home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 404 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Argentina
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Argentina  (Læst 17747 gange)
Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Argentina
« : 09 Jun 2010, 14:16 »


ARGENTINA
Argentina ligger i Sydamerika, hvor de er ærkerivaler med Brasilien indenfor fodboldverdenen. Landet er en republik og sproget er spansk, hvilket kommer efter Argentina indtil 1816 var en del af det spanske rige. Argentina er det 8. største land i verden, men i Sydamerika er Brasilien dog større ligesom de også er fodboldmæssigt pt. Hovedstaden hedder Buenos Aires, hvor tangoen kommer fra. 1/4 af befolkningen bor også i byen eller dens forstæder. Præsidenten er en dame og hedder Cristina Fernández de Kirchner. Hun er den første demokratisk valgte kvindelige præsident i landet. Hun efterfulgte såmænd sin egen mand Néstor Kirchner, som præsident i 2007.

FORVENTNINGER

Med legenden Diego Maradona som landstræner er det meget svært at spå om hvordan Argentina vil klare sig. I kvalifikationen, som i Sydamerika varer i 2 år, kvalificerede de sig først 100% i sidste runde efter en sen scoring mod Uruguay. Maradonas resultater har været meget svingende, hvilket blandt andet har kostet et 1-6 nederlag til Bolivia og et 1-3 nederlag til ærkerivalerne Brasilien. De er havnet i gruppe B med Nigeria, Grækenland og Sydkorea, hvilket må siges at være en overkommelig gruppe, der skal kaste en 1. plads af sig. Alt andet ville være skuffende for Argentina, men igen, man ved aldrig med Maradona som landstræner. Hvis vi antager de vinder gruppen vil 1/8 finalen formentlig være mod Mexico, Uruguay eller Sydafrika. 3 hold som Argentina skal kunne slå, hvis det fungere, men bestemt også hold, der kan drille Maradonas hold. I en kvartfinale ville man kunne ende med at møde England eller Tyskland, og et resultat af sådan en kamp er umulig at forudsig. Mit bud må være at Argentina når en kvartfinale medmindre Maradona får holdet til at fungere endnu bedre.

KAMPPROGRAM
12. juni kl. 16.00: Argentina – Nigeria (vises på Canal 9)
17. juni kl. 13.30: Argentina – Sydkorea (vises på Canal 9)
22. juni kl. 20.30: Grækenland – Argentina (vises på Canal 9)

TRUPPEN
Det første man ligger mærke til, når man kigger ned over Argentinas 23 mands store trup, er selvfølgelig at profiler som Esteban Cambiasso og Javier Zanetti ikke er udtaget. Maradona er generelt kendt for nogle uventede udtagelser samt en stor kærlighed for hjemlige spillere. Man kan dog ikke sige noget til at det er en verdensklasse trup, som er blevet udtaget. Specielt angrebet er skræmmende stærkt. Derfor har det også været svært at vælge 3 profiler. Den første jeg har valgt er midtbanegeneralen og anføreren Javier Mascherano. På en meget offensiv midtbane kan Mascherano få en utrolig vigtig rolle, som den defensive midtbane. Den næste er selvfølgelig Lionel Messi. Selvom han ikke har leveret vildt godt på landsholdet under Maradona endnu, kan han om nogen blive forskellen på succes og fiasko for Argentina. Om Maradona fortsætter med at bruge ham i angrebet eller smider ham ned på den offensive midt, som jeg ville have gjort, bliver spændende at se. For i netop angrebet er Argentina fantastisk stærkt besat. Tevez, Agüero, Milito og Higuain er måske det mest skræmmende angreb i turneringen. Jeg ville have valgt den sidste profil blandt dem, men da det er umuligt at vide, hvem af dem Maradona vil bruge, har jeg i stedet tager Walter Samuel, som den sidste. I et ikke specielt stærkt og tungt forsvar vil Samuel uden tvivl blive utrolig vigtig for defensiven.

Sergio Romero (AZ Alkmaar)
Mariano Andujar (Catania)
Diego Pozo (Colon)

Nicolas Otamendi (Velez Sarsfield)
Martin Demichelis (Bayern Munich)
Walter Samuel (Inter Milan)
Gabriel Heinze (Marseille)
Nicolas Burdisso (AS Roma)
Ariel Garce (Colon)
Clemente Rodriguez (Estudiantes)

Jonas Gutierrez (Newcastle)
Juan Sebastian Veron (Estudiantes)
Javier Mascherano (Liverpool)
Angel Di Maria (Benfica)
Javier Pastore (Palermo)
Maxi Rodriguez (Liverpool)
Mario Bolatti (Fiorentina)

Lionel Messi (Barcelona)
Gonzalo Higuain (Real Madrid)
Carlos Tevez (Manchester City)
Diego Milito (Inter Milan)
Sergio Aguero (Atletico Madrid)
Martin Palermo (Boca Juniors)
Logged

former zoesuckins

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Argentina
« Svar #1: 09 Jun 2010, 14:37 »

