk pust i en turnering, hvor det i den grad er safety first fra de fleste hold; deres offensiv spiller i et imponerende tempo og med en utrolig bevægelse og har afgjort været VM's mest underholdende fodboldhold indtil nu. De er for mig at se Brasiliens klart største trussel, for jeg har min tvivl omkring Diego Maradonas sans for det taktiske spil, når det bliver alvor her i kvart- og semifinalerne.
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #6: 29 Jun 2010, 15:30 »

Det er sku svært med Argentina. De har jo vundet de fleste kampe ret overbevisende, men samtidig er der altså stadig nogle store spørgsmålstegn. Højrebacken f.eks. Jonas har virker usikker defensiv, hvilket Otamendi rodede lidt bod på i kampen mod Mexico, men Otamendi er ingen offensive trussel og dermed har man slet ingen spillere, der kan true i højre side, for Tevez trækker langt ind i banen og Maxi Rodriguez skal også arbejde centralt og defensivt. Angel di Maria har ikke imponeret endnu på venstrekanten og dermed er deres spil blevet ret smalt. Det er gået ok, men det er først og fremmest pga. gode dødbolde og kontraspil. Det har været rigtigt effektivt indtil videre, men synes ikke deres etablerede spil og deres "spil-messi"-taktik helt har virket endnu. MEn ok, men de klassespillere de har, især offensivt, behøver det hele heller ikke være fremragende. Gode dødbolde, lidt Magi fra Messi og noget godt kontra kan sagtens være nok til en Vm-titel. Og hvis førsteholdet ikke fungerer, smider de jo bare "El Kun", Milito eller Martn Palermo funny ind.
Logged

It's gonna be legendary

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #7: 29 Jun 2010, 15:31 »

Dejlig veloplagt indlæg, og jeg er ganske enig. Brasilien var mine favoritter før VM og er det i endnu højere grad i dag. De spiller ikke nær så grandiost som tidligere set, men er som så mange andre nationer blevet mere taktisk bevidste, og det er svært at se, hvem der skal spille sig igennem deres defensiv, når Spanien er så tandløse, som tilfældet er. Offensivt er de skrøbelige, hvis enten Robinho eller Kaka er ude, for det er småt med kreative indfald fra de øvrige spillere, men så længe de to - samt kyniske Fabiano - er der, skal Brasilien nok få scoret de mål, de har brug for.

Jeg håber ikke, at de møder kedelige Spanien, men derimod sprudlende Tyskland i finalen. Tyskerne er et frisk pust i en turnering, hvor det i den grad er safety first fra de fleste hold; deres offensiv spiller i et imponerende tempo og med en utrolig bevægelse og har afgjort været VM's mest underholdende fodboldhold indtil nu. De er for mig at se Brasiliens klart største trussel, for jeg har min tvivl omkring Diego Maradonas sans for det taktiske spil, når det bliver alvor her i kvart- og semifinalerne.
Mht. Maradona, så er det jo netop derfor, at han har et taktisk geni som Bilardo med som sine taktiske støttepædagog? Smiley
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #8: 29 Jun 2010, 15:34 »

Det er sku svært med Argentina. De har jo vundet de fleste kampe ret overbevisende, men samtidig er der altså stadig nogle store spørgsmålstegn. Højrebacken f.eks. Jonas har virker usikker defensiv, hvilket Otamendi rodede lidt bod på i kampen mod Mexico, men Otamendi er ingen offensive trussel og dermed har man slet ingen spillere, der kan true i højre side, for Tevez trækker langt ind i banen og Maxi Rodriguez skal også arbejde centralt og defensivt. Angel di Maria har ikke imponeret endnu på venstrekanten og dermed er deres spil blevet ret smalt. Det er gået ok, men det er først og fremmest pga. gode dødbolde og kontraspil. Det har været rigtigt effektivt indtil videre, men synes ikke deres etablerede spil og deres "spil-messi"-taktik helt har virket endnu. MEn ok, men de klassespillere de har, især offensivt, behøver det hele heller ikke være fremragende. Gode dødbolde, lidt Magi fra Messi og noget godt kontra kan sagtens være nok til en Vm-titel. Og hvis førsteholdet ikke fungerer, smider de jo bare "El Kun", Milito eller Martn Palermo funny ind.
Det er korrekt, de har haft deres svagheder med Jonas f.eks. og det er også lidt mærkeligt, at han er med som back eller bare i det hele taget, men omvendt, så er det imo. kun Brasiliens forsvar der ikke har udvist svaghedstegn. Tyskerne har også virket usikre til tider, og glæder mig til at se om de kommer til at vise flere svaghedstegn, når de bliver testet af et ordentligt hold. Smiley
Logged

