home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 483 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  10' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: 10' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes  (Læst 12159 gange)
The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
10' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« : 24 Jun 2010, 13:33 »



Intro
-00.00.00-

Ja, så er jeg her igen efter 14 dages "pause", og vil få startet en blog om Hobro IK op igen. Jeg ved ikke, om der er nogen, som kan huske eller har fulgt med i en af mine andre blogs. Den første jeg lavede, var om Benfica, som hed Ørnens By. Den anden jeg lavede, var om Tottenham, og den hed White Hart Lane. Nu vil jeg så prøve kræfter med min tredje blog, og hvis I kan huske en af de andre, så vil den her blive anderledes. Mine to første var præget af rigtig meget grafisk, men jeg lagde selvfølgelig også vægt på at holde mit sprog flydende. Der vil ikke være så mange billeder og alt det komplicerede grafik (hvis jeg kan holde det), men den her gang vil jeg prøve at holde det simpelt.

Som sagt, så vil denne blog blive om Hobro IK, som spiller i 2. Divisionen i Danmark. Det er et hold, som lige er rykket op i virkeligheden, og det er selvfølgelig også det, jeg vil prøve. Jeg har valgt dette hold, fordi jeg synes det er spændende, men også fordi jeg har haft den ære at spille i klubben for et års tid siden. Det meste af det grafik der bliver lavet i denne blog, vil blive lavet af NikolajH! - Så et stort tak til ham!

Velkommen til min blog!
« Seneste Redigering: 18 Aug 2010, 15:59 af Thomasnolesen » Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #1: 24 Jun 2010, 13:35 »



Her vil der komme små informationer om spillet. Der vil komme pokalskab (hvis der kommer nogle pokaler velogmærket), links til de forskellige updates og måske nogle små andre ting. Jeg har disse lande med: Danmark (Danmarksserien og derover), England (Game League og derover), Finland (1. Division og derover), Frankrig (Ligue 2 og derover), Holland (Jupiler League og derover), Island (1. Division og derover), Italien (Serie B og derover), Norge (1. Division og derover), Portugal (Liga Vitalis og derover), Spanien (Liga Adelante og derover), Sverige (1. Division Elite og derover), Tyskland (2. Liga og derover). Vil lige sige endnu engang tak til NikolajH for den grafik, der nu engang kommer! I må selvfølgelig også spørge om SS til enhver en tid.


    Hobro IK
24.06.09-
1. update: Intro
2. update: Informationer om Hobro IK
3. update: Ny manager præsenteret
4. update: Træningskampe
5. update: Transfers
6. update: Truppen 09/10
7. update: Starten fløjtes igang
8. update: Skader koster
9. update: Vinterpause
10. update: Hobro i pres
11. update: Hverken mere eller mindre
« Seneste Redigering: 18 Aug 2010, 21:57 af Thomasnolesen » Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 1' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #2: 25 Jun 2010, 16:05 »



Informationer om Hobro IK
-00.00.00-

Hobro IK (HIK) er en klub, der startede som amatør, ligesom de fleste andre klubber, og den blev grundlagt i år 1913. Klubben har aldrig spillet i en højere division, end de gør nu. I "gamle" dage spillede de i Danmarksserien, og dengang svarede det til det samme som 2. Divisionen idag, men nu lyder det bare lidt højere rangeret. Klubben er idag ejet af Bøje Larsen, som er en speciel herre. Der er ingen tvivl om, at han elsker klubben, men det er måske lidt for meget, hvis man kan det. Han fokuserer utroligt meget på førsteholdet istedet for også at putte lidt penge ind i ungdommen. Der er ikke mange i truppen, som er af egen avl, men det er selvfølgelig Bøje Larsens valg.

Hobro IK's stadion ligger i udkanten af Hobro i en skov, hvilket er et meget hyggeligt sted at spille, men faciliteterne er yderst minimale. Det er faktisk så ringe, at klubben lever på en dispensation, så det er heldigt, at de overhovedet får lov til at spille i 2. Divisionen. Hobro ligger i Nordjylland og der bor cirka 11.500 indbyggere i Hobro, men der er selvfølgelig en masse småbyer rundt omkring, som også støtter klubben.

