home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 435 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Broken Dreams
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Broken Dreams  (Læst 8847 gange)
Krile
Gæst
 
Broken Dreams
« : 12 Jun 2010, 13:14 »


I walk a lonely road
The only one that I have ever known
Don't know where it goes
But it's home to me and I walk alone

*****

Hans trivielle skridt gav genlød, idet de med lydens forbavsende hurtighed, blev smadret
ind facaderne på de ældre huse, som omringede ham. Men han ænsede det ikke, fortsatte blot sin vandring ned af vejen, uden at kigge op. Han prøvede ved hjælp af noget højlydt musik, at fjerne dem. Fjerne stemmerne, men det var umuligt. Deres irriterende latter og snak. Han havde opfyldt deres krav, men alligevel havde de med en intetsigende lethed fyret ham, og ødelagt hans drømme. De drømme, han havde haft lige siden han som lille knægt, første gang havde stiftet bekendtskab med fodbolden. 

Hans vandring fortsatte. Den bindende vind, havde for længst løftet de få blade som endnu lå på jorden, op i luften. Langt op i luften. Helt der op til, hvor stjernerne bor, og hvor de bliver til. Der hvor han burde have været. Han mærkede vreden og skuffelsen vælde op i ham igen. Et pludseligt vindstød, gav ham kuldegysninger, så han trak sin hætte op over hovedet og fortsatte, ned af vejen.

Alene på den vej, som han havde gået på så mange gange før. Under hætten fra hans brune jakke, var hans blik rettet fast på den kolde og ensomme jord. Set oppe, helt der oppe i hans rigtige hjem. Set der oppe fra stjernerne, er han kun en lille plet. En plet som nærmest falder i et med den jord, som han går på. Falder i et med det normale. Han kirker hurtigt op fra vejen, og ser, at også solen har fortsat sin meningsløse, men alligevel meningsfyldte vandring. Den hænger højt på himlen, og skinner skarpt. Ned på ham og hans medborgere.

Bag ham, kigger en skikkelse fortvivlet ud. Personen kniber øjnene sammen og forsøger at skimte ham. Men han er forlangt forude. Forude for sin tid. Træerne har allerede omsluttet ham. Som om de prøver på samme tid, at beskytte og skræmme ham. Men han kan ikke skræmmes. Han har prøvet alt. Prøvet det værste. Prøvet at blive skuffet. Han skyder tankerne fra sig, og fortsætter ud af vejen. Hans vej. Den vej han har fulgt så længe. Helt alene. Men han er klar. Klar til at tage sin hævn. Klar til at hæve sig. Op til stjernerne. Væk fra hans vej, fyldt med ødelagte drømme.

*****

I walk this empty street
On the Boulevard of Broken Dreams
Where the city sleeps
and I'm the only one and I walk alone

Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Broken Dreams
« Svar #1: 12 Jun 2010, 13:15 »

Hej og velkommen til min nye blog. Efter den gamle røg væk, har jeg valgt at starte en ny. Håber i vil læse med Smiley
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Broken Dreams
« Svar #2: 13 Jun 2010, 19:54 »

God indledning!!!

Følger helt sikkert med Peace

Glæder mig til at høre mere Opstemt
Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Broken Dreams
« Svar #3: 13 Jun 2010, 20:11 »

Så er du tilbage igen Smiley!!
Må sige at den første blog jeg fulgte med hos dig, napoli bloggen, har været den bedste indtil videre!
Glæder mig til denne her.
KIU!  Peace
Logged

Kolo Abib Touré

Krile
Gæst
 
Sv: Broken Dreams
« Svar #4: 15 Jun 2010, 21:31 »


Ordene gav genlyd i hans hoved, og rungede som var de sagt under en tunnel. Skuffende havde de sagt. Han mærkede vreden blusse op i ham igen. De havde næsten haft et smørret grin på deres løgnagtige læber, da de havde fortalt ham det. Et mesterskab. Det var hvad han havde skaffet dem. Det mesterskab de havde sukket efter. Men alligevel havde de fyret ham. Fyret ham til fordel for en ny håbefuld træner.

Han knyttede næverne i det indædte raseri han følte. Et raseri som dækkede over de følelser, han inderst inde følte. Ynkelig, fortabt og udnyttet. De tre ord, kom igen hver gang han skulle beskrive sine følelser. De havde guidet ham, og snakket om forlængelse. Nu stod de bare der, og gemte sig bag en undskyldning om kedelig fodbold. Kedelig fodbold! Han havde skaffet resultater. Hans had til dem voksede, og nærmest åd ham op indefra. Men det ændrede ikke noget. Han følte sig klar. Drevet og klar til at vise den verden, som havde svigtet ham. Vise dem at han var mere. Vise dem at det var en fejl. Vise dem at han kunne vinde igen.

