home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  0 Brugere, 642 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  "En træners drøm"
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: "En træners drøm"  (Læst 7236 gange)
Ramos 4
Landsholdsspiller

Sv: "En træners drøm"
« Svar #15: 29 Jul 2006, 22:45 »

Jeg kigger med fra tid til anden Smiley som jeg har for vane med de fleste blogs.

Dusty78DK
Manager

« Svar #16: 29 Jul 2006, 22:49 »

Nu hvor jeg har opdaget din blog skal jeg nok følge med! Et spændende klubvalg med et godt potentiale, hvis der bliver ryddet op i gælden.

Afonso Alves er efterhånden meget populær herinde. Måske skulle jeg også se nærmere på ham.  Wink

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #17: 29 Jul 2006, 23:05 »

takker mange gange.. kan sige at jeg allerede har taget spillet op igen. og i får en update her lidt senere..  Wink

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #18: 30 Jul 2006, 01:41 »

Spilledag 5
Mainz – Nürnberg

Op til kampen var der spekulationer om Nürnberg kunne rejse efter den dukkert de fik mod Stuttgart? Og om holdet virkelig har den styrke som træner Carsten Pedersen reklamerede med da de viste truppen frem? Mainz har ikke fået den bedste start på sæson og skal nok spille om nedryknings pladserne allerede. Mainz stillede i stærkeste opstilling og det samme gjorde Nürnberg, så der var lagt op til en kamp med intensitet. Kampen var kun 2min gammel da Mainz forsvaret skulle komme i centrum. Et indlæg fra højre kant fra Blaszy dumper ned mellem målmand Dimo Wache og Manuel Friedrich. Friedrich får ikke clearet bolden helt, og kommer til at ligge bolden i eget net. Ikke den optimale start fra hjemmeholdet. For Friedrich skulle det dog blive være, minuttet efter laver han en nødbremse på Robert Vittek, og han må forlade banen med et direkte rødt kort. Nu skulle Mainz virkelig klemme ballerne sammen hvis de ville have noget ude at hjemmekampen. Nürnberg sad tungt på kampen og gav kun få chancer væk, som røg forbi målet. 5min før halvleg får Nürnberg straffe og nyindkøbet Jan Simak skal eksekvere. Uheldig Simak og Nürnberg er sparket så svagt at Wache nem kan redde den. Alligevel holdt Nürnberg hovedet højt og gav ikke chancer væk, det blev belønnet 20min før tid ved endnu et straffe. Denne gang var det sikkerheden selv Maik Wagefeld som sikkert kunne sparke den ind til 2-0. Mere fik tilskuerne ikke for pengene, og det var vist kun hjemmeholdet som skuffede. Nu skal Mainz virkelig ud i af startboksen efter 4 nederlag på stribe.

Mainz – Nürnberg 0-2(0-1)

0-1 Manuel Friedrich (og) 2’
0-2 Maik Wagefeld (pen) 70’

MoM: Patrick Mtiliga
Tilskuer: 17623

DFB Pokal 2.Runde
Nürnberg – Hertha Berlin

Nürnberg kommer til kampen med en frisk 2-0 sejr over Mainz, mens Hertha kommer fra en UEFA Cup sejr hjemme over Vit. Guimarães. To jævnbyrdige hold som også ligger side om side i tabellen. Umiddelbart skulle man mene at Hertha har det bedste hold på papiret, men Carsten Pedersen har fået et hold stablet på benene som man ikke skal undervurdere. Hvis man kiggede på Herthas hold inden kampen kunne man se de sparede lidt på bænken, ikke den samme kvalitet som Nürnberg stillede med, men alligevel OK. Kampen som forventet lige, men med et lille overtag til gæsterne. Men gæsterne fik aldrig noget ud af deres chancer. Ingen af de 5 skud mod mål var inden for rammen, og det vidner lidt om kvaliteten i afslutningerne. Ingen af holdene tog de store chancer, men alligevel var det Nürnberg som stjal billedet. Efter 43min måtte Ivica Banovic forlade banen med dobbelt gult, og gjorde det dermed svære for sine holdkammerater at vinde. Men Nürnberg ville vise det modsatte, Maik Wagefeld som er inde i en god periode lavede en sand perle. Fra midten af Herthas banehalvdel viser han kanon, uden chance for Christian Fiedler i Hertha målet. Resten af kampen var det man mildest talt kalder en slap af kamp. Ingen ville frem til noget, og hvis man endelig var løb det ud i sandet. Dermed kan Nürnberg se frem til næste runde af DFB Pokal.