Blokhus FC (tidligere Jetsmark) og Hadsund har altid været, og vil altid være, Hobro IK's ærkerivaler. Der er konstant krig imellem disse klubber, og Blokhus FC får dog også lov til at gæste Hobro stadion én gang om året, da de spiller i samme division. FC Hjørring og Randers FC er også rivaler til Hobro, det er bare ikke helt på samme måde, men der er bestemt også gang i kampene, når der er kampe imod disse hold.

Faciliteterne i Hobro IK er som sagt yderst minimale. Der er i alt plads til 4000 tilskuere, hvor 400 af dem er siddepladser. Selveste banen er ganske pæn, dog uden varme i græsset, men det er ikke der, hvor der skal ske noget i den nærmeste tid. Omklædningsrummene ligner noget fra 2. verdenskrig, og deres toiletter ligner noget, som ikke er blevet gjort rene i årtier. Det hele er gammelt og faldefærdigt. Klubben er uden en kæmpe sponsor, så det er heller ikke fordi pengene strømmer ind, men økonomien er okay til en 2. divisions klub at være. 200.000 kroner lyder budgettet på i øjeblikket, men det skal selvfølgelig blive bedre, hvis klubben vil rykke op i 1. Divisionen. Træningsanlægget er fint, da klubben råder over en kunststofbane og en masse andre træningsbaner, men der er plads til en del flere, hvis det hele skal fungerer, som det burde. Som tidligere nævnt, så er det ikke i ungdommen, hvor det ser pænest ud, og det er det heller ikke med hensyn til plads. De er langt fra førsteprioriteten i klubben, så her skal der til at ske noget drastisk.

Personalet i Hobro IK er langt fra godt, det er mildest talt ringe. Formanden har penge, men han er nærig og uden fokus på hele klubben. Trænerne er slet, slet ikke i nærheden af den standard der burde være, så her skal der ske noget indenfor et års tid, hvis klubben vil opfylde ambitionerne. Der er to spillende trænere, som er fine nok til 2. Divisionen, så de bliver nok lidt længere. Disse to hedder Peter Thomsen, som er fra en lille by uden fra Hobro (Valsgård), og Lars Justesen er fra en lidt mindre by uden for Hobro (Nørager), så de er bestemt populære i klubben.

Samarbejdsklubber er der ikke mange af i klubben. Randers FC er faktisk den eneste klub i herreafdelingen, som Hobro arbejder sammen med. Dette samarbejde handler om en langvarig proces, hvor det nok kommer til at gavne HIK mest i sidste ende. Der er mange spillere i truppen, som tidligere har spillet i netop Randers FC, hvor de mest nævneværdige er Kian Christensen, Kasper Fisker og Emil Antonsen.
« Seneste Redigering: 27 Jun 2010, 16:11 af Thomasnolesen » Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #3: 27 Jun 2010, 13:12 »



Ny manager præsenteret
-24.06.09-

Bøje Larsen har idag fundet en ny til at stå i spidsen for Hobro IK. Søren Kusk blev fyret, på grund af at han er gået tilbage til tidligere vaner, altså han er begyndt at drikke igen. Bøje Larsens valg overrasker nok utrolig mange, da det er en fuldstændig ukendt manager, som han har fundet.

Bøje Larsen: "Velkommen til. Jeg vil nu præsentere vores nye manager, Thomas Olesen, som skal stå i spidsen for klubben. Mit valg kommer nok som en kæmpe overraskelse for alle, men jeg tror 100% på ham, og jeg er sikker på, at han nok skal opfylde mine krav."

Ind træder en fuldstændig ukendt, smilende og en ung manager. Journalisternes kæber falder til jorden, for det kommer som en kæmpe overraskelse, da klubben har udtalt, at de har ambitioner om at rykke op. Herren her er kun 29 år, hvilket er det yngste, de nogensinde har set en manager være på dette niveau.

Thomas Olesen: "Hej allesammen. Har I set et spøgelse?" bliver der spurgt med et glimt i øjet.

Journalisterne falder hurtigt til ro igen, og griner ad den friske kommentar.

