home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  1 Bruger, 671 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  "En træners drøm"
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: "En træners drøm"  (Læst 7211 gange)
Katanka
Freelance Grafiker

"En træners drøm"
« : 25 Jul 2006, 18:15 »

"En overraskelse af dimensioner!"

D.20.06.2005

I dag kom sæsonens største overraskelse. 1.FC Nürnberg fyrede i dag træner Hans Meyer efter længere tids uoverensstemmelser, vedrørende manglende hold opbakning. Hovedpersonen selv ville ikke komme med nogen kommentarer efter at fyringen var en realitet. Derimod tog direktør Michael Roth bladet fra munden og kom med denne kommentar.

Citat
”Vi har i dag i bestyrelsen haft et møde om hvordan vi bedst kunne løse de problemer som der har været mellem spillere og trænere. Spillerne mente ikke de havde den opbakning som de havde forventet at ville have, og det kan man ikke klare sig i Bundesligaen med. Derfor var den eneste udvej at afsked Hans Meyer, som ellers har været en del af klubben i længere tid. Det er sørgeligt at denne sag skal komme til en træner fyring, men sådan er det nu en gang i moderne fodbold. Man kommer ikke langt med et hold som ikke bakker 100% op om holdets træner.”

Klubdirektør Michael Roth var ikke den eneste som ville kommentere sagen, også klubbens anfører ville sig et par ord med på vej.

Citat
”Det er da sørgeligt at vi ikke kunne få tingene til at hænge sammen som et hold, men på den anden side er det vel også godt med et friskpust til truppen. Jeg selv havde ikke nogen problemer med Hans Meyer, men jeg ved da at en del andre spillere ikke var helt tilfreds med tingene på træningsbanerne.”

Her i en af de nærmeste dage skal bestyrelsen finde nogle navne som skal være klubbens nye træner, og lede holdet ind i en ny periode. Klubben har for det meste ligget og rodet mellem midten og bunden af Bundesligaen, men det skal der vendes om på i år mener Michael Roth. Selvom klubben i har verdens største budget, så skulle de meget gerne kunne hente et godt navn til som træner. Vi her på Kicker vil følge op på hvordan tingene i den ”lille” klub fra Nürnberg forløber de næste par dage.

Hans Meyer måtte idag sige farvel til hans job som træner for Nürnberg.

« Seneste Redigering: 25 Jul 2006, 18:21 af KaTaNkA » Logged

Berendt
Manager

Sv: "En træners drøm"
« Svar #1: 25 Jul 2006, 18:17 »

Cool... Ser rigtig godt ud!... og er helt vild med titlen... Wink

KUTGW... Opstemt

Cool

SirToby
Manager

« Svar #2: 25 Jul 2006, 18:21 »

Fint, fint. Held og lykke med spillet.

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #3: 25 Jul 2006, 19:01 »

Efter et par dages betænknings tid kunne Nürnberg i dag fremvise klubbens nye ansigt på træner bænken. Da klokken havde passeret de 14.00 trådte Direktør Michael Roth ind i presserummet. Under armen havde han 2 stykker papir, som formegentligt var den nye træners kontrakt, som skulle skrives under i pressens bevågenhed. Michael Roth ville dog gerne lige sige et par ord inden han ville vise træneren frem.

Citat
”Det er en god dag at være Nürnberg supporter. Nu er alle spekulationer fejet på gulvet. Vi har i fællesskab fundet frem til hvem der skal lede Nürnberg ind i denne fase hvor vil skal træde ud af bundens sorte hold. Vi skal op og kæmpe om billetter til Europa om et par sæsoner, det er målet. Derfor vil gerne præsentere klubbens nye træner. Carsten Pedersen. Carsten har været en del af dansk fodbold gennem længere tid og kender den skandinaviske fodbold kultur, som ikke er så forskellig som den tyske. Derfor mener vi i bestyrelsen at han er manden som kan klare opgaven. Han har spillet på diverse U-landshold i Danmark og var på nippet til det danske A-landshold. Men desværre for ham kom en svær korsbåndsskade i vejen for gennembruddet. Og desværre måtte han trække sig tilbage i en alder af kun 28. Men nu må i jo selv skyde løs på ham.”

