home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 436 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Fodbold
| | |-+  Kategori: VM 2010
| | | |-+  Serbien
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Serbien  (Læst 4025 gange)
Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Serbien
« : 08 Jun 2010, 03:03 »


SERBIEN
Serbien er et land på Balkan, som er en halvø, i Sydeuropa. Først var Serbien en selvstændig stat, så blev det en delrepuplik i Jugoslavien, dernæst en del af Serbien og Montenegro, før de igen i 2006 blev en selvstændig stat. Hovedstaden er Beograd, der består af 1½ mill. indbyggere. I hele landet er der 9,8 mill. indbygere – næsten dobbelt så mange som i Danmark. Røde Stjerne Beograd har desuden nogle ret vilde fans, kig f.eks. her for at se mere til dem.

FORVENTNINGER
Serbien kommer til slutrunden med stor selvtillid fra deres kvalifikationsgrupp e. De tog første pladsen foran Frankrig, der var heldige med at komme til VM igennem playoff alligevel. Denne gang er de igen kommet i gruppe med en stormagt i form af Tyskland. Jeg tror, Tyskland tager ni point i det indledende, så serberne skal gå efter anden pladsen (selvfølgelig er første pladsen første prioritet). Det ser jeg som muligt, men når vi nu spiller i det varme Afrika, så spiller de afrikanske lande som regel lidt bedre end normalt, så Ghana kan sagtens blive en trussel. Men hvis vi antager at de gå videre som 2'er, så venter 1'eren fra gruppe c, som nok går hen og bliver mægtige England. Så hvis Serbien skal gøre sig nogle forventninger om at gå videre fra 1/8-delsfinalen, så skal de højst sandsynligt snuppe første pladsen i gruppespillet. Så venter der en mere overkommelig modstander i form af enten Algeriet, Slovenien eller USA. Jeg tror desværre, at 1/8-delsfinalerne bliver deres stoppested, men hvis de går videre som 1'er, er der ingen grænser for, hvor langt de kan nå.   

GRUPPE D
Serbien
Tyskland
Australien
Ghana


KAMPPROGRAM
Søndag den 13. juni: Serbien - Ghana
Fredag den 18. juni: Tyskland - Serbien
Onsdag den 23. juni: Australien - Serbien


TRUPPEN
Truppen har nogle klassespillere, der lige ved første øjekast lyser op. Ivanovic, Vidic, Kuzmanovic, Stankovic, Krasic, Zigic med flere. Af profilerne har jeg taget en fra hver kæde, den første er Manchester United styrmanden Nemanja Vidic. Han er en rigtig god forsvarsspiller, der kan det meste som en defensivspiller. Han er også giftig oppe foran, når han bevæger sig derop ved hjørne- og frispark. Den næste er den ubestridte konge Dejan Stankovic, der er anfører på holdet. Han er omdrejningspunktet på holdet, og hvis Serbien skal have succes under slutrunden, skal han spille op til sit bedste. Den sidste blev Nikola Zigic der efter, hvad jeg ved, lige er skiftet til engelske Birmingham. Den 202 centimeter høje angriber er altså en af de højeste fodboldspillere på topniveau, og det giver ham selvfølgelig en fordel inde i feltet, hvor det er rart at ens hoved er 10-15 centimeter højere oppe end de andres. Han bliver også vigtig for dem, han skal score målene.

Zeljko Brkic (Vojvodina)
Andjelko Djuricic (Leiria)
Bojan Isailovic (Cukaricki Beograd)
Vladimir Stojkovic (Wigan)

Branislav Ivanovic (Chelsea)
Aleksandar Kolarov (Lazio)
Aleksandar Lukovic (Udinese)
Ivan Obradovic (Zaragoza)
Antonio Rukavina (1860 München)
Neven Subotic (Borussia Dortmund)
Nemanja Vidic (Manchester United)

Milan Jovanovic (Standard Liege)
Gojko Kacar (Hertha Berlin)
Milos Krasic (CSKA Moskva)
Zdravko Kuzmanovic (Stuttgart)
Nenad Milijas (Wolverhampton)
Milos Ninkovic (Dynamo Kiev)
Radosav Petrovic (Partizan Beograd)
Dejan Stankovic (Inter)
Zoran Tosic (Manchester United)

Danko Lazovic (Zenit St. Petersburg)
Dragan Mrdja (Vojvodina)
Marko Pantelic (Ajax)
Nikola Zigic (Birmingham)
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

Cesc
Gæst
 
Sv: Serbien
« Svar #1: 10 Jun 2010, 10:25 »

Jeg ser enormt meget frem til Serbien under denne slutrunde. Jeg ved naturligvis godt, at de er havnet i en meget svær pulje med gode modstandere. Deres trup er dog vildt skræmmende i mine øjne, og derfor har de en meget stor chance for at blive dette års helt store overraskelse. Kig på spillerne:

Ivanovic, Kolarov, Subotic og Vidic
Hold da kæft for en defensiv! Klassespillere! Det er virkelig stærkt det forsvar, og bliver et problem for alle at nedbryde!