Det var blevet sommer i den by, som han netop var flyttet til. Solen havde taget til i styrke, og skinnede kraftigt ned på alle, som bevægede sig ud af skyggen. Blæsten var næsten forsvundet, og kiggede kun frem i små befriende korte briser, der blev nydt af alle. Fodboldverdenen holdt pause. Hans verden holdt pause. Men ikke ham, han fortsatte for han havde en deadline. En deadline han ikke kunne overskride. Han havde stadig kun fået små tilbud. Tilbud som slet ikke passede til ham. Men han nægtede at miste modet.

Han satte sig bag rettet, i sin netop indkøbte Seat. En kort berøring af speederen, og den knurrede kælent og satte i galop. Han nød magten over bilen, og susede hen over de asfaltbelagte veje. Ind og ud imellem de omkring kørende biler. Foran ham stoppede husene, og vandkanten kom nærmere. Solen gav genklang i vandet, og brændte i øjnene. Stranden var fyldt med mennesker, som nød dens sidste stråler. Hvilket var tydeligt på deres hud, som efterhånden snart var mere rød, end den rødvin de sad med. Han grinte for sig selv, og ændrede retning. Tilbage mod sit hjem. Hans nye hjem.

Seaten kørte forsigtigt op af indkørslen og stoppede perfekt lige inden for garagen. Sveden var begyndt at dryppe ned af panden på ham da han trådte ud. I et kort øjeblik overvejede han, at tage en løbetur for at komme i form, men skød hurtigt tanken væk. Han åbnede døren, og begav sig ind i stuen. Udenfor var solnedgangen på vej, og duggen ved at falde. Han kiggede kort på sit ur, og mærkede trætheden overmande ham. Kl. havde for længst passeret 22. Langsomt faldt han længere og længere end i søvnens drømmende univers.

Han vågnede brat, da telefonen ringede. Han løftede røret og lyttede. ”Hola Señor Schuster. Tenemos una oferta para ellos. Una oferta que no puedan rechazar. Ven a la oficina mañana. Esperamos con interés escuchar de usted.” Endelig. Nu var tiden inde. Tiden hvor han skulle dreje væk fra vejen, fyldt med brudte drømme. Op ad. Op ad til der hvor han hører hjemme. Op til stjernerne.

« Seneste Redigering: 16 Jun 2010, 12:37 af Krile » Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Broken Dreams
« Svar #5: 15 Jun 2010, 22:10 »

super optakt til noget jeg tror bliver en super blog, men det er mig stadig en gåde hvem du er (hold) men det gør det jo endnu mere spændende du har fanget mig.
Logged

Tidligere: Baloo38

Krile
Gæst
 
Sv: Broken Dreams
« Svar #6: 16 Jun 2010, 13:06 »

God indledning!!!

Følger helt sikkert med Peace

Glæder mig til at høre mere Opstemt
Tak Smiley
Håber du vil følge med videre.
Så er du tilbage igen Smiley!!
Må sige at den første blog jeg fulgte med hos dig, napoli bloggen, har været den bedste indtil videre!
Glæder mig til denne her.
KIU! Peace
Tak, håber du du læser med Smiley
super optakt til noget jeg tror bliver en super blog, men det er mig stadig en gåde hvem du er (hold) men det gør det jo endnu mere spændende du har fanget mig.
Lyder godt, hodet bliver måske afsløret i næste update.... Måske... Smiley
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Broken Dreams
« Svar #7: 16 Jun 2010, 13:44 »

har du nogen idé om hvornår den næste update kommer??
Logged

Tidligere: Baloo38

Krile
Gæst
 
Sv: Broken Dreams
« Svar #8: 16 Jun 2010, 19:54 »

har du nogen idé om hvornår den næste update kommer??
Der kommer en ny update, senere i aften/i morgen Smiley
Logged

LosBlancos26
Gæst
 
Sv: Broken Dreams
« Svar #9: 16 Jun 2010, 20:19 »

Du skriver satme godt, samt du har fanget mig på det groveste!

Venter spændt på en ny update.