Citat
”Hvad kender du til Nürnberg?”

”Jeg kender en del, men jeg ved da også at holdet har lidt problemer med pengekassen, som de fleste klubber i Europa har i dag, det er noget jeg må vænne mig til.”

”Har du allerede nogen nye navner i ærmet som kan komme til i den nærmeste fremtid?”

”Det har jeg ikke lige pt. Jeg skal lige kigge truppen igennem med trænerstaben inden vi træffer de store beslutninger. Men der skal forstærkes på nogen pladser, jeg ser helst at man har 2 lige gode spillere på alle pladser, og det skal der også til hvis vi skal ud i Europa og spille.”

”Er det sandt at du var tæt på at skrive kontrakt med OB, inden du fik tilbuddet fra Nürnberg?”

”Det vil jeg hverken svare ja eller nej på. Jeg var i kontakt med en danske klub, men der var ikke noget konkret i det. Men da jeg fik chancen for at komme til Tyskland, så kunne jeg næsten ikke sige nej.”

”Tak skal du have og held og lykke fremover.”

”Tak skal i have.”

Med klubbens nye træner på plads ventes der at klubben rydder op i truppen. Eftersigende skulle klubben have en gæld på 55 millioner kroner, som det kostede at renovere Frankenstadion op til VM hertil sommer. Hvis Carsten Pedersen vil have nye spillere, må han nok vinke farvel til en del nuværende spillere. Vi venter med spænding på hvad der sker omkring Frankenstadion.

D.25.06.2005

« Seneste Redigering: 25 Jul 2006, 19:10 af KaTaNkA » Logged

Møller
Gæst

« Svar #4: 25 Jul 2006, 19:09 »

Held og Lykke med Nürnberg spændende valg

Og er også helt vild med titlen Opstemt
« Seneste Redigering: 25 Jul 2006, 19:10 af Møller » Logged

Berendt
Manager

« Svar #5: 25 Jul 2006, 19:17 »

hehe, det ser godt ud det der... Smiley opsætningen er ny og anderledes, det er dejligt... Smiley

god læsning...

Cool

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #6: 25 Jul 2006, 21:34 »

Nürnberg TILgang og AFgang

D.01.08.2005

I dag kunne en stolt Michael Roth sammen med træner Carsten Pedersen fremvise truppen som er klar til den første kamp mod Frankfurt d.6.8.05 hjemme på Frankenstadion. Det er en trup hvor den stor oprydningsarbejde har været i gang. Hele 8 spillere måtte ud og finde nye arbejdsgivere, mens 8 nye ansigter er til at finde på Frankenstadion. Af de store spillere som er forsvundet ud af klubben kan Markus Schroth, Mario Cantaluppi, Benjamin Lense, Samuel Slovak, Lars Müller og Marek Nikl tilføjes. Markus Schroth skal nu prøve lykken i Skotland hos Celtic. Mario Cantaluppi er taget til England og Portsmouth. Benjamin Lense er taget en tur til Grækenlands og Panathinaikos. Samuel Slovak er kommet tættere på hjemmet i Slovakiet ved at skifte til Sparta Prag fra Tjekkiet. Lars Müller prøver nu lykken hos Lübeck mens Marek Nikl også er taget til England og Wigan. I alt menes der at være solgt for i omegnen af 110 millioner kroner. Det må man sige at være en start der vil noget af Carsten Pedersen.

