home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23283
  0 Brugere, 352 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: hotpayalkapoor
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!  (Læst 14171 gange)
Guldbrand
Gæst
 
Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« : 12 Aug 2009, 20:46 »


Indledning
FC Midtjylland har siden ansættelsen af Thomas Thomasberg mødt stor modgang, hvor hverken spil eller resultater har levet op til forventningerne. Selvom FCM formåede at vinde med imponerende 4-1 over Randers på Midtjyllands 10 års jubilæum, har sportsdirektør Jens Ørgaard valgt at fyre Thomas Thomasberg.

Selvom jeg er stærk overbevist om at den manglede transferaktivitet har en stor indflydelse på midtjyllands kritiske sitiuation, så har Thomas Thomasberg heller ikke levet op til rollen, hvilket specielt kommer frem i lyset når man tænker på at selv spillerne går ud og brokker sig over et manglende fundament i deres spil. 
 Jeg har derfor selv tænkt mig at overtage Thomas Thomasbergs plads i FCM, og se om jeg kan leve op til de forventninger som  succestrænerErik Rasmussen har efterladt, og op til klubben ”vision 2011” planer.

Jeg har oprettet mig selv som Thomas Thomasberg, med en tidligere erfaring som professionel fodboldspiller, og FC Midtjylland som ynglingshold. Desuden er de to bedste rækker fra henholdsvis: England, Spanien, Italien, Tyskland, Frankrig, Holland, Danmark, Sverige og Norge valgt, mens jeg har loaded spillere fra Danmark, Sverige, Norge og Island.


Pressemødet
25.6.2008

Efter at succestræneren Erik Rasmussen forlod FC Midtjylland til fordel for et sabbat år, så har FCM udnævnt Thomas Thomasberg som ny cheftræner med Glen Riddersholm som hans højre hånd, i form af assistentræner rollen. På det
pågældende pressemøde hvor Thomas Thomasberg blev præsenteret, lagde den nye cheftræner – Som har været i klubben i gennem hele dens levetid, både som spiller, assistent træner og nu også cheftræner, at målsætningen for i år vil være at kæmpe med om mesterskabet. Han løftede samtidigt sløret for at to SAS-Liga profiler inden for de nærmeste dage ville blive præsenteret i klubben, og man med indkøbet af disse spillere ville være i stand til at kæmpe med om mesterskabet.

”I FC Midtjylland er vi kun interesseret i at købe de bedst mulige spillere til klubben. Talenterne kan vi selv producere, så når vi henter nye spillere ind, så gør vi det med stærke intentioner om at forstærke holdet bedst muligt” – udtalte den nye Cheftræner som udtrykte stor glæde over at man i Midtjylland kan hente så store navne til klubben.   

« Seneste Redigering: 18 Aug 2009, 15:33 af Guldbrand » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #1: 12 Aug 2009, 21:01 »

fantastisk med en fcm blog. dejlig start, håber du kan leve op til planen. jeg følger klart med.
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #2: 12 Aug 2009, 21:06 »

fantastisk med en fcm blog. dejlig start, håber du kan leve op til planen. jeg følger klart med.

Havde godt set at du har efterspurgt en FCM blog, så er da glad for at jeg kan give dig en   Wink  Men er glad for at jeg allerede har mig en fast læser   Thumbs Up
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #3: 12 Aug 2009, 21:18 »

Havde godt set at du har efterspurgt en FCM blog, så er da glad for at jeg kan give dig en   Wink  Men er glad for at jeg allerede har mig en fast læser   Thumbs Up
kommer der en update mere idag?
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #4: 12 Aug 2009, 21:19 »

Kan godt være at jeg lige kan nå at præsentere de to SAS-Liga profiler, men er ikke helt sikker på det. Men det bliver i hvert fald først engang efter landskampen hvis det. Men ellers kommer der nok en update imorgen...
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #5: 12 Aug 2009, 21:22 »

det lyder godt Opstemt
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #6: 12 Aug 2009, 22:29 »


To SAS-liga profiler skifter til FCM
1.7.2008

FC Midtjylland har idag præsenteret de to nye profiler som klubben har hentet fra liga rivalerne Randers FC og Odense Boldklub. Og yderst overraskende er der ingen ny målmand blandt navnene, hvilket tyder på at Thomas Thomasberg vil satse på unge Lasse Heinze. Med en Frank Kristensen siddende ude med en skade i op til flere måneder, var det af yderst vigtighed at man forstærkede sig på denne position, og det har man gjort i form af Marc Nygaard, der altså kun nåede et halvt år i Randers FC med seks mål i ni kampe til følge. Den fysisk stærke angriber skifter for hele 6.000.000kr.