Hvis jeg skulle komme med et bud, ville jeg sige valencia, men det er et skud i tågen  Peace
« Seneste Redigering: 16 Jun 2010, 20:29 af LosBlancos26 » Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Broken Dreams
« Svar #10: 16 Jun 2010, 20:42 »


En frustrerende lyd, forstyrrede hans evne til at tænke bare lidt klart. Han prøvede forgæves at vifte fluen væk, men den lettede bare, med en lethed som virkede ufattelig, og landende derefter drillende på hans pande. En pande som efterhånden var helt gennemblødt af sved. Hans øjne fløj med en umættelig sult, henover det hvide papir, han havde liggende foran sig. De små sorte tegn, dannede ord, som ydermere forvandlede sig til sætninger. Sætninger som han slugte råt.

Overfor ham sad de. Hans kommende arbejdsgivere. De smilte smørret til ham, og han mærkede nervøsiteten stige, som var han til eksamen. Inderst inde, grinte han af sig selv. Hvorfor skulle han være nervøs. Nervøs for et par herre, i fornemme jakkesæt. Da festmåltidet af ord, var opspist og han var færdig med, at læse kontrakten på tre sider, foldede han den sammen og kiggede op. Han ventede tålmodigt på at de skulle tage ordet. De var stædige, og nægtede. Men han var ikke en stædig tysk mand for ingen ting, og holdt munden harmonisk lukket. Det var vel dem der havde inviteret ham?

Endelig blev den larmende stilhed brudt, af den person som sad til højre for ham. En kort bemærkning, som udviklede sig til et meget simpelt spørgsmål. Et spørgsmål som han havde forudset, og allerede havde svaret klar på. Et tydeligt og klart ”ja”, rungede igennem rummet. De rejste sig, og gav hånd til hinanden. Derefter førte de ham frem til et aflangt bord. Et bord, som havde en dug i klubbens farver, lagt henover. Det eneste som lå på bordet, var en den rigtige version. Den som han skulle skrive under på. Hans mulighed. Muligheden til at komme tilbage, og få den hævn han havde længtes efter så længe.

Med en hurtighed, som ikke var set længe, fik han sat sin signatur, på det fornemme papir. Den trykkede stemning, som havde været der under forhandlingerne, var forsvundet som dug for solen. I let snak, gik de i langsomt tempo imod udgangen. Inden han gik de sidste meter, ud imod den ventende Seat, blev han mindet om pressemødet. Han nikkede. Men inderst inde frygtede han det. Han hadede dem. Pressen. Som små glubske ulve, lå de altid på lur og straffede hver en fejltagelse. Men han måtte overleve det.

Vejret var stadig fantastisk, og solen fik næsten sveden på hans pande til at bryde i kog. Han skyndte sig derfor over til hans ganger. Den ganger som skulle være med til at føre ham videre. Hurtigt blev airconditionen tændt, og den befriende brise kom som et frisk pust. Lige pludselig som et lyn fra en skyfrihimmel kom den. Lettelsen. Han havde lige forladt bygningen, da han kunne mærke den. Men den var ikke alene. Glæden og spændingen, kom også. I morgen ville det blive kendt. Han var klar. Mere klar end nogensinde. På vej i bilen ringede mobilen for første gang:

”Mr Schuster, I call them because it is rumored that you are the next manager in Valencia, do you have a comment to that?”

The show has begun.

Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Broken Dreams
« Svar #11: 16 Jun 2010, 21:02 »

S-U-P-E-R update Thumbs Up

Jeg syntes du skriver på et virkelig højt skriftligt niveau, så fortsæt bare med det og du vil få en super blog. Også et spændene valg af klub Smiley
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

LosBlancos26
Gæst
 
Sv: Broken Dreams
« Svar #12: 16 Jun 2010, 21:09 »

Damn jeg er skarp!  Peace
Logged

Krile
Gæst
 
Sv: Broken Dreams
« Svar #13: 16 Jun 2010, 22:10 »

Du skriver satme godt, samt du har fanget mig på det groveste!

Venter spændt på en ny update.

Hvis jeg skulle komme med et bud, ville jeg sige valencia, men det er et skud i tågen  Peace
Mange tak, håber jeg ikke skuffer dig Smiley

S-U-P-E-R update Thumbs Up

Jeg syntes du skriver på et virkelig højt skriftligt niveau, så fortsæt bare med det og du vil få en super blog. Også et spændene valg af klub Smiley
Mange tak Crazy Smiley
Er glad for du kan lide min blog og mit klubvalg, håber du vil læse med videre Peace

Damn jeg er skarp!  Peace
Ja det var godt gættet/regnet ud  Thumbs Up
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Broken Dreams
« Svar #14: 16 Jun 2010, 22:32 »

Hold kæft det er spændende jeg følger helt sikker med. du skriver rigtig godt og ved hvordan man fanger os. også et spændende klubvalg herfra
Logged

Tidligere: Baloo38

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010