Træningskamp - mod ArsenalTorsdag d. 12/7-2007Startopstilling (4-4-2):Lasse Staw - Gianni Zuiverloon , Leon Andreasen , Hedwiges Maduro , Mahan - Jesper Grønkjær (A) , Daniel Jensen , Freddy Guarín , Hugo Viana - Nicklas Bendtner , Klaas-Jan Huntelaar
(Bænken: Jesper Christiansen, Bo Svensson, Fellype Gabriel, Mads Junker, Ozcar Wendt, Mads Laudrup, Luciano Figueroa, Patrick Mtiliga, Jérémy Clément, Souza, Michael Gravgaard, Andrés D'Alessandro)
Udskiftninger :Mahan < Ozcar Wendt
Klass-Jan Huntelaar < Souza
Freddy Guarín < Jérémy Clément
Daniel Jensen < Luciano Figueroa
Nicklas Bendtner < Mads Junker
Kampen i tal:F.C. København (2) - (4) Arsenal0-1 T. Henry , 45. min
0-2 T.Henry , 50. min
1-2 L. Figueroa , 51. min
2-2 L. Figueroa , 62. min
2-3 T. Henry , 64. min
2-4 F. Maumba , 90. min
Publikum: 3.039 i Parken
Dommer: Knud Erik Fisker
Kampens spiller: Thierry Henry (9) , Arsenal
Stor talent siger farvelLørdag d. 14/6-2007Det var ikke længe Nicklas Bendtner nåede at være i F.C. København, før han havde overbevist de fleste om hans store talent. Og efter han fik debut på landsholdet gik det endnu hurtigere, efter tre kampe havde han allerede scoret de første 2 mål for landsholdet.
Liverpool, som i forvejen har det store danske forsvarstalent Daniel Agger, har betalt omkring 100mio. kroner for talentet.
Træningskamp - mod LiverpoolLørdag d. 14/7-2007Startopstilling (4-4-2):Lasse Staw - Gianni Zuiverloon , Leon Andreasen , Hedwiges Maduro , Mahan - Jesper Grønkjær (A) , Luciano Figueroa , Freddy Guarín , Hugo Viana - Mads Junker , Klaas-Jan Huntelaar
(Bænken: Jesper Christiansen, Bo Svensson, Fellype Gabriel, Daniel Jensen, Ozcar Wendt, Mads Laudrup, Peter Løvenkrands, Patrick Mtiliga, Jérémy Clément, Souza, Michael Gravgaard, Andrés D'Alessandro)
Udskiftninger :Lasse Staw < Jesper Christiansen
Jesper Grønkjær < Fellype Gabriel
Hugo Viana < Mads Laudrup
Luciano Figueroa < Souza
Mads Junker < Peter Løvenkrands
Kampen i tal:F.C. København (0) - (2) Liverpool0-1 M. Sissoko , 3. min
0-2 M. Sissoko , 20. min
Publikum: 3.055 i Parken
Dommer: Michael Svendsen
Kampens spiller: Mohamed Sissoko (8) , Liverpool
Sydamerikaner til KøbenhavnTirsdag d. 17/7-2007F.C. København har netop hentet den helt ukendte
Marco Antonio Melgar, som skifter til klubben fra den bolivianske klub, The Strongest.
-
Marco er en meget spændende spiller, som vil blive sjov at følge fremover, kom det fra Carsten V. Jensen.
Marco Antonio Melgar, 27 år, kan spille alle pladser på den offensive midtbane, og har kostet cirka 0,5mio. kroner.
Tele2 Liga Cup - FINALE mod F.C. NordsjællandTirsdag d. 17/7-2007Optakt:Så skal tabet af sidste års pokalfinale hævnes. F.C. København har oprystet gevaldigt til den nye sæson, og er klart favoritter. Spørgsmålet er hvordan Nicklas Lyhne Johanssen vil bruge sine spillere.
