home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 389 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Forårets Hold/Flop 2009/2010
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Er der stemning for Efterårets hold/flop 2010/2011?  (Afstemning slut: 27 Dec 2010, 22:24)
Ja
- 11 (73,3%)
Nej
- 4 (26,7%)
Antal Stemmer: 15

Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Forårets Hold/Flop 2009/2010  (Læst 2515 gange)
AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Forårets Hold/Flop 2009/2010
« : 08 Jun 2010, 12:54 »

Forårets hold 2009/2010

Af Patrick Brems


Evaluering:
Kigger vi tilbage på foråret her i Superligaen anno 2009/2010 sæsonen, så må man sige først og fremmest at Randers leverede ’Mission Impossible’ ved at overleve på mirakuløs vis via Ove Christensen. Overlevelsen betyder europæisk fodbold til Randers grundet de fik Fairplay-prisen, men med hård kamp fra SønderjyskE og til dels ’let’ kamp mod AGF om at overleve, ja så fik Randers altså lov til at overleve i SAS Ligaen her og er altså at finde i ligaen næste år også. Nu når man nu er ved Randers, så kan man se tilbage på og tænke hvordan Randers har kunnet overleve. Ove C. må være grunden mens Anders Egholm, Yura Movsisyan og Mikkel Beckmann, samt Morten Karlsen, virkelig har kunnet tilføre kronjyderne noget aggressivitet og det har de i den grad fået igennem Egholm og Karlsen. Movsisyan har været en rigtig goalgetter, sammen med Beckmann og deres samarbejde i foråret har været helt ekstremt.
Der ud over kan man så juble over at FC København for andet år i træk er blevet mestre. 7 mesterskaber på 10 år taler for sig selv og løverne har også holdt niveauet hele vejen igennem. Endelig fik man gang i Dame N’Doye som først begyndte at blomstre op i slutningen af efteråret, men for alvor slog igennem i foråret her. Københavnerne kan derfor se frem til europæisk fodbold nok engang.
Nedrykkerne blev HB Køge og AGF. Førstnævnte blev nogle små 5-7 runder før tid definitivt dømt ude af ligaen, pga. der ikke var nok point tilbage til at redde sig, mens sidstnævnte nok skuffede aller mest dette forår.

Her kommer så mit hold:

Taktik: 4-4-2

Træner: Ove Christensen – han har reddet Randers FC fra nedrykning efter han tog over for John Faxe Jensen. Han var set til at redde Randers og det lykkedes altså. Det lignede den umulige opgave for Ove, men han har fået skabt noget aggressivitet på det hold, at det simpelthen kun kan være ham på grund af hans overlevelse med Randers.

Målmand: Kevin Stuhr Ellegaard – at Kevin her ikke er udtaget til det danske landshold er også mig en gåde. Han har jo gået fra at være fuldstændig hjælpeløs i efteråret hos Randers, til at være en af forårets bedste målmænd i foråret. Han har sjældent sat en fod forkert og har været godt hjulpet af forsvaret.

Forsvar højre: Zdenek Pospech – den tjekkiske back fortsætter med at imponere for FC København. Han er en utrolig god defensiv back, men så sandelig også en offensiv back og har i den grad scoret en del kasser for FCK. Hans langskud er farligt og det gør ham til ligaens måske farligste og bedste back sammen med Oscar Wendt.

Forsvar centralt: Sölvi Ottesen/Anders Egholm – SønderjyskE har en forrygende midtstopper i Ottesen. Magen til stor styrke skal man lede længe efter i hovedspillet og rent fysisk generelt. Han har været en rigtig sikker skanse for sønderjyderne hele foråret, men også hele sæsonen igennem og der er tiltrukket meget interesse for ham i øjeblikket. Ved siden af ham, har vi Anders Egholm. Stort set det samme med Ottesen. Stor og stærk og et godt hovedspil og har taget noget aggressivitet med fra SønderjyskE til sin nye arbejdsgiver, Randers. Anders er blandt en af mange grunde til Randers har fået en hel anden tro på tingene end i efteråret.

