home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:37:30 g00n Blogs Minimalistic 2020
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
15 Maj 2025, 11:37 Eraticator Omklædning... Sommer opdatering
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
Antal Registrerede Brugere: 23570
  0 Brugere, 571 Gæster Online.

Nyeste Bruger: mmb79493
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Premier League 09/10, hvem vinder?
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Premier League 09/10, hvem vinder?  (Læst 4823 gange)
Newton Heath
Manager

Premier League 09/10, hvem vinder?
« : 10 Aug 2009, 16:41 »

PREMIER LEAGUE, HVEM VINDER?

... af Newton Heath

Om blot en uge bliver verdens bedste liga skudt i gang. The Big Four ligner som altid holdene der skal konkurrere om sejren, men er der andre som kan være med i topstriden? Derudover har Arsenal vel givet sin mulighed godt og grundigt væk, da to af holdets store stjerner Emmanuel Adebayor og Kolo Toure er blevet sendt til Manchester City, som tilsyneladende ikke kan stoppe med at købe spillere. Gareth Barry, Roque Santa Cruz, Carlos Tevez, Adebayor og Toure er blot nogle af navnene som Manchester City har hentet i dette transfervindue, og de ligner trupmæssigt en seriøs udfordrer til de fire store, 'the big four'. Men når alt kommer til alt, har de så træneren, harmonien, heldet, sammenholdet og spillet som kan sikre dem en billet til næste års Champions League? Det er endnu svært at vurdere, men således ser jeg på det; Manchester City har et altoverskyggende problem, som kan give dem store problemer med trupsammenholdet og harmonien. Ikke blot har man hentet angribere som Tevez, Adebayor og Santa Cruz. Man råder i forvejen også over Craig Bellamy og Robinho, dog kan sidstnævnte bruges på kanten, men alligevel, City vil stå med et alvorligt problem når Hughes har fundet sine startende spillere, for de kan jo ikke alle starte inde regelmæssigt? Ikke engang Mark Hughes spiller med fire angribere, og sandsynligvis med to af slagsen, og om City mange nye divaer vil finde sig i at sidde en halv sæson på bænken er tvivlsomt. Midtbanen er også bredt besat, og om de mange nye dynamoer kan finde rytmen er meget tvivlsomt. Derudover skal der muligvis stables et helt ny forsvar på bænken, da man udover at have hentet Kolo Toure også er varm på Joleon Lescott. Jeg tror ikke at City spiller med i toppen i år, men kan de skabe et sammenhold og undgå stjernekøb år efter år tror jeg sagtens at de kan blive farlige om nogle år, dog ikke i år.

Arsenal er det næste hold jeg runder. Jeg tror ikke på dem efter salget af Toure og Adebayor, og havde de holdt på specielt førstnævnte ville de også kunne spille godt med i år. De har nemlig rigtig mange spændende spillere, og især Andrey Arshavin, Jack Wilshere, Theo Walcott og Bakary Sagna er fremtidige og allerede gode spillere. Derudover har man også superteknikkeren Tomas Rosicky tilbage, en mand som jeg mener, kan gøre en forskel for London-holdet. Dog har han netop fået et tilbagefald der igen holder ham ude, hvilket både må være frustrerende for Arsenal, såvel som Rosicky selv. Ellers mener jeg at de står godt. De har en udmærket målmand, nogle gode backs når de ikke er skadet, samt et, med Toure, som dog mangler,  fornuftigt midterforsvar. Midtbanen er rigtig giftig, og med Fabregas, Rosicky, Arshavin osv ville Arsenal om nogen have en fantastisk midtbane. Angrebet er blevet svækket en smule med salget af Adebayor, men alligevel ikke synderligt, da man stadig har Van Persie og Eduardo til de faste positioner, samt Bendtner og Vela. Arsenal har dog med salgene af hhv. Toure og Adebayor tjent en god skilling til eventuelle nye erhvervelser, og deres succes afhænger også af om de henter flere spillere i løbet af de sidste 20 dage af dette vindue.

