home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
26 Sep 2024, 21:54 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 670 Gæster Online.

Indlæg: 1132878 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Fænomenet Ronaldo
0 Brugere og 4 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint
Forfatter Emne: Fænomenet Ronaldo  (Læst 24973 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #105: 05 Jun 2009, 20:41 »

Godt du lige fik hevet hans statistik frem fra wikipedia Cesc. Selvom folk kalder ham fed, doven osv. så er der sgu ikke mange der har scoret så mange mål i forhold til antallet af kampe. Han er det punkt en klasse for sig selv, og jeg syntes virkelig det er synd, at skaderne var med til at ødelægge det for ham. :/
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #106: 14 Feb 2011, 20:54 »

Så har verdens utvivlsomt bedste gennem tiderne valgt, at stoppe den flotte, og ikke mindste imponerende karrierer. 247 mål i 343 kampe for de hold, han nu engang har haft repræsenteret, 62 mål i 97 landskampe, ifl. Wiki'en.

Tre gange årets spiller, og den mest scorende ved VM er bare en brøkdel af, hvad han har opnået.

Et af mine favoritminder med R9, er CL-opgøret for Real Madrid mod Manchester United på Old Trafford. Efter 3-1 til Real i det første opgør sikrede Ronaldo med sit hattrick, Real videre adgang med samlet 6-5! Da han blev skiftet ud kort før tid kom der klapsalver fra hele stadion. Smukt. Smiley
http://www.youtube.com/v/xCayNnIEH88
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #107: 14 Feb 2011, 21:02 »

"Verdens utvivlsomt bedste gennem tiderne" er måske så meget sagt, men ja, han var da en ganske habil angriber. Langt bedre end den "nye" Ronaldo i hvert fald Wink
Logged



søgaard
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #108: 14 Feb 2011, 21:09 »

Kampen på Old Trafford var et øjeblik, som gav gåsehud uanset hvem man holder med. Det er ikke hver dag, at Manchester Uniteds fans klapper den spiller, som lige har sænket deres hold, af banen.

Hans mål i VM semifinalen i 2002 er også et øjeblik, som står ud for mig. En af de få gange, hvor man ser at en tåfræser er den eneste rigtige måde at skyde på Tunge

Han var uden tvivl en af de bedste spillere i sin generation og i mange år var han jo den nok farligste angriber i verden og var garanti for mål, hvis han fik bolden omkring feltet.

Han har de seneste år dog været langt fra den form, som han havde i sin tid i Italien og i starten hos Real Madrid, hvor han var intet mindre end genial.
Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #109: 14 Feb 2011, 21:12 »

Han var måske mandEN der gjorde at jeg begyndte at interessere mig for fodbold da jeg var helt lille. Han har scoret nogle helt fantastiske mål, været med i nogle helt fantastiske kampe og i det hele taget bevist, at han er et fænomen. At han har haft nogle skandaler udenfor banen, er en anden sag.

Tak for en lang og gloværdig karriere. En sand legende takker af!
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #110: 14 Feb 2011, 21:17 »

Ham og Rivaldo var ihvertfald dem som fik mig til at se VM i 2002 Wink
Logged

FCK

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #111: 14 Feb 2011, 21:28 »

Hvad han ikke kunne have blevet til, hvis han ikke var blevet skadet.. Hvis man ser videoer fra hans tid i Barcelona, bliver man overbevidst om, hvor god han egentligt har været. Jeg har ALDRIG set en så hurtig spiller. Det er helt syret så stærkt han løber, derudover er han jo også teknisk rigtigt dygtig med bolden og velsagtens også en af de bedste afsluttere i  verden. Manden var komplet og uden for bedømmelse i de yngre år i PSV, Barcelona og Inter. Helt genial spiller, som jeg dog kun har oplevet i Real Madrid, hvor han med alt ære og respekt ikke var helt ligeså god som han var fra 18-22 år. Stadig synes jeg dog, han var sublim foran målet og sammen med Zidane, Figo og Raul dominerede han de andre holds forsvar i starten af 2000-tallet.