Forsvar venstre: Oscar Wendt – Oscar er ligesom sin backmakker Pospech en rigtig vigtig nøgle i FCKs offensiv. Man kan så vende den om og sige at Wendt desværre ikke helt har den styrkemæssige i sig som Pospech har, men han er rigtig god i opspillet og har medvirket til mange gode gennemløb med Grønkjær og Hutchinson blandt andet.

Midtbane højre: Mikkel Beckmann – en spiller jeg ikke rigtig syntes særlig godt om i efteråret, men han har virkelig modbevist mig ved at blomstre så gevaldigt op i foråret. Sammenspillet med de andre spillere har været fantastisk og samtidig er Beckmann også en farlig spiller som kan trække ind i banen og sende projektiler som før set. En af forårets bedste. Uden tvivl.

Midtbane centralt: Atiba Hutchinson/Michael Krohn-Dehli – 2 af forårets bedste må man sige. Atiba som der desværre siger farvel til dansk fodbold og siger hej til PSV, kommer virkelig til at mangle på FCKs hold. Jeg tror virkelig FCKs omstillingsspil bliver svært at få til at hænge sammen, hvis de ikke henter en ligeså god. Han vil i hvert fald blive savnet i FCK, men også i dansk fodbold - ingen tvivl med den kampgejst og arbejdsstyrke han har. Krohn-Dehli havde et sløjt efterår, men har for alvor vist han har været ’assistkongen’ i foråret og har lagt op til mange af Brøndbys mål.

Midtbane venstre: Martin Vingaard – Vingaard har vist hvilken sparketeknik han har og hvor farlig han er på dødbolde i foråret. Grønkjær virkede til at have overtaget hans plads, og at Vingaard bare kunne give op, men han har bevist over for Ståle at han rent faktisk godt kan starte inde og så har han også stået for nogle flotte mål må man sige. At han ikke er på det danske landshold, forstår jeg dog ikke.

Angriber venstre: Yura Movsisyan – den armenske spiller der blev hentet til under John Faxe Jensen har overgået alle forventninger for Randers. Han har vist stor arbejdsvilje og gået ind til hver kamp med oprejst pande og har scoret for Randers som de virkelig manglede i efteråret.
Angriber højre: Hans makker er Dame N’Doye. Her var det lidt svært at vælge mellem ham eller Peter Utaka. Grunden til jeg valgte N’Doye frem for Utaka er fordi N’Doye har vist målfarlighed via sit dygtige hovedspil og det har givet pote. Han fik en helt anden vilje da han for alvor fik spillet sig på FCKs hold, mens Utaka ikke har fået sit gamle niveau frem fra efteråret hvor han stort set scorede på alt hvad han fik.

Dermed ser holdet sådan her ud:

Ove Christensen
Kevin Stuhr Ellegaard
Zdenek Pospech
Sölvi Ottesen
Anders Egholm
Oscar Wendt
Mikkel Beckmann
Atiba Hutchinson
Michael Krohn-Dehli
Martin Vingaard
Yura Movsisyan
Dame N'Doye
« Seneste Redigering: 20 Dec 2010, 22:24 af AFC » Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forårets Hold/Flop 2009/2010
« Svar #1: 08 Jun 2010, 12:57 »

Forårets Flop 2009/2010

Af Patrick Brems


Evaluering:
En forårssæson er blevet færdigspillet og mange har været rigtig gode, mens andre har været nogle flops i foråret. Jeg må indrømme at det har været svært at sætte et hold, da mange spillere har floppet, men AGF er da i hvert fald tilegnet til at være på, hvilket jeg også har gjort. Når vi netop er ved AGF kan man i den grad sige at de ikke har haft det samme niveau fra efteråret af og har ikke været i nærheden af at imponere overhovedet. Trods en fin afslutning, fik de ikke overlevelsen i SAS Ligaen og skal derfor spille 1. divisions bold med HB Køge.

Taktik: (3-4-3)

Træner: Erik Rasmussen – Erik har ikke ført AGF til den succes han ellers sagde han ville. I efteråret sagde han at han havde et dreamteam, det har han bare ikke fået videreført til sit hold i foråret her. Dårlige resultater samt meget andet har medført AGF ligger i 1. division nu og det havde ingen regnet med. Derfor fortjener han den vel mere end nogen anden?