Også Liverpool skal rundes, et hold som har hentet to spillere ind til førsteholdet og solgt det samme antal. Mens man har hentet Alberto Aquilani ind som erstatning for Xabi Alonso har man nemlig også valgt at erhverve Glen Johnson som skal erstatte Alvaro Arbeloa. Især den sidstnævnte handel, hvor man får Johnson og mister Arbeloa mener jeg er rigtig god for dem. Arbeloa er ingen dårlig back, bestemt ikke, men han er derimod heller ingen ekstraordinær. Han gjorde hvad han skulle, lavede ingen tåbelige fejl, og var ganske fint med i opspillet. Altså var han var ingen guldklump, men heller ingen byrde. Xabi Alonso for Alberto Aquilani er svær. Jeg mener personligt at de kommer spillemæssigt svækket ud af den, men pengemæssigt godt ud af den. Aquilani har et godt spark, fint overblik, er en god pasningsspiller, men spørgsmålet er stadig; kan han begå sig fysisk og mentalt i Premier League? Det er meget svært at sige, jeg gætter umiddelbart på ja, selvom en typisk italiener vil have meget svært ved at finde sig til rette i engelsk topfodbold. Kan de få ham til at fungere står også Liverpool stærkt i år. Dog tror jeg at de kan få alvorlige problemer hvis Gerrard eller Torres enten bliver skadesramt eller underpræsterer, for de er to nøglefigurer på dette hold, og specielt førstnævnte. Derudover havde spillere som Benayoun, Kuyt og Mascherano en god sæson sidste år, og det skal de helst have alle tre endnu engang, hvis Liverpool skal med i toppen. Jeg tror Liverpool ender i top 3, hvilken placering er endnu uvist, men jeg hverken tror eller håber på en 1. Plads.

Chelsea vil nok engang finde vej til toppen, og jeg tror at de i år kan gå hen og være en seriøs udfordrer til næsten uovervindelige Manchester United. Jeg ser deres største problem i trænertilgangen. Carlo Ancelotti er en glimrende træner, men han har sine egne systemer og spilformer, og de skal uden tvivl først køres ind på holdet inden man kan få det til at fungere optimalt. Derudover taler han ikke specielt godt engelsk, hvilket også kan påvirke mandskabet i den daglige gang. For at tage et kig på indkøbene, popper specielt et navn op i min tankegang. Den russiske venstrekant Yuri Zhirkov er blevet hentet til Londonklubben, og dette er et umådeligt godt køb af den russiskejede klub. Derudover har man også hentet Ross Turnbull og Daniel Sturridge i hhv. Middlesbrough og Manchester City, samtidig med at Claudio Pizzarro er tilbage i Chelsea efter udlån til Werder. Med købet af Turnbull har Chelsea nu endelig en god reservekeeper til Cech, hvilket klubben har længes efter i lang tid. Forsvaret er uændret, og stadig stærkt. På midtbanen har man også de samme som altid, selvfølgelig udover købet af Zhirkov, og man kan blandt andet finde spillere som Michael Ballack, Frank Lampard, Michael Essien og Joe Cole, hvilket vidner om stor styrke. Angrebet er også blevet forstærket grundet de to spillere Sturrige og Pizzarro, og mens førstnævnte nok skal agere reserve for de garvede angribere, Anelka og Drogba, vil Pizzarro nok fungere som rotation for en af de to divaer, da de ikke altid får det til at kører oppe foran. Chelsea kommer altså ifølge mine vurderinger til at kæmpe kraftigt med om mesterskabet, og ender ligeledes i top 3. Jeg tror de bliver enten et eller to.

Det sidste hold jeg runder er de tredobbelte mestre, nemlig Manchester United. Mestrene har op til denne sæson mistet holdets største profil og verdens bedste fodboldspiller Cristiano Ronaldo, som for svimlende 700 millioner blev solgt til Real Madrid. Derudover har man også mistet den hurtige argentiner Carlos Tevez, som tog turen til City, og altså dermed forrådte United. Som erstatninger for disse to har man hentet Antonio Valencia i Wigan, klubløse Michael Owen, Gabriel Obertan i Bordeaux, samt Mame Diouf fra Molde og et par spirende talenter. De to førstnævnte er uden tvivl de største navne, og Valencia er udset til at agere afløser for Ronaldo. Dette er en umulig opgave, men han har indtil videre leveret fin fodbold og har vist sin evne til at udfordre og lægge habile indlæg. Samtidig hentede man også den gamle Liverpool-bomber Michael Owen, som efter sit brud med Newcastle stod klubløs. Det udnyttede de engelske mestre, og hentede det der betegnes som en lottokupon. Det er endnu svært at bedømme Owens styrke, men kan han undgå skadeshelvedet og komme i form er han uden tvivl stadig en habil angriber. Derudover skal United sejre på bredden og kollektivet, som har bevist dets styrke i flere omgange overfor omverdenen. På mål har man Van der Sar, men den store hollænder er med en fingerskade sat ud af spillet de næste par måneder, hvilket utvivlsomt skal være Ben Fosters chance for at overbevise Sir Alex om ikke at hente en ny keeper, når Van der Sar stopper efter denne sæson. I forsvaret huserer den sædvanlige duo med Vidic og Ferdinand i midten, og Evra i venstresiden, men spørgsmålet er om John O’Shea, Wesley Brown eller Rafael skal være manden på backen. Umiddelbart ligner O’Shea favoritten. Midtbanen er rigtig bred, og det er svært at gætte på en formation der, selvom jeg ville skyde på Nani og Valencia på kanterne, samt Carrick og Fletcher på midten. Dog hedder alternativerne Obertan, Giggs, Park og Tosic på kanterne, mens Scholes, Hargreaves, Anderson og Giggs kan benyttes i midten. Dermed kan man bruge Rooney og Berbatov fremme, mens Owen kan agere rotationsspiller. United har potentialet til at vinde igen, men Liverpool og Chelsea nærmer sig, og om en af holdene kan slå United af tronen bliver spændende at se. Jeg tror at United ligesom Liverpool og Chelsea vil ende i top 3, og det enten på 1 eller 2. Pladsen.

