Prisudeling 1. januarMandag d. 1/1-2007Årets spiller i Danmark1 - Jon Dahl Tomasson , Stuttgart (Tyskland)
2 - Søren Larsen , Lazio (Italien)
3 - Kasper Lorentzen , Brøndby IF (Danmark)
Årets spiller i Danmark.
Årets spiller i Superligaen1 - Afonso Alves , F.C. København
2 - Michael Gravgaard , F.C. København
3 - Kasper Lorentzen , Brøndby IF
Årets spiller i Superligaen.
Årets målmand i Danmark1 - Karim Zaza , Brøndby IF
2 - Anders Rasmussen , F.C. Midtjylland
3 - Jesper Christiansen , F.C. København
Årets målmand i Danmark.
Årets unge spiller i Danmark1 - Kasper Lorentzen , Brøndby IF
2 - Danilo Arrieta , Panathinaikos (Grækenland)
3 - Johan Absalonsen , Cagliari (Italien)
Årets unge spiller i Danmark.
Årets hold i DanmarkMålmand : Thomas Sørensen
Forsvar : Lars Jacobsen - Daniel Agger - Michael Gravgaard - Niclas Jensen
Midtbane : Michael Silberbauer - Thomas Gravesen - Christian Poulsen - Kasper Lorentzen
Angreb : Søren Larsen - Jon Dahl Thomasson
Bænken : Jimmy Nielsen , Per Nielsen , Thomas Kahlenberg , Rasmus Würtz , Kim Christensen
Årets U-21 talent i Danmark1 - Mads Laudrup , F.C. København (Danmark)
3 - Jonas Troest , Olympiakos (Grækenland)
Årets U-21 talent i Danmark.
Årets U-19 talent i Danmark1 - Mads Laudrup , F.C. København (Danmark)
3 - Mike Jensen , Brøndby (Danmark)
Årets U-17 talent i Danmark1 - Mads Laudrup , F.C. København (Danmark)
2 - Tobias Nielsen , Viborg (Danmark)
3 - Thomas Jari Jørgensen , AB (Danmark)
Årets U-17 talent i Danmark.
Nye spillere møder pressenTirsdag d. 2/1-2007Der var fyldt godt op i Parken's presselokale, da pressen i dag fik lov til at møde de nye spillere i F.C. København.
Mads Junker:Spg.:
Mads, hvorfor ikke blive i udlandet? Når konkurrencen i FCK er så stor, nu hvor også Morientes, Bendtner og Kanu er kommet til?Jeg fik ikke nok spilletid i Vitesse, så jeg havde brug for at komme væk, og da F.C. København meldte sig på banen, var jeg ikke i tvivl om at det var her jeg skulle spille. Jeg kender jo også Lyhne fra landsholdet, og ved at han er en dygtig træner.
Man må sige at konkurrencen er stor her i klubben, og det tror jeg kun vil være sundt for alle. Jeg ser ikke det, at der er kamp om pladserne som noget negativt.
Spg.:
Vil du tilbage til udlandet efter opholdet i FCK? Er det et sprængbræt?Som sagt har jeg brug for at der kommer gang i min karrierer igen, og det her er selvfølgelig en mulighed, så man kan vil godt kalde det et lille sprængbræt.
Anton Ferdinand:Spg.:
Anton, hvad vil du fik dig til at vælge F.C. København? Hvad er dit mål med det?Jeg er imponeret over hvad F.C. København har opnået siden Lyhne kom til klubbe, og det i sig selv var grund nok til at komme til klubben, for han (Lyhne red.) har vist at han kan udvikle både et helt hold, men også de enkle spillere.
I England stod jeg meget i skyggen af min bror Rio. Det kommer jeg nok også til her, men jeg har samtidig mulighed for at skabe mit eget navn i dansk fodbold.
Cristiano Lupatelli:Spg.:
Cristiano, F.C. København havde i forvejen to stærke målmænd i Jesper Christiansen og Lasse Staw, hvad kan du tilfører holdet?Der er ingen tvivl om at F.C. København havde de to bedste målmænd i Danmark, før jeg kom til klubben. Nu vil jeg så bare tilføje endnu en. F.C. København har de tre bedste målmænd i København. En varm italiener og to kolde vikinger.
Spg.:
Du havde valget mellem flere klubber i Europa, hvorfor lige F.C. København og Danmark?Som Anton var inde på må man tage hatten af for det Lyhne har opnået her i klubben, og muligheden for at træne under ham, kunne jeg ikke sige nej til. Men hvorfor Danmark?, må jo nok indrømme at det er en smule koldt heroppe, men jeg tror bare det er noget jeg skal vænne mig til.