Målmand: Lasse Heinze – Silkeborg har heller ikke været gode i foråret. Der er lukket en del mål ind bag Lasse Heinze som ellers var forventet til at holde sit høje niveau tilbage fra efteråret. Lasse var forventet til at føre Silkeborg til endnu mere succes end de havde i efteråret, det er bare ikke sket og Silkeborg røg derfor længere og længere ned i tabellen.

Forsvar højre: Frederik Krabbe – sammen med AGF har Frederik Krabbe også været en skygge af sig selv i foråret. I efteråret var Krabbe væsentlig bedre sammen med AGF og blandt andet har forsvaret været en del af AGFs skuffelse.

Forsvar central: Anders Møller Christensen: AMC plejer at være i OBs start 11’er, men en skade medførte at han måtte sidde ude et stykke tid og blev overtaget af Jonas Troest. Derefter har AMC ikke fået smidt Troest af pinden og det er skuffende af en spiller af AMCs kaliber.

Forsvar venstre: Dennis Cagara – Cagara havde et godt år i FC Nordsjælland og er en rigtig fornuftig venstre back når det kommer til stykket. I foråret har han bare ikke været den Cagara vi kender fra Nordsjælland tiden af blandt andet og har heller ikke rigtig fået spillet sig ordentligt ind på AGFs hold i foråret her. Cagara var ellers hentet til AGF for at styrke forsvaret, men det er ikke gået i opfyldelse.

Midtbane højre: Benny Feilhaber – amerikaneren som var et stort hit på AGFs hold i efteråret, men i foråret fik Feilhaber en skade. Godt nok fik han en skade som sagt og fortjener måske ikke at være på her, men AGF har næsten ikke kunnet samarbejde uden ham på midtbanen.

Midtbane centralt: Stephan Petersen/Jerry Lucena – førstnævnte var en nøglespiller for FC Nordsjælland i efteråret og skiftede til AGF i vinteren. Petersen blev hentet til for at styrke AGF, men han har simpelthen ikke styrket AGF åbenbart med de præstationer.
Jerry Lucena plejer at være en playmaker på AGFs hold, men i foråret har han skuffet rigtig meget og har ikke været den playmaker vi kender ham for. Han plejer at fordele boldene til scoringer – det har bare ikke virket.

Midtbane venstre: Martin Jørgensen – landsholdsspiller og en af Morten Olsens ’’børn’’. En gammel kending fra Aarhus også, som var en der trak de store overskrifter da han røg til AGF. Martin har bare ikke hjulpet AGF særlig meget. Det er nok alderen.

Angriber højre: Rajko Lekic – Rajko har været inde og værne om landsholdet, og han gik og tænkte på en landsholdsplads. Det fik han ikke og det skyldes det dårlige forår han har haft her. Måltørken har ramt ham og bombede ikke kasser ind som han gjorde i efteråret.

Angriber centralt: Ailton Almeida – igen finder vi Ailton på flopholdet. Vi kender historien – han strålede i sidste sæsons afslutning. I år har han bare ikke fået kæmpet sig ind på FCKs hold igen da N’Doye og Santin har været for stærke og et farvel til FCK er muligvis snart på vej.

Angriber venstre: Njogu Demba-Nyren – Demba Nyren har været den foretrukne angriber i foråret her ved siden af Peter Utaka, men Demba Nyren har altid skuffet foran mål og i hver kamp for OB har han ikke formået andet end at smide bolde væk på bolde og har dummet sig i nærkampe.

Dermed ser holdet sådan her ud:

Erik Rasmussen
Lasse Heinze
Frederik Krabbe
Anders Møller Christensen
Dennis Cagara
Benny Feilhaber
Stephan Petersen
Jerry Lucena
Martin Jørgensen
Rajko Lekic
Ailton
Njogu Demba Nyren
Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forårets Hold/Flop 2009/2010
« Svar #2: 08 Jun 2010, 13:02 »

Jeg har genoprettet denne tråd pga. servernedbruddet. Derfor håber jeg I stadig vil være med til at genopfriske den gode gamle debat der var i tråden her. På den måde, får vi det bedst mulige ud af tråden her.