Efter en nøje gennemgang af holdene ser min top 5 altså således ud. United, Chelsea og Liverpool kunne ligeså godt være fordelt anderledes, mens Arsenal kun lige henter en 4. Plads hjem, foran enten købeglade City, stabile Everton eller Aston Villa. Det bliver i hvert fald spændende!
1.   Manchester United
2.   Chelsea
3.   Liverpool
4.   Arsenal
5.   Manchester City

BIG Bauke Mollema
Manager

Sv: Premier League 09/10, hvem vinder?
« Svar #1: 26 Aug 2009, 16:34 »

Godt initiativ, jeg tror selvfølgelig Chelsea vinder, men det skal jeg jo sige. Men jeg ser det ikke som en svaghed Ancelotti er kommet til klubben. Han vælger jeg backsne også skal være en slags fløj spiller, og så kan vi have fire centrale midtbanespillere på midtbanen, eller Malouda, Joe Cole eller Kalou. Derudover tror jeg vi får Premier League bedste frontduo hvis Drogba og Anelka kan finde sammen og lave kasser, det samme gælder også City, men jeg tror de har for mange angribere. Målmandsposten kan der ikke rykkes på Cech er en klasse keeper selvom han godt kan lave fejl. I forsvaret synes jeg vi mangler en makker til Terry. Carvalho og Alex er gode spillere, men der findes bedre!
På midtbane synes jeg klart vi har den bedste midtbane i PL. Lampard er stabil som altid, og den bedste spiller i Premier League, også i verden for den sags skyld. Essien er også utrolig vigtig, og kan både spille på kanten og den defensive midtbane, dog tror jeg han bliver brugt på kanten i denne sæson, da Mikel skal spille den defensive. Ballack og Deco ved jeg ikke helt om jeg tror på, men gode reserver i hvert fald. På venstre kant ser jeg gerne Malouda fortsætter som han gjorde i den sidste del af sidste sæson, der var han klasse!
Angrebet har jeg været inde på, og hvis Anelka og Drogba kan arbejde sammen, tror jeg os Chelsea fans kan glæde os !

Det var mit bud på en vinder ! Smiley

Tror United og Liverpool flopper i år, selvom jeg ikke har noget at have det i. Vores værste konkurrent bliver Arsenal der virker stærke og ikke svækket af at Adebayor og Toure har forladt klubben.
« Seneste Redigering: 26 Aug 2009, 16:44 af Jakob E » Logged

Boro!
Gæst

« Svar #2: 26 Aug 2009, 17:16 »

Hvis du ikke kan forklare hvorfor de flopper så lad dog vær at sig det , der må jo ligge nogle grunde til du netop tror det ?

Caspper
Manager

« Svar #3: 26 Aug 2009, 17:34 »

Mærkeligt spørgsmål.. Alle kender jo svaret: Manchester United.
Vi tager titlen for 4 år i træk, med skarp konkurrence fra Chelsea som jeg ser som det eneste konkurrencedygtige hold i år, og som de har været det sidste år.
Arh, Liverpool gjorde det ok sidste år. Men jeg tror ikke på dem eller Arsenal i år, uden dog rigtig at kunne begrunde det.