Også til forsvaret har man forstærket sig markant med landsholdsforsvaren Anders Møller Christensen der skifter for 6.500.000kr. Det nye taktiske setup som FCM er ved at forberede krævede at man hentede endnu en central forsvarsspiller til, og her passer Anders Møller Christensen perfekt ind.

To spillere har dog også forladt klubben. Dennis Flinta er røget til FC Nordsjælland for 5.000.000kr. Mens Martin Raska skifter til engelske Charlish for 2.000.000kr. Begge spillere indgik ikke længere ind i Thomas Thomasberg planer for førsteholdet, og fik derfor frie tøjler til at finde sig en ny klub.


FCM lejer talenter ud
15.7.2008

De to unge afrikanske talenter Jude Nwrouh og Sekou Oliseh skifter til hendholdsvis Kolding FC og Skive på en et-årig lejeaftale. De to unge angribere har langt vej til 1. holdstruppen i denne sæson, og for deres forsat udvikling er det vigtigt at de kommer til at spille på så højt et niveau som muligt med regelmæssigt førsteholds fodbold.

Flot salg af sæsonkort
16.7.2008

3500 sæsonkort er netop blevet offentliggjort som det officielle tal på solgte sæsonkort i denne sæson. Et ganske flot tal der forhåbentlig vil betyde at SAS-Arena vil blive godt besøgt i den kommende sæson. Om købet af Anders Møller Christenen og Marc Nygaard har haft en indflydelse vides ikke, men salget er i hvert fald højere end forventet og ganske tilfredsstillende for FC Midtjylland.
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #7: 13 Aug 2009, 15:36 »

igen en flot update, og nogle udemærede køb.
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #8: 13 Aug 2009, 16:03 »



Taktikken (5-2-2-1)

                                      Angrebet:
 

-   Marc Nygaard vil i Frank Kristensen skadesfravær overtage pladsen som den enlige angriber. Hans fuktion vil være som en typisk targetmand der skal husere i målfeltet, og gå efter alle bolde der kommer ind i feltet. Han skal desuden kunne holde i bolden, så resten af de offensive kræfter kan komme med frem ved et angreb.

                                      Fløjene:
 

-   Fløjene vil bestå af Jonas Borring og Mikkel Thygesen som de to førstevalg, mens Claus Madsen, Christian Sivebæk og Danny Olsen er  breddespillerne. De to fløjes opgaver vil være at udfordre på kanterne og enten komme til baglinjen og sende en bold i feltet til Marc Nygaard eller selv gå efter en scoring.

                                       Centrale midtbane:
 

-   Den centrale midtbane med Adigun Salami og Gheorghe Florescu skal fungere som bindeled mellem forsvaret og angrebet. De skal både være defensiv og offensiv orienteret, men med vægt på det offensive. De skal være i stand til at sende enten angriberen eller fløjene i dybden med en stikning, eller selv afslutte fra distancen.

                                       Backs’ene:
 

-   Backs’ene er vigtige i presspillet. De skal være udholdene nok til at kunne komme med frem på hvert et angreb, og gode nok rent teknisk til også at bidrage i selve angrebet.  Deres funktion vil være at lægge et yderlig pres på modstanderen når vi har bolden. Og sørge for at vinde bolden tilbage højt på banen i tilfælde af at vi mister bolden.

                                        Centrale forsvar:
 

-   De tre centrale forsvarsspillere skal holde skansen når de andre går på jagt efter en scoring. Men de har også en vigtig funktion i at opretholde vores presspil. Samtlige af de tre forvarsspillere er sat til ”blandet” ved ”forward runs”, og det er med det simple ønske om at forsvarsspillerne skiftesvis vil gå med frem som en slags sweeper i vores angreb. En spiller der lægger sig midt i mellem angrebet, og de to resterende forsvarsspillere for at opfange evt. løse bolde, eller stoppe et muligt kontraangreb højt oppe på banen. Han kan også bruges som en ekstra spilstation for at få ro i angrebet, mens man stadig holder angrebet og vores pres højt oppe på banen.