Lækkert indlæg Zeptor, om et hold jeg tror jeg kommer til at holde meget med ved VM, elsker Argentinernes passion for sporten, og så har de en række fede spillere. Maradona er dog helt hul i hovedet Grin Det første der sprang mig i øjnene var Jonas var Newcastle, manden er bare ikke god nok, og at han tager Veron med istedet for en verdensklassespille r som Cambiasso, som jeg personligt synes er genial, forekommer mig vanvittigt. Opstemt Så han har nok et meget stort personligt forhold til mange af dem, men så kan man undre sig over, hvorfor Pablito Aimar ikke er med, da han også er en af Maradonas yndlinge(ihvertfald roste han ham til skyerne da han spillede for Valencia) Grin

Otamendi og De Maria blive rigtigt spændende at følge, det samme med Milito, for hvis han kan følge op på sin sæson for Inter, bliver han en kæmpe profil!
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Argentina
« Svar #2: 09 Jun 2010, 14:48 »

Jeg holder helt sikkert også med Argentina, og håber virkelig de rammer niveauet under Maradona. Desværre bliver alle deres kampe sendt på Canal 9.

Veron er efter hvad jeg har hørt styrmanden på holdet, og dermed manden, der nok kommer til at ligge på den offensive. Med ham der betyder det så også at Messi og en af de 4 klasseangribere vil danne duoen i front. Personligt havde jeg nok forsøgt at få lidt flere af angriberne med i startopstillingen, da det selvfølgelig er holdets absolutte styrke. Jeg tror Agüero vil være nederst rangeret af angriberne, mens Milito vil blive brugt som joker, så det bliver nok Tevez eller Higuain i front.

Jeg savner virkelig en Javier Zanetti på holdet. En klasse spiller med over 100 landskampe er altig nyttig, specielt når man har en så svag højreside, som Argentina har. Højrebacken bliver formentlig Otamendi, der ikke er højreback normalt eller en af de to ukendte fra den hjemlige liga. Højrekanten ender Jonas sikkert med at tage, og vedr. ham er jeg helt enig med dig. Håber Maxi bliver at finde på højrekanten. Ellers bliver det helt sikkert spændende at følge de to unge midtbanespillere Dí Maria og Pastore. Bolatti kender jeg intet til udover han sikrede dem VM billeten, men mon ikke han er reserve for Mascherano.

Et nyt bud på startopstillingen efter den sidste forsvandt:

Romero
Otamendi - Demichelis - Samuel - Heinze
Jonas/Maxi - Mascherano (som def.) - Veron (som off.) - Dí Maria
Messi - Tevez/Milito
Logged

former zoesuckins

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Argentina
« Svar #3: 09 Jun 2010, 14:58 »

God analyse! Desværre ser holdet ikke så stærkt ud, men jeg håber da Maradona har set et eller andet fantastisk, selvom jeg godt kunne tvivle lidt. Savner selvfølgelig selv Ever Banega fra Valencia i truppen, da han i mine øjne har været helt fantastisk i denne sæson.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Argentina
« Svar #4: 09 Jun 2010, 15:05 »

Man kunne jo prøve en 3-3-1-3 som Argentina også har gjort før, så vidt jeg ved.

Romero
Otamendi - Samuel - Demichelis
Macherano - Cambiasso - Banega/Bolatti
Veron
Messi - Aguero - Milito/Tevez

Og ja der er et par spillere jeg mener der burde have været med, som jeg har der! Grin
Logged

Suckins
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Argentina
« Svar #5: 09 Jun 2010, 15:13 »

Det kunne bestemt have været utrolig giftigt. Higuain skulle så lige ud på kanten og så Tevez eller Milito i midten, IMO. Jeg tvivler dog på Maradona ændrer noget ved opstillingen, så mon ikke man kommer til at se Argentina i deres 4-4-2 med diamanten. Jeg håber dog stadig Maradona overrasker, men det bliver nok kun vedr. valg af spillere. Kunne sagtens forestille mig gamle Martin Palermo ender med at blive brugt som jokeren fremfor en af deres klasse angribere. Smiley
Logged

former zoesuckins

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Argentina
« Svar #6: 09 Jun 2010, 15:13 »

Jeg tror ikke Maradona har de rigtige trænerkvaliteter, til at føre Argentina til VM sejr. Manden er skrup hamrende sindsyg og har vist at han ikke har formået at få Argentina til at fungere. Det vigtigeste for Argentina, bliver om deres defensiv vil køre på skinner, ellers tror jeg kun det bliver til et hurtigt lynvisit i Afrika. Deres offensiv skal nok score en masse mål, når man tænker på nogle enorme navne de har, som kan lave det uventet på egen hånd. Men selvfølgelig hvis de ikke arbejder sammen op foran, og laver de rigtige løb, så er svært, selvom man har en masse navne, at score mål.