De ny tilkommende kommer mest fra Skandinavien og Østeuropa, men på papiret nogle meget stærkere spillere som nok skal give et pift til Bundesligaen. Patrick Mtiliga er hentet i Feyenoord, Mtiliga skal nok spille venstre back i denne sæson, da holdet mangler lidt brede. Michal Svec er kommet til fra Slavia Prag og har spillet en del U21 landsholdskampe, han er et ungt Tjekkisk talent som nok skal få chancen til at vise det. Bjarne K. Ingebretsen, en af Norges største midtbane talenter valgte at give den tyske Bundesliga chancen. Endnu en Tjekke er kommet til, nemlig Jan Simak som har været en tur i Bundesligaen før. Dengang var det for Hannover og Leverkusen inden turen igen gik hjem til Tjekkiet og Sparta Prag. Simak kommer nok til at blive en vigtig brik på den nye midtbane. Den Belgiske stopper fra Anderlecht og Belgiske landshold, Olivier Deschacht har valgt at skifte de normale rammer i Belgien ud med nogle nye i det Tyske. Han er udset til at være en bærende spiller i midterforsvaret. Endnu et talent fra Norge og Lyn, nemlig Kristian Flittie Onstad valgte at tage turen med Ingebretsen. Onstad skal nok spille højre back sammen Michal Svec. Den Polske midtbane talent Jakub Blaszczykowski har også skrevet kontrakt med tyskerne. Jakub som også går under navnet Blaszy er fremtidens mand og er kommet til fra Wisla. Sidst men ikke mindst er ENDNU en tjekke kommet til. Igen er det fra Slavia Prag som har leveret varen. Martin Latka som er fast mand på Tjekkiets U21 landshold skal nu slå sine folder i Tyskland, en spændende spillere sagde Carsten Pedersen, da han viste ham frem. Ifølge rygterne skulle spillerne have kostet i omegnen af 70 millioner kroner.

Her kan hele truppen ses:

Målmænd:
1.Raphael Schäfer
18. Daniel Klewer

Forsvar:
2. Olivier Deschacte
3. Frank Wiblishauser
4. Michal Svec
5. Martin Latka
19. Patrick Mtiliga
20. Bartosz Bosacki
28. Dominik Reinhardt
29. Kristian Flittie Onstad

Midtbane:
6. Sven Müller
8. Jan Polak
10. Ivica Banovic
12. Jan Simak
14. Adel Chedli
15. Jakub Blaszczykowski
16. Bjarne K. Ingebretsen
26. Maik Wagefeld
36. Jaouhar Mnari

Angreb:
11. Marek Mintal
23. Ivan Saenko
27. Stefan Kiessling
33. Robert Vittek

Forventet Startopstilling:

Schäfer

Onstad - Bosacki - Deschact – Mtiliga

Müller – Simak – Polak – Chedli

Mintal - Wittek

Møller
Gæst

« Svar #7: 25 Jul 2006, 23:59 »

Ser Meget lovende ud. Ok hold Smiley

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #8: 26 Jul 2006, 13:33 »

Nürnberg på spillerjagt igen.

d.10.08.2005

I dag kunne Nürnberg igen vise nye spillere frem for offentligheden. Denne gang var det ikke helt så mange som man havde forventet. Kun 3 nye havde fundet vejen frem til Frankenstadions presserum, men helt klart nogen som styrker Nürnbergs kamp om en sikker midterplads. Den første er angriber og skal erstatte Marek Mintal som skifter til Middlesbrough. Nürnberg fik et godt tilbud som de ikke kunne sige nej til, og Mintal skal nu prøver at scorer sine mange mål i Premier League. Afonso Alves er manden som skal gøre Mintals stykke arbejde færdigt. Den svensk brasilianske angriber kommer fra Malmö FF hvor han har scoret 14 mål i 27 kampe, og mon ikke Nürnbergs fans håber at han kan gøre det samme i Tyskland. Alves tiltræder d.10.08.05 efter at Malmö FF har været på træningslejr. Endnu et skandinavisk talent er landet i Tyskland, denne gang er det fra Sverige og Djurgården hvor Christoffer Karlsson kommer fra. Christoffer Karlsson er udstedt til at spille med ungdomsspillerne til at starte med, men med hans potentiale kan der ikke gå lang tid før han får sin debut med de bedste. Karlsson støder til holdet d.28.08.05. Den sidste tilgang i dette transfer vindue skal min finde på den anden side af Jorden. Nærmere betegnet Mexico hvor Pavel Pardo kommer fra. Pardo spillede til dagligt for America(MEX) i denne bedste mexicanske liga, men tilbuddet fra Europa var for stort at sige nej tak til. Pardo spiller defensiv midtbane og skal kæmpe med Wagefeld og Polak om den plads. Nu må man sige at Carsten Pedersens ønsker er blevet opfyldt, ikke nok med at holdet har fået en god økonomi ved salg af spillere, men så har de også forstærket holdet for mindre end at hvad de solgte for. Nu skal varen bare leveres på banen, og mange Nürnberg fans ser allerede truppen som den bedste de nogensinde har haft.

