home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 377 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Præsidenten!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Præsidenten!  (Læst 16537 gange)
Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Præsidenten!
« : 10 Jun 2010, 17:03 »



Det var forventet, uden overraskelser, da den høje mand med briller trådte ind i lokalet. Præsidenten var ankommet, og det kunne mærkes. Denne højkarismatiske to-meter mand genopfandt udtrykket jubel, mens journalisterne forrest sad med stenansigter, og noterede, var der ingen tvivl om hvad fanskaren i baggrunden mente. Slipset var ikke til stede, og sweateren var bundet rundt om skuldrene, som man kendte det fra hans tid i franske Bordeaux. At han nu stod med en nation af arrogante vindrikkende mænd og kvinder, som blot ventede på den næste træner, de kunne skælde ud, var ingen overraskelse. At han gjorde det så tidligt var.

Alle havde forventet at den for længst afdankede Domenech, først ville få sparket efter VM. Men som de for blot to dage siden havde sagt; ”så kan fransk fodbold ikke leve med flere ydmygelser. Vi vil igen på verdenskortet. VM i Sydafrika kan og må ikke ende som i 2002, og dertil er vores tiltro til Raymond ikke stor nok.” Det var en hård udtalelse, der havde bragt sindene i kog rundt omkring på de franske vidunderlige franske vinmarker. Nok var man ikke glad for Domenechs arbejde, men man så sig selv, som et land med respekt for deres helte, og sågar også deres fjender.

Bombastisk spejdede Blanc udover folkeskaren med et stolt blik, mens han gav pressen, hvad de forventede. Det var en retorisk ydmyg kæmpe, hvis nærvær alle kunne mærke. Og ingen der var i det lokale den dag, kan være i tvivl om at der blev skrevet historie. Frankrig er på vej mod en ny guldalder. Præsidenten er ankommet.
Logged

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #1: 10 Jun 2010, 17:23 »

Bloggen har potentiale til at blive den bedste her på forummet - god skribent, godt hold, og et vidunderligt topbanner.
Jeg læser selvfølgelig med her, Sommer. :-)
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #2: 10 Jun 2010, 17:29 »

Rigtig god start og flot layout Smiley
Jeg er fast læser her.
Logged

FCK

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #3: 10 Jun 2010, 17:34 »

Er vild med landet og trænervalget, og du har jo vist dine evner før. Introen er spændende, selvom følgende faldt mig i øjnene. Smiley

"At han nu stod med en nation af arrogante vindrikkende mænd og kvinder, som blot ventede på den næste træner, de kunne skælde ud, var ingen overraskelse. At han gjorde det så tidligt var." - Pas nu med fordommene. Wink Peace
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #4: 10 Jun 2010, 17:54 »

Tusind tak alle tre!

LFC: Det er også min spidskompetence.
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #5: 10 Jun 2010, 18:26 »



”Glem alt hvad I nogensinde har lært om fodbold. Glem arrogancen. Glem tudefjæset. For i dag starter vi på noget nyt!” Disse var Blancs indledende ord under sin første landsholdssamling som træner, og han fortsatte: ”Jeg vil se disciplin. Jeg vil se sammenhold. Hvis I ikke kan lide den tobak, der bliver røget, så er I velkomne til at gå, og I kommer aldrig tilbage. Jeg vil have et hold, ikke 26 spillere.”

Disse store ord er hørt før. Enhver ny træner forsøger en revolution. Tror han kan redde verdenen. Men for en gangs skyld var det ikke en samling ligeglade blåklædte boldgenier, det var en blå masse, som jo længere hen Blanc kom i sin tale, jo tættere rykkede de sammen. Indtil de til sidst samlede hænderne og på Præsidentens ordre råbte et ord der kommer til at lyse i spillernes øjne det næste år; ”champions!”

Derefter skiltes spillerne i fire grupper på Blancs ordre; målmænd, forsvarer, midtbanespillere og angribere. Og dem der iagttog denne træning vil tydeligt kunne se, hvorfor man mangler dette sammenhold, som Blanc vil bringe ind i truppen. Det er en trup der på trods af deres franske pas, har rødder i alle ender af verden, især i det afrikanske. Og en manglende nationalfølelse har været en gennemgående tema for det franske hold de sidste par år. En mangel på et fælles ståsted.

Men denne træning var anderledes. De franske spillere ville måske imponere deres træner. Måske var det rent spil fra galleriet. Eller måske var der en forskel at spore. Den ellers så rapkæftede Anelka holdt sin mund under de sammenspilsøvelser angriberne skulle igennem. Den ellers så kommanderende Patrick Viera lod Præsidenten dirigere midtbanespillerne igennem deres afleveringstræning.