Smiley
« Seneste Redigering: 08 Jun 2010, 16:29 af AFC » Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forårets Hold/Flop 2009/2010
« Svar #3: 08 Jun 2010, 13:22 »

Synes ikke at Stephan Petersen skal på flopholdet. Synes faktisk at han er en af de få , der har gjort det ok og har endda scoret et par vigtige mål. Andre bud kunne være Absalonsen. Han gik fra god landsholdsspiller og muligheder for et stort udlandsskifte til langt væk fra VM og en kølnet interresse.
Logged

It's gonna be legendary

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forårets Hold/Flop 2009/2010
« Svar #4: 08 Jun 2010, 16:32 »

Synes ikke at Stephan Petersen skal på flopholdet. Synes faktisk at han er en af de få , der har gjort det ok og har endda scoret et par vigtige mål. Andre bud kunne være Absalonsen. Han gik fra god landsholdsspiller og muligheder for et stort udlandsskifte til langt væk fra VM og en kølnet interresse.
Nu tog jeg Stephan P på fordi det hænger sammen med AGFs forfærdelige sæson de har haft! Godt nok kan man ikke bare give Stephan skylden og så bare sætte ham på holdet her, som jeg har gjort, men det hænger bare sammen med AGF generelt.

Og hvor er det egentlig fedt du nævner Absalonsen! Jeg har fuldstændig glemt ham og ja jeg er enig med dig i, at når man går fra at være landsholdsaktuel til at have et forfærdeligt forår hos sin klub, så er den virkelig gal og det siger vel lidt om Absalonsens/OBs niveau i foråret? Jeg har faktisk også haft Søren Rieks inde og vende. Igen, landsholdsaktuel, men spiller dårligt i foråret. Jakob Poulsen ligeså. Grunden til Jakob P nok er kommet med på landsholdet, er da direkte på grund af målet mod Sverige. Sådan nogle ting synes jeg ikke man kan komme med til VM på.
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Forårets Hold/Flop 2009/2010
« Svar #5: 08 Jun 2010, 16:45 »

Nu tog jeg Stephan P på fordi det hænger sammen med AGFs forfærdelige sæson de har haft! Godt nok kan man ikke bare give Stephan skylden og så bare sætte ham på holdet her, som jeg har gjort, men det hænger bare sammen med AGF generelt.

Og hvor er det egentlig fedt du nævner Absalonsen! Jeg har fuldstændig glemt ham og ja jeg er enig med dig i, at når man går fra at være landsholdsaktuel til at have et forfærdeligt forår hos sin klub, så er den virkelig gal og det siger vel lidt om Absalonsens/OBs niveau i foråret? Jeg har faktisk også haft Søren Rieks inde og vende. Igen, landsholdsaktuel, men spiller dårligt i foråret. Jakob Poulsen ligeså. Grunden til Jakob P nok er kommet med på landsholdet, er da direkte på grund af målet mod Sverige. Sådan nogle ting synes jeg ikke man kan komme med til VM på.

Der er vist rigeligt med AGfere på holdet til at bevise at de har haft et katastrofalt forår, så man behøver ikke putte folk på, der faktisk har gjort det udemærket.

Jakob Poulsen er selvfølgelig ikke kun kommet med pga. målet mod Sverige. Det var blot kulminationen på et rigtig godt år for JP. Deet var jo ikke for sjovt at Lazio var parat til at lægge 20 mio for ham. Han spillede rigtig godt for GF og landsholdet det efterår. At han har været meget skadet her i foråret, gør at man kan diskutere om han skulle med, men jeg kan ikke rigtig se nogle bedre på den position. Thygesen kunne være et bud, da han er meget den samme type, men han er ca. på samme niveau som JP, der er spillet ind på landsholdet, så ganske udemærket at JP er væk.
Logged

It's gonna be legendary

cleme
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Forårets Hold/Flop 2009/2010
« Svar #6: 22 Jul 2010, 11:43 »

Enig med Kevin Stuhr, Sölvi Ottesen og Yura Movsisyan. De har alle tre været fuldstændig overlegne her i foråret.
Jeg glæder til at se Sövle Ottesen prøve kræfter i en anden klub, kunne måske bare have ønsket en hvilken som helst anden end fck :/
Logged


AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Forårets Hold/Flop 2009/2010
« Svar #7: 20 Dec 2010, 22:25 »

Har oprettet en afstemning om jeg skal fortsætte med det her. Giv din stemme! Peace
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010