Jeg mener ikke, at hverken Messi eller Ronaldo har det topniveau som Ronaldo havde. Det tror ikke, der er nogen, som nogensinde har haft og jeg tror, der går lang, lang tid, før der er nogen, der får sådant et talent som ham. El Fenomeno ville for altid være en af mine klare favoritspillere. Savner ham.
Logged

Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #112: 14 Feb 2011, 21:30 »

"Verdens utvivlsomt bedste gennem tiderne" er måske så meget sagt, men ja, han var da en ganske habil angriber. Langt bedre end den "nye" Ronaldo i hvert fald Wink

I min verden er han bedste gennem tiderne. Smiley
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #113: 14 Feb 2011, 21:33 »

I min verden er han bedste gennem tiderne. Smiley

OK. Det er vel til dels fair nok hvis alderen i din profil passer, og din vurdering kun er foretaget ud fra dem du har set i din levetid Wink
Logged



Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #114: 15 Feb 2011, 14:48 »

Er jeg den eneste der slet ikke fatter hvordan Ronaldo kan indrømme doping og bagefter sole sig i mediernes lys som gud gave til fodbolden? Hvorfor er pressen så ufattelig passive, og nærmest ligeglade med en så alvorlig tilståelse?

Sammenligner vi den med Alberto Contador, så er der fundet 0,00000005 gram af en forbudt stof hos ham. Han nægter, men bliver alligevel fordømt af både medier, fans og kollegaer.
Ronaldo, derimod, indrømmer at have taget det, ganske bevidst. for at opretholde noget der minder om en form. Men historien bliver lynhurtigt pakket væk, og igen fodboldforbund har løftet et øjnbryn.

I denne sag taler vi om 2 stof der er nært beslægtet. Begge hjælper til at holde vægten nede, så man kan ikke bruge argumentet "At doping af denne karakter ikke har nogen effekt i cykling/fodbold."
Logged


JKJ
Gæst
 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #115: 15 Feb 2011, 14:54 »

Tjaaa det kan ikke hidse mig op.

Ronaldo er stoppet og så virker det vel tåbeligt at give ham en karentæne.
Som Riis sagde, han blev aldrig testet positivt og det er altså de færeste der går ud og indrømmer at de doper sig.

Contador er blevet snuppet med fingrene i kagedåsen, men det er bestemt ikke hans skyld - det er jo noget fordærvet kød eller hvad det nu var han spiste. Tror du han ville have indrømmet det hvis de ikke havde testet ham? Næppe.

Og da Brian Holm, Skibby osv indrømmede det efter deres karriere var ovre var der jo heller ikke mange der lagde så meget i det.
Logged

Spezialized
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #116: 15 Feb 2011, 14:58 »

http://politiken.dk/sport/fodbold/ECE1196702/ronaldos-indroemmelse-af-doping-er-en-and/

Så kan hele diskutionen være lige meget Smiley

Selvom jeg ikke forstår passiviteten.
Logged


MBJ
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #117: 15 Feb 2011, 15:04 »

Jeg var kæmpe fan af Ronaldo! Forstår godt han stopper, men i mine øjne skulle han havde stoppet for længe siden. Men folk skal huske ham for hans mål og hans fantastiske spil i de første år af hans karriere.

En levende legende!
Logged

DNE
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #118: 15 Feb 2011, 15:43 »

Synd at de Danske mediers ualmindeligt dårlige sprogøre, skulle give sådan en ridse i Ronaldos eftermæle her i landet.

Havde der været hold i den storm man piskede op herhjemme, var der nok også blevet skrevet lidt mere om det i udlandet, eller rettere sagt, skrevet om det overhovedet. Derfor mediernes passivitet Spez  Wink men ellers er jeg enig, havde der været hold i det, skulle der naturligvis gøres en sag ud af det (der er jo også bagmænd der skal rammes), lige så vel som der skal mod Contador.

Ronaldo var en af de største, og har været det gennem hele sin karriere, selv når han fik allermest kritik, holdt han et scoringssnit, som ingen andre kunne følge - også de seneste år i Brasilien har målstatistikken været ganske imponerende. Det er det han skal huskes for, ikke de Danske mediers dårlige sprogkundskaber, som resulterer i at han anklages for en forbrydelse han ikke har begået.
Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Fænomenet Ronaldo
« Svar #119: 15 Feb 2011, 17:34 »

Well, for lige at få det på plads, er det slet ikke sikkert, at det er grundet en bøf. Det har blot Contadors påstand. Der er langt større sandsynlighed for at det er fra bloddoping, da det blod som der bliver spekuleret blev skudt ind på 2. hviledag, måske har været inficeret med det. Vi kan dog gemme det teknologiske i det til en anden tråd Smiley



Logged

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010