home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
09 Jun 2025, 20:39 g00n Blogs Minimalistic 2020
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23576
  1 Bruger, 676 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kilmenjerAtogs
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Akademikerne
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Bloggen er:
Meget god
- 9 (45%)
God
- 10 (50%)
Acceptabel
- 0 (0%)
Under middel
- 0 (0%)
Dårlig
- 1 (5%)
Meget dårlig
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 20

Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint
Forfatter Emne: Akademikerne  (Læst 11899 gange)
Møller
Gæst

Sv: Akademikerne
« Svar #75: 26 Jul 2006, 14:19 »

Træls du skal være på den syvende hele tiden Skuffet men op på hesten igen makker Smiley

Figo er for gammel.

KUTGW

cube
Manager

« Svar #76: 26 Jul 2006, 14:21 »

Træls du skal være på den syvende hele tiden Skuffet men op på hesten igen makker Smiley

Figo er for gammel.

KUTGW

Det er han nemlig og medierne kan ikke få nok af at kommentere det.

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

cube
Manager

« Svar #77: 26 Jul 2006, 14:37 »

Fornyet håb i Coimbra

Efter regn kommer sol? Er det ikke sådan mundheldet lyder? I hvert fald passer det ganske glimrende på vores præstationer i den seneste tid.
Her er lidt statistik for perioden:

Vi har spillet 9 kampe. 6 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag.
7 af dem er ligakampe, 2 er cupkampe.

De gode resultater betyder at vi er røget en placering op i ligaen og ånder Braga i nakken på 5. pladsen, der giver adgang til UEFA Cuppen.

I Taca de Portugal er vi minsandten nået frem til semifinalen efter 4-3 over Benfica i ottendedelsfinalen og 4-2 over Leixões i kvartfinalen.

Her er et par citater fra diverse personligheder.
"Jeg er meget stolt over at vi kan rejse os på denne måde," Andrey.
"Holdet har vist høj moral og stemningen er god i omklædningsrummet," Nuno Valente.
"Vi er meget tilfreds med Académicas placering i tabellen," Eduardo Simões, bestyrelsesformand.

Nuno Valente, her i Everton
    trøjen, har spillet godt på
    det sidste.

Selv vil jeg fremhæve Sherman Andrés Cárdenas, der som en af få, blev nomineret på Månedens spiller listen. Han modtog 2. pladsen og det er ikke tit det sker.
Også har Nuno Valente endelig fundet formen. I to af vores seneste kampe var han blandt banens bedste og hans bundniveau har generelt været højt.

Desuden fik jeg 3. pladsen i Månedens manager, hvilket er første gang jeg overhovedet kommer på listen.

Møller
Gæst

« Svar #78: 26 Jul 2006, 14:46 »

Godt det går godt igen Smiley  Kom så Smiley UEFA Opstemt

KUTGW dejlig at læse !

Simoni
Førsteholdsspiller

« Svar #79: 26 Jul 2006, 15:17 »

Sådan cube. Så er skuden vendt. Håber du kan fortsætte den gode stime Smiley Wink

cube
Manager

« Svar #80: 26 Jul 2006, 16:06 »

Antiklimaks

Sådan her så sæsonens sidste 7 ligakampe ud:

1-1 Sporting CP: Det blev en svær kamp, men i flere situationer manglede skarpheden hos topholdet. De kom foran, men Éder udlignede direkte på frispark i kampens 88 minut og en lille sensation var skabt.
1-3 Boavista: Vi kendte Boavistas styrke, men troede stadig på, vi kunne slå dem. Det kunne vi ikke og det var bare ærgeligt. Vi kunne ellers have kravlet op på 5. pladsen med en sejr i denne kamp.
2-6 Belenenses: Ikke en let modstander, men vi kom hurtigt foran ved Sousa. Udeholdet pressede og fik kort efter scoret, inden de 6 minutter senere endda kom foran. Vi kom aldrig tilbage i kampen, og fik i øvrigt en forsvarer smidt ud.
1-3 Porto: Ligaetterne fra Porto blev en for stor en mundfuld i en ensidig affære. Med 3 kampe tilbage skulle vi stramme os gevaldigt an for at komme i top 6.
1-1 Nacional da Madeira: Sergipano stod for 1. halvlegs eneste scoring. I det 78 minut udlignede de på straffe og med det skuffende resultat ser det svært ud for en god placering.
0-5 Marítimo: Ligaens toere viste ingen nåde og så er der vist ikke mere at sige om den kamp. Miserabel måde vi slutter sæsonen af på.
1-1 Barreirense: Med stærkeste opstilling på banen skulle vi bare vinde. Det lykkedes ikke, selvom vi spillede en fin kamp. De scorede på 1 ud af deres 2 forsøg.