Fernando Morientes:Spg.:
Morientes, en spiller af din kaliber, hvad laver han i et lille land som Danmark, og i en klub som F.C. København?Jeg vil ikke mene, at jeg er for god en spiller til et hold som F.C. København. Bare se Real Madrid som jeg har haft stor succes hos i mange år, de er ikke engang med i årets Champions League. Jeg er sikker på at F.C. København passer godt til mig.
Og må give Cristiano ret, her er hunde-koldt, men det var jeg klar over på forhånd, så det skal ikke ødelægge noget.
Jesper Grønkjær:Spg.:
Jesper, velkommen hjem, men fik du ingen tilbud i udlandet?Jo, der var tilbud fra andre europæiske hold, men en af grundene til at jeg valgt at vende hjem er, at jeg savner mig datte, der bor i Danmark med min kone.
Samtidig var jeg meget frustreret i Stuttgart over at jeg kun spillede på andenholdet, jeg mener at jeg burde kunne spille med på førsteholdet, hvilke jeg jo så kommer til her i København.
Kanu:Spg.:
Kanu, hvordan går det med dit hjerte? Er du klar til at spille på europæiske topniveau, eller er det bare vejen mod enden?Mit hjerte har det helt fint nu, men kan da godt mærke at jeg ikke længere er i den samme form, som jeg var i da jeg spillere i Inter og Arsenal. Alligevel mener jeg, at jeg har meget at tilbyde, så derfor har jeg valgt at forsætte et par år endnu.
Nicklas Bendtner:Spg.:
Nicklas, hvorfor tager hjem til barndomsklubben?Som en hver anden fodboldspiller, føler jeg også at det er frusterende ikke at få spilletid, og det fik jeg ikke i Arsenal. Derfor er jeg glad for at kunne vende hjem til min barndomsklub, og de omgivelse jeg kender i forvejen.
Spg.:
Er dette bare en mulighed for at komme ud i Europa igen?Jeg er kun 18 år, så selvfølgelig er det ikke her jeg spiller resten af min karrierer. En tur til udlandet igen på et senere tidspunkt ville da være skønt.
Farvel til Ole, goddag til tre nye...Tirsdag d. 2/1-2007I dag kom det frem på F.C. Midtjyllands hjemmeside at klubben har skrevet kontrakt med Ole Tobiasen, fra F.C. København.
Ole Tobiasen faldt aldrig rigtig til i F.C. København under Nicklas Lyhne Johanssen.
Samtidig vil F.C. København også gerne byde velkommen til Mahan, som skifter til F.C. København, når hans kontrakt med Beveren udløber til sommer.
Mahan kan spille de fleste pladser på venstre side.
¨
Den anden nye der kommer til klubben, er den danske kantspiller Peter Løvenkrands, der skifter til København, fra Glasgow Rangers, når hans kontrakt udløber til sommer.
Peter Løvenkrands er blandet andet godt kendt af Nicklas Lyhne Johanssen, da de har haft flere samtaler omkring landsholdet og Peter's roller der.
Peter Løvenkrands er ny mand for F.C. København næste sæson.
Den sidste nye er også en der har været inde omkring det danske landshold, og seneste har spillet for tyske Werder Bremen, nemlig Daniel Jensen.
Daniel Jensen skifter med det sammen, og har kostet cirka 20mio. kroner.
Turen går til Cypern - part 1Fredag d. 5/1-2007På mandag rejser F.C. København til Cypern, for at gøre klar til den nye sæson. Men dog er det ikke alle spillere i klubben der kan rejse med. Nicklas Lyhne Johanssen har derfor valgt følgende 39 spillere ud:
To fra, og to tilLørdag d. 6/1-2007Ajax CT har netop købt den sydafrikanske målmand Lee Langeveldt fra F.C. København. Lee Langeveldt er en dygtig målmand, men har ingen chancen for at gøre sig til i F.C. København.
Spanske Valencia har efter lange forhandlinger endelig fået overtalt Juan David Montoya til at han skal skifte til det spanske. Aftalen sikre F.C. København omkring 15mio. kroner, samt mulighed for en andel af en fremtidig transfersum.
Og når nogle forlader Parken, har F.C. København været gode til at få nye det, idag er ingen undtagelse. Argentinske
Andrés D'Alessandro, 25 år, kommer fra Wolfsburg, mens brasilianske
Fellype Gabriel, 21 år, kommer fra Flemengo.
Andrés D'Alessandro har kostet cirka 20mio. kroner.
Fellype Gabriel har koster cirka 50mio. kroner.
Både Andrés D'Alessandro og Fellype Gabriel skal med til Cypern på mandag.
Træningskamp aflystMandag d. 8/1-2007Træningskampen mod Wigan er aflyst da den koliderer med Wigans pokalkamp mod Lincoln.
Nu kommer træningslejren. Først vil der være den normale del, og til sidst vil det være muligt at læse Mads Laudrups dagbog fra turen (Afstemning låst), samt en analyse af spillerne.