Lørdag 11.08.07 – kl. 15:00 – Premier League.Tottenham – West Brom 2 – 0 (1 – 0)Mido – Jermain Defoe.
Sherman Andrés Cárdenas – Lorik Cana – John Obi Mikel – Jermaine Jenas.
Reto Ziegler – Ledley King – Micheal Dawson – Stephen Kelly.
Kenneth Stenild.
Inden kampen gik i gang, var Tottenham blevet sat til 5-1 favoritter om at vinde Premier League, og jeg var derfor blevet kontaktet af en journalist, som spurgte til mine forventninger. Jeg svarede, at jeg mener vi skal være mestre i år!
- For at vende blikket mod kampen, så var det vigtigt, at vi fik en god start på sæsonen, sådan så holdet føler at de kan vinde, og vi får da også sat Brom rimelig hurtigt på plads, med et pragtskud af Defoe.
Mål: Jermain Defoe, 4. John Obi Mikel, 81.
MOM: Jermain Defoe.
Lørdag 18.08.07 – kl. 12:45 – Premier League.Tottenham – Charlton 0 – 0 (0 – 0)Mido – Jermain Defoe.
Sherman Andrés Cárdenas – Lorik Cana – Danny Murphy – Jermaine Jenas.
Paul Robinson.

Matt Holland spillede en god
kamp mod Tottenham
Charlton har vi altid haft problemer med, uanset hvad der er blevet spillet om, og første halvleg bar da også præg af det. 3 målchancer til begge hold, og anden halvleg blev ikke bedre. Vi kommer da tættere på, da Rodrigo Thuí bliver skiftet ind, men det ændre ikke på noget, og opgøret forbliver målløst.
Mål: Ingen.
MOM: Matt Holland.
Tirsdag 21.08.07 – kl. 19:30 – Premier League.Tottenham – Chelsea 0 – 0 (0 – 0)Mido – Jermain Defoe.
Sherman Andrés Cárdenas – Danny Murphy – John Obi Mikel – Aaron Lennon.
Paul Robinson.
På papiret en utrolig svær kamp, og endnu sværere end normalt, da Chelsea lige har købt Fernando Torres, for 425 mill. De seneste par sæsoner har vi haft et meget godt tag i Chelsea, men kampen i dag er vigtig, for det kan let gå hen og betyde mesterskabet i sidste ende. Jeg valgte at stille offensivt, fordi jeg mente vi godt kunne spille op med Chelsea, men nej. Hele første halvleg har vi et skud på mål, og er ellers totalt lost! – Og vi er heldige at gå til pause med 0 – 0. Anden halvleg bliver det en del bedre vi kommer frem og får skud på mål, som er kvalificeret, men igen, ender opgøret målløst.
Mål: Ingen.
MOM: Paul Robinson.

Hold som Fenerbahce og Anderlecht
skal besejres på vejen mod finalen.
Udtrækning til Champions League.Barcelona, Tottenham, Fenerbahce og Anderlecht. Dette må siges, at være en forholdsvis nem pulje, men skal selvfølgelig andre undervurdere andre, men realistisk set er Barcelona vores eneste reele modstander.
Tirsdag 24.08.07 – kl. 19:30 – Super Cup.Tottenham – Schalke 3 – 0 (3 – 0)Mido – Jermain Defoe.
Sherman Andrés Cárdenas – Danny Murphy – John Obi Mikel – Jermaine Jenas.
Paul Robinson.
Denne Super Cup-kamp er Tottenhams første nogensinde. Vi møder et svingende Schalke-hold, hvor vi er blevet udpeget som favoritter. Schalke valgte en diamant, men jeg forblev ved midt 4-4-2 system. Vi dominerer kampen fuldstændig og lukker virkelig godt af nede bagi, hvor de kun kommer igennem ved frispark ol.
Mål: Jermien Defoe, 5, 14. Danny Murphy, 45.
MOM: Jermien Defoe.
Onsdag 29.08.07 – kl. 19:30 – Premier League.Aston Villa – Tottenham 1 – 4 (1 – 4)
Jermain Defoes hattrick betød 4 mål i 4 kampe.
Mido – Jermain Defoe.
Sherman Andrés Cárdenas – John Obi Mikel – Lorik Cana– Jermaine Jenas.
Kenneth Stenild.
Aston Villa vælger en defensiv opstilling, og vi har virkelig svært ved at komme igennem deres mur, men der går ikke lang tid før Defoe rammer klumpen lige i røven og den flyver ind bag Jerzy Dudek, dog går der ikke længe, før Luke Moore finder vej bag Stenild, men igen kommer vi hurtigt igen og derfra styrer vi kampen hele vejen igennem.
Mål: Jermain Defoe, 9, 16, 25. Mido, 45. Luke Moore, 12.
MOM: Jermain Defoe.
Lørdag 01.09.07 – kl. 19:30 – EM-kvalifikation gruppe 1.Danmark – Aserbajdsjan 4 – 0 (3 – 0)
Jons høje tempo voldte Aserbajdsjan mange problemer.
Jeg har stort set ingen erfaring med landshold, så jeg vidste ikke rigtig hvordan jeg skulle spille, men da jeg sad og kiggede igennem Aserbajdsjans spillere kunne jeg se, de generelt ikke var særlig gode, så derfor valgte jeg at have en yderst offensiv opstilling, da størstedelen af de virkelig gode spillere, som samtidig får spilletid i deres klubben har offensive placeringer. Derfor valgte jeg en 4-2-3-1.
Jon Dahl Tomasson.
Peter Løvenkrands – Claus Jensen – Jan Kristiansen.
Thomas Gravesen – Martin Bergvold.
Niklas Jensen – Martin Laursen – Leon Andreasen – Kasper Bøgelund.
Stephan Andersen.
Mål: Jan Kristiansen, 14. Leon Andreasen, 24. Jon Dahl Tomasson, 45+2, 48.
MOM: Jon Dahl Tomasson.
Onsdag 05.09.07 – kl. 19:30 – EM-kvalifikation gruppe 1.Finland – Danmark 1 – 0 (1 – 0)Jeg vil betragte min første kamp, som en lille opvarmning. Aserbajdsjan er et hold man skal slå, hvis man vil til de store turneringer. Nu drejer det sig om Finland, som heller ikke har verdens bedste hold, men de har enkelte stjerner, hvor der bl.a. kan nævnes, Sami Hyypiä, Teemu Tainio og Mika Väyrynen, men igen et hold, som vi skal slå, for at kunne blande os i de store turneringer. Jeg valgte at spille samme opstilling, som i den anden kamp, igen pga. samme argument, med hensyn til de mange offensive kræfter på holdet.
Jon Dahl Tomasson.
Peter Løvenkrands – Daniel Jensen – Jan Kristiansen.
Jacob Rasmussen – Martin Bergvold.
Niklas Jensen – Martin Laursen – Leon Andreasen – Kasper Bøgelund.
Stephan Andersen.
Mål: Niklas Tarvajärvi, 39.
MOM: Petri Pasanen.
Lige for en god ordens skyld, lige et overblik over hvordan det ser ud i Gruppe 1.

Kerm