home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1054 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 9 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 1128 1129 [1130] 1131 1132 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1412455 gange)
Newton Heath
Manager

Sv: Manchester United tråden
« Svar #16935: 22 Apr 2014, 17:18 »

Jeg er tilfreds med, at David Moyes ikke længere er manager for Manchester United, men når det er sagt, så er måden hvorpå klubben har ageret i denne sag skamfuld, og ikke noget manden fortjener overhovedet. Jeg har virkelig ondt af Moyes, og jeg ønskede ham om nogen stor succes i klubben, da Ferguson valgte ham som sin afløser, men det har været én lang nedtur siden han kom til, og jeg frygtede som mange andre, at det ikke ville hjælpe spor at give ham £200 millioner at lege med den kommende sommer, for han har simpelthen ikke den taktiske snilde, karismaen og overblikket til dette job. Han har ganske enkelt ikke det der skal til for at tage over for verdens bedste manager, og det har desværre været tydeligt i lang tid. Efter min mening er han bare som manager ikke egnet til en topklub, men jeg håber at han kan overtage måske enten Newcastle, Aston Villa eller noget lignende, og gøre det samme som han gjorde i Everton, så han kan få genoprettet sit omdømme som den dygtige manager han utvivlsomt er. Alt det bedste til Moyes herfra, og selvom det var en ubehagelig måde at skilles på, så var den også nødvendig.

Når det er sagt, så glæder jeg mig ustyrligt meget til sommeren efterhånden. Dels for at glemme denne rædderlige sæson, dels til at finde ud af hvem vores nye manager bliver, og dels til at finde ud af, hvilke spillere der skal til Old Trafford denne sommer, for fyringen her ændrer ikke på, at svingdøren skal tages flittigt i brug denne sommer, og der skal ryddes gevaldigt op i truppen. Først og fremmest glæder det mig, at Giggsy får de sidste fire kampe i spidsen, så han kan få smag for det. Der burde også være grundlag for masser af succesoplevelser til at slutte sæsonen med, da programmet byder på tre hjemmekampe mod Norwich, Sunderland og Hull, inden vi slutter ude mod Southampton.

Mit personlige drømmescenarie er ganske klart nu hvor det virker ganske usandsynligt, at Jürgen Klopp vil forlade Dortmund. Hyr Louis van Gaal, der har siddet i nogle af de varmeste sæder Europa rundt, og giv ham 2-3 år, hvor han kan genopbygge holdet, som han gør så godt, og bringe klubben tilbage i det fineste selskab. Han er en fremragende manager, og der er ikke én ledig manager på markedet, der kan håndtere presset bedre end ham. Derudover skal Ryan Giggs stoppe fodboldkarrieren og køres ind som assisterende manager (eller en lignende position), hvor van Gaal skal fungere som hans mentor de næste år. Afsluttende vil det så være oplagt at give faklen videre til Giggs, såfremt han magter det naturligvis, og så har vi igen en klubmand som manager med mange år i sig, hvilket vi alle håber på at se snarest muligt. Hvis ikke Giggs magter opgaven er det nok sandsynligt, at enten Pep Guardiola, Jürgen Klopp, Diego Simeone eller Antonio Conte trænger til en ny udfordring inden for de næste par år, og mon ikke en udfordring på Old Trafford vil være ganske tiltrækkende for alle tre, hvis vi springer et par år frem i tiden. Jeg kunne ikke forestille mig andet.

På spillerfronten skal der også ske umådeligt meget denne sommer. Det er selvfølgelig meget (sindssygt) svært at spå om hvilke spillere vi henter, og da specielt nu hvor der kommer en ny manager til klubben, men jeg går stærkt ud fra, at prioriteterne forbliver de samme som de var før. For mig er det klart hvad der skal skaffes: en venstreback, en central forsvarer, to centrale midtbanespillere og en målfarlig kantspiller. Altså minimum fem spillere. Derudover skal vi hurtigst muligt skille os af med overflødige løntunge spillere som Ashley Young, Anderson, Tom Cleverley og Javier Hernandez, mens Rio Ferdinand og Patrice Evra også må forventes at forlade klubben qua deres høje lønninger sammen med Vidic, der allerede har meldt sin afgang. Afsluttende er der basis for at køre flere ungdoms- og reservespillere ind til at styrke trupbredden, og her tænker jeg hovedsagligt på Michael Keane, Nick Powell og Jesse Lingard, der alle har potentiale til at spille en rolle på førsteholdet i klubben, mens også James Wilson bør blive introduceret til førsteholdet næste sæson.