Startopstilling (4-3-3):Jesper Christiansen - Gianni Zuiverloon , Hedwiges Maduro , Michael Gravgaard (A) , Marcelo - Fellype Gabriel , Anthony Grant , Mads Laudrup - Klaas-Jan Huntelaar , Souza , Luciano Figueroa
(Bænken: Cristiano Lupatelli, Leon Andreasen, Patrick Mtiliga, Kalle Ljungberg)
Udskiftninger :45. min - Souza < Kalle Ljungberg
Kampen i tal:F.C. København (1) - (0) F.C. Nordsjælland1-0 L. Figueroa , 80. min
Publikum: 28.217 i Parken
Dommer: Knud Erik Fisker
Kampens spiller: Luciano Figueroa (8) , FCK
Kort om kamp:
Vi spiller en god kamp, men formår bare ikke at scorer. Heldigvis scorer Figueroa 10 minutter før tid, og vi undgår omspil. Tillykke til holdet!
Argentiner til F.C. KøbenhavnTirsdag d. 17/7-2007Skulle man finde et lille hul i F.C. Københavns trup, måtte det være på højrebackpladsen, hvor der måske manglede en god reserve, han er nu kommet til klubben. Navnet er
Oscar Ahumada, og kommer gratis til klubben.
-
Oscar er en dygtig back, som vi har valgt at give chancen i et år. Han har før spillet for tyske Wolfsburg, og seneste for River Plate som frigav ham, sagde Nicklas Lyhne Johanssen om hans nye back.
Og det blev.....Onsdag d. 18/7-2007... FC Artmedia Bratislava som F.C. København skal møde i årets anden runde i Champions League-kvalifikation.
Da det har været svært at finde information om klubben, kan vi desværre ikke komme med flere informationer.
Mads Torry til ViborgOnsdag d. 18/7-2007Angrebstalentet Mads Torry, er for resten af sæsonen blevet udlejet til Viborg, med eventuel mulighed for et salg.
Mads Torry, 21 år, er noteret for en kamp for F.C. København i Superligaen, men også for et mål.
Gianni Zuiverloon til Werder BremenTorsdag d. 19/7-2007Også Gianni Zuiverloon er blevet lejet ud for resten af sæsonen. Gianni Zuiverloon skal forsøge at indsamle rutine hos tyske Werder Bremen der sidste år blev nummer 2 i Bundesligaen.
SAS-Ligaen - kamp mod F.C. NordsjællandSøndag d. 22/7-2007Optakt:Så gælder det årets første ligakamp. F.C. København dominerede i Liga Cup Finalen, men spillede alligevel under det niveau der er forventet af dem. En sejr over Nordsjælland er det eneste der ikke vil være skuffende.
Startopstilling (4-3-3):Jesper Christiansen - Oscar Ahumada , Hedwiges Maduro , Michael Gravgaard (A) , Marcelo - Fellype Gabriel , Anthony Grant , Mads Laudrup - Klaas-Jan Huntelaar , Luciano Figueroa , Andrés D'Alessandro
(Bænken: Cristiano Lupatelli, Leon Andreasen, Patrick Mtiliga, Kalle Ljungberg)
Udskiftninger :45. min - Fellype Gabriel < Kalle Ljungberg
73. min - Hedwiges Maduro < Leon Andreasen
Kampen i tal:F.C. Nordsjælland (0) - (2) F.C. København0-1 A. D'Alessandro , 21. min
0-2 K. Huntelaar , 42. min
Publikum: 9.960 på Farum Park
Dommer: Emil Laursen
Kampens spiller: Marcelo (8) , FCK
Kort om kamp:
Igen spiller vi en udemærket kamp, men scorer ikke på nok af vores chancer. Vi holder også F.C. Nordsjælland væk fra store chancer. God start på SAS-ligaen.
Sagt til Onside efter kampen:
"Det er super dejligt at vi får sådan en god start på sæsonen, og så er det selvfølgelig vigtigt for en angriber som mig at jeg ligger ud med et mål!" - Klaas-Jan Huntelaar om sin ligadebut for F.C. København
Champions League - kval.kamp mod F.C. ArtmediaOnsdag d. 25/7-2007Optakt:Sidste år var F.C. København i semifinalen i verdens fornemmeste turnering, de vil de også gerne komme i år. Første stop er slovakiske F.C. Artmedia.