Nürnberg – Hertha Berlin 1-0(1-0)

1-0 Maik Wagefeld

MoM: Malik Fathi
Tilskuer: 16641

Spilledag 6
Nürnberg – Werder Bremen

Den første rigtige prøve for det unge Nürnberg hold. Kan de unge ryste forrige års mestre? Det skulle vi få svaret på i dag. Desværre for det unge mandskab fik de ikke kampens bedste start. Werder kunne allerede efter 5min prikke kuglen i kassen og sende Werder i front. Så var det op af bakke for de unge. Spillemæssigt gav Nürnberg Werder god modstand, men kunne ikke rigtig få noget ud af overtaget i spillet. Oppe i front mangler den sidste skarphed stadig for Nürnberg som måske lider under salget af Mintal? Mens at den nye indkøbte Alves stadig lider med en brækket tå. Werder holdte Nürnberg stik resten af kampen, uden at gøre det stor væsen af sig, og det var vel mere en tilfældig sejr, end et velspillet sejr.

Nürnberg – Werder 0-1(0-1)

0-1 Ivan Klasnic 5’

MoM: Frank Baumann
Tilskuer: 30103   

Spilledag 7
Bielefeld – Nürnberg

Bielefeld har fået en god start på sæson, ligger side om side med Nürnberg som henholdsvis ligger nummer 7 og 8. Igen en tæt kamp, med en meget lille overtag til Nürnberg. Begge hold ville ikke tabe, så det var ikke en chance rig kamp. Statistikken viste 10 chancer til Bielefeld og 12 til Nürnberg, men det er jo ikke statistikkerne som bestemmer udfaldet af en kamp. Bielefeld lagde ud med en scoring 2min før pausen ved Sibusiso Zuma, men Nürnberg fik udlignet i første halvlegs sidste minut ved Stefan Kiessling. I pausen skulle man tro at Bielefeld spillerne havde taget noget opkvikkende. De startede som lyn og torden med et mål allerede efter 1min, igen Zuma. Nürnberg gik over og spillede mere offensivt og det gav nogle små huller bagude. Marco Küntzel udnyttede en af dem til at øge til 3-1. Så blev offensiven rigtig sat ind, og den gav pote. Robert Vittek fik hul på hans mål byld igen med en reducering til 3-2, tættere på kom Nürnberg ikke, og måtte derved inkassere endnu et nederlag.

Bielefeld – Nürnberg 3-2(1-1)

1-0 Sibusiso Zuma 43’
1-1 Stefan Kissling 45’
2-1 Sibusiso Zuma 46’
3-1 Marco Küntzel 82’
3-2 Robert Vittek 90’

MoM: Robert Vittek
Tilskuer: 22751

Spilledag 8
Wolfsburg – Nürnberg

”En kamp som Nürnberg hurtig skal glemme.” Det var overskriften for den kamp hvor Nürnberg viste meget svage tegn. Wolfsburg holdte nærmest legestue i første halvleg. Efter ca. 15min kunne Karsten Fischer sende Wolfsburg på sejrs kurs med målet til 1-0. Så tog Mike Hanke over, på 2min øgede han til 3-0 og nu var Nürnberg i sækken. Men inden de kunne gå til pausen og slikke deres sår, kom der ekstra salt til. Matthias Langkamp øgede til 4-0 og nu skulle der nærmest mirakler til. Efter pausen som bød på debut til Afonso Alves kom Nürnberg lidt tilbage i kampen, med et par nærgående skud som nok skulle have givet mål. Men nærmere kom Nürnberg ikke og de kan inkassere tredje nederlag på stribe. Kan de rejse sig og komme tilbage i kampen nu, eller skal de kigge mod bunden?

Wolfsburg – Nürnberg 4-0(4-0)

1-0 Karsten Fischer 16’
2-0 Mike Hanke (pen) 25’
3-0 Mike Hanke 27’
4-0 Matthias Langkamp 41’

MoM: Kevin Hofland
Tilskuer:  27746

Der skal kæmpes hvis Nürnberg skal tilbage på sporet.