Som venstreback er jeg stor fan af Ricardo Rodriguez fra Wolfsburg, som jeg tidligere har påpeget i tråden her, men jeg tror vi får Luke Shaw. Det er heller ikke fordi det er noget stort problem som sådan, men han er umådeligt dyr, idet han er britisk, og så er han stadig meget ung. Men viser det sig at være en god investering har vi naturligvis venstrebacken løst de næste 10-15 år, og det ville jo være fremragende. En ny midterforsvarer er mere tricky. Eliaquim Mangala, Ezequiel Garay og Mehdi Benatia er oplagte muligheder, mens John Stones og Aymeric Laporte er mere alternative bud. Jeg håber mest på Benatia, der har høj klasse, men der er mange muligheder, og alternativt kan vi også nøjes med at forfremme Michael Keane, hvilket giver os en stopperkvartet med Phil Jones, Chris Smalling, Jonny Evans og Michael Keane. De tre førstnævntes høje skadesfrekvens vil dog bekymre mig en del i det scenarie.

Jeg er udmærket klar over, at vi smed kassen efter Fellaini den forgangne sommer, men vi skal stadig bruge to centrale midtbanespillere. Det er et problem vi ikke længere kan overse, og hverken Fellaini, Fletcher, Cleverley og en tilsyneladende udbrændt Carrick har niveauet til at være førstevalg hos United. William Carvalho har vel været en spiller vi har været kædet mest sammen med, og min mavefornemmelse siger mig, at vi annoncerer ham før VM. Derudover har vi brug for en CM, der har mål og afleveringer i støvlerne, og her tænker jeg naturligvis først på Toni Kroos, som jeg dog tror vælger at blive hos Bayern. Dermed hedder de mest oplagte alternativer Ivan Rakitic, Claudio Marchisio, Cesc Fabregas eller noget lignende, og selvom det er svært at udpege hvem, så har vi desperat brug for sådan en type til supplere på midtbanen. Afsluttende mangler vi en kantspiller med mål i støvlerne, og her skal alt sættes ind på at hente Marco Reus. Han er den spiller jeg allerhelst vil have til klubben, og den helt våde drøm, der ikke engang er så urealistisk igen. Alternativerne hertil kunne hedder Julian Draxler, Pedro eller måske Angel Di Maria eller Xherdan Shaqiri.

Ideel formation:
           DDG
Rafael-Benatia-Jones-Shaw
       Carvalho-??
 Januzaj-Mata-Reus
        RVP/Rooney

Dette afhænger naturligvis af hvllken manager der kommer ind, og hvilken spillestil han spiller, men umiddelbart kunne en fremtidig startformation godt se således ud, eller i hvert fald noget lignende. Der er i hvert fald ingen tvivl om, at vi går en umådeligt spændende og vigtig tid i møde!

DeBuur
Manager

« Svar #16936: 22 Apr 2014, 19:14 »

Interessant at læse Newtons kvalificerede indlæg - jeg er helt enig i forhold til Klopp det må være manden, men han bliver svær at signe og så er der jo altid Val Gaal - men er han nu også manden ? er han stadig istand til at løfte så stor en opgave.. jeg kunne godt blive i tvivl men jo en kompetent manager og med en Giggs i rollen som ASS. Manager så ser det måske holdbart ud.

Truppen skal helt sikkert trimmes, jeg tror dog at en spiller som Carrick kan nå at blomstre op igen og selvom jeg gerne så Luke Shaw i en anden Engelsk klub så kunne jeg godt se ham på et Man Utd hold.

Jeres defensiv skal helt sikkert styrkes og med en Vidic ude og en Rio Ferdinand som vist har nået sidste salgsdato så må der være plads til at hente en kvalificeret DC og her kunne jeg godt se en Matt Hummels og han kunne passende tage Reus med.

Jeg tror det kommer til at gå nogle år inden vi ser Man UTD i top 3 igen - det er ikke kun Moyses ansvar, men IMO et ansvar som Sir Alex også har del i han har ikke været god nok til at sikre fornyelse i truppen.

YNWA

vijofrech
Odds-hjælper
*

« Svar #16937: 22 Apr 2014, 20:08 »

Ærgerlig Moyes er blevet fyret, han var en legende i klubben!
hvad? Shockeret

HulkOmaniA
Førsteholdsspiller

« Svar #16938: 22 Apr 2014, 20:42 »

Ærgerlig Moyes er blevet fyret, han var en legende i klubben!

kun fordi du ønsker det går dårligt for Manchester United?  Smiley

Brøndby og Manchester United siden 1994/1995

Fc Barcelona siden Ronaldinho tryllede rundt

Ariana Grande
Manager

« Svar #16939: 22 Apr 2014, 20:47 »

Troll alert.

22
Landsholdsspiller

« Svar #16940: 22 Apr 2014, 20:56 »

Skarpe hoveder

Skovlyst
Landsholdsspiller

« Svar #16941: 22 Apr 2014, 21:02 »

Er det truppen eller manageren der er noget galt med?

