home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 460 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Slut Prut...Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Slut Prut...Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.  (Læst 4930 gange)
T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Slut Prut...Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« : 25 Jul 2009, 03:03 »

Intro

Så vil jeg give endnu et bidrag til blog-forummet. Efter afslutningen af min tidligere blog om Fiorentina, Ajax og Sevilla, samt en god lang ferie uden Football Manager har jeg fået lysten tilbage, både til FM og til at blogge om det. Jeg har brugt nogle dage på at finde det rette hold, og jeg tror efterhånden, at jeg har fundet et hold, som jeg kan udrette noget stort med, og som samtidig giver en del udfordring. Der er godt nok blevet skrevet en del blogge om holdet, men så vidt jeg ved er der ingen igang i øjeblikket, så jeg griber chancen og håber på, at jeg kan skrive en blog, som folk gider at læse.

Jeg har valgt den engelske klub Portsmouth Football Club. I tidligere versioner af spillet har klubben været fuld af penge, men det er den bestemt ikke i denne version. Det har helt sikkert været en af grundene til mit valg, idet det giver større udfordring, når man ikke har de store midler til rådighed fra spillets start.

Jeg kan pt. ikke sige meget mere, end at bloggen bliver nogenlunde i samme stil som min forrige blog, men der kan komme ændringer. Jeg kan ikke sige mere af den enkle grund, at jeg endnu ikke selv ved meget mere. det eneste jeg ved er, at jeg glæder mig til at komme igang, og jeg håber at i vil læse med og evt. give en kommentar i ny og næ. Smiley






Den lille intro blev lagt op nu, og så vil der forhåbentlig komme en - måske to - updates i løbet af lørdagen. Smiley
« Seneste Redigering: 05 Aug 2009, 18:34 af T1de » Logged

MichaelHarlev
Gæst
 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #1: 25 Jul 2009, 03:13 »

Lyder spændende T1de.
Pompeys er et rigtig godt valg, og det skal helt sikkert nok blive spændende.
Følger med her, hvis det er i orden Thumbs Up
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #2: 25 Jul 2009, 22:46 »


2008/2009
Spillerhandler

MÅLMÆND
David James
Jamie Ashdown


FORSVAR
Noé Pamarot
Glen Johnson
Younes Kaboul
Sol Campbell
Sylvain Distin
Jérémy Mathieu
Davide Santon
Nadir Belhadj


MIDTBANE
Armand Traoré
Hayden Mullins
Sean Davis
Jermaine Pennant
Sofiane Feghouli
Niko Kranjcar
Per Ciljan Skjelbred


ANGREB
John Utaka
Alex Teixeira
Theofanis Gekas
Peter Crouch
Dave Nugent

Som enhver anden klub, har vi blandt andet brugt sommeren på at forstærke truppen, samt sælge dem uden fremtid i klubben. Jeg har primært forsøgt at hente unge spillere til klubben, for på den måde at styrke holdet, både i denne sæson og i fremtiden.

Der er ikke sket det store på målmandsposten. David James og Jamie Ashdown skal kæmpe om pladsen mellem stængerne, og jeg har endnu ikke fundet en fast starter. Jeg hælder dog mest til David James, da hans evner er en smule bedre. Til gengæld har Jamie Ashdown alderen med sig, så det bliver meget svært. Deres præstationer i venskabskampene skal afgøre hvem der spiller.

I forsvaret var der egentlig ikke brug for forstærkninger, men efter salgene af Lauren, Djimi Traore, Hermann Hreiõarsson og Martin Cranie var der alligevel brug for at par nye ansigter. Glen Johnson fortsætter som holdets højreback, mens nyindkøbte Davide Santon skal agere backup for englænderen. Jérémy Mathieu hentet i franske Toulouse, og jeg regner med, at han skal kæmpe med Nadir Belhadj om en startplads på venstrebacken. I Midterforsvaret har vi Sol Campell, Sylvain Distin, Younes Kaboul og Noé Pamarot til rådighed, og mens de tre førstnævnte skal kæmpe om en plads står det næsten sikkert, at Pamarot skal agere fultidsreserve.