xaagaard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #9: 29 Jun 2010, 15:53 »

Jeg legede selv lidt med tanken om Brasilien efter deres sejr igår - jeg fik dog aldrig tænkt så langt som du her har gjort, med senere modstandere osv. Det er en rigtig rigtig interessant betragtning du har gjort dig og bestemt ikke urealistisk. Jeg føler også at Brasilien har så meget at byde på, og med denne - sikker defensivt - orienteret taktik, der samtidig giver plads til de dygtige individualister der er på holdet, så tror jeg på at Brasilien når rigtig langt.

Holland har spillet god fodbold, men jeg tror også på at Brasilien bliver for stor en mundfuld for dem. Hollands defensiv har i mine øjne heller ikke været stærk nok indtil nu, til at modstå hurtige kontra angreb og effektivt presspil fra brassernes side.

Om det bliver Argentina eller Tyskland der kommer videre fra det topbrag af en fodboldkamp, er svært at sige, men lige meget hvad så møder de et rigtig stærkt Spansk hold, der besidder klasse og hele linjen. De har dog ikke fået spillet til at fungere lige godt i alle kampe, så de tre hold (red. Argentina, Tyskland, Spanien) står vel alle med en chance for finale plads, mest oplagt er dog Spanien.

Der er ingen tvivl om at lige meget hvad, så får vi nogle spædende semifinaler og en helt fantastisk finale i dette VM og det kunne meget vel være Brasilien der trækker sig sejrrigt ud af det. De virker som en sikker finalist, hvis de kan fortsætte det gode spil, og i en finale kan alt ske - men Brasilien må siges at have gode muligheder for at snuppe den store pokal!
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #10: 30 Jun 2010, 00:34 »

Først og fremmest et frækt bud på Brasilien som verdensmester. Den var der nok ikke mange der havde troet på eller turde byde på før VM.

At mange gerne ville se på Spaniens 65 %-posseionsfodbold forstår jeg ikke helt og da slet ikke når det har fungeret så relativt skidt som det har gjort ved VM indtil videre. Del Bosque har endnu ikke fundet en opstilling, der rigtig virker og vil åbenbart ikke bruge Fabregas, hvilket jeg slet ikke forstår, da han kan tilføre dem meget af det de mangler. Målfarlighed qua f.eks. hans dydbeløb som ikke kommer fra hverken Xavi, Xabi Alonso eller Sergio Busquets.

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om din første kommentar er en klassisk utroligt lårklaskende joke, eller en seriøs kommentar, men jeg vælger at tro det første, hvilket jeg ikke rigtig gider kommentere. Jeg har ikke skreget Honduras til vinder af VM, men jeg har med 8 hold igen sat det hold, jeg føler mig sikker på, vinder. Det var ikke en opfindelse af den dybe tallerken, det var en debatskaber. :-)

Jeg vil lige vedhæfte mig din kommentar om Ronaldinho, som du kalder ustabil; det kan godt være, at manden ikke altid leverer præstationer på niveau som, da han var på sit højeste i Barcelona-tiden, men statistikken (http://soccernet.espn.go.com/stats/topassists?league=ita.1&seasontype=4&cc=5739) siger, at Ronnie er den med flest assist i Serie A i år, og hvis det ikke er nok til at komme med til VM, bare på bænken, ja, så ved jeg ikke, hvad er. :-)