Mesterskab i sidste sæson. Truppen har kun fået tilført spillere i Fellaini og efterfølgende Mata. Derudover er Januzaj kommet ind tæt på holdet. Vi er enige om at truppen ikke er til et mesterskab, men det har de (læs: Sir Alex) alligevel formået sidste sæson.
Der har givetvis været nogle dummere skader i denne sæson, men bredden har faktisk været bedre i denne, end i sidste sæson.

Selvom at jeg hader United, hader Ferguson, så tror jeg simpelhen at først og fremmest, at i skal have en træner, som kan skabe en masse respekt. En i særklasse.
Mourinho havde været et kanon bud, Guardiola har også formatet, men ville mangle de nødvendige spillere.
Men respekten omkring træneren ser jeg som det mest vigtige. Om Klopp ville have nok, er jeg faktisk ikke en gang sikker på. Men han virker som en langt stærkere personlighed end Moyes.

Korte af det lange er, United bør hente en stærk karakter for at lede holdet, før der hentes spillere.
Giggs kan sagtens være manden, men han er for uprøvet og er først ved at lære. Hans tid er først om min. 3-4 år

Citat af: Spardle
Lad os lige få facts på plads, dengang man kun gjorde det bagfra, var røven det store seksuelle symbol.
Men efter man begyndte at dyrke sex forfra, begyndte brysterne også at få en seksuel betydning, så det er nu brysterne der er en form for den nye røv.

Smukke ord

alishu
Ynglingespiller

« Svar #16942: 23 Apr 2014, 15:44 »

Er der nogen som kan fortæller mig hvorfor jeg ikke kan finde Det Røde Hjørne (podcast) på facebook, når de uge efter uge reklamere for at like det på facebook?HuhHuh??

Til noget aktuelt. Jeg synes at det desværre det rigtige at gøre med at smide Moyes på porten, men er langt fra tilfreds med måden. Vi er så stolte af at være en klub med stor tålmodighed overfor vores managers og giver dem ro til at arbejde. Det er ikke ok at fyre ham med 4 runder tilbage når intet er på spil. Heller ikke i orden at alle hører om det via alle mulige medier, før det er officielt.

Når det er sagt, så skal vi se fremad og jeg håber da ikke at det bliver et cirkus med Van Gaal. Manden er meget succesfuld og med stor autoritet, men har haft nogle slemme brude som med Bayern. Jeg ser gerne De boer under ham i et par år, for senere at overtage tøjlerne. 

Barça, Man U og FCK

Swizz CataR
Manager

« Svar #16943: 24 Apr 2014, 09:17 »

Personligt er jeg glad for at Moyes er fortid. Naturligvis er det ikke i orden, at det blev lækket som det tilsyneladende gjorde, men når det er sagt, så er jeg sikker på at det er den rette beslutning. Man kunne godt have gjort det før, men problemet har formentlig været det samme som det er nu, nemlig at en god afløser ikke ligefrem ser ud til at hænge på træerne. Sjovt som Søgaard nævnte Spalletti, ham tænkte jeg også på hvis jeg skulle tænke på gode trænere der ikke har en klub lige nu. Selv er jeg ikke meget for Van Gaal, jeg ser simpelthen ikke fremtiden i det. Ligeledes er jeg personligt ikke så meget for Giggs som manager, men forhåbentlig modbeviser han mig Smiley

Jeg synes at vi som klub fortsat står over for det samme "problem" som vi gjorde i sommers, nemlig at der for alvor skal ske en stor ændring, både trupmæssigt men i den grad også spillemæssigt. Selvom vi vandt ligaen sublimt sidste år, så var vi langt fra det bedst spillende hold. Det er for mig ikke vigtigt, at vi altid er det bedst spillende hold, men vi manglede simpelthen enormt meget opfindsomhed og noget kreativt fra andre steder end Rooney og Van Persie.

Jeg håber inderligt at man vælger at gå over til en ny taktik. At købe fremragende spillere som Kagawa og Mata, samt have en juvel i svøb som Januzaj, og så ikke spille med tre spillere hængende bag angriberen forstår jeg ikke. Vi har ikke kanterne i særklasse, og selv hvis vi havde, hvem skulle så heade boldene i mål? Rooney og Van Persie er da ok med hovedet, men de er da langt langt bedre med fødderne. Netop det at der skal ske så stort et stilskifte gør, at jeg er i tvivl om det er klogt at fortsætte med "den gamle garde". Nicky Butt er for mig et godt navn, i det at han har været væk og set det hele fra afstand. Det samme kan ikke siges om Giggs, der risikerer at hænge fast i den samme mentalitet og spillestil, en spillestil der nu virker forældet eller i hvert fald ikke passer til materialet.

