home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:57:08 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
I går kl. 19:25:04 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I går kl. 12:34:09 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
I går kl. 11:47:30 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23486
  1 Bruger, 544 Gæster Online.

Nyeste Bruger: shriramserenity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Manchester United tråden
0 Brugere og 14 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Hvilke titler vinder Manchester United i år?
Premier League
- 82 (18,6%)
FA Cuppen
- 24 (5,4%)
Liga Cuppen
- 5 (1,1%)
Champions League
- 5 (1,1%)
Charity Shield
- 19 (4,3%)
The Double
- 46 (10,4%)
The Treble
- 37 (8,4%)
Ingen
- 224 (50,7%)
Antal Stemmer: 442

Sider: 1 ... 914 915 [916] 917 918 ... 1162 Udprint
Forfatter Emne: Manchester United tråden  (Læst 1439764 gange)
verdenskrig
Manager

Sv: Manchester United tråden
« Svar #13725: 12 Jan 2012, 21:06 »

Så skal vi møde L'pool på Anfield, som selvfølgelig også bliver en god affære, hvor vi må være favoritter.

Nej aldrig nogensinde .. Det kan du ganske enkelt ikke mene seriøst Rullende Øjne ? De sidste 3 gange vi har mødt jer på Anfield har vi været klart det bedste hold, og jeres seneste sejr hos os ligger tilbage i 07, hvor i vandt yderst heldigt på en overtidsscoring efter at have været spillet ned i eget felt store dele af kampen.

I er på ingen måde favoritter, og med det tag vi har på jer på Anfield, hvor Ferguson åbenlyst ikke tør spille sit eget spil, vil jeg blive skuffet hvis vi ikke går videre..

Jeg siger ikke i er dårlige, men at kalde jer favoritter i den kamp, taler mod al fornuft.. sorry to say Smiley

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Szczesny
Manager

« Svar #13726: 12 Jan 2012, 21:11 »

Til gengæld er det 3 dage efter, at I har mødt City, VK. Lad os nu se hvordan den kamp går, før vi kalder nogen favoritter - om ikke andet har United friskere ben.

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

verdenskrig
Manager

« Svar #13727: 12 Jan 2012, 21:18 »

Vi havde også "Friskere ben" forrige gang ude mod City, og taber stadig 3-0 crazy..

Men det bliver naturligvis en super tæt kamp, og fordi det er en cupkamp bliver der bare lige den ekstra tænding.. Glæder mig som en sindsyg, og vil slet ikke sige at vi er store favoritter..

Men bedømt ud fra vores seneste kampe hjemme mod United, er det naivt at kalde United favoritter.. Intet i de kampe har peget på at United skulle være det bedste hold, snarere tværtimod Smiley.. Ikke dermed sagt at United ikke kan vinde.. Men har en god følelse omkring kampen, og en god tro på at vi kan afgøre det der. Ellers skal vi til OT og så kan vi snakke om at United er favoritter for der taber de kun når de bruger De Gea og det sker jo ikke så ofte at jeg tør lade det an på det Wink

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #13728: 12 Jan 2012, 21:37 »

Jeg skal tilfældigvis til Manchester i påskeferie, og i den anledning ville det jo være oplagt at smutte forbi og se en kamp. Dertil vil jeg spørge om der er nogen der ved hvordan billetsystemet fungere i England? Kan alle og enhver købe billet, og er der overhovedet fuldt hus til de mindre kampe?

Vuelve la ilusión

Batigol
Manager

« Svar #13729: 13 Jan 2012, 01:47 »

Nu passer det måske ikke lige så godt ind her i tråden, men jeg smider det alligevel lige her, da det var i denne tråd at jeg skrev dette indlæg. Min pointe var som sagt at problemet med Kompany's røde kort mod United, var at de engelske dommere dømmer yderst inkonsekvent og har svært ved at finde en linje. I kampen mellem City og Liverpool lavede Glen Johnson så denne tackling på Joleon Lescott og det må jo siges at være exhibit a i min sag; de engelske dommere kan simpelthen ikke finde en rød tråd i deres måde at dømme på. Som sagt passer dette indlæg måske ikke helt ind i denne tråd, men jeg ville blot lige vende tilbage til min foregående pointe, for jeg synes faktisk at det er et reelt problem i England.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

JonasKastbjerg
Lilleputspiller
*

« Svar #13730: 13 Jan 2012, 01:55 »

Nu passer det måske ikke lige så godt ind her i tråden, men jeg smider det alligevel lige her, da det var i denne tråd at jeg skrev dette indlæg. Min pointe var som sagt at problemet med Kompany's røde kort mod United, var at de engelske dommere dømmer yderst inkonsekvent og har svært ved at finde en linje. I kampen mellem City og Liverpool lavede Glen Johnson så denne tackling på Joleon Lescott og det må jo siges at være exhibit a i min sag; de engelske dommere kan simpelthen ikke finde en rød tråd i deres måde at dømme på. Som sagt passer dette indlæg måske ikke helt ind i denne tråd, men jeg ville blot lige vende tilbage til min foregående pointe, for jeg synes faktisk at det er et reelt problem i England.