En overbefolket midtbane er en skidt ting, og det var lige netop det vi havde. Derfor er der blevet solgt ud i truppen, hvor Richard Hudges, Papa Bouba Diop, Glen Little, Andréa Mutombo og Arnold Mvuemba har alle forladt klubben - de to sidste kun på lejeaftaler. Den centrale midtbane bliver besat af Sean Davis og klubbens nye islæt fra Skandinavien, Per Ciljan Skjelbred. Hayden Mullins skal agere reserve for Davis, mens klubbens nye stortalent, Sofiane Feghouli træder til hvis Skjelbred er fraværende. På kanterne er der mange muligheder. Lejesvenden Jermaine Pennant og Niko Kranjcar er begge muligheder, og hvis det skulle blive nødvendigt er endnu en lejet spiller, Armand Traoré, og unge Alex Teixeira, som dog foretrækker angrebet, også muligheder. De fleste spillere kan spille flere positioner, hvilket giver en enormt god fleksibilitet, og det gør det lettere for mig som manager.

I angrebet forventer jeg, at lyn hurtige John Utaka skal danne makkerpar sammen med den super høje Peter Crouch. I kulissen står Dave Nugent og lejede Theofanis Gekas og venter på deres chancer. Det samme gør Alex Teixeira, som dog ikke skal forvente så meget spilletid på denne position. Sæsonens sidste indkøb, John Fleck, skal spille kommende sæson på U/18-holdet, men han får højst sandsynligt også muligheden, for at spille med førsteholdet i nogle kampe.
Logged

quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #3: 25 Jul 2009, 23:18 »

det lyder sq godt!
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #4: 27 Jul 2009, 14:09 »


2008/2009
August og September



Kampe

Portsmouth 1-2 Man Utd
Portsmouth 1-1 Aston Villa
Bolton 1-2 Portsmouth
Portsmouth 2-1 Everton
Tottenham 5-0 Portsmouth
Portsmouth 2-0 Metalist
Portsmouth 5-1 Stoke
Portsmouth s1-1 Liverpool
Newcastle 1-2 Portsmouth


Ligatabel

1. Man Utd - 13p
2. Portsmouth - 13p
3. Chelsea - 12p
4. Tottenham - 11p
5. Aston Villa - 11p
6. Hull - 10p
7. Man City - 10p
8. Liverpool - 10p
9. Newcastle - 9p
10. Bolton - 8p
11. Wigan - 8p
12. Blackburn - 7p
13. West Brom - 7p
14. Everton - 6p
15. Middlesbrough - 6p
16. Sunderland - 5p
17. West Ham - 4p
18. Fulham - 3p
19. Arsenal - 3p
20. Stoke - 1p

Efter et par venskabskampe, hvor vi ikke just imponerede, startede vi de betydende kampe mod selveste Manchester United. De forsvarende mestre stod på programmet i Charity Shield, fordi Portsmouth som bekendt vandt FA Cuppen i 2007/2008. Jeg havde ikke de store forventninger til kampen, og det med god grund, for vi var ikke lang tid inde i kampen, får der stod 0-1 på tavlen. Den unge komet, Marcheda, var manden bag målet. 2-0 blev det også. Denne gang var målscoreren Dimitar Berbatov, som fordoblede Uniteds føring, midt i anden halvleg. Med 20 minutter igen fik Sylvain Distin reduceret til 2-1, men mere blev det heller ikke til. Selvom vi ikke fik mere ud af kampen er jeg godt tilfreds, fordi vi var godt med i store dele af kampen.

Ligastarten blev skudt af midt i august, og her hed første modstander Aston Villa. Vi startede hjemme på Fratton Park, hvilket i sig selv burde give et boost af selvtillid. Aston Villa overraskede dog efter kun 11 minutter, da Nigel Reo-Coker sendte et langskud i kassen. Kort efter scoringen danske Martin Laursen skadet, og herefter var sikkerhed et fremmedord i Villa's forsvar. De havde svært ved at få bolden væk, og som følge af det kom vi frem til flere store chancer. Et kvarters tid efter pausen fik vi sat udligningen i mål. Tårnet Peter Crouch kunne - uden den store modstand - heade bolden i mål til 1-1. Sjovt nok var Laursen den højeste Villa-spiller på banen, og en af de eneste, der kunne have givet Crouch lidt modstand. 1-1 endte kampen, og jeg er, på trods af resultatet, fint tilfreds. Kampen blev efterfulgt af to sejre over henholdsvis Bolton og Everton.