Berendt
Manager

« Svar #19: 30 Jul 2006, 01:44 »

Efter to gode sejre over Berlin og Mainz, det trist at se du nærmer dig en lille krise... men jeg er sikker på at du/I nok igen, skal komme på rette fod igen... Smiley

KUTGW!

Cool

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #20: 30 Jul 2006, 01:46 »

Efter to gode sejre over Berlin og Mainz, det trist at se du nærmer dig en lille krise... men jeg er sikker på at du/I nok igen, skal komme på rette fod igen... Smiley

KUTGW!

Cool

håber jeg også.. nu skal de unge sq lige spænde hjelmen..

Berendt
Manager

« Svar #21: 30 Jul 2006, 01:52 »

hehe, hav nu ikke for store forventninger til unge spillere... er det ikke nok at jeg har det i mit spil?...

Cool

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #22: 30 Jul 2006, 13:47 »

Kradser krisen i Nürnberg?

D.24.10.2005

Efter en perfekt sæson start med point i de første 3 kampe er luften gået ud af ballon. Nürnberg er raslet ned igennem tabellen og ligger pt. nummer 16, og ligger til at spille med om nedrykning. Nürnbergs unge træner Carsten Pedersen tager tingene med et smil, og siger at det hele nok skal vende. Efter nederlaget til Wolfsburg kom konsekvensen fra træner, en kæmpe opsang foran holdets fans. Noget som fansene har blandede synspunkter på. Nürnberg kommer ind i en hård kampprogram de næste par kampe, efter kampen på onsdag hjemme mod Duisburg gælder det Leverkusen, Dortmund og FC Bayern München. Et program hvor man ikke skal give Nürnberg for mange forhåbninger med at hente point. Holdets topscorer Robert Vittek skal i hvert fald snører støvlerne rigtig hvis de skal have bare et point. Men der er også god ting i vente for Nürnberg, holdets nyindkøb Afonso Alves ligner en mand som snart skal have sin debut. Efter en brækket tå som har holdt ham væk i 2 måneder, er han atter begyndt at træne med. Han ligner manden som kan sparke Nürnberg ud af krisen lige pt. Holdet lider gevaldigt under salget af Marek Mintal og Robert Vittek har ikke fundet en fast rytme efter det, men så er spørgsmålet om Alves kan få ham tilbage på sporet. Det finder vi ud af i de næste par kampe hvor Nürnberg virkelig skal spænde shortsene og spille en gang fodbold.

Har Nürnberg og Carsten Pedersen stadig den samme opbakning fra klubbens fans?

« Seneste Redigering: 30 Jul 2006, 14:12 af KaTaNkA » Logged

Berendt
Manager

« Svar #23: 30 Jul 2006, 13:57 »

Godt skrevet... glæder mig til at følge med... Smiley

dog synes jeg godt du kunne fremhæve nogle af de ting der har betydning i din update... fx. hvem du møder og sådan...

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #24: 30 Jul 2006, 14:12 »

Godt skrevet... glæder mig til at følge med... Smiley

dog synes jeg godt du kunne fremhæve nogle af de ting der har betydning i din update... fx. hvem du møder og sådan...

takker.. har lige rettet den til Wink

Berendt
Manager

« Svar #25: 30 Jul 2006, 21:33 »

Takker... Opstemt det hjalp Opstemt

Kommer der snart ny update?

Cool

Møller
Gæst

« Svar #26: 31 Jul 2006, 19:19 »

Cool, Udemærket resultater Smiley

KUTGW rigtig godt skrevet !

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #27: 02 Aug 2006, 01:10 »

Fremover ville denne blog komme i JEG format.. Kan sige at der kommer en update imorgen en gang Wink

Stay tuned...

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #28: 02 Aug 2006, 16:32 »

Efter jeg har overvejet om jeg ville forsætte, så tager jeg kampen op endnu engang, koste hvad det vil. Så derfor får i de sidste par kampe hurtigt, derefter kommer der måneds updates.

