home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 491 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  96# Die Rothosen - Aldrig mere blot én i rækken...
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: 96# Die Rothosen - Aldrig mere blot én i rækken...  (Læst 2024 gange)
Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
96# Die Rothosen - Aldrig mere blot én i rækken...
« : 08 Jun 2010, 11:07 »


Velkommen til min blog

Hamburger Sports-Verein er holdet du her vil følge i tykt og tyndt, og du kan tro du bør glæde dig.
Uden at jeg vil give den helt store introducering af holdet så kommer der her lidt omkring klubben, min stil og mine forventninger.


HSV spiller i Tyskland, og holdet betragtes som et af mange der er med i toppen i hjemlandet. Som alle ved er Bayern det helt store hold på hjemegnen, og bag dem ligger intet mindre end 6-7 hold i tæt infight. I de senere år har ligaen udviklet sig til en af Europas allermest spændende, uforudsigelige og målrige ligaer.

Denne blog vil blive skrevet i min helt egen stil. Jeg vil skifte mellem til tider at anskue klubben og dens bedrifter udefra, og andre gange helt indefra træneren selv. Derudover kommer der enkelte afhop der bedst kan beskrives som min egen detalje.

Jeg forventer at der kommer mindst én update hver anden dag under konkurrencen, og så må det genovervejes efter konkurrencen.

Men hvorfor er det du skal læse min blog? Jeg er jo ikke favoritten, jeg er ikke ham du hverken kender eller forventer noget af. Jeg har hverken dusinvis at blogs bag mig, navnet der sælger eller en fin forside. Men jeg har noget andet...
...jeg har alt det du ikke får de andre steder. Jeg er overraskelsen, ham du ikke havde set komme. Jeg er det ubeskrevne blad, den ukendte blogger - JEG ER OUTSIDEREN!


Endnu en gang - Velkommen til min blog

« Seneste Redigering: 08 Jun 2010, 11:12 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 96# Die Rothosen - Aldrig mere blot én i rækken...
« Svar #1: 08 Jun 2010, 11:08 »

Ja, så er vi i gang igen. Efter sammenbruddet har jeg selvfølgelig ikke tænkt mig at genskabe hele min blog. Jeg har dog tænkt mig at køre den videre, om ikke andet, så sæsonen ud - Sådan som det har været mit mål i et stykke tid.
Jeg er midt i en hektisk eksamensperiode, og jeg regner derfor ikke med den store hastighed på mine updates i perioden. Jeg regner dog kraftigt med, at jeg har fuldført sæsonen inden junis udgang alligevel Wink

Jeg vil her igen lave en updateliste, startende fra den første update jeg poster her om lidt. Jeg vil også senere lave resultatlisten og trofæskabet Wink

Sidst men ikke mindst, så håber jeg selvfølgelig at I stadig læser med Smiley
« Seneste Redigering: 08 Jun 2010, 11:11 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 96# Die Rothosen - Aldrig mere blot én i rækken...
« Svar #2: 08 Jun 2010, 11:26 »


96# Skarpe foran - sløve bagi



1. Runde
Hauenstein 0-7 HSV

0-1, Tomas Necid
0-2, Lukas Sinkiewicz
0-3, Matias Fernandez
0-4, Eljero Elia
0-5, Tomas Necid
0-6, Lukas Sinkiewicz
0-7, Esteban Granero

2. Runde
Union Berlin 2-4 HSV

0-1, Esteban Granero
0-2, Janos Szentpéteri
0-3, David Targamadze (s.m.)
1-3, Matthias Morys
2-3, Daniel Schulz
2-4, Marcus Berg

3. Runde
Dortmund 2-3 HSV

0-1, Lukas Sinkiewicz
1-1, Lucas Barrios
1-2, Ibrahim Sayin
1-3, Sandro
2-3, Wellington


Marko Marin har løftet sit
spil i denne sæson
Som forsvarende mestre i pokalturneringen var der selvfølgelig store forventninger til HSV forud for denne sæson i netop pokalturneringen. Efter de seneste par år at have været en magtfaktor i Tyskland regnes holdet allerede nu som det ene af de to hold der når finalen. HSV er da også kommet godt fra land, men der er stadig plads til forbedringer fremadrettet.

Holdets første møde bød som altid på en overkommelig opgave, denne gang i form af Hauenstein. Hjemme på egen bane skulle de da også vise sig at blive spillet godt og grundigt ud af banen, og med en skudstatistik på 1-39 i gæsternes favør, så var der aldrig reel tvivl om resultatet. I sidste ende endte sejren på 0-7 til HSV, i en kamp Necid og en god midtbane viste sig fra sin bedste side.
Necid var en af to spillere, der scorede to mål i kampen, deriblandt kampens første scoring, der faldt efter blot to minutter. Godt spil i HSVs venstre side endte hos Elia, der hurtigt svingede bolden ind foran mål, hvor Necid med en kraftpræstation kom først til bolden, og dermed kunne heade bolden i nettet.


Derefter fulgte scoringerne slag i slag, og tilskuerne kunne jævnligt se en scoring gennem hele kampen. Flottest af dem alle var Fernandez' mål, da ham som den tredje sparkede bolden i nettet. Et hjørnespark blev ikke clearet ordentligt af hjemmeholdet, og efter igen at have fået fat i bolden pressede HSV på rundt om feltet. Chileneren endte med bolden i fødderne, og med et fantastisk skruet langskud sendte han bolden helt op i krogen fra lang afstand.

