home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 492 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2009
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2009
| | | | |-+  Spansk krig
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  hvem kommer længest i ligaen?
Real Madrid
- 10 (40%)
Valencia
- 4 (16%)
Barcelona
- 10 (40%)
At madrid
- 1 (4%)
Villareal
- 0 (0%)
Antal Stemmer: 25

Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Spansk krig  (Læst 8001 gange)
Zeman
Gæst
 
Spansk krig
« : 24 Jul 2009, 19:36 »

Info
0.0.0 : igensteder



Har droppet min gamle blog da jeg brænder mere for dette her projekt.  Michaelk og jeg har netop startet et netspil. Vi spiller med en Patch der gør at alle transfers før den 2 Julie er gået i gennem så det vil sige at både Ronald, Kaka og Benzaman har sluttet sig til Real Madrid derudover er alle op og nedrykningerne også klart. Vi har valgt at spille i den spanske liga og er så småt ved at være kommet i gang. Jeg vil stå for updates. Og de vil komme hver gang vi afslutter et spil ca.

Er i intra i Patchen kan den downloades her:  http://www16.zippyshare.com/v/4011656/file.html
« Seneste Redigering: 25 Jul 2009, 01:44 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Spansk krig
« Svar #1: 24 Jul 2009, 19:59 »

Updates:
1: Chok i Spanien
2: Transfer
3: Supercup
4: Opstart

Pokalskab:


Valencia CF
Supercup 2008 vindere


Real Madrid
Supercup 2008 anden plads
« Seneste Redigering: 25 Jul 2009, 10:48 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Spansk krig
« Svar #2: 24 Jul 2009, 20:54 »


 
Chok i Spanien
6-6-2008   



Der var dømt rokade i Spanien i denne uge. To af de største hold i Spanien havde skiftet manager. Der var tale om Valencia som i de seneste par år havde skuffet en del, men nu har de altså ansat en ny mand ved roret som nu skal lede dem tilbage til deres tidligere storhedstid.  Den anden klub som også har skaffet sig en ny manager er kongeklubben Real Madrid. Den pengestærke klub havde fået nok af deres tidligere manager og derfor sidder der nu en ny mand i deres kongestol.

Real Madrid. 
 



Som sagt er der altså sket en del rokade i det spanske og det første hold der valgte at skifte manager i denne uge var Madrid klubben Real Madrid. Deres tidligere manager Manuel Pellegrini skulle efter signede havde mistet sit job på grund af et alt for stort misbrug af klubbens mange milliarder. Derfor er der nu allerede fundet en ny manager til at lede klubben. Den nye manager er Michaelk som har fået et kontrakt tilbud fra Real Madrid. Hvis navnet Michaelk ikke siger dig noget er det nok fordi han heller ikke har haft nogen berømt fortid. Han er en ung og meget talent fuld manager som nu har fået muligheden hos verdens største klub og skal nu forsøge at hente en masse titler hjem til Madrid.

-” Jeg er utroligt beæret over at stå i spidsen for en så fremragende en fodbold klub som Real Madrid må siges at være. Jeg er selv glødende Madrid fan og kan ikke takke Florentino Pérez nok for at han nu har givet mig chancen for at lede denne klub mod nye og store triumfer. Mine mål er at vinde Liga, Champions league og så supper cuppen over min største rival Zeman.” Sagde Michaelk






Valencia CF




Valencia var så den anden klub der valgte at skifte leder i løbet af denne uge. De har så valgt at skifte deres gamle manager Unai Emery ud på grund af at han i de seneste år har skabt en række dårlig resultater og derfor er han nu ikke længere en del af Valencia. Klubben var meget kede af at måtte sige farvel til ham, men samtidig viste de at hvis de ville tilbage til den gamle storhedstid så måtte der nyt blod til. Det nye blod løber så i danskere Zeman’s åre, for han har nu netop skrevet under på en 2 årig lang kontrakt med Valencia. Også Zeman er totalt ukendt for resten af omverden og er meget beæret over at få til delt et sådan stort job.  Han er også ung og talent fuld og vi kan ikke vente til at se ham i aktion.