Thomas Olesen: "Jeg ved, at I alle vil kritisere og være efter mig fra starten af, da jeg er helt ny og uden tidligere erfaring på trænerposten. Jeg ville selv være utrolig skuffet, både som spiller, fans og i det hele taget bare hvis man følger klubben. Men jeg vil overbevise jer om, at Bøje har valgt helt rigtigt ved at vælge mig."

Journalist fra Hobro-Avisen:
"Som du selv siger, så er du helt ny i jobbet. Hvordan vil du klare skærene med hensyn til at skabe respekt, resultater og hjælpe til med at økonomien skal køre rundt?"
Thomas Olesen: "Respekten skal nok komme, når der bliver skabt resultater, så det vil jeg ikke være så bange for. Økonomien har jeg selv stor fokus på, for den skal blive bedre, så klubben kan blive større og bedre."

Journalist fra EkstraBladet:
"Faciliteterne i klubben er mildest talt katastrofale, hvad vil du gøre ved det?"
Thomas Olesen: "Jeg vil ikke gøre så meget ved det nu, men hvis, undskyld når klubben rykker op, så vil Bøje og jeg have en samtale. Det er ikke de kønneste lokaler, vi har, men det er jeg helt sikker på, at der nok skal komme styr på. Jeg ved, at Bøje ikke har meget fokus på ungdommen, men mit eneste krav til Bøje var, at der skal ske noget helt nede fra, ellers vil klubben ikke overleve."

Journalist fra Nordjyske Stiftstidende:
"Vi ved, at Bøje har ambitioner om at få klubben op i denne sæson, kan du opfylde dette krav?"
Thomas Olesen smågriner: "Tror jeg fik nævnt lige før, at "NÅR klubben rykker op". Ej, jeg ville da helt sikkert ikke gå ind til jobbet, hvis jeg ikke selv troede på dette projekt, det ville være helt til grin, hvis man gjorde det."

Blitzene strømmer fra de mange kameraer, da Bøje og Thomas giver hånd til hinanden og træder ud af lokalet. Det var et spøjst pressemøde, som journalisterne mødte op til, for de havde ikke regnet med, at den nye manager ville være så flabet på den gode måde.
« Seneste Redigering: 27 Jun 2010, 16:13 af Thomasnolesen » Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 2' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #4: 27 Jun 2010, 15:06 »



Træningskampe
-05.07.09-

Den sidste træningskamp for Hobro er hermed spillet, og det er tid til at gøre status. Hobro startede ud med at tage imod Viborg FF, hvilket ikke endte helt skidt. Hobro fulgte nemlig godt med i kampen, men det blev Viborg, som trak det længste strå med deres 0-1 sejr.

Den næste kamp skulle Hobro IK møde andenholdet. Det blev som alle havde forventet, og som det absolut også skulle gå, nemlig med en sejr til førsteholdet på 2-0. Kampen blev fuldstændig styret af førsteholdet, og det var ikke mange chancer, som reserverne kom frem til.
Hobro - Viborg 0-1
Hobro - Hobro 2 2-0
Hobro - HB Køge 1-1
Hobro - Hvidovre 3-4
Døllefjelde-Musse - Hobro 1-2
Hobro - Sønderjyske 1-8

HB Køge gæstede dagen efter Hobro stadion, så udfaldet af denne kamp, var faktisk rigtig flot. Det var en kamp, som kunne have smuttet til begge sider, så resultatet var nok fair, men det var alligevel Hobro, som gik med en bitter smag i munden. Henrik Toft udlignede først i 89', så det var meget tæt på Superliga-holdet skuffede.
Tre dage skulle der gå, før Hobro fik Hvidovre på besøg i en målrig kamp. Hvidovre vil nok være ganske tilfredse med, at de vandt, da Hobro ligeså godt kunne have snuppet sejren med deres mange chancer. Det var syv forskellige målscorer i denne kamp, så man kan ikke ligefrem sige, at det var én person alene, som afgjorde kampen.
Første udebane kamp skulle spilles imod Døllefjelde-Musse. Hobro gæstede som favoritter, og sluttede som sejrsherrene. Det var dog hjemmeholdet, som kom bedst fra start, da de scorede efter 18 minutter, men kun to minutter efter, udlignede HIK, og herefter styrede de også kampen.
Den sidste træningskamp skulle spilles på hjemmebane imod Sønderjyske. Det gik slet ikke, som man havde håbet, for Kenneth Fabricius scorede allerede efter 7 minutter, og herefter gik det rigtig stærkt. Allerede i pausen var hr. Olesens tropper nemlig bagud 0-7, men det ville han gerne have ændret på. Spillerne fik at vide i pausen, at de skulle glemme første halveg, og spille anden halveg som om det var en ny kamp. Anden halveg endte så 1-1, hvilket gav et slutresultat på 1-8.