Er helt enig. Kompanys udvisning var fin, men at Johnson ikke ryger ud er dybt problematisk.
Ind imellem ligner det at Michael Svendsen dømmer derovre.

Szczesny
Manager

« Svar #13731: 13 Jan 2012, 02:17 »

Som nogle af de engelske pundits er inde på, så er fejlmængden ikke større end den har været før i tiden.

Før i tiden var publikum og dommeren bare lige, da de kun så situationen én gang. Nu er det sådan at publikum har 17 forskellige vinkler, slow-motion etc etc, mens dommerne kun har det ene split-sekund.

Skal dommerne så have muligheden for at virke kompetente, så skal publikums fordel udviskes.

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Batigol
Manager

« Svar #13732: 13 Jan 2012, 04:00 »

Nu vil jeg jo vove at påstå at der ikke skal 17 forskellige vinkler, slow-motion og hvad man nu ellers kan finde, til for at se at en glidende tackling, hvor man springer ind i tacklingen, med begge ben strakt og knopperne forrest, er uacceptabelt og i hvert fald som minimum skal udløse et gult kort, uanset om man så udelukkende rammer bolden.

Det eneste jeg er utilfreds med er en den mangel på konsekvens der udvises overfor den form for tacklinger, for som jeg tidligere har skrevet, så er disse tacklinger altså ikke noget udpræget særsyn i Premier League. Jeg har ofte set en vilkårlig Premier League kamp, hvor en farlig glidende tackling, gerne hvor spilleren springer ind i tacklingen, hvilket desværre ses alt for ofte, ikke engang udløser et gult kort. I den slags situationer er det jo til at se med det samme - det er jo ret tydeligt når en spiller springer ind i tacklingen, og det skulle jo også være til at se hvorvidt benene er strakt og knopperne er forrest eller ej. Hvis dommeren uheldigvis står i en vinkel hvorfra han ganske enkelt ikke kan se det, har han altså ikke bare en eller to, men hele tre assistenter, som bør være kompetente nok til at først og fremmest at se det, og dernæst påpege det.

Jeg beklager mig jo ikke over at der af og til forekommer en marginalt forkert offside kendelse. Som sagt synes jeg ærligt talt ikke at der skal alskens moderne teknologier til, for at se om en tackling er direkte farlig overfor modspilleren eller ej.

Og så har jeg i øvrigt aldrig påstået at dommerne er inkompetente, tværtimod skrev jeg faktisk at jeg synes dommernes overordnede niveau i England er over den europæiske standard. Det eneste jeg savner er at de er mere konsekvente overfor den ovenfor omtalte form for tacklinger og manglen på konsekvens anser jeg for at være et reelt problem, da det altså er tacklinger du kan risikere at blive alvorligt skadet af. Selvom fodbold er en kontaktsport er der grænser, og en tackling som den Glen Johnson satte ind overfor Lescott, er altså til fare for Lescott og hans helbred - i hvert fald hans ene bens helbred. Udøvernes sikkerhed er trods alt vigtigere end at have en højintensiv og underholdende kamp.
« Seneste Redigering: 13 Jan 2012, 04:01 af FC Barcelona » Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Hawkins
FmFreaks' Venner
*

« Svar #13733: 13 Jan 2012, 07:50 »

Jeg er helt enig med FCB. Der er overhovedet ingen rød tråd tilbage i England, hvilket gør det så frustrerende som fan at sidde og se på den manglende linje. Johnsons takling var vanvittig og burde til enhver tid udløse et rødt, og det kunne ses fra alle vinkler (undtagen hvor man havde blokeret synet). Der er trods alt 4-5 dommere til sådan en kamp, så man har alle vinkler dækket, og så burde man aldrig kunne slippe fra den slags takling.

