home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
01 Jun 2025, 12:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23573
  1 Bruger, 485 Gæster Online.

Nyeste Bruger: robbertwilson12
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Real Madrid tråd
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 589 590 [591] 592 593 ... 664 Udprint
Forfatter Emne: Real Madrid tråd  (Læst 965969 gange)
michaelk
Landsholdsspiller

Sv: Real Madrid tråd
« Svar #8850: 26 Jan 2012, 16:46 »

Genialt er blot et meget stort ord at bruge. Havde det nu været noget som ingen af os havde forventet, men som alligevel havde haft kæmpe indflydelse på kampen, var det mere passende. Men spørgsmålet er vel snarere hvorfor Mourinho ikke har benyttet sig af det høje pres ved målspark noget tidligere, som du selv påpeger. Enhver der ser bare et minimum af Barcelonas kampe, ved hvordan målsparkene altid bliver tager kort. Og så er det vel i øvrigt heller ikke nogen genialitet eller noget taktisk mesterværk at lægge pres på Pinto. Igen må de fleste vel efterhånden have ret godt styr på hvad han kan og hvad han ikke kan; og hvad han ikke kan er at behandle bolden med fødderne.

Jeg er meget uenig i at det altid er ham der bliver overspillet. I går så han skidt ud ved reduceringen. Ellers har jeg svært ved lige at komme i tanker om nogle mål hvor han har været impliceret. Ved Özil's scoring i det første Super Cup opgør havde han ikke meget at gøre overfor Benzema; det var godt angrebsspil, den måde han zig-zaggede sig frem for konstant at tvinge Abidal til at ændre retning.

Jeg synes skam ikke det er mangel på respekt over for kampen. Hvis han valgte ikke at bruge Pinto var det derimod decideret mangel på respekt overfor Pinto og et klart signal om at Pep overhovedet ikke tror på ham. Guardiola er en ekstremt principfast mand, der under ingen omstændigheder vil gå på kompromis med sin principper, så når han først har sagt at Pinto er målmanden i Copa del Rey regi, så er Pinto altså målmanden i Copa del Rey regi, uanset om man møder L'Hospitalet eller Real Madrid. For Pep er modstanderens navn underordnet; for ham handler det om at bevare hele truppens tillid og vise at han er mand man frem for alt kan stole på.

Igen, jeg synes Abidal er en fantastisk forsvarsspiller, men som Real Madrid fan kan man sagtens tro han ikke er så fantastisk igen, da han ofte er blevet rundet eller overspillet. Du nævner selv Benzema, men kan også huske kampe som dengang med 6-2, hvor vi kom foran 1-0 efter Abidal var tørret over i sin side, hvorefter vi scorede til 1-0. Men det er selvfølgelig bagateller og når det har kørt for Barca mod Real, jamen så har det også kørt for Abidal.

Nu spurgte jeg ikke så meget til Guardiolas mening, for der ved jeg skam godt, at han nok aldrig kommer til at skifte. Men er Barca fansene tilfredse med at han spiller? Som sagt, han kunne have kostet jer Copa del Rey og det synes du så er fint, fordi at Guardiola viser han er til at stole på? Jeres reservemålmand er da hamrende ligegyldig og går i endelig op i, at han også skal have tillid, jamen så find da en bedre en end Pinto? Han reddede engang et straffe i Copa del Rey mod Mallorca og siden skal han bare spille de kampe, ligemeget om han er ved at koste jer sejren?

Hala Madrid!

Manchesterutd
Reserveholdsspiller

« Svar #8851: 26 Jan 2012, 16:48 »

Synes efterhånden at El classico har udviklet sig til en kamp med 22 spiller der ser hvem der kan slippe af sted med at være mest svinske, filme mest og brokke sig mest til dommerne. Synes det er sørgeligt, det er så sørgeligt at jeg slukkede efter et par minutter af 2. halvleg.
Pepe, Alves og Busquets er i særklasse de væreste, de piver hele tiden og spiller svinsk.. Det er sørgeligt.
Et frispark bliver dømt og straks er der 11 spiller rundt omkring dommeren, lad nu bare dommeren dømme..
jeg synes det er ærgerligt, at det har udviklet sig sådan, da det er to af verdens bedste hold som spiller sindssygt flot fodbold, og det er slet ikke nødvendigt med alt dette show. Det kan man jo se så snart de lader spillet flyde, og ikke prøver at få hinanden smidt ud.