Mon ikke disse træningskampe overbeviser spillerne om, at de godt kan spille med selv de bedste? 
« Seneste Redigering: 27 Jun 2010, 16:13 af Thomasnolesen » Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 4' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #5: 27 Jun 2010, 19:29 »



Transfers
-20.08.09-

Den første spiller der blev hentet, var udenfor transfervinduet, men handlet foregik på fri transfer. Herren hedder John Bysted-Sandberg. Denne spiller er en forsvars-klippe, og han har fået fire U-landskampe og scoret ét enkelt mål derpå. Han er ved at være en ældre herre med sine 32 år, men med en fortid hos AGF, Silkeborg og Randers FC og en masse Superliga-kampe er han bestemt en attraktiv herre blandt lavere rangeret hold. John har vundet den danske pokalturnering med Randers i 2006, som klart er det største for denne spiller.

Samme dag som John blev hentet, blev en angriber også hentet. Her er der også tale om en stor mand, men denne spiller viser sig bare frem i angrebet. Denne targetman hedder Martin Beck Andersen, og han er også en spillere, som er opvokset i AGF, men modsat John, har han ikke haft specielt succes på topniveau. Det er kun blev til seks Superliga-kampe, og endda uden mål, hvilket nok er grunden til, at Martin aldrig har fået stor succes.

Rasmus Marvits var den, som stod højest på Thomas Olesens ønskeliste, så det var med stor glæde, at han kunne præsentere endnu en tidligere Superliga-spiller. Dette er også en rutineret herre med sine 31 år, men denne gang er der tale om en spiller, som er mere alsidig end de fleste. Hans favoritpladser er nede i forsvaret, men hvis manageren mener, at han skal op på en midtbane, så kan han også sagtens det. Rasmus Marvits startede sin karriere på Sjælland i Lyngby, og der har han stort set altid spillet. Han har opnået bronze, som det største på sit CV.

Hr. Olesen har været til nogle samtaler i Randers, fordi han gerne ville have, at samarbejdet mellem disse klubber skulle være til gavn for Hobro IK i denne sæson. Den første spiller han har lejet fra RFC, er Rune Hastrup. Her er der tale om en ung og hurtig højrekant, som kun er 17 år, og det er måske en af grundene til, at han ikke har fået debut for Randers FC endnu, men bestemt en fin reserve for manageren i HIK.

Efter Martin Pedersen valgte at skifte klub, måtte der findes en ny keeper. Theis Rasmussen (Tidligere Superliga-spillere) var den målmand, som alle ville have til Hobro, men sådan blev det ikke, for Esbjerg ville også have ham, så det er nok forståeligt, hvorfor han ikke er til at finde i HIK nu. Det blev så en forholdsvis ukendt keeper, Andreas Kostecki, som blev hentet. Dette er endnu en rutineret spiller og endnu en Lyngby dreng. Han er 31 år, og det højeste niveau han har været på, er 1. Division med Hvidovre, hvilket også er ganske flot.

Den anden spiller som blev lejet i Randers FC, og det sidste køb for Thomas Olesen i denne omgang, er det store talent Gian Rasmussen. Den 19-årige midtbanespiller går direkte ind i startopstillingen i Hobro IK. Han kan både spille venstre kant, højre kant, central midtbane og alle de offensive pladser foran de førnævnte, så her er der tale om endnu en alsidig spiller i HIK. Gian har, ligesom Rune Hastrup, heller aldrig nået nogle førsteholdskampe for RFC, men det er Thomas O. sikker på, at han nok skal få.