I anden runde skulle nordtyskerne møde lidt bedre modstand i form af Union Berlin fra 2. Bundesligaen. Den bedre modstand så i kampens første halvleg ud til at overraske HSV en smule. I hvert fald endte første halvleg målløst, hvilket på ingen måde var imponerende af HSV. Nordtyskerne bibeholdt dog presset på deres modstandere, og det skulle resultere i hele seks mål i anden halvleg. Fire af dem gik til HSV, der dermed trak det længste strå, men præstationen var alt andet en godkendt.

Holdet kom ellers foran ved Granero kort inde i anden halvleg. Efter at have samlet bolden op snød han et par mand med fikse boldkunster, for så til sidst at sparke bolden det sidste stykke over linjen. Fem minutter senere udbyggede Szentpéteri så den føring, da han kom højest på et hjørnespark, og dermed begyndte det at se godt ud for HSV. Endnu bedre så det ud, da Sanogos skudforsøg et kvarter før tid blev rettet af, og dermed sikrede HSV en 3-0 føring via et selvmål.

Her stoppede de gode toner dog også for en tid. Hjemmeholdet begyndte nemlig at sjuske voldsomt, og det resulterede i to hurtige mål af gæsterne, hvoraf det sidste faldt kun to minutter før slutfløjtet. Dermed begyndte gæsterne for alvor at puste HSV i nakken, men heldigvis for hjemmeholdet endte svenske Marcus Berg al tvivl blot ét minut efter gæsternes sidste scoring. En smuk langt stikning af Falkenberg sendte Berg perfekt afsted, og alene med målmanden viste han sig sikker. Dermed slog han sejren fast med sin scoring til 4-2, men igen, spillet var ikke godkendt.

I tredje runde stod det tidligt klart, at HSV skulle præstere væsentlig bedre end i forrige runde. Ude skulle de forsøge at slå Dortmund ud af turneringen, men hjemmeholdet skulle vise sig bedre end som så. Dortmund havde ligeledes oplevet en opblomstring gennem de seneste sæsoner, og med flere solide offensive køb kunne selv HSV ikke vide sig for sikre nede bagi.
Det var da også hjemmeholdet, Dortmund, der tog teten fra start, men heldigvis for Grosswald, var hans mandskab i et bedre gear denne aften.


Gæsterne viste sig nemlig mest effektive, og ved Sinkiewicz kunne de således bringe sig i front efter små tyve minutter. Et hjørnespark blev slået ind i panden på den høje tysker, der var sikkerheden selv og dermed kunne bringe sit hold i front. Glæden skulle dog vise sig at vare kort i første omgang.
I angrebet lige efter scoringen mistede Dortmund ellers bolden, hvilket ledte til et hurtigt kontrastød fra HSV. Indlægget i sidste ende blev dog afværget, og det ledte til en hurtig kontra den anden vej. Desværre skulle Dortmund vise sig mere effektive end HSV i denne omgang, og da Masondo smukt spillede Barrios fri foran mål, kunne paraguayeren nemt vippe bolden over Adler der kom glidende ud imod ham. Dermed bragte Dortmund lynhurtigt balance i regnskabet, men ligesom for HSV, så skulle glæden vise sig at vare kort.


Der skulle nemlig kun gå yderligere fem minutter, inden gæsterne på ny bragte sig foran. Chancen opstod ellers ud af ingenting, da en gang ping pong mellem holdene til sidst endte for fødderne af Weiss på kanten. Med et smart træk fintede han sin oppasser, og nærmest i samme træk sendte han bolden dybt til Sayin. Langt mod baglinjen var vinklen spids, men ikke desto mindre udplacerede Sayin Weidenfeller i målet, og dermed bragte han sit hold foran på ny. Det mål skulle siden vise sig at blive første halvlegs sidste.

I anden halvleg fortsatte scoringerne så. Først bragte Sandro sit hold yderligere foran med et drøn af et langskud, da han uden modstand kunne losse til en dårlig clearing et stykke uden for feltet. Igen var Dortmund hurtige til at svare igen, og igen skete det på et kontrastød. Kun fire minutter senere gik det nemlig stærkt da Barrios blev sendt afsted, men han brugte hovedet, standsede op og spillede så genialt bolden tværs gennem det tilbageløbende forvar til Wellington, der så kunne reducere til 2-3.
Tættere på kom Dortmund dog aldrig, og dermed sikrede HSV sig endnu engang adgang til kvartfinalen.


I kvartfinalen venter upåagtede Hannover. Går HSV endnu engang hele vejen?
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 96# Die Rothosen - Aldrig mere blot én i rækken...
« Svar #3: 13 Jun 2010, 11:31 »

Så gik den ikke længere...

Hermed slutter jeg min blog. Jeg regner med at det bliver et definitivt slut og ikke blot en pause.

Sagen er den, at eksamensperioden tager så godt som al min tid. Samtidig har database-crash'et taget meget af det gode arbejde væk, og dermed også en stor del af interessen føler jeg. Et andet punkt er, at jeg er begyndt på et andet save, der fanger mig rigtig meget - et save, som I helt sikkert vil komme til at høre nærmere om, dog først midtvejs i sommerferien Smiley

Jeg siger tak for denne gang, og jeg håber selvfølgelig at læserne har kunnet lide bloggen Smiley

/Swizz
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: 96# Die Rothosen - Aldrig mere blot én i rækken...
« Svar #4: 13 Jun 2010, 11:38 »

jeg synes næsten du skulle spille sæsonen færdig, hvis crashet ikke har ødelagt alt for meget..
Logged


Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: 96# Die Rothosen - Aldrig mere blot én i rækken...
« Svar #5: 13 Jun 2010, 15:20 »

jeg synes næsten du skulle spille sæsonen færdig, hvis crashet ikke har ødelagt alt for meget..

Det var oprindeligt også planen, men jeg har simpelthen bare ikke tiden til det lige pt.. Og deraf er lysten også gået helt i jorden Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010