Jeg tror/håber dog på følgende opstilling:

                      Romero
Otamendi - Samuel - Demichelis - Heinze
              Veron - Mascherano
Messi                                          Aguero
                    Milito - Tevez

Logged

:-)

Schmidt
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Argentina
« Svar #7: 09 Jun 2010, 15:19 »

Jeg tror ikke Maradona har de rigtige trænerkvaliteter, til at føre Argentina til VM sejr. Manden er skrup hamrende sindsyg og har vist at han ikke har formået at få Argentina til at fungere. Det vigtigeste for Argentina, bliver om deres defensiv vil køre på skinner, ellers tror jeg kun det bliver til et hurtigt lynvisit i Afrika. Deres offensiv skal nok score en masse mål, når man tænker på nogle enorme navne de har, som kan lave det uventet på egen hånd. Men selvfølgelig hvis de ikke arbejder sammen op foran, og laver de rigtige løb, så er svært, selvom man har en masse navne, at score mål.

Jeg tror/håber dog på følgende opstilling:

                       Romero
Otamendi - Samuel - Demichelis - Heinze
               Veron - Mascherano
Messi                                          Aguero
                     Milito - Tevez



Imo virker det meget usandsynligt. Messi spiller angreb i Maradonas verden og Tevez/Higuain kommer højst sandsynlig til at spille ved siden af. Derefter kommer Maxi, Angel di Maria og Jonas - som bare ikke er god nok - til at kæmpe om pladserne på fløjene. Tror han stiller sådan op. Desuden spiller Veron nok offensiv midtbane og ikke defensiv midtbane Wink
Logged

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Argentina
« Svar #8: 09 Jun 2010, 15:30 »

Sikkert rigtigt. Men jeg er bare ikke enig i hans meninger. Messi er kantspiller, og ikke angriber. Så vil det da være bedre med Milito på toppen, som jo har vist han er en skræmmende herre. Altså igen mener jeg ikke han har den rette fornuft som træner. Men nu mener jeg jo også selv, jeg er verdens bedste træner.
Logged

:-)

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Argentina
« Svar #9: 09 Jun 2010, 15:43 »

Shit, hvordan kunne jeg glemme Higuain, han skal selvfølgelig på. En skam at de har så mange gode angribere med, iforhold til resten af holdet. Skuffet
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Argentina
« Svar #10: 09 Jun 2010, 22:30 »

Det' sgu lige før, den gode Maradona skal stille op i en 3-2-5, eller det der ligner, for at plads til de mange offensive stjerner de har. :-D

Der mangler dog en Zanetti og Cambiasso på holdet imo, defensivt ser de måske ikke helt så stærke ud som f.eks. Spanien og Brasilien, og jeg tror det kan komme til at guldet i sidste ende. De kommer langt, det er jeg ikke i tvivl om, men kvart- eller semifinalen bliver nok endestationen, alt efter hvem de får efter gruppespillet. Smiley

Hvad er der i øvrigt med de argentinske træner og sex? Får de ikke nok? Først Maradona, nu Bilardo.. Hævet Øjenbryn
http://www.sporten.dk/go-lir/vm-traener-i-maa-tage-mig-bagfra
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Argentina
« Svar #11: 09 Jun 2010, 22:56 »

Det lyder som om Maradona kommer til at bruge en 3-4-3/3-3-1-3 formation som jeg foreslog her, i den første kamp mod Nigeria, hvis man skal tro denne artikel Opstemt
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/vm2010/article1360174.ece
Logged

KrookDale
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Argentina
« Svar #12: 10 Jun 2010, 01:39 »

Ja de har vist spillet den formation i alle venskabskampene, tror nok det skal fungere i de indledende kampe, men er 100% på at de ryger ud hvis de står over for et stærkt organiseret hold med gode fløje.
Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Argentina
« Svar #13: 10 Jun 2010, 08:44 »

Ja de har vist spillet den formation i alle venskabskampene, tror nok det skal fungere i de indledende kampe, men er 100% på at de ryger ud hvis de står over for et stærkt organiseret hold med gode fløje.

Helt sikkert enig her! Maradonas filosofi er all-out-attack, og han får problemer når han møder kloge taktiske hold, eller "bare" hold med samme niveau i spillermaterialet. Der er helt klart huller i den formation, så der må de tænker over nogen aftaler med nogen defensive løb, hvis ikke de skal blive outsmarted. Opstemt
Logged

Xavi_Hernandez
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Argentina
« Svar #14: 12 Jun 2010, 16:52 »

Messi gør det godt, men når Gutierrez er så ufatteligt ringe, bliver det endnu mindre forståeligt at Zanetti ikke er med.
Logged

Barcá - Més que un club

Josep Guardiola, Xavi Hernandez & Rafa Marquez

AGF - De hviiiiiie' fra Fredensvang

Diddlidoo, Fæjlhaber og Lumbinho!

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010