Hobro IK har ikke kun købt ind, der er også blevet solgt en del spillere. FC Trollhättan har været på udkig efter nogle spillere fra den danske klub, og der blev også købt to (Mikael Fisker og Anders Thomsen) for et samlet beløb på 35.000 kroner. Martin Pedersen valgte at smutte til Aalborg Freja, hvilket nok ikke er det største tab for HIK. Frederik Hammershøj tog til Brønshøj imod hr. Olesens vilje. Frederik var bestemt en publikums-favorit i Hobro, så dette var et stort tab for dem. Den 15.11.09 tager Eno Hald Møller til Karlslund for 35.000 kroner, et salg som er rigtig stort i Hobro IK, for dette bliver den højeste overgangssum, de nogensinde har modtaget for en spiller. Og så var han endda ikke engang i startopstillingen efter managerens mening. Den sidste som er blevet solgt foreløbigt, er Jan Rasmussen. Han tager til TPV, fra den finske 1. Division, den 1.1.2010 på fri transfer, hvilket heller ikke er et stort tab for HIK.

Transfers ind:
John Bysted-Sandberg (Fri)
Martin Beck Andersen (Fri)
Rasmus Marvits (Fri)
Rune Hastrup (Leje)
Andreas Kostecki (Fri)
Gian Rasmussen (Leje)
Transfers ud:
Mikael Fisker (15k)
Anders Thomsen (20k)
Martin Pedersen (Fri)
Frederik Hammershøj (Fri)
Eno Møller (35k)
Jan Rasmussen (Fri)
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 5' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #6: 27 Jun 2010, 19:44 »

jeg følger!, har faktisk set Hobro et par gange i virkeligheden & nu kommer der en blog om dem, som jeg self. følger! Smiley
du skriver godt, så resten kommer (kampene osv.) før bloggen bliver fantastisk ! Smiley
Logged


Brøndby_4ever
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 5' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #7: 27 Jun 2010, 21:16 »

Jeg følger også lige med her... men  FC Hjørring er altså bare bedere ned Hobro! Wink
Logged

Aldrig alene!

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 5' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #8: 27 Jun 2010, 21:25 »

Arsrea: Mange tak fordi du følger med! Synes nemlig også selv Hobro er spændende, og som sagt, så har jeg jo lige været omkring klubben selv.

Brøndby_4ever: Tak til dig også. Giver dig ret i Hjørrings hold er bedre end Hobro, men det må jeg jo prøve at lave om på. Wink

Rart der er nogle der følger med Thumbs Up
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 5' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #9: 27 Jun 2010, 21:37 »



Truppen 09/10
-00.00.00-

Målmænd:
Andreas Kostecki
Kenneth Kjærgaard

Forsvar:
Rasmus Marvits
Mads Justesen
John Bysted-Sandberg
Jonas Andersen
Kian Christensen
Mark Vestergaard (V/C)
Jan Rasmussen
Emil Antonsen

Midtbane:
Anders Syberg
Rasmus Ingemann (C)
Svenne Poulsen
Rune Hastrup
Mike Nørgaard
Gian Rasmussen
Kasper Fisker
Eno Hald Møller

Angreb:
Danilo Arrieta
Brian Johansen
Martin Beck Andersen
Chris Jensen
Hvis man kigger på klubbens målmænd, så er det ikke fordi, at det er her, man finder nogen bredde. Andreas Kostecki er den eneste på nuværende tidspunkt, som kan gå ind og spille 2. Division, så det er absolut ikke her, hvor HIK skal være uheldige. Men hvis de så ikke er uheldige, så har nordjyderne nok en af de bedste keepere i divisionen, hvilket de absolut får brug for.

Forsvaret i truppen er nok det bedste forsvar i ligaen, hvis man spørger Thomas Olesen. Rasmus Marvits, Emil Antonsen, Mark Vestergaard og Kian Christensen er de foretrukne fire i startopstillingen. Det er kun Mark Vestergaard af de fire spillere, som ikke har fået Superliga-debut, så det er bestemt et godt forsvar. Hvis HIK så får en skade i midterforsvaret, kan de sætte John Bysted-Sandberg, Jonas Andersen eller Mads Justesen ind. Men på de to backs mangler der bredde. Jan Rasmussen spiller kun i Hobro i et halvt år mere, og Emil Antonsen har til tider haft store problemer med skader, så hvis/når der kommer problemer der, så bliver alternativet en midterforsvar eller en kant, som skal spille back.