Et nederlag er en ting. En ydmygelse er en anden ting. Vores kamp mod Tottenham hører til i den sidste kategori. Det kan godt være at vi spillede på udebane, og det kan godt være, at vi havde et par spillere ude med skader, men et nederlag på 5-0 kan aldrig forsvares. Gutterne fra FC Zulu kunne have gjort det bedre, end de professionelle spillere gjorde det idag. Til ydmygelsen skal det tillægges, at Sylvain Distin scorede selvmål, og at Sean Davis blev udvist.

Vi fik oprejsning i den efterfølgende kamp i Uefa Cuppens første runde, hvor vi mødte Metalist, inden vi igen var på banen til en ydmygelse. Heldigvis var det ikke os, men Stoke, der blev det tabende hold. Scoringer fra bla. Kranjcar og Teixeira(to mål) var stærkt medvirkende til 5-1 sejren over oprykkerne, der havde en uheldig Thomas Sørensen i målet.

Vi fik den værst mulige lodtrækning, da vi i tredje runde af ligacuppen blev sat op mod Liverpool. Vi gik defensivt ind til kampen, og grundet et super kontraspil kom vi foran efter en halv time. Dave Nugent var manden bag scoringen, som gav os den perfekte start. Desværre ødelagde Albert Riera glæden kun to minutter senere, med en udligning på langskud. Resten af kampen forløb stille og roligt, og efter de første halvfems minutter plus 30 minutters ekstratid var det tid til en straffesparkskonkur rence. På Liverpools fjerde spark brændte Riera, og så kunne Belhadj sende os videre i turneringen, hvor vi skal spille mod Burnley.

September blev sluttet af med en sejr over Newcastle, hvilket placerer os på ligaens andenplads, med 13 point efter 5 spillede kampe. Jeg er fint tilfreds med starten, selvom vi har haft nogle "lettere" modstandere. Værd at bemærke er, at Arsenal indtager 19. pladsen.
Logged

bjerregaard
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #5: 28 Jul 2009, 15:57 »

Det her er efter min mening en utrolig god blog, som virkelig fanger mig.

Godt holdvalg, vil helt klart følge med her Opstemt
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #6: 28 Jul 2009, 16:15 »

Tak for kommentarene i 3! Smiley


Husk at sige til, hvis der er noget der skal gøres bedre, både grafisk, og med min skrivestil. Det er som sagt med til at gøre mig til en bedre blogger. Smiley
Logged

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #7: 31 Jul 2009, 03:44 »


2008/2009
Oktober


UEFA CUP GRUPPE
Sevilla
Stuttgart
Feyenoord
Portsmouth
Vojvodina

GENNEMSNIT
Alex Teixeira - 7.35
Hayden Mullins - 7.30
Sol Campbell - 7.16
Sylvain Distin - 7.09
Davide Santon - 7.03

TOPSCORERE
Alex Teixeira - 7 mål
Dave Nugent - 4 mål
Syvain Distin - 3 mål
Jermaine Pennant - 2 mål
Peter Crouch - 2 mål

OPLÆG
Alex Teixeira - 3
Davide Santon - 2
Sofiane Feghouli - 2
Hayden Mullins - 2
Sol Campbell - 2

KAMPE
1-1 vs Metalist
2-0 vs Sunderland
0-2 vs Man Utd
2-0 vs Stuttgart
1-2 vs Blackburn
0-1 vs Chelsea

DAVID JAMES


Vi sikrede os en plads i gruppespillet, efter at have spillet uafgjort mod Metalist i andet opgør. Vi lå dårligt placeret - helt nede i 4. seedningslag - så jeg forventede at ende i gruppe med nogle svære modstandere. Udover upåagtede Vojvodina, skal vi i løbet af efteråret spille mod spanske Sevilla, tyske Stuttgart samt Feyenoord, der til dagligt spiller i den hollandske Eresdivision. På trods af de gode modstandere, tror jeg på videre deltagelse fra vores side.

Vi har allerede spillet første kamp, og her blev det til overbevisende sejr over Stuttgard. Tyskerne gjorde ikke meget væsen af sig i kampen, og vi havde ikke de store problemer, med at hive sejren i land. Pennant åbnede for alvor kampen med sin scoring efter 51 minutter. Distin scorede kampens andet og sidste mål med 11 minutter igen, og som så mange gange før, var det på hovedstød. Sejren i første kamp giver os et glimrende udgangspunkt forud for resten af gruppespillet.