Startopstilling (4-3-3):Jesper Christiansen - Oscar Ahumada , Hedwiges Maduro , Michael Gravgaard (A) , Marcelo - Fellype Gabriel , Anthony Grant , Mads Laudrup - Klaas-Jan Huntelaar , Souza , Luciano Figueroa
(Bænken: Joakim Hagberg, Leon Andreasen, Patrick Mtiliga, Kalle Ljungberg, Freddy Guarín, Jesper Grønkjær, Fernando Morientes)
Udskiftninger :45. min - Hedwiges Maduro < Leon Andreasen
65. min - Fellype Gabriel < Jesper Grønkjær
Kampen i tal:F.C. København (3) - (0) F.C. Artmedia1-0 K. Huntelaar , 7. min
2-0 Souza , 25. min
3-0 L. Figueroa , 40. min
Publikum: 38.534 i Parken
Dommer: Stefano Farina (Italien)
Kampens spiller: Fellype Gabriel (9) , FCK
Kort om kamp:
Vi spiller ikke nogen smuk kamp, men vinder helt fortjent og sikkert 3-0. Et godt udgangspunkt til returkampen. Samtidig scorer alle tre angribere.
Talenter udlejesTorsdag d. 26/7-2007Nicklas Svendsen er blevet udlejet til FC Midtjylland for at få spilletid i den bedste danske række, og eventuelt tilspille sig en fast aftale med klubben.
-
Jeg ville gerne være blevet hos F.C. København, men jeg er nød til at få spilletid på et højere niveau for at forsætte med at udvikle mig, derfor er FC Midtjylland en god mulighed, lød det fra Nicklas Svendsen.
Samtidig er William Kvist blevet udlejet til Randers FC, også for at få mere rutine. William Kvist havde sidste sæson succes som lejesvend i Silkeborg.
Samme vej tager Hajdin Mustafa, som endnu ikke har slået igennem i F.C. København, men håber på at vende tilbage fra Randers FC med mere rutine.
Næste rund kan blive mod...Fredag d. 27/7-2007Går F.C. København som forventet videre i Champions League kvalifikation venter endnu en overkommelig kvalifikationsrunde mod enten slovenske Gorica eller serbiske Partizan.
Hugo Viana udlejesLørdag d. 28/7-2007Hugo Viana, der kom til F.C. København fra engelske Newcastle i sommerpausen er blevet lejet ud til spanske Deportivo, der samtidig har sikret sig muligheden for at købe Hugo Viana.
SAS-Ligaen - kamp mod Silkeborg IFSøndag d. 29/7-2007Optakt:Silkeborg har rystet godt op til den nye sæson ved købene af Morten Hyldgaard, Pyry Kärllaäinen og Niki Zimling, og bliver ikke nogen walkover for F.C. København, selvom der skal meget til at slå det stærke københavnerhold.
Startopstilling (4-3-3):Jesper Christiansen - Oscar Ahumada , Leon Andreasen , Michael Gravgaard (A) , Marcelo - Kalle Ljungberg , Anthony Grant , Mads Laudrup - Klaas-Jan Huntelaar , Souza , Luciano Figueroa (Bænken: Cristiano Lupatelli, Hedwiges Maduro, Jesper Grønkjær, Fernando Morientes)
Udskiftninger :45. min - Klaas-Jan Huntelaar < Fernando Morientes
67. min - Kalle Ljungberg < Jesper Grønkjær
Kampen i tal:F.C. København (4) - (1) Silkeborg IF1-0 L. Figueroa , 6. min¨
1-1 F. Björck , 52. min
2-1 Souza , 67. min
3-1 L. Andreasen , 80. min (straffe)
4-1 L. Figueroa , 90. min
Publikum: 41.889 i Parken
Dommer: Emil Laursen
Kampens spiller: Luciano Figueroa (9) , FCK
Kort om kamp:
Vi holder stort set Silkeborg ude af kampen, og formår selv at spille flot offensiv fodbold, som resulterer i 4 mål. Så kort sagt en kamp vi kan være tilfredse med.
Sagt til Onside efter kampen:
"Som jeg ser det er der ikke straffe spark! Fodbold er en kontaktsport, derfor kan det ikke være rigtigt at bare fordi der falder en spiller i vores felt, skal der dømmes straffe! Det hører ingen steder hjemme, Jens (Berthel Askou, red.) rammer ham jo dårligt nok" - Viggo Jensen om straffesparket til F.C. København 10 minutter før tid.
Så nåede jeg enden på juli 2007, næste update kommer omkring den 14. august 2007, dernæst 31. august 2007, og så mens tranfersvinduet har lukket kommer der update efter hver måned