home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 230 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Optøjer ved Brorsons kirken
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Optøjer ved Brorsons kirken  (Læst 19143 gange)
LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Optøjer ved Brorsons kirken
« : 13 Aug 2009, 21:33 »

Der har været fut i debatterne efter optøjerne i nat. Det har præget en stor del af nyhederne, fordi politiet brugte magt til at at rydde kirken. Så jeg synes da vi skal tage emnet op, kom med jeres meninger!  Peace

Her er min egen:

De afviste asyl-ansøgere er blevet afvist som alle andre, så de samme regler gælder jo for dem. Så kan man snakke om at kirken er fredet osv., men de kan vel ikke bo der for evigt. På et eller andet tidspunkt og med en eller anden metode, skulle de jo ud. At politiet så måtte tage til hårdere midler, blev jo nødvendigt fordi nogle af de asyl-afviste var bevæbnede. Og så at demonstranterne prøver at forhindre transporten synes jeg ikke er i orden. Det er fint nok at de demonstrere, men at lægge sig under hjulet er altså for meget. Så må jeg altså holde med politiet at sige det var iorden, at de gik til hårdere midler.

Fordi jeg siger det her, betyder bestemt ikke at jeg er racist og ikke kan lide indvandrere. Jeg går 100% imod racisme!!  Peace

Nu har jeg kommet med min mening, men jeg er klar til at diskutere videre på andre synsvinkler Smiley
Logged


Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #1: 13 Aug 2009, 21:40 »

Jeg så også en video omkring rydningen på tv2 .. Altså jeg må nok sige Politiet gjorde det rigtige selvom billederne ser voldsomme ud .. det lignede lidt da de skulle rydde ungdomshuset men det er en anden snak .. Hvis der var nogle som råbte sådan som de gjorde til mig og sådan var jeg sku også blevet sur .. Folk kan jo bare lade være med at kaste sig ind under en bus og sådan .. alt i alt får politiet min støtte i denne her sag.
Logged

Vi skal alle være her.

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #2: 13 Aug 2009, 21:47 »

Jeg så også en video omkring rydningen på tv2 .. Altså jeg må nok sige Politiet gjorde det rigtige selvom billederne ser voldsomme ud .. det lignede lidt da de skulle rydde ungdomshuset men det er en anden snak .. Hvis der var nogle som råbte sådan som de gjorde til mig og sådan var jeg sku også blevet sur .. Folk kan jo bare lade være med at kaste sig ind under en bus og sådan .. alt i alt får politiet min støtte i denne her sag.
De eneste videoer man ser i tv, er de voldsomme hvor folk bliver slået. De har garanteret fået at vide at de skulle gå væk masser af gange.  Huh

Dejligt at nogen holder med mig Wink
Logged


vuson
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #3: 13 Aug 2009, 21:52 »

Selvfølgelig skal Politiet ryde et opholdssted for afviste asyl-ansøgere. Men det problematiske for mig er noget andet. Dem som har bedømt de udvistes sager, ønsker/tør jo heller ikke at tage til Irak. Og hvorfor så ike det? Jo foordi der ingen sikkerhed er. Så hvis der ikke er sikkert nok for nogle danskere er der heller ikke for irakere.

Tænk nu hvis situationen var sådan at vi i Danmark levede under de kår som i nutiden Irak, med den samme sikkerhed osv., og at de så i Irak havde det trygt som i Danmark. Hvor mange af jer ville så blive boende i danmark, med en MEGET håbæøs fremtid i sigte? De fleste ville nok flygte til et sikree land, og ville I så ikke føle jer uretfærdigt behandlet, hvis I fik af vide at I ville blive sendt tilbage?
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #4: 13 Aug 2009, 21:52 »

Politiet gjorde deres arbejde, men problematikken er dybere end som så. Der var jo i starten en del flere, som skulle udvises, men fordi de havde opgivet falske oplysninger i Danmark, så kunne de ikke sendes hjem og fik derfor lov til at blive midlertidigt. Dem, som bliver sendt hjem har givet de rigtige oplysninger.
Derfor er det jo ikke helt fair, at dem, som opgiver falske oplysninger bliver og dem, som er ærlige bliver sendt hjem.