                                       Målmanden:
 

-   Målmanden skal være den mentalt stærke person der træder til når forsvaret fejler. Han skal fungere som en sikker sidste skanse som forsvaret kan stole 100% på. Det er desuden også vigtigt at målmanden kompentsere for de fejl forsvaret end må mangle, så hvis forsvaret f.eks. ikke er stærke i hovedspillet, så er det vigtigt at have en målmand med gode evner i luftrummet.





FCM  5–3 Vetra
SAS-Arena, 7146 tilskuere – 17.7.2008
1-0 Kazlaukas (selvmål) ’26
2-0 Winston Reid ’43
3-0 Florescu ’ 48
3-1 Lokusevicius ’54
4-1 Thygesen ’65
5-1 Danny Olsen ’77
5-2 Galkauskas ’ 83
5-3 Galkauskas ’90+2 str.

Det var et offensivt sprudlende FCM mandskab der gik ind på banen imod Vetra i Uefa Cuppen, og med hele fem scoringer ser det ud til at de midtjyske ulve har offensiven iorden. Omvendt så var det et forsvar der i perioder af kampen så skræmmende ringe ud, og specielt målet til 5-2 hvor et indlæg fik lov til at passere tre mand i feltet inden en fri Galkauskas ved bagerste stolpe sikkert kunne score, blev vidne om et forsvar der endnu ikke er sammenspillet.

« Seneste Redigering: 13 Aug 2009, 21:25 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #9: 13 Aug 2009, 17:22 »



OB 2-1 FCM
Fionia Park, 10.097 tilskuere – 23.7.2008
1-0 Björn Rundström ’6
2-0 Djemba-Djemba ’15
2-1 Kim Christensen ’57


Med to scoringer imod os inden for det første kvarter var det hjemmeholdet OB der sad tungest på kampens indledning. Djiby Fall var en konstant trussel imod FC Midtjyllands noget vaklende forsvar i første halvleg, og flere gode chancer fra fynboerne kunne med lidt held have passeret Lasse Heinze i midtjylland målet. FC Midtjylland skiftede Kim Christensen ind i angrebet i stedet for Baba Collins i starten af anden halvleg, og det gav pote få minutter senere da han med hovedet lobbede bolden over Onyszko. Det reducerende mål gav midtjylland spillerne ekstra tænding, men fynboernes forsvar holdt stand, og de striwede tog alle tre point med fra sæsonpræmieren.

 FCM 1-0 Esbjerg
SAS-Arena, 7283 – 27.7.2008
1-0   Jonas Borring ’44

Modsat kampen mod OB så blev hjemmekampen i mod Esbjerg spillet på midtjyllands premisser. Hjemmeholdet lagde et højt pres på holdet fra vestkysten, og allerede i kampens indledning havde man flere gode forsøg på Lars Winde. Man skulle dog helt frem til slutning af første halvleg inden et oplæg fra Marc Nygaard til Jonas Borring blev omhandlet til en scoring. I anden halvleg forsatte midtjyderne deres dominans, og selvom vestjyderne også havde deres muligheder i løbet af kampen, så blev det til en fortjent og sikker sejr til FC Midtjylland.


Vetra 1–4 FCM (3-5 agg.)
Vilnius, 994 tilskuere – 31.7.2008
0-1 Winston Reid ’33
0-2 Marc Nygaard ’39
0-3 Rimas(selvmål) ’51
1-3 Kazlauskas ’62
1-4 Danny Olsen ’79


Ligesom i det første opgør imod Vetra viste FCM flot offensiv og chanceskabende fodbold. Specielt backs’ene var med til at skabe et stort pres på hjemmeholdet der med alle mænd forsøgte at forsvare deres mål. Ved halvleg havde de dog måtte hente bolden ud af eget mål to gange, og det blev ikke bedre da deres egen målmand blev noteret for et selvom i begyndelsen af 2. halvleg. Vetra havde på dette tidspunkt endnu ikke haft et eneste forsøg på Lasse Heinze, men efter 0-3 målet blev der for alvor tændt for hjemmeholdets offensiv der reducerede til 1-3 efter 62 minutter efter flere gode chancer. Danny Olsen lukkede dog for ballet med sin scoring til 1-4, og FCM går videre med en samlet sejrpå 9-4.


Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #10: 13 Aug 2009, 17:29 »

I får to updates idag, og det gør i fordi at jeg i hele weekenden skal på et ophold med kæresten og et hold venner. Har jeg tiden, så vil i måske få en update igen på søndag, men ellers må i væbne jer med tålmodighed..

Desuden må i mere end gerne komme med ris/ros til min blog. Jeg kan lige ganske kort fortælle at jeg bevist går efter et lidt "old school" agtig blog, hvor jeg fokusere meget på at gøre den resultat baseret, og hvor jer læsere både har mulighed for at skimte eller læse bloggen, og alligevel vide hvad der sker i mit spil. 

Har i ønsker/ideér eller en kommentar til hvad jeg kan gøre bedre eller anderledes, er i mere end velkomne til at skrive det. 

Ellers håber jeg bare at i vil nyde min blog, lige så meget som jeg nyder at skrive den   Wink
Logged

- MESSI -
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #11: 13 Aug 2009, 17:42 »

Jeg følger din blog, da jeg selv lige har startet et save med FCM. Er ikke fan af dem, men det bliver noget trivielt altid at spille med de hold man "holder med".

Syntes dine indkøb kunne være bedre, anderledes, men det er en smagssag. Kan egentlig godt lide den måde du har sat det op rent grafisk med forsvar, midtbane osv... Dog forstår jeg ikke helt kommentaren: ...Det er desuden også vigtigt at målmanden kompentsere for de fejl forsvaret end må mangle, så hvis forsvaret f.eks. ikke er stærke i hovedspillet, så er det vigtigt at have en målmand med gode evner i luftrummet.

Hvordan kan det være noget negativt at dit forsvar mangler fejl? I min verden må det da være en fordel.  Opstemt
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #12: 13 Aug 2009, 20:45 »

Jeg følger din blog, da jeg selv lige har startet et save med FCM. Er ikke fan af dem, men det bliver noget trivielt altid at spille med de hold man "holder med".

Syntes dine indkøb kunne være bedre, anderledes, men det er en smagssag. Kan egentlig godt lide den måde du har sat det op rent grafisk med forsvar, midtbane osv... Dog forstår jeg ikke helt kommentaren: ...Det er desuden også vigtigt at målmanden kompentsere for de fejl forsvaret end må mangle, så hvis forsvaret f.eks. ikke er stærke i hovedspillet, så er det vigtigt at have en målmand med gode evner i luftrummet.

Hvordan kan det være noget negativt at dit forsvar mangler fejl? I min verden må det da være en fordel.  Opstemt

Angående mine indkøb, så er det helt bevist at jeg er gået efter nogle lidt "ældre" herrer. Jeg er ikke tilhænger af at man altid skal købe unge super talenter som man på forhånd ved bliver en succes, og som man kan sælge for langt over det dobbelte året efter at de er købt. Desuden passer begge spillere ind i min taktik. Nygaard som den fysisk stærke og hovedstødsstærke spiller, og AMC som den rutinerede forsvarsklippe som kan holde forsvaret sammen.
- Og så er det da federe at købe Nygaard og AMC i stedet for to unge brasilianere, som ingen har hørt om før.   Peace

Angående den sidste sætning, så er det selvfølgelig ment at hvis forsvarspillerne ikke er gode i luftrummet, så er det vigtigt man har en målmand som i stedet kan pille de høje bolde ned..  Jeg kunne måske ha formuleret det lidt bedre og undgå ordet "fejl"  Men håber alligevel at man forstår min pointe   Wink
Logged

Guldbrand
Gæst
 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #13: 16 Aug 2009, 11:14 »



AaB 2-3 FCM
Energi Nord Arena, 10203 tilskuere – 3.8.2008
1-0 Kasper Risgård ’39
1-1 Florescu ’45+2
1-2 Marc Nygaard ‘53
2-2 Jeppe Curth ‘57
2-3 Adigun Salami ‘67


FC Midtjylland tog her til aften en yderst vigtig sejr i bestræbelserne om en topplacering. De danske mestre fra AaB bragte ellers sig selv foran da Kasper Risgård dukkede op ved bagerste stolpe og sikkert med en flad inderside kunne sende bolden i kassen i det 39. minut. I første halvlegs slutning fik ulvene dog tilkæmpet sig et frisspark uden for feltet som Gheorghe Florescu sikkert tog sig af og udlignede.