Jeg fatter ganske enkelt ikke, hvordan vi kan spille fantastisk det ene øjeblik og så falde ned i en dyb pøl af snot det næste. It makes me puke!
Med 10 sejre, 10 uafgjorte, 10 nederlag og en målscore på præcis 0, slutter vi på vores dårligste placering under min ledelse - en 9. plads.

Der var dog ingen sure miner, fra hverken bestyrelsen eller fansenes side.

I Taca de Portugal var vi, på flotteste vis, nået frem til semifinalen, hvor vi mødte Vit. Guimarães - et hold jeg var sikker på, vi kunne slå.
Vi kom fantastisk fra start, da Cárdenas bragte os i front på et bragende langskud. Blot 4 minutter senere stod der 2-0 ved Ingebretsen og efter 24 minutters spil, 3-0 - denne gang var det Nílson Sergipano, der havde været ude længere tid, som satte bolden i kassen. Guimarães reducerede inden pausen, men vi havde spillet en fantastisk 1. halvleg.
I 2. halvleg cementerede Cárdenas og Sergipano vores status som banes bedste med et mål hver.

Vi var i finalen med 5-1.
I finalen hed modstanderen: Sporting Lissabon!

Dagen oprandt og vi skulle spille finale for første gang under min ledelse.
Vi havde for et par dage siden set Middlesbrough slå Manchester Utd i FA Cup finalen, så vi troede selv på at vi kunne levere en sådan overraskelse.
En sejr i dagens kamp kunne være den første siden 1939 i en Taca de Portugal finale. Kampen skulle spilles på Estádio do Bonfim i Setúbal - ikke et stadion med en overvældende kapacitet.

1. halvleg bød på et ufatteligt pres fra Sportings side, men vi formåede at holde 0-0, selvom vi ikke havde haft et eneste skud på mål.
Kort efter pausen sendte de en bold på stolpen, hvorefter Andrey fik grebet den. Netop Andrey var i rigtig mange situationer vores redningsmand og det var kun grundet ham at Sporting ikke fik scoret.
Efter 70 minutters spil skød håbet op for os, da Fernando Varela blev smidt ud - få sekunder efter stod der 1-0 på en fantastisk scoring af Ingebretsen - vi fattede det ikke!
10 minutter senere stod der 2-0. Pacheco løb ind i feltet og modtog en flad aflevering som han hamrede i mål. Fansene var i ekstase.
Dette var en utrolig dag for mig - kampen sluttede 2-0 og jeg fik mit første trofæ i min professionelle karriere. Første gang siden 1939... 1939 - jeg kunne simpelthen ikke fatte det.
Skudstatistikken lød 4-21, men det var os, der løb med sejren.

"Jeg vil sige tak til vores fans. Det så svært ud undervejs, men vi holdt hovedet højt og vandt kampen. Nu skal der festes!" - Nílson Sergipano.

Sikke et antiklimaks. Vi taber alt i ligaen og vinder så den vigtigste kamp af dem alle. Jeg kan stadig ikke finde ord for dette.

DelPiero
Gæst

« Svar #81: 26 Jul 2006, 16:13 »

Tillykke med din første pokal!

Møller
Gæst

« Svar #82: 26 Jul 2006, 16:15 »

Sådan cube Smiley skuffelse i ligaen men godt du redder det med cuppen Smiley

KUTGW

Mvh. Møller

BLUE ARMY
Gæst

« Svar #83: 26 Jul 2006, 16:16 »

Congrats mate. Den cup kan give gudestatus i klubben dude. Tillykke med pokalen!

cube
Manager

« Svar #84: 26 Jul 2006, 16:18 »

Tak Smiley
Jeg udelod lige en vigtig detalje: Sejren kvalificerer os til UEFA CUPPEN

cube
Manager

« Svar #85: 26 Jul 2006, 16:37 »

Vurdering

Ovenpå en opslidende sæson vil jeg her vurdere de enkelte spilleres præstationer:

(7) Nílson Sergipano: Var meget svingende og ikke til den helt store fordel for holdet.
(9) Antonio Pacheco: Blev topscorer med 16 mål, men var heller ikke toneangivende. De mange mål giver ham dog et 9 tal.
(8) Éder: Viste pludseligt at han godt kunne spille på førsteholdet og blev flere gange kåret som kampens bedste.
(7) Bjarne K. Ingebretsen: Var relativt anonym i forhold til hans sidste supersæson.
(8) Paulo Sousa: Var altid stabil på den defensive midt, men formåede ikke rigtig at slå igennem.
(9) Sherman Andrés Cárdenas: Spillede i periode fantastisk og leverede et godt helhedsindtryk. Han manglede dog lidt skarphed i visse situationer.
(8) Nuno Valente: Han spillede langt bedre end sidste sæson og var holdets bedste forsvarsspiller.
(7) Litos: Var også en smule bedre end sidste sæson, men stadig uacceptabelt ringe når de spidsede til.
(7) César Belli: Han lavede nogle dumme straffespark henover sæsonen og blev ofte skadet, men ellers gjorde han det udmærket.
(6) Alberto: Spillede ofte meget dårligt og kom slet ikke ind i kampene, hvilket hans mange skader heller ej hjalp på.
(10) Andrey: Viste stor klasse i sin første hele sæson som vores målmand. Der er en del interesse omkring ham på nuværende tidspunkt.

Netop nu overvejer jeg fremtiden. Økonomien ser ikke overvældende god ud og der er i det hele taget ikke meget at råbe hurra for.
Jeg ville gerne fortsætte i den engelske Premier League, hvis muligheden bød sig, men det forventer jeg dog ikke, den gør.

Jeg vil se tiden an.

cube
Manager

« Svar #86: 26 Jul 2006, 17:34 »

Handel

Der er sket sporadiske ændringer i truppen mht. indkøb, men hvad der har ændret sig mest er taktikken, der er dugfrisk - jeg håber spillerne kan omstille sig til en så radikal ændring.
Når det kommer til salg er der ikke sket det store - kun mindre kendte spillere har forladt truppen til fordel for små klubber.
Figo har trukket sig som professionel fodboldspiller uden at have opnået succes i Académica.

Til gengæld er der blevet hentet nogle spillere på frie transfers - her er tale om følgende:

David Gigliotto fra Monaco: Lyon var med i jagten på denne yderst talentfulde franske boksspiller - jeg forventer mig meget af ham, selvom han kun har spillet 6 profesionelle kampe (holy moly) for Monaco og i sin karriere.
Pedro Mendes fra Portsmouth: 29-årig midtbanespiller, der er yderst stabil og godt kørende. Bliver moteren på midtbanen.
Paulo Almeida fra Benfica: En dygtig spiller, der dog må tage til takke med en plads på bænken i første omgang.
Noé Pamarot fra Portsmouth: En spiller, der kan spille på et meget højt plan. Også en spiller, der har noget erfaring og hårdhed fra den engelske Premier League.

Startopstillingen

Der er ikke sket mange ændringer i startopstillingen, men ændringer er der dog sket.

flad 4-4-2:
(Angribere) David Gigliotti, Reginaldo/Antonio Pacheco
(Midtbanespillere) Bjarne K. Ingebretsen, Pedro Mendes, Alberino, Sherman Andrés Cárdenas
(Forsvarsspillere) Nuno Valente, Litos, César Belli, Noé Pamarot
(Målmand) Andrey

Desuden kan jeg meddele, at jeg fra i dag er dansk landstræner!
Da DBU sent lørdag ringede mig op var jeg i tvivl om, hvad jeg skulle svare, men da jeg så, hvilket potentiale holdet i øjeblikket besidder kunne jeg ikke sige nej.
Jeg glæder mig meget til at komme i gang med mit mest ærefulde hverv nogensinde. At bringe Danmark til VM i år 2010.

BLUE ARMY
Gæst

« Svar #87: 26 Jul 2006, 17:45 »

Få så de lorte danskere til VM.. Gør mig stolt

cube
Manager

« Svar #88: 26 Jul 2006, 19:07 »

Bloggen stopper her. Der var desværre ikke mere gejst tilbage i mig. Hvis der er nogen, der har et forslag til et hold den næste blog kan handle om, så skriv.

DelPiero
Gæst

« Svar #89: 26 Jul 2006, 19:35 »

SønderjyskE?

Sider: 1 ... 4 5 [6] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010