I starten gik de ind i kirken for, at få opmærksomhed omkring deres situation. Det har de i den grad også fået. De havde selvfølgelig håbet på en anden afslutning til det sidste, men sådan endte det ikke. Desværre, da flere af dem faktisk var integreret ret godt. Snakkede rigtig godt dansk og havde et godt fast arbejde, hvilket ikke er en selvfølge for en del af indvandrerne. At det skulle gå så vidt, at politi skulle direkte lave en aktion, for at få dem ud af kirken er selvfølgelig ikke godt for nogen af parterne.

Jeg kan godt forstå at folk demonstrerer, da jeg sagtens kan se de afvistes sag, men politiet gør blot deres arbejde. Derimod burde de stille sig ind foran Christiansborg og tage kampen op der. Politiet kan intet gøre andet end det, som de er blevet bedt om. Folketinget derimod kan kigge på udlændingpolitikken, hvor man kan lave nogle andre kriterier end de nuværende. Jeg tvivler dog på, at der bliver lavet om på vores udlændingpolitik så længe DF er støtteparti for VK-regeringen. (Og nej, det er ikke Verdenskrig, som regerer Wink )

 
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #5: 13 Aug 2009, 21:56 »

Det er nogle spændende meninger i har, tiil trods for at jeg synes i har ret, så synes jeg ikke det er i orden at politiet går ind i Brorsons kirken, hvilket der står i Eu ''loven'' at man ikke må,
''Politiet, Militæret eller andre styrker må ikke gå ind i kirker/mosker, eller andre ting der kan forbindes med religion''
Men ja politiet gjorde sit arbejde, og de videoer vi har set, er jo kun dem der sætter negativt lys på sagen
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

søgaard
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #6: 13 Aug 2009, 21:58 »

Omvendt så må personer heller ikke indtage en bygning uden at have fået tilladelse, hvilket de afviste asylansøgere ikke havde fået.

Man kan selvfølgelig snakke om, at kirken er åben for alle, men der findes vel grænser. Hvilket de efterhånden havde overskredet i dette tilfælde.
Logged

andersfa123
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #7: 13 Aug 2009, 22:00 »

Politiet gjorder noget forkert, da de slog hende kvinden 8 gange. For politiet må ikke slå på led, og så vidt jeg ved slog de hende på ryggen, og rygsøjlen er vel led. Det så ihf. ud som om de slog hende dér.
Logged

Altid FCK
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #8: 13 Aug 2009, 22:02 »

Det er nogle spændende meninger i har, tiil trods for at jeg synes i har ret, så synes jeg ikke det er i orden at politiet går ind i Brorsons kirken, hvilket der står i Eu ''loven'' at man ikke må,
''Politiet, Militæret eller andre styrker må ikke gå ind i kirker/mosker, eller andre ting der kan forbindes med religion''
Men ja politiet gjorde sit arbejde, og de videoer vi har set, er jo kun dem der sætter negativt lys på sagen

Jeg tror at du har misforstået reglerne lidt der Smiley hvis en massemorder går derind, betyder det jo heller ikke at de ikke må gå derind og anholde ham Wink
Logged

Når du f. eks. bøjer dig fremover, bliver smerten så lidt mindre?