Mens første halvleg ikke var nogen flot forstilling rent spillemæssigt så kom der mere flow over spillet i anden halvleg og med først en scoring fra gæsterne og siden en udligning fra Jeppe Curth kom niveauet derop hvor det skal være når to tophold møder hinanden. Men selvom det var en tæt affære, så endte FCM som vindere og det med Adigun Salami som matchvinder. Et kraftigt skud blev parret af Zaza,men desværre for mestrernes keeper blev bolden parreret ind i eget net til stor glæde for Salami og holdkammaraterne der sikrede sig en vital sejr.

FCM 1-0 SønderjyskE
SAS-Arena, 6634 tilskuere -11.8.2008
1-0 Florescu ’10

For anden gang i træk kan FCM glæde sig over en 1-0 hjemme på SAS-Arena, hvor man også i denne kamp viste flot offensiv og sprudlende spil. FCM var klart det bedste hold i dagens kamp, og det lignede en storsejr der var på vej da Florescu på flotteste vis knaldrede bolden i kassen til en et-nul føring efter blot ti minutters spil. Oprykkerne fra Sønderjyske formåede dog at holde midtjyderne fra yderligere scoringer til tilskuernes store skuffelse, men ikke destro mindre så får FCM de tre vigtige point i topstriden og ligger sig helt til tops i tabellen efter at FC Nordsjælland satte point til.


  Teplice 1-1 FCM
Na Stinadlech, 5753 tilskuere – 14.8.2008
1-0 Nilton ’24
Nilton udvist ’28
1-1 Florescu ’61


FC Midtjylland fik sig et ganske godt udganspunkt med fra Tjekkiet da det lykkedes dem at få et-et i Tjekkiet. Der skal dog ikke lægges skjul på at det røde kort midt i første halvleg havde sin del af skylden for at ulvene kom herfra med et godt resultat, men omvendt så var det røde kort fuldt fortjent, da Nilton modtog sit andet gule kort efter en nedslagtning af Marc Nygaard midt på banen.

Spillet kom aldrig rigtig til at fungere for FC Midtjylland, der virkede alt for ivrige for at score når man nåede op på den sidste tredjedel af banen. Det blev til en masse halve chancer for udeholdet, der aldrig rigtig fik udnyttet at hjemmeholdet var en mand mindre.
FC Midtjyllands farligste våben for tiden hedder Florescu, og selvom han startede kampen fra bænken, så var det rumæneren der endte som matchvinder for midtjyderne. I det 61. minut sikrede han nemlig FCM det flotte udgangspunkt efter en velplaceret skud fra distancen.



Lasse Heinze skadet
23.8.2008

FC Midtjyllands førstekeeper Lasse Heinze er desværre gået hen og blevet skadet på et yderst uheldig tidspunkt. Med kun få dage til retur opgøret imod Teplice ser det ud til at man må undvære Lasse Heinze der vil sidde ude i de næste elleve dage til to uger. Lasse Heinze vil derfor formodentlig heller ikke blive klar til næste SAS-liga kamp hjemme mod FC Nordsjælland om syv dage.


  FCM 2–0 Teplice (agg. 1-1)  
SAS-Arena, 7778 tilskuere – 28.8.2008
1-0 Danny Califf ’2
2-0 Marc Nygaard ’33


Med Lasse Heinze ude af opgøret med en skade, var der store uroligheder for om unge Jonas Lössl ville kunne leve op til det pres man kunne forvente der ville blive på ham i kampen. Men overraskende nok blev Lössel kun i ganske få tilfælde afprøvet, og i de situationer klarede den unge keeper det glimrende. Det blev nemlig med FC Midtjylland som det dominerende hold, og med en tidlig scoring allerede efter to minutters spil kunne de midtjyske ulve nemt kæmpe sig til en sejr på to-nul, over et harmløst tjekkisk mandskab der ellers havde sendt Rosenborg ud i sidste runde efter 3-1 sejr i Trondheim.

Logged

LassePetersen
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Vision 2011 - Jagten på mesterskabet!
« Svar #14: 16 Aug 2009, 11:24 »

Lækker blog! Følger med Wink
Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010