Et urealistisk ønske for mig er, at man holder fast i Butt som assistent mens Giggs og Scholes kan agere som trænere eller lignende. Ud ryger Phil Neville og i stedet hiver vi fat i Gary Neville, som jeg virkelig ser et stort lys i. Ligesom Butt har han også hjertet på rette sted samtidig med at også han har set det hele lidt ude fra, og derfor kan komme med noget nyt input. Ind som manager skal vi så have et helt nyt navn. Spalletti kunne i mine øjne være en mulighed, mens jeg heller ikke vil være afvisende over for en fyr som Montella eller De Boer.

Pointen i det hele - vi skal have nyt input og passe på, at vi ikke for enhver pris bliver hængende i de samme rutiner. Der skal ske noget nyt!

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #16944: 25 Apr 2014, 20:13 »

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

MadzeN92
Landsholdsspiller

« Svar #16945: 25 Apr 2014, 20:48 »

Personligt kan jeg ikke rigtig finde ud af hvordan jeg har det med fyringen af Moyes. Synes virkelig det kommer på det forkerte tidspunk. Ved godt vi taber 2-0 til Everton på Goodison Park, og at spillet der var under al kritik, men det er der så mange andre hold der også har gjort, og inden den kamp havde vi vundet to store sejre med flot spil, og samtidig gjort, synes jeg, en god figur mod Bayern Munchen. Personligt ville jeg nok have givet ham muligheden for at bevise noget de første par måneder af næste sæson, hvor han har haft mulighed for at sætte sig præg på truppen. Men det vil jeg ikke diskutere, for sket er sket, og vi kan ikke lave om på det.

Med hensyn til den nye træner, så ser jeg Van Gaal som den perfekte afløser, eftersom jeg ikke tror det er sandsynligt at få Klopp til klubben. Efter 26 år med SAF som manager tror jeg det er meget naturligt at klubben og holdet skal bygges op fra ny, og her er Van Gaal vel en af de bedste i verden. I min optik vil det være perfekt med ham som træner i 3-5 år og så eventuelt lade Giggs tage over hvis han har kvaliteterne til det, ellers se hvad der er på markedet til den tid af managere. Giggs lever og ånder for den her klub, hvilket man også kunne fornemme på pressemødet i dag, og som sagt, hvis han har kvaliteterne som manager om 3-4 år, så lad ham blive den langsigtede løsning når klubben er kommet tilbage på benene.

Med hensyn til transfers, så tør jeg slet ikke skyde på hvem vi henter til sommer, for der er konstant rygter om båden den ene og den anden, senest Messi der skulle være utilfreds og kunne være interesseret i et skifte. Min personlige drømmeopstilling ville se således ud:

De Gea
Rafael - Hummels - Jones - Shaw
      Kroos - Carrick/Carvalho
      Rooney - Mata - Reus (Kagawa og Januzaj i rotation)
                 Van Persie

Som Swizz CataR påpeger, så forstår jeg heller ikke at med så gode offensive midtbanespillere, at vi alligevel spillede med wings, smid dem ind bag en forhåbentlig skadesfri Van Persie, og jeg vil mene vi har en af verdens bedste offensiver. Eventuelt krydre det med Marco Reus der som jeg virkelig synes er en fantastisk spiller med en masse fart og mål i støvlerne. På midtbanen vil jeg naturligvis gerne have Kroos ind, fantastisk fodboldspiller der kan spille begge veje, og med en Carrick eller Carvalho der vil tage sig af de mere defensive pligter kan det virkelig blive en farlig kombination. Forsvaret skal bestemt forstærkes. Vi mister med sikkerhed vores kaptajn, og sandsynligvis også Evra og Ferdinand (ser dog gerne ham i klubben én sæson mere), så vi kommer virkelig til at mangle spillere her, og Hummels vil være det perfekte bud selvom jeg tvivler han vil skifte. Shaw er fremtidens mand på venstrebacken, så selvom de skal slippe £30 millioner for ham, ser jeg det som en god investering.

Men først og fremmest, lad os få fire sejre her til sidst, og starte på en frisk fra næste sæson. Keep the red flag flying high!

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #16946: 26 Apr 2014, 13:27 »

What is the Manchester United Way? An explanation.

By Simon Stone
BBC Sport

http://www.bbc.com/sport/0/football/27163758

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Vinokourov
Manager

« Svar #16947: 27 Apr 2014, 13:04 »

Er det ikke på tide, at Carrick går på pension? Hvornår har han sidst spillet en middelgod kamp?

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Batigol
Manager

« Svar #16948: 27 Apr 2014, 13:13 »

Er det ikke på tide, at Carrick går på pension? Hvornår har han sidst spillet en middelgod kamp?

I går.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Vinokourov
Manager

« Svar #16949: 27 Apr 2014, 13:14 »

Han spillede elendigt, og selv DN er enig med mig i det.

Den stolte vinder af Tour-konkurrencen

Sider: 1 ... 1128 1129 [1130] 1131 1132 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010