Min top 6 i PL ser således ud:
1. Manchester United
2. Chelsea
3. Arsenal
4. Manchester City
5. Liverpool
6. Tottenham

Boro!
Gæst

« Svar #4: 26 Aug 2009, 17:46 »

Så begrund hvorfor det blir United?

Caspper
Manager

« Svar #5: 26 Aug 2009, 17:56 »

Så begrund hvorfor det blir United?

Fordi united det er holdet.
Jeg mener at ikke holdet har lidt noget tab, jeg vil sige det er på samme niveau - forskellen er bare nu, at man kan se på spillet der er mere hold end Ronaldo over det.
Så derfor tror jeg kun på det rent spilmæssigt er blevet en lille smule stærkere, og hvis det er blevet stærkere - jamen så vinder det jo også? Jeg synes ikke ligefrem de 3 andre tophold har fået nogen forstærkninger der er værd at råbe hurra for.

Derfor må det blive en united sejr, igen igen igen igen Wink

Danielsen
Manager

« Svar #6: 26 Aug 2009, 18:07 »

Lige meget hvor meget det piner mig at sige, så vinder Chelsea i år..

Yuri Zhirkov, Petr Cech, Frank Lampard, John Terry, i mine øgne lyder det lidt stærkere end de andre hold, og derfor vinder de med et rimelig overbevisende forspring.
Manchester United ser ikke umildbart ud til at være svækket af Ronaldo, men tror stadig ikke de kan følge med i år, en anden plads er hvad de skal satse på..
Liverpool, bliver årets spørgsmål tegn, sidste års to'er, er de svækket efter Alonsos skifte? kan Aquilani løfte byrden? Kan Torres forblive skadesfri? en tredjeplads til Liverpool?
Manchester City har igen været utrolig glade for at købe ind, og specielt hos rivalerne fra Arsenal, hvilket gør at de ender over Arsenal.

1. Chelsea
2. Manchester United
3. Liverpool
4. Manchester City
5. Arsenal

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

Boro!
Gæst

« Svar #7: 26 Aug 2009, 18:09 »

Fordi united det er holdet.
Jeg mener at ikke holdet har lidt noget tab, jeg vil sige det er på samme niveau - forskellen er bare nu, at man kan se på spillet der er mere hold end Ronaldo over det.
Så derfor tror jeg kun på det rent spilmæssigt er blevet en lille smule stærkere, og hvis det er blevet stærkere - jamen så vinder det jo også? Jeg synes ikke ligefrem de 3 andre tophold har fået nogen forstærkninger der er værd at råbe hurra for.

Derfor må det blive en united sejr, igen igen igen igen Wink

Nej , købet af den bedste højreback i landet sidste år , kan nok ikke være en forstærkning i Liverpool.

dalle112
Førsteholdsspiller

« Svar #8: 26 Aug 2009, 18:11 »

1. Liverpool
2. Man utd
3. Man city
4. Chelsea
5. Arsenal

jeg tror ikke arsenal for en god sæson, fordi de har mistet mange  spillere.

Feddy92
Lilleputspiller
*

« Svar #9: 26 Aug 2009, 18:25 »

1. Chelsea
2. Man Utd
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Man City
6. Tottenham

Forguder Tottenham, Roma og FCK !

g00n
FmFreaks' Venner
*

« Svar #10: 26 Aug 2009, 18:28 »

Begrundelser drenge, begrundelser!

ManUtd83
Manager

« Svar #11: 26 Aug 2009, 18:31 »

Alt kan ske jo, og derfor er det i mine øjne rent gætteri at gætte på en præcis top 5. For eksempel troede jeg at Chelsea ville vinde titlen på det her tidspunkt sidste, for de spillede sgu overbevisende og det så ud til at Scolari var manden for dem. Så blev han dårlig og fyret. Senere så det ud til at Liverpool ville vinde, men så forstyrrede en forvirret Benitez og en fuld Gerrard roen på Anfield og i sidste ende blev det United der nappede den. Denne sæson i Premier League kommer til at blive meget uforudsigelig pga. City's penge, flere store spillerskift og en ny manager i Chelsea. Dog vil jeg sige at det formentlig kommer til at se sådan her ud:

1. United/Chelsea
2. United/Chelsea
3. Arsenal/Liverpool
4. Arsenal/Liverpool
5. City

United og Chelsea har de stærkeste truppe, og jeg synes at både Arsenal og Liverpool er meget afhængige af deres profiler - Fabregas og Gerrard/Torres. City har fantastisk kvalitet, men Mark Hughes er noget uprøvet i sammenligning med de andre fire managers og truppen skal spilles sammen.