Kacar, Krasic, Kuzmanovic, Stankovic, Jovanovic, Tosic
Det skal Serbiens landstræner vist heller ikke klage over kvaliteten af sine spillere. Det er eddermanme et par teknikkere, der siger spar 2! Det er virkelig fantastiske boldspillere vi har med at gøre her, og finder de sammen i et godt sammenspil, så bliver de uhyggelig chanceskabende.

Angrebet og målmandsposten har ikke så prominente navne, synes jeg. Naturligvis kender vi alle godt tre af deres fire angribere, men jeg ser ingen af dem som helt store stjerner. Zigic og Pantelic kommer da nok til at lave en del mål, men det anhænger meget af Stankovic og Krasic. Zigic kan blive rigtig farlig, hvis han vel og mærke får de høje bolde som der skal til.

Jeg føler virkelig Serbien er et seriøst bud på VM's store overraskelse. Jeg vil lade truppen tale sit eget sprog...
Logged

Jacobqu
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Serbien
« Svar #2: 10 Jun 2010, 10:39 »

Som jeg kan se, er der kamp om venstre-back pladsen. Altså mellem Kolarov og Obradovic. Som jeg ser der skal Kolarov starte inde - men gør han det Smiley?
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Serbien
« Svar #3: 10 Jun 2010, 10:42 »

Som jeg kan se, er der kamp om venstre-back pladsen. Altså mellem Kolarov og Obradovic. Som jeg ser der skal Kolarov starte inde - men gør han det Smiley?

Tror sgu ikke der er den store tvivl?
Logged

Jacobqu
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Serbien
« Svar #4: 10 Jun 2010, 10:44 »

Hmm jeg har bare læst nogle blades idealopstilling, og der har jeg blandt andet set Obradovic som førstevalg. Samt at inde på Holdet.dk, er Obradovic næsten 1 mio dyrere end Kolarov Smiley
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Serbien
« Svar #5: 10 Jun 2010, 10:44 »

Kolorov har været forrygende for Lazio i den forgangne sæson, så at du finder nogen tvivl der, forstår jeg ikke Jacob..

I min bog er Kolorov et af de sikreste kort på holdet næstefter Vidic. Der er en grund til at Mourinho vil have ham med til den spanske hovedstad.
Logged

blomvikings
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Serbien
« Svar #6: 10 Jun 2010, 10:45 »

Hmm jeg har bare læst nogle blades idealopstilling, og der har jeg blandt andet set Obradovic som førstevalg. Samt at inde på Holdet.dk, er Obradovic næsten 1 mio dyrere end Kolarov Smiley

Jeg er helt uforstående overfor din tvivl?

Måske kan Obradovic spille i centerforsvaret? Må indrømme jeg ikke kender det store til ham. Men hvis ikke Kolarov starter inde, så er det fordi han er skadet
Logged

Jacobqu
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Serbien
« Svar #7: 10 Jun 2010, 10:47 »

Ja okay. Grunden til at jeg spørger, er at jeg har et hold inde på holdet.dk, og ville bare være sikker på at Kolarov starter inde Smiley
Da det er dumt at få minuspoint af den årsag, om hvis ikke han startede inde. Men jeg havde selv Kolarov på holdet, og må indrømme at jeg ikke er ekspert i det serbiske. Men jeg er glad for at min tvivl er blevet afkræftet.
Logged

Cesc
Gæst
 
Sv: Serbien
« Svar #8: 10 Jun 2010, 10:52 »

Jeg er skam heller ikke ekspert, men Kolorov har været en af de allerbedste i Serie A i den forgange sæson, mon ikke det tæller højt i landstrænerens bog? Det kunne jeg forestille mig.

Held og lykke med dit spil!
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Serbien
« Svar #9: 10 Jun 2010, 11:04 »

Du kan vist godt regne med at Kolarov starter inde.-

- Serbien har indeeed en fantastisk trup, og hvis de kan få gang i Zdravko Kuzmanovic og Milos Krasic, så skal de nok nå langt. Jeg har dem til at nå i kvartfinalen, men de kan da sagtens nå længere.
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Serbien
« Svar #10: 10 Jun 2010, 11:40 »

Det er slet ikke sikkert, at Kuzmanovic starter inde, så selvom han - tidligere hovedsageligt - var en fantastisk FM-spiller, så har Serbien Mijijas, Jovanovic, Stankovic og Krasic til midtbanen. :-)
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Serbien
« Svar #11: 10 Jun 2010, 11:47 »

Det er slet ikke sikkert, at Kuzmanovic starter inde, så selvom han - tidligere hovedsageligt - var en fantastisk FM-spiller, så har Serbien Mijijas, Jovanovic, Stankovic og Krasic til midtbanen. :-)
Mijijas?  Jeg tvivler stærkt på at han starter inde. Manden har ikke spillet særlig godt i den forgangne sæson, hvorimod Kuzmanovic har spillet rimelig godt i de kampe jeg har set med Stuttgart.
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Zulue
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Serbien
« Svar #12: 13 Jun 2010, 18:07 »

Milijas startede nu inde, og det så meget godt ud, indtil Kuzmanovic skulle begå straffe - hjernedødt af Serbien skulle tabe den kamp. Øv øv øv.
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010