Angående Argentina-snakken, så er det ikke noget jeg vil kommentere så meget på, jeg synes de har scoret for lidt mål i opspil og for mange mål på dødbolde. Messi mangler at få hyl på den berømte byld, og hvor jeg mener, at Argentina sagtens kunne tabe hovedet i en kamp mod Tyskland, der spiller med en rutine og klogskab, som havde de en gennemsnitsalder på 35 kombineret med en hurtighed og løbevijle som var de 19, burde vinde. Derfor tror jeg på Tyskland i kampen mod Argentina, men det bliver selvfølgelig ikke let. Messi kan sagtens komme i gang, og over for Friedrich kunne han godt trække et rødt kort, samt hvis Higuain bliver en anelse bedre og Di Maria kommer i gang. Mit bud er dog Tyskland.

Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #11: 30 Jun 2010, 17:50 »

Jeg kan ikke rigtig finde ud af, om din første kommentar er en klassisk utroligt lårklaskende joke, eller en seriøs kommentar, men jeg vælger at tro det første, hvilket jeg ikke rigtig gider kommentere. Jeg har ikke skreget Honduras til vinder af VM, men jeg har med 8 hold igen sat det hold, jeg føler mig sikker på, vinder. Det var ikke en opfindelse af den dybe tallerken, det var en debatskaber. :-)

Jeg vil lige vedhæfte mig din kommentar om Ronaldinho, som du kalder ustabil; det kan godt være, at manden ikke altid leverer præstationer på niveau som, da han var på sit højeste i Barcelona-tiden, men statistikken (http://soccernet.espn.go.com/stats/topassists?league=ita.1&seasontype=4&cc=5739) siger, at Ronnie er den med flest assist i Serie A i år, og hvis det ikke er nok til at komme med til VM, bare på bænken, ja, så ved jeg ikke, hvad er. :-)


Angående Argentina-snakken, så er det ikke noget jeg vil kommentere så meget på, jeg synes de har scoret for lidt mål i opspil og for mange mål på dødbolde. Messi mangler at få hyl på den berømte byld, og hvor jeg mener, at Argentina sagtens kunne tabe hovedet i en kamp mod Tyskland, der spiller med en rutine og klogskab, som havde de en gennemsnitsalder på 35 kombineret med en hurtighed og løbevijle som var de 19, burde vinde. Derfor tror jeg på Tyskland i kampen mod Argentina, men det bliver selvfølgelig ikke let. Messi kan sagtens komme i gang, og over for Friedrich kunne han godt trække et rødt kort, samt hvis Higuain bliver en anelse bedre og Di Maria kommer i gang. Mit bud er dog Tyskland.


Ronaldinho-kommentaren var mere ment til landsholdet var han ikke for alvor har fungeret sammen med Kaka. Dermed var muligheden for at tage ham med udelukkende som back-up for Kaka. Det kunne i for sig være en god idé da han nok trods alt fungerer bedre på den plads end Julio Baptista, men tror vurderingen er gået på, at det skaber for meget uro at have en mand som Ronaldinho gående som backup, hvilket jeg godt kan forstå.

Du kommenterer ikke på hvorfor fodboldelskere hellere ville have Holland videre? Det er da ihvertfald et udsgan, der kræver en eller anden form for uddybning. Især med tanke på hvordan Holland har spillet ved dette VM.
Logged

It's gonna be legendary

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Derfor vinder Brasilien VM
« Svar #12: 02 Jul 2010, 17:58 »

Var det her så en sejr for fodboldelskere? Et holland-hold i samme system som Brasilien, som ingenting skaber før Felipe Melo(idiot, idiot, idiot) og JUlio Cesar af flere omgange forærerer dem sejren.
Logged

It's gonna be legendary

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010