I ligaen har vi desværre ikke haft den samme succes, som vi har i Europa. Vi vandt godt nok 2-0 over Sunderland tidligt på måneden, men derefter gik det kun ned ad bakke. Først blev vi besejret 0-2 af Manchester United, som ellers spillede en mand i undertal det meste af kampen. Jeg ved godt, at det er de forsvarende engelske mestre vi spillede mod, men når vi er i overtal forventer jeg simpelthen mere end et nederlag.

Efter Kampen på Old Trafford blev vi ydmyget af Blackburn foran egne fans. Godt nok tabte vi kun kampen med 1-2, men et nederlag til Blackburn er aldrig tilgiveligt. Vi var endda foran i det meste af kampen, men det forhindrede ikke Morten Gamst og Benni McCarthy i at hente de 3 point til udeholdet. Chelsea skulle, ligesom Blackburn, være så heldige at få point med hjem fra Fratton Park, da vi mødte dem, sidst i oktober. Drogba scorede det eneste mål 58 minutter inde kampen, og ivorianeren var således hovedarkitekten bag London-klubbens sejr.

Månedens resultater skubber os helt ned på en 8. plads, hvor vi har sølle 9 point op til Manchester United, som fører ligaen. November måned bliver ligeledes svær, da vi her skal op mod hold som Sevilla, Arsenal og Liverpool inden for kun 10 dage! Jeg har derfor ikke meget store forventninger til november, men jeg håber da på, at vi kan gøre det bedre, end vi gjorde i den netop afsluttede måned.

« Seneste Redigering: 31 Jul 2009, 03:46 af T1de » Logged

phil0883
Gæst
 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #8: 31 Jul 2009, 08:40 »

Jeg har to sprøgsmål, hvordan sætter du billedet ude i siden, når jeg sætter billedet ind, så går det altid i toppen, og vhordan har du fået et fede porthsmouth logo, det ligner noget til en facepack. hvor har du fundet det?
Logged

phil0883
Gæst
 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #9: 31 Jul 2009, 08:42 »

JEg har lige et spørgsmål til, hvordan sætter du ramme på billedet?
Logged

Skanse
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #10: 31 Jul 2009, 11:17 »

Kunne du ikke godt stille sådanne spørgsmål over en PB til en anden gang?

Det har ikke rigtig noget med selve bloggen af gøre...
Logged

Fodboldspilleres IQ står på ryggen!

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #11: 31 Jul 2009, 15:36 »

phill0883:  Ja det er ikke helt relevant for bloggen her, men nu svarer jeg alligevel...
Kode:
[float=(left eller right)][/float]
'
Det er koden du skal sætte uden om billedet for at få det ud i en af siderne. Jeg har bare lavet rammen i paint, og logoet er fra en facepack, jeg kan ikke huske hvor jeg har den fra. Smiley
Logged

Danielsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #12: 31 Jul 2009, 15:59 »

Fin blog indtil videre T1de, også et meget spændende klubvalg, har selv prøvet at spille med Portsmouth dog uden succes, men lad os håbe at du kan lave nogen gode resultater med et udemærket hold du har fået skrabt sammen, indtil videre går det da også fint..

KIU, tror og regner med at jeg følger med
Logged

''Life goes up and down, but everything will be okay if you turn right''

T1de
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #13: 04 Aug 2009, 14:27 »

Så er det desværre sket. Jeg skulle skynde mig ud af døren her den anden dag, og i farten kom jeg til at gemme et andet spil, som jeg spillede den dag, oven på dette. Derfor kan jeg desværre ikke spille videre på dette spil. Jeg kan ikke love, at jeg kommer frem med noget nyt lige foreløbig, men man ved jo aldrig hvad der kommer til at ske. Men jeg vil da gerne lige sige tak til de få, der nåede at følge denne "blog-katastrofe," som jeg næsten vil tillade mig at kalde den.
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: Blikket er rettet mod toppen - Portsmouth F.C.
« Svar #14: 04 Aug 2009, 15:51 »

Utroligt ærgerligt, det tegende ellers så godt Smiley
Håber på noget nyt snarest Opstemt
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010