Den mest sublime form for idræt er at gabe tre gange hver morgen.

Batigol
Manager

« Svar #8852: 26 Jan 2012, 17:13 »

Nu skal der vist heller ikke lægges for meget i mine ordvalg i mit indlæg...

Jeg synes skam bare det var en fiks lille detalje (bedre?) at mandsopdække backsene, og jeg tillod mig at kalde det en genialitet fordi jeg ikke har set det før. Jeg havde ikke forventet det og jeg mener det havde stor indflydelse på kampen - må jeg så ikke bruge ordet "genialt"?

Med hensyn til Abidal. Læg ikke for meget i mine ordvalg. Jeg synes det var en joke han var nomineret, og som Marcelo spillede i 2011 synes jeg generelt han ville have været et bedre valg til en nominering end Abidal, hvis de nu absolut skulle i gang med at nominere venstrebacks - han blev da også sat på et verdensholdet af en eller anden slags.
I går var Abidal bare utroligt ringe, så jeg lige ville påpege at jeg synes det var en joke. Eksemplificeret ved kampen i går - så ringe har han dog ikke været tidligere.

Om Pep er principfast er jeg egentlig ligeglad med. Pinto er en utroligt ringe målmand, og hvis nu det var en god stabil andenmålmand så fortjente han også Pep's respekt så Barca kan beholde ham glad som andenmålmand. Men når nu manden er så utroligt ringe, så fortjener han sgu ikke at være trofast andenmålmand. Barca kan jo sagtens finde en der er bedre som er tilfreds med at være andenvalg - om ikke andet så på det verdensberømte La Masia Wink Jeg ville i hvert fald skide i bukserne af frygt for at Valdes skulle få en skade.

Nu skal jeg jo ikke bestemme om du bruger ordet genialt - jeg har blot givet udtryk for min mening, og den vil til stadighed være at det er en overdrivelse af dimensioner at døbe gårsdagens lille taktiske træk en genialitet.

Han var ringe i går, ja. Men jeg kan stadig ikke se hvad det har med hans nominering at gøre. Som du selv siger har man ikke set ham spille så ringe en kamp i flere år, og dårlige kampe kommer der altid nogle stykker af. Jeg kan skam også sagtens finde en lille håndfuld kampe med Marcelo, hvis det endelig skulle være. Men hvem af dem der er, i gåseøjne, bedst er en helt anden diskussion, som jeg ikke finder voldsomt relevant lige pt.

Hvorledes vurderer du om Pinto 'fortjener' at være andenmålmand? Alene det at han rent faktisk er andenmålmand er vel i sig selv bevis nok for at han 'fortjener' det, for det viser jo at han har Pep's tillid og har haft det et stykke tid; og Pep har ved flere lejligheder vist at du bliver sorteret fra, hvis han ikke tror på dig og har tillid til dig.

Igen, jeg synes Abidal er en fantastisk forsvarsspiller, men som Real Madrid fan kan man sagtens tro han ikke er så fantastisk igen, da han ofte er blevet rundet eller overspillet. Du nævner selv Benzema, men kan også huske kampe som dengang med 6-2, hvor vi kom foran 1-0 efter Abidal var tørret over i sin side, hvorefter vi scorede til 1-0. Men det er selvfølgelig bagateller og når det har kørt for Barca mod Real, jamen så har det også kørt for Abidal.

Nu spurgte jeg ikke så meget til Guardiolas mening, for der ved jeg skam godt, at han nok aldrig kommer til at skifte. Men er Barca fansene tilfredse med at han spiller? Som sagt, han kunne have kostet jer Copa del Rey og det synes du så er fint, fordi at Guardiola viser han er til at stole på? Jeres reservemålmand er da hamrende ligegyldig og går i endelig op i, at han også skal have tillid, jamen så find da en bedre en end Pinto? Han reddede engang et straffe i Copa del Rey mod Mallorca og siden skal han bare spille de kampe, ligemeget om han er ved at koste jer sejren?

Er han alligevel ligefrem 'ofte' blevet rundet eller overspillet? Det er begrænset hvor mange situationer jeg kan komme i tanker om. Han har flyttet sig ualmindeligt meget siden 6-2 kampen, som var for godt og vel 3 år siden. Som sagt synes jeg ikke at det var dårlig forsvarsspil af Abidal i situationen med Benzema i det første opgør af Super Cup'en. Det var derimod fantastisk angrebsspil; som sagt tvang han jo hele tiden Abidal til at ændre retning, med sine hurtige boldberøringer og temposkift, og i sidste ende bragte det selvsagt Abidal ud af balance, hvilket lige præcis gav Benzema tid nok til at spille bolden indover til en fri Özil - hvor man jo i øvrigt også må sige at midterforsvaret så meget fraværende ud.