På midtbanen er der også nogle profiler. Svenne Poulsen er den meste kendte på midtbanen, og nok også i hele truppen. Han har spillet utallige 1. Divisions-kampe, og han har endda også spillet et par sæsoner i Superligaen. Kasper Fisker er også en favorit i Hobro, da han altid udfordrer og slår nogle guld-bolde. Kasper har fået én kamp for Randers FC i Superligaen, så han har også lidt erfaring derfra. Hvis man skulle nævne en tredje, så er Anders Syberg også en dygtig midtbane. Modsat de to andre har han hverken fået debut i Superligaen, og han er heller ikke en offensiv spiller. Anders er derimod en slider, som skal erobre en masse bolde og herske over midtbanen.

I angrebet er der én stor profil, men denne spiller er utroligt tit skadet, hvilket også er gået ud over hans karriere. Spilleren er født i Chile, men stort set altid boet i Danmark, så han betegner sig selv som dansker. Den lille, hurtige, tekniske angriber startede sin karriere i AGF. Kun ét år efter han skrev sin første kontrakt med århusianerne, meldte Valencia interesse for ham. Han spillede på ungdomsholdet i Valencia, hvor han blandt andet har spillet med David Silva, Juan Manuel Mata og Raul Albiol, som alle tre spiller på det absolutte topplan nede i Spanien nu. Men to år senere vendte han tilbage til AGF. Han fik 34 kampe i de næste to sæsoner i Superligaen, hvor det blev til sølle ét mål. Spanien fik igen interesse for ham, den her gang var det bare en 2. Divisions klub. Større succes blev det til den her gang, hvor han scorede 14 kasser på 52 kampe for to forskellige hold, men igen vendte han tilbage til Danmark, men nu i Vejle. Her blev det heller ikke til succes, og derfor er han til at finde i Hobro IK nu, hvor han har spillet 14 kampe og scoret 10 mål. Spilleren der er tale om, har de fleste nok gætter, nemlig Danilo Arrieta. Bredden oppe i front er ganske fin, men alle spillere er nogle, som døjer med skader rimelig ofte.
« Seneste Redigering: 18 Aug 2010, 23:22 af Thomasnolesen » Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 6' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #10: 28 Jun 2010, 10:43 »



Starten fløjtes igang
-29.08.09-

Den første kamp i Thomas Olesens karriere gik over alt forventning resultat-mæssigt. Hobro IK skulle nemlig på besøg i Aarhus imod AGF 2, en opgave som udeholdet på forhånd vidste ville blive svær. Men efter kun sytten minutter bragte Kasper Fisker HIK foran, og lige før halvegs-fløjten scorede Chris Jensen til 0-2. Cirka femten minutter før slutfløjtet reducerede hjemmeholdet, men det var ikke nok.

Fire dage efter skulle Thisted FC så gæste Hobro stadion i den danske pokalturnering. Det lignede længe en overraskelse fra hjemmeholdet, da de bragte nervøsitet ind i Thisted med det uafgjorte resultat helt hen til det 88. minut. Der skete det, som ikke måtte ske, Anders Syberg fik rødt kort. Kun ét minut senere straffede udeholdet så Anders Sybergs holdkammerater, og to minutter inde i overtiden afgjorde Peter Bechmann kampen med sin 0-2 scoring. 1. runde blev også HIK's sidste runde.

Så skulle Hobro op på hesten igen imod Ikast FS. Da Thomas Olesen så holdkortet fra udeholdet, blev han en anelse skræmt, for det var bestemt et godt hold til en 2. Divisions-kamp! Izunna Uzochukwu, Mads Albæk og Mads Hvilsom var bare nogle af de spillere, som Ikast rådede over i denne kamp, og det var også to af disse herre, som gjorde det onde imod Hobro fra start af. Mads Albæk lavede en assist til navnebroderen Mads Hvilsom efter kun fire minutter. Men allerede ved halveg stod der 3-1 til hjemmeholdet. Syv minutter efter den første scoring udlignede Kasper, og kun otte minutter efter denne scoring scorede Rasmus Marvits et brag af et mål. I det 41. minut scorede Chris Jensen det mål, som skulle vise sig at blive sejrsmålet til 3-1.