United-styrer
Gæst

« Svar #12: 26 Aug 2009, 19:30 »

Jeg har Chelsea som svage favoritter. Deres trup er særdeles bastant med stor bredde i alle kæder, krydret med et par verdensklassespille re (først og fremmest Terry, Essien, Lampard og Drogba). De har fået en dreven og kyndig taktiker som træner og har set overbevisende ud i begyndelsen af sæsonen. Spillerne har efterhånden haft nogle år til at lære hinanden at kende, og jeg kan faktisk ikke se nogen svagheder hos Chelsea.

Det kan jeg hos de tre andre. Liverpool er for afhængige af Gerrard og Torres og mangler bredde, mens United mangler en midtbanespiller i topklasse. Jeg tror ikke på Arsenal, dertil har truppen for lidt rutine og bredde. Jeg spår, at det går dem som i 07/08-sæsonen; de taber pusten undervejs.

Liverpool og United kan begge true Chelsea, om end begge hold allerede nu har sat dumme point til. Kan Gerrard og Torres holde sig skadesfrie, har Liverpool dog muligheder, og jeg tror og håber selvfølgelig på, at United vil være der, når det skal afgøres. Med tre mesterskaber på stribe bør begrundelse være overflødig. Som sagt ser jeg dog et problem på midten, hvor meget afhænger af, om Antonio Valencia og Nani kan slå igennem. Med Ronaldo væk savner United en central midtbanespiller i verdensklasse; den spiller, der i Arsenal hedder Fabregas og i Liverpool hedder Gerrard. Chelsea har to af dem.

1. Chelsea
2. United
3. Liverpool
4. Arsenal
« Seneste Redigering: 26 Aug 2009, 19:35 af United-styrer » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #13: 26 Aug 2009, 21:23 »

Hvis du ikke kan forklare hvorfor de flopper så lad dog vær at sig det , der må jo ligge nogle grunde til du netop tror det ?

Fordi United har mistet Ronaldo og Tevez. Rooney siger han kan lukke hulet efter dem begge, men det tror jeg simplethen ikke han kan. Derfor er United svækket.
Liverpool har Gerrard og Torres, og hvis en af de 2 er ude er de på den. Tabet af Xabi Alonso kan være stort, og er ikke sikker på Aquilani kan lukke det. Men det er jo også bare hvad jeg mener.

SirToby
Manager

« Svar #14: 26 Aug 2009, 21:48 »

Jeg har Chelsea som svage favoritter. Deres trup er særdeles bastant med stor bredde i alle kæder, krydret med et par verdensklassespille re (først og fremmest Terry, Essien, Lampard og Drogba). De har fået en dreven og kyndig taktiker som træner og har set overbevisende ud i begyndelsen af sæsonen. Spillerne har efterhånden haft nogle år til at lære hinanden at kende, og jeg kan faktisk ikke se nogen svagheder hos Chelsea.

Det kan jeg hos de tre andre. Liverpool er for afhængige af Gerrard og Torres og mangler bredde, mens United mangler en midtbanespiller i topklasse. Jeg tror ikke på Arsenal, dertil har truppen for lidt rutine og bredde. Jeg spår, at det går dem som i 07/08-sæsonen; de taber pusten undervejs.

Liverpool og United kan begge true Chelsea, om end begge hold allerede nu har sat dumme point til. Kan Gerrard og Torres holde sig skadesfrie, har Liverpool dog muligheder, og jeg tror og håber selvfølgelig på, at United vil være der, når det skal afgøres. Med tre mesterskaber på stribe bør begrundelse være overflødig. Som sagt ser jeg dog et problem på midten, hvor meget afhænger af, om Antonio Valencia og Nani kan slå igennem. Med Ronaldo væk savner United en central midtbanespiller i verdensklasse; den spiller, der i Arsenal hedder Fabregas og i Liverpool hedder Gerrard. Chelsea har to af dem.

1. Chelsea
2. United
3. Liverpool
4. Arsenal

Chelsea har ikke noget, som vi i United ikke har. Essien er ikke bedre end Fletcher, Lampard er ikke bedre end Carrick/Scholes. Men jeg tror også, at det kommer til at stå imellem Chelsea og United, og det er udelukkende, fordi jeg elsker Manchester United, at jeg tror på dem som vindere - og så lige at vi har Sir Alex Ferguson, hvor Chelsea har en vis Carlo Ancelotti.

1. United
... ren lort på de øvrige 19 pladser.

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010