Problemet er tit at FA beslutter sig for en linje og så overhovedet ikke holder den. Vi så det samme med film, der skulle jo også konsekvent dømmes gult kort, men det hører efterhånden til sjældenhederne at det sker. Engang var det også til gult kort at tage hånden til hjælp, men heller ikke disse bliver uddelt (jeg tror dog at reglen er ændret), ligesom man besluttede at hensynsløse taklinger med knopperne forrest automatisk skal give rødt kort da man tilsidesætter hensynet for spillerens sikkerhed. Dommerne dømmer som vinden blæser og som både spiller og fans er det derfor umuligt at finde en linje eller rød tråd at gå efter, og så ender det med at fansene, managere og spillere brokker sig gang på gang. Spillerne bærer da også en del af ansvaret, da deres "professionalisme" gør at de gang på gang forsøger at narre dommeren med skuespil, opfordringer, overdrivelser og dobbeltmorale. Bare se på Barton der faldt som om han var blevet skudt da Gervinho snittede ham, og nu brokker sig højlydt over at han blev smidt ud da noget lignende skete for ham.

Citat af: g00n
Jeg holder aldrig op med at undres over folk, som tror at et internetforum på nogen måde er et demokrati, at man har ytringsfrihed, eller at det kan fungere som en retssal i praksis.

Bovski
Reserveholdsspiller

« Svar #13734: 13 Jan 2012, 11:58 »

Vil sige at jeg er delvist enig i begge betragtninger, men jeg vil altså også sige at spillet idag går så hurtigt og folk gør alt de kan for at opnå en fordel at det virkelig er blevet svært for dommerne...

Og FCB selvom du mener at grimme tacklinger ikke er svære at se synes jeg der har været flere eksempler... Lagde for eksempel ikke selv mærke til hvor slem Kompany's tackling var i første omgang og i Newcastle - Liverpool laver Cabaye jo også en svinestreg på Spearing men må indrømme at da jeg så den live, synes jeg det lignede at Spearing satsede alt for voldsomt i tacklingen og at det var hans egen skyld han slog sig...

At den langsomme så viser noget helt andet viser jo bare hvor svært en dommers job er... Især når man tænker på hvor uenige fans kan være omkring situationer som de kan se i langsom gengivelse..

Når vi kigger på Barton sagen synes jeg altså man skal kigge på dem hver for sig og der mener jeg ikke at Barton skulle have haft rødt..
Og så mener jeg at Gervinho helt sikkert skulle have rødt, og han havde måske ikke fået det hvis ikke Barton havde smidt sig... Dog synes jeg da også at det var lidt uklædeligt fra Bartons side, men Gervinho er simpelthen bare for dum i den situation...

WaterWar
Reserveholdsspiller

« Svar #13735: 13 Jan 2012, 12:40 »

Lige en hurtig transfernyhed:
Darron Gibson joins Everton
Så er det officielt at vi har fået solgt Darron Gibson videre til Everton. Det er et udemærket salg da jeg ikke synes han havde niveauet til førsteholdet. Held og lykke til ham i fremtiden Smiley

Official member of Manchester United Football Club

Caviezel
Førsteholdsspiller

« Svar #13736: 13 Jan 2012, 18:03 »

Lige en hurtig transfernyhed:
Darron Gibson joins Everton
Så er det officielt at vi har fået solgt Darron Gibson videre til Everton. Det er et udemærket salg da jeg ikke synes han havde niveauet til førsteholdet. Held og lykke til ham i fremtiden Smiley

Ja, det er fint nok at sælge ham. Men, er da et problem at sælge en spiller midt i sæsonen, når vi har så mange skader...

♥ Manchester United ♥

#7 George Best #7 Bryan Robson #7 Eric Cantona #7 David Beckham #7 Cristiano Ronaldo #7

Erzael
Manager

« Svar #13737: 14 Jan 2012, 13:15 »

Kan det passe, at 6'eren først sender United klokken 18.00 selvom kampen bliver afviklet klokken 16?

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #13738: 14 Jan 2012, 13:16 »

Det kunne ligne 6'eren rigtig meget at sende kampen forskudt Wink

EDIT: Ja, det kan passe
« Seneste Redigering: 14 Jan 2012, 13:18 af knudsen_0 » Logged

Vuelve la ilusión

Newton Heath
Manager

« Svar #13739: 14 Jan 2012, 15:21 »

TV2 Sport Premier League <3

Dagens opstilling:

Lindegaard

Rafael-Ferdinand-Evans-Evra

Valencia-Carrick-Scholes-Nani

Rooney-Welbeck

Bænken: De Gea, Fabio, Pogba, Giggs, Park, Hernandez, Berbatov

Scholes tilbage i PL, Anders på kassen igen og Evans tilbage efter skade. Vi SKAL vinde idag, hvis vi skal følge med City. 3-0.

UNITED!

Sider: 1 ... 914 915 [916] 917 918 ... 1162 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010