Aarhus Fremad er en af favoritterne til at rykke op, og det viste de imod Hobro i tredje runde. Det lignede længe en kamp, som endte uafgjort, men det ville hjemmeholdet tilsyneladende ikke have. Thomas Sandau scorede en halv time før tid, men kort efter udlignede Svenne Poulsen til det resultat, som ville have været fair set ud fra boldbesiddelse og chancer. Men Kian Christensen ville åbenbart have lidt spænding, da han ti minutter før tid lavede straffespark, og det udnyttede Rasmus Østenkjær sikkert. 2-1 blev slutresultatet i denne kamp, hvilket hjemmeholdet nok var tilfredse med.

Den sidste kamp på måneden øjnede et ægte rivalopgør imellem Hobro og Blokhus FC. HIK er seedet til en 6. plads i ligaen, og BFC er seedet til en 1. plads, så man vidste nærmest på forhånd, at hvis denne kamp skulle have en vinder, skulle det være på de små marginaler. Kampen endte dog også 0-0, men det var endnu en kamp, som Hobro ville føle sig snydt i, for de havde tre gange så mange chancer, og 10% mere boldbesiddelse end udeholdet. Danilo Arrieta har ikke været med for Hobro IK endnu, da han har været plaget af skadet lige fra start af, så måske en mand som ham er savnet, når Chris Jensen heller ikke er klar.

Ligastillingen:
1. Holstebro 4 kampe - 10 point
2. Blokhus 4 kampe - 10 point
3. Næsby 4 kampe - 10 point
4. AaB 2 4 kampe - 9 point
5. Hobro 4 kampe - 7 point
6. FC Hjørring 4 kampe - 6 point
7. Aarhus Fremad 4 kampe - 6 point
8. FC Svendborg 4 kampe - 5 point
Økonomi:
Balance - 159.000 kr.
Overskud - 137.000 kr.
Sæsonbudget - 25.000 kr.
Resterende budget - 35.000 kr.
Lønbudget - 82.236 kr.
Løn - 109.958 kr.
Indtægter - 622.424 kr.
Udgifter - 517.665 kr.

Topscorer:
Nickolaj Thomsen 4 mål
Theodoros Katergaris 3 mål
Mads Jensen 3 mål
Chris Jensen 2 mål
Kasper Fisker 2 mål
Ronnie Schwartz 2 mål
Kim Larsen 2 mål
Anders V. Lassen 2 mål
« Seneste Redigering: 28 Jun 2010, 11:06 af Thomasnolesen » Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

LosBlancos26
Gæst
 
Sv: 7' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #11: 28 Jun 2010, 11:02 »

Dejligt med en blog om Hobro!

Jeg kan da kun give dig ret i at Hobros faciliteter er noget skrabet! Nu kommer jeg så selv fra Randers og spiller i Randers Freja (Rugekasseklub til RFC) så jeg er lidt inde i spillerne fra freja/rfc og handlerne imellem hobro og randers  Smiley
Logged

Lassenolesen
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: 7' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #12: 28 Jun 2010, 11:02 »

Lidt tid siden jeg har været på FMF, men nu er jeg begyndt igen og er begyndt stille og roligt at læse blogs...
Din blog var nok en af de første jeg ville følge med i da jeg selv er en Hobro mand og elsker deres hold.! Peace
Jeg elsker din måde at skrive på og din seneste update var rigtig god! Opstemt
Jeg følger uden tvivl med her!
Logged

Frygtet og berygtet
Kendt i land og by
*Klap klap*
Vi er Vestegnens stolthed
Kom så mægtige Brøndby
*Klap klap Klap*!

Følg med i min blog!

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #13: 28 Jun 2010, 11:45 »

LosBlancos26: Tak fordi du synes om den. Thumbs Up Ja, det er noget være skrammel i Hobro, desværre. Heller ikke godt for dem at have det sådan nu når de skal til at spille 1. Division i virkeligheden.