Afonso Alves får trøje nummer 7, Karlsson nummer 24 mens Pavel Pardo får nummer 13.

« Seneste Redigering: 26 Jul 2006, 15:19 af KaTaNkA » Logged

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #9: 26 Jul 2006, 15:05 »

En start med blandede fornemmelser.

Spilledag 1
Nürnberg – Frankfurt

En kamp hvor de nye i Nürnberg skulle vise hvad de er lavet af. Carsten Pedersen valgte at stille op i en 4-4-2 med noget nær stærkeste opstilling.. Kampen formede sig også som Nürnberg nu vil have det, og efter bare 2min kunne Maik Wagefeld gøre det til 1-0 på straffe. Men det var ikke slut endnu for Nürnberg, de holdte presset og de nye folk forstod virkelig at gøre en figur af sig. Specielt Mtiliga, Deschacht og Onstad i bag kæden viste gode takter. Efter 22min gjorde Vittek det til 2-0 inden Mintal 3min før pausen gjorde det til 3-0. Så var den kamp vist afgjort, og det var den også. Frankfurt havde ikke noget at komme med. Det blev også til 4-0 ved Vittek, som allerede nu er ved at vise sin skarphed. Kampen endte også 4-0 til Nürnberg, som virkelig har fået en kanon start på sæsonen.

Nürnberg – Frankfurt 4-0(3-0)

1-0 Maik Wageland (pen) 2’
2-0 Robert Wittek 22’
3-0 Marek Mintal 42’
4-0 Robert Vittek 74’

MoM: Robert Vittek
Tilskuer: 33231

Spilledag 2
FC Köln – Nürnberg

Kunne Nürnberg ridde videre på den gode bølge fra Frankfurt kampen? Eller var det bare en engangsforestilling? Kampen var meget jævnbyrdigt men med et lille overvægt i spillet til Nürnberg. Nürnberg stillede op uden den solgte Marek Mintal, men havde Kiessling med i stedet for. Det var en jævn kedelig start kampen fik, ikke de store chancer til nogen af dem, men alligevel var det Köln som kunne gå til pause med en føring. Lukas Podolski sørgede for at Köln supporterne havde noget at glæde sige over. Desværre for Nürnberg måtte Kiessling og Müller forlade banen med skader efter 28min spillet. Ind kom i stedet Blaszy og Saenko. Sidst nævnt skulle vise sig at være en gevinst. 6min før tid slipper Saenko igennem, og scorer til 1-1 og hans første mål i Nürnberg trøjen. Nu havde de troen på det, men lige meget hjalp det 1-1 blev kampen, og 1 point mere til samlingen.

FC Köln – Nürnberg 1-1(1-0)

1-0 Lukas Podolski 36’
1-1 Ivan Saenko 84’

MoM: Robert Vittek
Tilskuer: 42028

DFB Pokal 1.Runde
Oberhausen – Nürnberg

Nürnberg skulle vinde ellers var det en katastrofe. Oberhausen som til dagligt spiller i Regionalligaen burde ikke have meget at komme med. Og det havde de heller ikke. Efter bare 26sekunder forvandler Ivan Saenko en tilfældig chance til mål, også var opad bakke for Oberhausen. Men de kom aldrig rigtig i gang før de skulle hente bolden ud af nettet igen. Jan Simak kunne nemt gøre det til 2-0 efter 4min og Robert Vittek til 3-0 1min senere. Så var den kamp lukket. Mere skete der ikke i den kamp, Nürnberg spillede bolden rundt, og brugte resten af kampen som en træningskamp. Man skulle helt hen til 2.halvleg for at finde et mål mere. Denne gang var det på straffe og der er Maik Wagefeld sikkerheden selv 4-0. Men Oberhausen ville ikke bare ligge sig ned og blive kørt over. Efter 83min får de et hjørnespark og Mehmet Ali Sirin kan sende Oberhausen1-4 som blev kampens resultat.

