home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
18 Dec 2024, 11:47 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23470
  0 Brugere, 1335 Gæster Online.

Nyeste Bruger: MarekaDype6559
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet FM2009
| | | | |-+  Balance/talent database remake
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Balance/talent database remake  (Læst 958 gange)
KrookDale
Landsholdsspiller

Balance/talent database remake
« : 27 Jul 2009, 14:25 »

For noget tid siden begyndte jeg at lave min egen database med ændringer i skills, potentialer etc., hos talenter samt de spillere der har gjort det godt i løbet af året. Formålet er at gøre nogle af de spillere der har fået dårlig statallokering lidt bedre (f.eks. Alonso), balancere spillet en smule, samt sørge for at nogle andre spillere bliver verdensstjerner, så man ikke behøver købe enten Balotelli, Vela, Pjanic eller Saivet etc. hver gang man vil lave et stjernehold, men i stedet skal lede blandt andre af talenterne i spillet for at finde dem der bliver absolutte verdensstjerner. Derudover har jeg prøvet at justere potentialer ift. at balancere spillet lidt mere, især ift. forsvarsspillere hvor Vidic, Ferdinand, Carragher, Terry, Gallas, Puyol, Demichelis, Mexes, Samuel, Gamberini, Milito og Carvalho alle sammen mister stats når de første 2-4 sæsoner er ovre, mens kun Fazio, Marcano og Sakho kommer op på helt samme niveau, med det resultat at man som klub med store ambitioner er nødt til at købe en af 3 ovennævnte spillere.

Databasen var egentlig udelukkende lavet til egen brug, men da jeg selv har været glad for at spille med den, tænkte jeg at andre muligvis også kunne være interesserede, og hvis dette er tilfældet vil jeg gerne uploade, og evt. videreudvikle databasen.

Så her kommer spørgsmålet, er nogen interessede i at spille med databasen?
« Seneste Redigering: 28 Jul 2009, 13:26 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

spørgefuglen
Ynglingespiller

Sv: Balance/talent ændringer i Databasen
« Svar #1: 27 Jul 2009, 14:44 »

Det er lige præcis det der mangler i de andre opdatering. Har du også de nye transfers med? Hvor mange spillere har du ca. ændret og fra hvilke nationer?

EDIT: selvfølgelig er der også ændret på enkelte spillere i de andre, men det virker det ikke til at være det helt store.

Når alting virker ligegyldigt, er det er godt tegn på, man er ved at miste grebet.

KrookDale
Landsholdsspiller

Sv: Balance/talent ændringer i Databasen
« Svar #2: 28 Jul 2009, 12:49 »

Jeg begyndte på ændringerne før transfervinduet, så jeg har ikke lavet nogen opdateringer omkring spillerskifte. Omkring ændringerne, så har updaten jo indtil videre kun været beregnet på mig selv, og ændringerne er derfor primært omkring spillets bedste talenter, forsvarsspillere samt de klubber jeg kender mest til (Arsenal, Valencia, Barcelona og Premier League generelt.)

Planen var så at lave et egentlig projekt ud af det, hvis der var interesse for idéen, muligvis med flere andre indblandet, der så kunne stå at ændre på nogle af de områder jeg ikke har den store kendskab til.
« Seneste Redigering: 28 Jul 2009, 12:52 af KrookDale » Logged

Fan af <indsæt klub>, siden <indsæt årstal> og derfor bedre end alle andre.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010