Lassenolesen: Godt du er tilbage, tak fordi du følger med og tak for de fine ord Opstemt
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 7' Hobro IK - Ambitioner skal opfyldes
« Svar #14: 28 Jun 2010, 22:05 »



Skader koster
-23.09.09-
Måneden begyndte med en kamp imod Næsby på udebane for Hobro IK. Det var en kamp, som absolut skulle vindes, hvis håbet skal kunne holdes oppe for nordjyderne. Allerede inden halveg blev Thomas Olesen nød til at skifte tre spillere ud pga. skader, så det gjorde bare, at kampen ville blive sværere. Næsby styrede kampen fuldstændigt, så det var et rent held, da Martin Beck Andersen scorede et flot mål. Udeholdet stillede sig langt tilbage på banen herefter, og det gav pote, da de kunne tage en sejr på 0-1 med hjem.

I den næste kamp imod Randers Freja, var der dømt skandale på forhånd med de mange skader. Man var simpelthen nød til at hente spillere som Kasper Skak og Mike Nørgaard på andenholdet, og det er altså spillere som ikke har niveauet til divisionerne. Men et stærkt hjemme-forsvar holdte Hobro inde i kampen, og kort tid efter start-fløjtet til anden halveg, scorede den førnævnte paradise-angriber, Kasper Skak. Så skete der noget, som HIK har prøvet før. En af deres midterforsvarer laver straffe og får rødt kort, og derefter gik det galt. Det endte med et nederlag på 1-2 igen på grund af et klodset straffespark og rødt kort.

HIK skulle derfor vinde over Varde i den næste kamp, hvilket de også gjorde 1-0. Det var en kamp, som blev styret fuldstændigt af hjemmeholdet, og de kom også frem til mange chancer, men manglede som sædvanlig skarpheden. Det var den tilbagevendte Martin Beck Andersen, som scorede sejrsmålet, men måtte dog igen udgå med en skade senere på kampen.

FC Svendborg er et hold, som kan "stjæle" point fra alle hold, og det gjorde de også i denne kamp, selvom de var på udebane. De kom foran efter godt et kvarters tid, men det svarede Gian Rasmussen hurtigt igen på med et eventyrligt skud. Kampen forblev ved dette resultat, hvilket ikke var helt optimalt for HIK's drømme, da de skulle bruge en sejr. Chancer var der, men igen manglede skarpheden fra de angribere, som Hobro ikke havde. Hr. Olesen var simpelthen nød til at spille med en kant eller midtbane for at have en angriber til denne kamp.

FC Hjørring er et yderst stærkt hold, som har en del spillere, der kan spille 1. Division, og det fik Thomas Olesens mandskab at mærke. Hobro kom med et utroligt svækket hold uden profiler som Danilo Arrieta, Kasper Fisker, Svenne Poulsen, Kian Christensen osv., så det var på forhånd en utrolig svær opgave. Adeola Runsewe og Christian Christiansen er kæmpe profiler for hjemmeholdet, og det beviste de også i denne kamp. Én scoring af førstnævnte og to af den andennævnte gjorde, at Hobro fik tæsk. Titelaspiranterne måtte tage hjem med en lærestreg på 0-3, hvilket sætter dem lidt tilbage i kampen og oprykningen.

Ligastillingen:
1. FC Hjørring 9 kampe - 19 point
2. Holstebro 9 kampe - 19 point
3. Blokhus FC 9 kampe - 19 point
4. AaB 2 9 kampe - 16 point
5. Randers Freja 9 kampe - 16 point
6. Næsby 9 kampe - 14 point
7. Ikast FS 9 kampe - 14 point
8. Hobro 9 kampe - 14 point
 
Økonomi:
Balance - 166.000 kr.
Overskud - 143.000 kr.
Sæsonbudget - 25.000 kr.
Resterende budget - 35.000 kr.
Lønbudget - 82.236 kr.
Løn - 109.958 kr.
Indtægter - 875.345 kr.
Udgifter - 731.604 kr.

Topscorer:
Nickolaj Thomsen 6 mål
Mads Jensen 4 mål
Mads Hvilsom 4 mål
Theodoros Katergaris 4 mål
Mark Jensen 4 mål
Martin Koordt 4 mål
Rasmus Rathe 4 mål
Ronnie Schwartz 3 mål
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010