Rullende Øjne Hævet Øjenbryn

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #9: 13 Aug 2009, 22:03 »

@Vuson

Det kan godt være det lyder hårdt men jeg tænker ikke på hvis det havde været mig i den situation .. Jeg er glad for at jeg har det godt ..
De fleste man ser i videoerne er unge mennesker mellem 18-25 år mange unge piger . undskyld men jeg forstår dem virkelig ikke . de kan jo ikke ændre på at de skal hjem .. og så til hende som fik 8 slag med en knibel , hun blev jo bare siddende på jorden selvom hun inderst inde nok godt vidste at det skulle hun ikke og politiet har nok sagt hun skal flytte sig . så det er fandme helt i orden hun får nogle slag så politiet kan blive færdige med deres arbejde .. og det er jo demostranterne der lige giver det sidste til at det skulle udvikle sig så voldsomt ...
Logged

Vi skal alle være her.

Slikkel
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #10: 13 Aug 2009, 22:04 »

Politiet gjorder noget forkert, da de slog hende kvinden 8 gange. For politiet må ikke slå på led, og så vidt jeg ved slog de hende på ryggen, og rygsøjlen er vel led. Det så ihf. ud som om de slog hende dér.

Men de må nok godt slå på folk når de sikkert har bedt dem om at fjerne sig og hvis de forhindre dem i deres arbejde ... men jeg er ikke sikker .. men kan ikke sige andet end FRYD for hende som fik de slag og ja hun græd i videoen men det er hendes egen skyld ..
Logged

Vi skal alle være her.

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #11: 13 Aug 2009, 22:07 »

Jeg tror at du har misforstået reglerne lidt der Smiley hvis en massemorder går derind, betyder det jo heller ikke at de ikke må gå derind og anholde ham Wink

Selvfølgelig må de hente en masse morder der inde, men de må ikke brage en masse politibetjente ind i en kirke,
Laver lige et eksempel,:
Hvis nu der er krig i f.eks. irak, og så en ''ond'' en, går ind i en moske, så må soldaterne ikke gå ind at hente ham, eller bombe kirken,
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

andersfa123
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #12: 13 Aug 2009, 22:10 »

Men de må nok godt slå på folk når de sikkert har bedt dem om at fjerne sig og hvis de forhindre dem i deres arbejde ... men jeg er ikke sikker .. men kan ikke sige andet end FRYD for hende som fik de slag og ja hun græd i videoen men det er hendes egen skyld ..
Som man siger: Vold løser intet.
Hvorfor slå på hende otte gange, OTTE GANGE?! Er en gang ikke nok? Og hvorfor slå hende i ryggen? Hvad havde de gjort hvis hun nu blev invalid, politiet tænker sig ikke om nogle gange, de gør bare hvad de passer sig. De må sgu tænke om hvor de slår, det ville være fair nok hvis de havde slået hende på armene og benene..
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #13: 13 Aug 2009, 22:11 »

Politiet skal advare op til flere gange inden de anvender magt. Hvilket de sikkert også har gjort mange gange. Når demonstranterne så ikke vælger, at høre efter, så har politiet ret til at bruge magtmidler.
Det er sjovt som demonstranter altid ser uskyldige ud næste dag, når de har "tabt". Så er politiet de onde, men hvis de bare tænker sig lidt om, så er fejlen nok hos dem, da politiet har en klar plan før sådan en aktion.
Jeg er sikker på, at der også er blevet optaget videoer, hvor politiet advarer demonstranterne, men de bliver selvfølgelig slettet for politiet er jo de onde i den her sag.. eller...
Logged

Highfarm
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Optøjer ved Brorsons kirken
« Svar #14: 13 Aug 2009, 22:13 »

Jeg synes politiet gjorde det eneste rigtige, de ska have ryddet kirken for folk som ik har noget at gøre der i første omgang, de kommer i "afslappet" uniform men skifter til hjelme da der blir kastet ting efter dem, da der så er nogle der vælger at bevæbne sig og barikadere sig inde i kirken finder de deres kampuniformer frem og mht demonstranterne udenfor, de får at vide de ska flytte sig og gør de det ik må de føle, længere er den ikke.

Man ka bagefter så diskutere om Irakerne ska have asyl eller ej, men faktum er de ik har fået det og dermed ska ud af landet hurtigst muligt.
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010