Jeg synes ikke Pinto er nogen god målmand. Men jeg sætter ikke holdet. Jeg ser ikke hvad der foregår bag kulissen. Jeg har ikke et omklædningsrum at skulle tilfredsstille. Det jer ser, når Pinto spiller, er en brøkdel af det Pep ser, og det jeg har at forholde mig til rent omgivelsesmæssigt er en brøkdel af det Pep har at forholde sig til. Min pointe er blot at min mening ikke betyder så meget, så længe det er Pep og ikke undertegnede der er træner. Jeg kunne sagtens sætte mig med armene over kors og være utilfreds med at Pinto spiller alle pokalopgørene. Det hjælper bare ikke så meget, og betyder måske endnu mindre end det hjælper.

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8853: 26 Jan 2012, 18:25 »

Synes efterhånden at El classico har udviklet sig til en kamp med 22 spiller der ser hvem der kan slippe af sted med at være mest svinske, filme mest og brokke sig mest til dommerne. Synes det er sørgeligt, det er så sørgeligt at jeg slukkede efter et par minutter af 2. halvleg.
Pepe, Alves og Busquets er i særklasse de væreste, de piver hele tiden og spiller svinsk.. Det er sørgeligt.
Et frispark bliver dømt og straks er der 11 spiller rundt omkring dommeren, lad nu bare dommeren dømme..
jeg synes det er ærgerligt, at det har udviklet sig sådan, da det er to af verdens bedste hold som spiller sindssygt flot fodbold, og det er slet ikke nødvendigt med alt dette show. Det kan man jo se så snart de lader spillet flyde, og ikke prøver at få hinanden smidt ud.

Jeg ved godt du skriver det i en pæn tone osv osv, men man hører sgu næsten ikke andet fra folk der følger engelsk fodbold. Jeg har det sådan, så lad endelig vær med at se det, hvis det er. Jeg er sådan set enig i, at kampene tit er svinske, men jeg synes samtidig også det er superfedt at kampene hele tiden er ved at koge over. Det viser bare, hvor fandens meget dette opgør betyder. Begge hold er uden om det, og jeg er enig i, at man sagtens kan undvære at Pepe træder på Messi eller Busquets falder om, som om han var blevet slået af Mikkel Kessler, men ellers er det fantastisk at kampen er så meget oppe at koge synes jeg i hvert fald.

Der var også nogle som i Spanien havde snakket om, at El Clasico overhovedet ikke var specielt, fordi holdene hele tiden mødes. Jeg synes det er fantastisk. Det er verdens to klart bedste fodboldhold og når de leverer kampe som igår, jamen så er det jo fantastisk for alle fodboldelskere verden over. Lad os da endelig få flere af dem! Hvis kampene ikke betød det store, så kunne jeg forstå det, men alle kampene er sindssyg vigtige!

Hala Madrid!

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #8854: 26 Jan 2012, 18:29 »

Jeg ved godt du skriver det i en pæn tone osv osv, men man hører sgu næsten ikke andet fra folk der følger engelsk fodbold. Jeg har det sådan, så lad endelig vær med at se det, hvis det er. Jeg er sådan set enig i, at kampene tit er svinske, men jeg synes samtidig også det er superfedt at kampene hele tiden er ved at koge over. Det viser bare, hvor fandens meget dette opgør betyder. Begge hold er uden om det, og jeg er enig i, at man sagtens kan undvære at Pepe træder på Messi eller Busquets falder om, som om han var blevet slået af Mikkel Kessler, men ellers er det fantastisk at kampen er så meget oppe at koge synes jeg i hvert fald.

Der var også nogle som i Spanien havde snakket om, at El Clasico overhovedet ikke var specielt, fordi holdene hele tiden mødes. Jeg synes det er fantastisk. Det er verdens to klart bedste fodboldhold og når de leverer kampe som igår, jamen så er det jo fantastisk for alle fodboldelskere verden over. Lad os da endelig få flere af dem! Hvis kampene ikke betød det store, så kunne jeg forstå det, men alle kampene er sindssyg vigtige!