Oberhausen – Nürnberg 1-4(0-3)

0-1 Ivan Saenko 1’
0-2 Jan Simak 4’
0-3 Robert Vittek 5’
0-4 Maik Wagefeld (pen) 56’
1-4 Mehmet Ali Sirin 83’

MoM: Maik Wagefeld
Tilskuer: 8794

Spilledag 3
Nürnberg – Schalke 04

En kamp uden den helt rigtige gnist. Kampen var ikke noget syn for guderne, det var mere ping pong bold end fodbold. Schalke havde de fleste chancer i kampen, men havde ikke den skarphed foran kassen som de plejer. Nürnberg forsvaret gav god modstand til Schalke angriberne Kuranyi og Asamoah. Nürnberg havde få chancer, men når de endelig kom, så var de også farlige, bla. Kiessling havde nogle nærgående forsøg men uden den helt store præcision. En kedelig kamp som ender 0-0 hvor ingen af holdene rigtig bider sig fast. Nürnberg har nu fået en ønske start med point i de først 3 kampe, og man må sige at træner Carsten Pedersen viser vejen for de unge.

Nürnberg – Schalke 04 0-0

MoM: Frank Rost(Schalke)
Tilskuer: 34583

Spilledag 4
Stuttgart – Nürnberg

Stuttgart var kæmp favoritter til at hente en sejr mod Nürnberg. Lige inden transfermarkedet lukkede hentede Stuttgart norske Steffen Iversen til, og han kunne få sin debut i dag. Nürnberg havde desværre fået højre back Kristian Flittie Onstad skadet i en landskamp og blev erstattet af debutanten Michal Svec. Kampen blev styret af Stuttgart fra start til slut, men når Nürnberg endelig var fremme ved feltet manglede skarpheden. Efter de første 5min havde Stuttgart allerede haft 2 store chancer, men heldigvis for Nürnberg stod keeper Schäfer godt placeret. Stuttgart holdt et højt pres som ikke tillod Nürnberg at komme over midten, og efter 30min viser Hitzlsperger teknik af høj klasse. Et langskud som Schäfer ingen mulighed havde fået at nå og 1-0 til hjemmeholdet. Men Stuttgart ville mere inden pausen, 4min før pausen kunne Jon Dahl Tomasson sende læderet i nettet til 2-0. I pausen skulle der snakkes med store ord fra træner Carsten Pedersens mund, det som de viste i de første 45min var ikke kampen værdig. Stuttgart derimod gik på banen med samme gnist som første, og det virkede endnu en gang. Steffen Iversen debutanten fik prikket den ind efter klump spil i Nürnberg feltet og Stuttgart tog resten af kampen med megen ro. Efter kampen var det en skuffet træner fra Nürnberg vi snakkede med.

Citat
”Det er jo en skændsel det som gutterne viser i dag, det er slet ikke det samme som i de første par kampe vi viste. Men vi må vel tilbage til træningsbanerne og have moralen tilbage. Vi skal ikke bare begrave os nu efter denne præstation.”

Stuttgart – Nürnberg 3-0(2-0)

1-0 Thomas Hitzlsperger 30’
2-0 Jon Dahl Tomasson 41’
3-0 Steffen Iversen 59’

MoM: Thomas Hitzlsperger
Tilskuer: 50616

Robert Vittek kan juble over at han er holdets topscorer med 3 kasser.

« Seneste Redigering: 26 Jul 2006, 15:13 af KaTaNkA » Logged

Møller
Gæst

« Svar #10: 26 Jul 2006, 15:07 »

Ok resultater på nær mod Stuttgart Smiley

KUTGW

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #11: 26 Jul 2006, 16:13 »

Ok resultater på nær mod Stuttgart Smiley

KUTGW

er også selv godt tilfreds med starten.. men nu må vi se hvad fremtiden bringer Wink

Berendt
Manager

« Svar #12: 26 Jul 2006, 16:19 »

Det ser godt ud... Wink men synes det er for dårligt at du ikke kunne slå Schalke!!!! Wink

Cool

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #13: 26 Jul 2006, 19:00 »

Er der andre som læser denne blog? For hvis ikke så vil jeg lukke den, så er det ikke besværet værd  Skuffet

Berendt
Manager

« Svar #14: 29 Jul 2006, 22:41 »

altså... jeg læser den Peace

Cool

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010