Spilledag 11
Ikke en kamp vi skulle vinde, men en som vi helst så blev uafgjort. Og efter sejren over Leverkusen, så kunne man godt forvente at vi kunne slå Dortmund hjemme. Men vi mangler den skarphed som skal til. Dortmund spillede en god og klogt spillet kamp, hvor de ikke gave chancer væk. Jan Koller scorede kampens eneste mål i første halvlegs sidste minut. Ikke den fedeste pause the at få.. Anden halvleg startede vi skidt med at få et rødt kort og give Dortmund et straffespark. Heldigvis redede Raphael Schäfer sparket fra Evandro Roncatto. Resten kampen var en walkover og vi kunne sætte endnu et nederlag ind på kontoen.
Nürnberg - Dortmund 0-1

DFB Pokal 3.Runde
Vi slog dem i ligaen som lige pt. nok er vigtigere end at slå dem her i pokalen. Men alligevel startede vi i stærkeste opstilling. Berbatov bragte Leverkusen foran allerede efter 7 minutter, og nu så det sort ud. Men ny indkøbt Jan Simak, som også tidligere har spillet for netop Leverkusen bragte os tilbage i kampen. Derefter var det udsalg i begge ender, kæmpe chancer som skulle have været ind blev brændt. Så vi måtte ud i forlænget spilletid, og her var det igen Leverkusen som kom bedst i gang. Bernd Schneider scorede efter 109 minutter, og fik dermed en god start i forlængelsen. Men Jan Simak var ikke færdig med at drille sine gamle arbejdsgiver. I kampens sidste minut sparkede han et frispark i kassen og vi skulle ud i straffe. Her var Leverkusen lige en tand bedre. Vi tabte kampen  5-4 på straffe, men vi leverede en god præstation.
Leverkusen - Nürnberg 2-2 (5-4 pen)

Spilledag 12
Efter at vi røg ud af pokalen kunne vi godt bruge noget oprejsning hjemme mod Gladbach. Men Gladbach har spillet en god sæson indtil videre, og ligger meget solidt placeret i midten. Det er da også Gladbach som får nettet til at lette første gang, ved Jose Sosa som udnyttede en fejl i defensiven. Det var ligesom at vi vågnede af den dukkert. Robert Vittek gjorde det til 1-1 4min før pausen, og vi havde nu troen tilbage. Men Gladbach har en angriber ved navn Kahe, og han skulle spille en vigtig rolle. 10min før tid får han sparket 2 kasser ind og Gladbach kunne tage sejrrigt ud af kampen. Mens vi må kæmpe endnu hårdere i bunden af tabellen.
Nürnberg – Gladbach 1-3

Spilledag 13
Så gjaldt det de forsvarende mester fra Bayern. Her skulle vi nok ikke regne med helt vild, og så på udebane. Som forvente kom Bayern også foran ved Roy Makaay efter 25min, derefter vågnede Pavel Pardo og sparkede et frispark i kassen til 1-1 efter 31min. Højst overraskende havde vi scoret mod Bayerns ellers meget solide forsvar, men lykken var også kort. 8 minutter efter målet til 1-1 scorede Ali Karimi på et perfekt langskud til 2-1, så var Bayern tilbage i sædet. Resten af kampen holdte vi dem væk fra de store chancer, men de få gang de kom igennem tog Schäfer sig af dem. Men han kunne ikke gøre noget ved Martin Demichelis’ mål til 3-1. Et resultat som vi var meget tilfredse med, man havde nok regnet med at vi var blevet kørt over.
FC Bayern – Nürnberg 3-1

Spilledag 14
Efter nederlaget til FC Bayern kom kampen mod Kaiserslautner, som ligesom os er i nedrykningsfare. Og man skulle tro at de allerede var rykket ned fra kampens start, allerede efter 9min stod der 2-0 til os, et mål af Stefan Kiessling og et af Robert Vittek. Men så vågnede de lidt op, og efter 16min gjorde Halil Altintop det til 1-2. Så var kampen i gang igen. 3min inden i anden halvleg får Kaiserslautern lov til at udligne og igen var det Altintop, og nu skulle vi sørge for ikke at tabe denne kamp. Stefan Kiessling gjorde det til 2-3 bare 4min efter at Altintop havde sendt Kaiserslautern tilbage i kampen. Men endnu engang får hjemmeholdet lov til at komme tilbage, denne gang var Jochen Seitz som gjorde det til 3-3 med et kvarter tilbage. Så tog Robert Vittek som endelig var kommet i gang igen over. Han gjorde det til 3-4 2min efter og Afonso Alves sendt sejren i hus med målet til 3-5. En målrig kamp som også fik den rigtige vinder.
Kaiserslautern - Nürnberg 3-5