Jeg elsker dig. Og jeg er enig. Kys

Men dit hold er stadig ringere end mit.

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8855: 26 Jan 2012, 18:42 »

Synes overhovedet ikke vi har haft nok kampe til at bevise, at vi er bedre!  Sur

Hala Madrid!

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #8856: 26 Jan 2012, 18:51 »

Hvor meget? Minus 5 point eller hvad? Wink

Vuelve la ilusión

Batigol
Manager

« Svar #8857: 26 Jan 2012, 18:52 »

Synes overhovedet ikke vi har haft nok kampe til at bevise, at vi er bedre!  Sur

Mon ikke I snart får nogle flere. Det skulle ikke overraske mig, hvis vi mødes igen i Champions League! Wink

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #8858: 26 Jan 2012, 19:04 »

Hvor meget? Minus 5 point eller hvad? Wink

I den direkte duel kan du da ikke være i tvivl - at Real Madrid fører ligaen handler om taktik. Det er en marathon. Barca sparer energien til den sidste del af sæsonen, hvor Real går ned.

Forlegen

knudsen_0
Landsholdsspiller

« Svar #8859: 26 Jan 2012, 19:11 »

Efter i går er jeg i tvivl Wink

Farlig taktik hvis nu Real ikke går ned (:

Vuelve la ilusión

Legenden
Manager

« Svar #8860: 26 Jan 2012, 19:19 »

Nu har jeg ikke set El Classico længe, men det lyder da som en kamp, som jeg ville nyde hvert sekund af.

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Ibraa
Førsteholdsspiller

« Svar #8861: 26 Jan 2012, 19:36 »

Come on! Hvis mandsopdækning af Barcas forsvar ved målspark er klasse, så vil jeg også påpege Barcas geniale evne til at dække op på Real Madrids hjørne, frispark og indkast. Pep har gennemskuet at Real Madrid vil have nogle at spille til, men vælger at dække op for frie spillere, og undgår derfor at Real Madrid nemt kan skabe et angreb!

Am I the only one around here who gives a shit about the world?

michaelk
Landsholdsspiller

« Svar #8862: 26 Jan 2012, 19:50 »

Come on! Hvis mandsopdækning af Barcas forsvar ved målspark er klasse, så vil jeg også påpege Barcas geniale evne til at dække op på Real Madrids hjørne, frispark og indkast. Pep har gennemskuet at Real Madrid vil have nogle at spille til, men vælger at dække op for frie spillere, og undgår derfor at Real Madrid nemt kan skabe et angreb!

Jamen prøv nu at hør. Vi står jo ikke og siger at Mourinho er et geni, fordi han har opdaget at man kan dække Barca op ved målspark og hver gang målmanden har bolden. Det har vi sjældent gjort og igår viste det sig at være klasse. Hvorfor vi ikke har gjort det noget før er et godt spørgsmål, men målet i Champions League semifinalen i anden kamp på Camp Nou, har måske sin grund, men igår var det i hvert fald klasse, og det var med til at presse Barca. Igen, dermed ikke sagt, at vi var de første eller at Mourinho er et geni, men det var stadig klasse eller genialt.

Det du så skriver tilbage er hverken sjovt eller rigtigt.  Smiley

Hala Madrid!

Manchesterutd
Reserveholdsspiller

« Svar #8863: 26 Jan 2012, 20:40 »

Jeg er enig med dig i at det er nogle fantastiske kampe, og at det er fedt man kan se det betyder så meget. Jeg synes bare det er lige lidt for meget, når at 11 spiller nærmest overfalder en dommer, og det synes jeg man ser næste hver gang de møder hinanden. Synes bare det er ærgerligt, da det jo ellers er kanon fodbold der bliver spillet.

Selvom de mødes tit er det jo stadig specielle kampe, det er jeg enig med dig i, når der er så mange klasse spiller og det kører for dem.. så er det jo en fornøjelse at se på, og spillet flyder.. Smiley

Den mest sublime form for idræt er at gabe tre gange hver morgen.

Messi1987
Landsholdsspiller

« Svar #8864: 27 Jan 2012, 12:12 »

jeg er helt sikker på vi vinder ligaen og jeg tror helt klart på vi kan vinde Champions League.

Ikke for at provokere, men det har men altså hørt i mange sæsonen nu..

Sider: 1 ... 589 590 [591] 592 593 ... 664 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010