Måske var det et ændret hold, eller måske var det bare spil fra galleriet.
Logged

Nibali
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #6: 10 Jun 2010, 18:50 »

Fuck præsidenten, for kongen har sku gjort sin entré! Der er virkelig få der kan kører denne stil så flot og gennemført som du Sommer, hvis der da overhovedet er nogle. Det er virkelig flot! Jeg glæder mig til at læse videre om din kamp for at skabe et hold.
Logged

DYDERNE
- MIN FORTÆLLING OM HSV's KAMP MOD TOPPEN

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #7: 10 Jun 2010, 19:46 »

Tusind tak for den dejlige kommentar!
Logged

Chakana
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #8: 10 Jun 2010, 19:54 »

Jeg er blown away. For fanden hvor er det godt det her du har gang i! Bliv ved, bliv ved, bliv ved...
Logged


Arsenal Football Club


Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #9: 10 Jun 2010, 20:06 »

Fantastisk start!

Jeg misunder virkelig dine evner til at kunne fange læseren på den her måde, og ser frem til at følge den her blog frem, for det kan blive, ja nu sagde jeg det igen, fantastisk. :-)
Logged

Inferno
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #10: 10 Jun 2010, 20:26 »



”Du har ikke levet, før du har set dette franske hold spille!” Sådan stod det skrevet på en spiseseddel fra en af de store franske aviser. Om trusler om manglende levekvalitet er korrekte er op til den enkelte beskuer, men en ting har Laurent Blanc gjort med det franske hold. Han har gjort dem til et hold. Og han har gjort det på den hårde måde. Anelka har været fremme i pressen, men fik hurtigt stukket piben ind, og fortrudt sin udlægning af tingene, og Sidney Govou er helt blevet udelukket fra holdet, efter kommentarer omkring sin manglende udtagelse.

Men alt dette er sket af en grund, og dette viser sig tydeligt på banen. Frankrig spiller bedre end nogensinde, med den brillante Gourcuff som fikspunkt og den geniale Lloris i målet er den nye generation flettet med den gamle generation, med blandt andet Viera som kaptajn. Dette er sket uden et synligt hierarki. De store tunge mænd er igen forvandlet til drenge, når man ser det flydende angrebsspil ind og ud mellem modstanderne. Mens de bagerste er blevet endnu mere mænd, med sin strålende fysik og deres kontrolleret tekniske kunnen har ingen kunne komme forbi det franske forsvar, og da slet ikke det franske mål. Det kan læses i statistikken. 3 kampe spillet, 3 sejre, 8 mål scoret og ingen indkasseret. Det er udelukkende blevet til en åben chance til modstanderne. Og det var da Zoran Tosic, blev spillet fri under Serbienskampen. Men ingen tvivlede på Lloris’ mentale færdigheder, og han fik psyket den unge spiller til et skud midt på, som var let for Lloris at redde.

Det har i alt sandhed været et ændret fransk hold, med en altid kontrolleret Blanc på bænken. Evig og altid har man kunne se den store mand, give ordre videre til Collot som har ageret bad cop ved sidelinjen med konstante råb og taktiske justeringer. Og hver gang har det virket. Frankrig har ikke været bange for at stå defensivt, og de har ikke været bange for at gøre forskellen offensivt. Derfor bevæger de blå sig langsomt mod en favoritværdighed, i 2010. Hele verdens øjne vil hvile på deres skuldre, og hvis man skal tro det hidtidige hændelsesforløb, vil de sprudle!


Færøerne - 5-0 (U)
Rumænien - 1-0 (H)
Serbien - 2-0 (U)
« Seneste Redigering: 10 Jun 2010, 20:31 af Inferno » Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #11: 10 Jun 2010, 20:32 »

Lækkert!

Hold kæft, hvor du skriver godt! Og de billeder i toppen af hver update er fantastisk gode. Smiley
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #12: 10 Jun 2010, 20:38 »

Dette er mere end fantastisk!

Jeg bliver virkelig grebet af dine evner, som skribent i særklasse.

Godt nok var jeg imponeret over Zulue og din blog, "New City", men dette er mere end imponerende.

Flotteste blog indtil videre på denne side, jeg har set!

Jeg håber virkelig, at du kan holde min begejstring oppe, som hidtil! Wink
Logged

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #13: 10 Jun 2010, 20:44 »

Wow Shockeret
- Sindssyg blog. Fantastisk. Mere præcist kan det ikke siges. Så jeg følger Wink
Logged

Jau-Kax
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Præsidenten!
« Svar #14: 10 Jun 2010, 20:52 »

Jeg lsæer også med, det lyder rigtig spændende Smiley

Ikke at jeg skal føle mig for fin, men jeg venter lige yderligere med roserne, indtil der kommer mere Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010