Spilledag 15

Efter den dejlige sejr over Kaiserslautern kom Hertha på besøg, et hold som vi havde slået en gang tidligere i sæsonen. Stefan Kiessling gav os den bedst start vi kunne få, efter 2min sendt han et tørt hug af sted og 1-0. Men vi havde mere at byde på i første halvleg. Pavel Pardo viste sin farlighed på frispark ved at sende kuglen i kassen til 2-0. Derefter var kampen meget fattig på chancer og spil, og vi var bare glade for at vi kunne holde den hjem. Den holdt også hele vejen, og vi kunne tage sejr nummer 2 i træk, og lidt luft ned til bunden.
Nürnberg - Hertha 2-0

Spilledag 16

Så kom topholdet fra HSV på besøg, og vi var endnu en gang underdogs. Men endnu en gang fik vi den start vi kunne ønske os. Bjarne K. Ingebretsen kun med sit første mål for os gøre det til 1-0 allerede efter 2min. Men vi havde mere i overskud fra Hertha kampen, og efter 11min gjorde Robert Vittek det til 2-0. Men HSV ville også være med og Barbarez sørgede for målet til 2-1 efter 30 minutters spil. Så kom frygten for om vi vil lave endnu en præstation som den mod Kaiserslautern, ved at lukke dem ind i kampen igen. Men det gjorde vi ikke. Afonso Alves som endelig har fået hul på bylden gjorde det til 3-1, og bare 2min efter kom Kiessling endnu en gang på tavlen med målet til 4-1. Derefter kunne vi til pausen med en overbevisende, men også overraskende føring. HSV fandt aldrig rigtig en rytme inden at det hele gik i vasken, og det endte også med at de måtte spille med 10 mand til sidst. Tobias Zott satte en nødbremse ind mod Afonso Alves, og han måtte forlade banen 5min før tid. Men det ændrede ikke på resultatet, og vi har nu fået et godt hul ned til nedryknings stregen.
Nürnberg - HSV 4-1

Spilledag 17
Den sidste kamp inden juleferien var ude mod Hannover 96. Hannover som har haft en OK sæson indtil videre, ligger placeret lige midten af tabellen, og det må siges at være godkendt. Vi skulle se om vi kunne følge vores godt form videre. Kampen var meget rodet med meget få chancer, så det var ikke her man skulle finde kampens meste spændende ting. Første gang i kampen der endelig kom lidt spændende var da Hannover får tilkendt et straffe som de da også udnyttede til 1-0. Derefter prøvede vi med mere offensive kræfter, men desværre uden held, og vi måtte se vores fine formkurve spoleret.
Hannover 96 - Nürnberg 1-0

Hvis du vil se stilling efter den første havldel af sæson. Tjek TTV side 232

Her til sidst vil jeg lige præsentere mine indkøb for jer. Wink

Afonso Alves
Mangler lige det sidste efter sin skades pause.

Jakub Blaszczykowski
Talentet som forhåbentligt snart kommer i omdrejninger.

Olivier Deschacht
Har været en sikker skanse i det ellers så hårdt ramte forsvar.

Bjarne K. Ingebretsen
Er så småt på vej mod at sikre sig venstre kanten fra Chedli.

Kristian Flittie Onstad
Har spillet over forventning, har holdt det andet indkøb Svec væk fra pladsen.

Martin Latka
Mangler lige lidt rutine, men ellers en som man skal regne med styrer forsvaret.

Patrick Mtiliga
Spiller med et højt bund niveau, og laver sjældent de helt store fejl.

Pavel Pardo
Siden skiftet fra Mexico har han spillet eminent på den defensive midtbane.

Jan Simak
Havde det svært ved at slå igennem, men er så småt ved at komme igang.

Michal Svec
Som sagt står han stadig i skyggen af Kristian Flittie Onstad

Nu vil updates komme som måneds update.

Berendt
Manager

« Svar #29: 02 Aug 2006, 16:36 »

Man må sige at når alt ser sortest ud vender skibet... Opstemt dejligt at se at du løb ind i nolge sejre!.. Opstemt
At du så lige taber til Hannover 96, gør ingen skade... Smiley Men forsøt endelig... og kan godt lide dit nye layout... Opstemt

Cool

Sider: 1 [2] 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010