”- Jeg er glad for endelig at få mit gennembrud på fodbold scenen. Og så gør det selvfølgelig ikke noget at det er for min yndlings klub nemlig Valencia CF. Jeg håber jeg vil få masser af gode år i denne klub og ikke mindst en masse oplevelser. Mine mål for den første sæson er at komme i Europa via Ligaen.”  Sagde Zeman. 
« Seneste Redigering: 25 Jul 2009, 09:32 af Zeman » Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Spansk krig
« Svar #3: 24 Jul 2009, 20:57 »

Lidt sjovt i har valgt jeres brugernavne som de navne i bliver kaldt i pressen. Opstemt Men jeg vil følge med her, da det ser spændende ud. Ok skriftligt, grafisk fint. Thumbs Up

¡Amunt València! Wink
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Spansk krig
« Svar #4: 24 Jul 2009, 21:54 »



Transfer.
17-8-2008   


 
Nu hvor transfervinduet næsten er lukket, ville vi komme med et lille overblik over de Transfers der er blevet lavet i de to klubber. Real Madrid havde en milliard kroner at gøre godt med før transfervinduet startede. De har blot brugt 285 af dem ind til videre, men det er alligevel blevet til 3 talent fulde spillere, som helt sikkert ville pynte på det hold. Også i Valencia kan de handle ind. De havde dog blot 70 millioner at gøre godt med, men alligevel er det lykkes dem at hente tre klasse spillere, men blandt andet noget bytteri med Real Madrid. 

Real Madrid.
I real Madrid har de som sagt lukket op for den helt store penge pung og hentet 3 klasse spillere. Den første der kom til klubben var tidligere Getafe spiller Esteban Granero . Den offensive midtbane spiller blev hentet for 49.000.000 kroner og vil helt sikkert blive en god backup på den giftige midtbane Real er ved at have samlet. Esteban er spanier og kender alt til den spanke liga. Næste køb var endnu en spanier og han kom fra endnu en spansk klub nemlig Racing. Spilleren der er tale om er den centrale forsvar ivan Marcarno den 21 årige forsvars piller har et kæmpe talent og er sten sikkert en af fremtidens mænd for Real Madrid. Ham måtte de slippe hele 85.000.000 kroner for, så han var heller ikke helt billig. Den sidste spiller slår dog de to får gående i både pris og talent. Det er nemlig den tidligere Valencia spiller David Silva , som nu skal brillere på fløjen for Real Madrid. Han er en meget dygtig spiller, og vil sikkert gå direkte i startopstillingen for Real. Han kostede Real 150.000.000 millioner kroner. Det var sådan set ikke så glat, men så fik Valencia så også to spillere fra Real oveni også begyndte det at være mere rimeligt. Silva er blot 22 år og spiller fløj eller midt midt og det ville han sikkert også komme til for real.





Valencia CF.
Valencia og lige ledes gjort 3 indkøb. Det første var til en meget tiltrængt plads nemlig den aller bagerste målmanden. Det er bestemt ikke det sted Valencia er bedst besat, så derfor har de nu investeret i nyt blod. Den nye målmand er Sergio Asenjo som kommer fra den spanske klub Valladolid. Ham måtte de slippe 62.000.000 millioner for, så det var ikke så galt. Asenjo er et kæmpe talent og selvom han blot er 19 år gammel ville han gå direkte ind i start opstillingen for Valencia. De næste to spillere har Valencia fået gratis efter at de solgte Silva så billigt til Real Madrid. Den første er Rafael Van Der Vaart . Den 25 årige midtbane er nu parat til at storme ud for Valencia og sparke kasser ind forhåbentligt. Den hollandske midtbane kommer til at spille centralt for Valencia. Den sidste fik Valencia også gratis som en del af Silva Handlen. Det er endnu en hollænder der er tale om nemlig Arjen Robben . Endnu en kæmpe stjerne som nu er sluttet sig til Valencia. Kan han undgå sine mange skader kan han gå hen og blive en nøgle figur for Valencia.
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Spansk krig
« Svar #5: 24 Jul 2009, 21:55 »

Lidt sjovt i har valgt jeres brugernavne som de navne i bliver kaldt i pressen. Opstemt Men jeg vil følge med her, da det ser spændende ud. Ok skriftligt, grafisk fint. Thumbs Up

¡Amunt València! Wink
tak for kommentar og ros. jeg er glad for du følger med.
Logged

guldfck
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Spansk krig
« Svar #6: 24 Jul 2009, 21:58 »

super køb af  Valencia glæder mig til hvem af jer der har lavet den bedste handel
Logged

PSN: Guldfck

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spansk krig
« Svar #7: 24 Jul 2009, 22:01 »

Følger helt klart med her! Opstemt
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

Zeman
Gæst
 
Sv: Spansk krig
« Svar #8: 24 Jul 2009, 22:48 »

super køb af  Valencia glæder mig til hvem af jer der har lavet den bedste handel
tak for kommentar og ros glæder jeg mig også til.
Følger helt klart med her! Opstemt
Dejligt at hører Opstemt
Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Spansk krig
« Svar #9: 25 Jul 2009, 01:43 »



Supercup
24.8.2008



 








VS











Efter at både Real Madrid og Valencia har skiftet manager i løbet af sommeren, skal de nu møde hinanden i et nerve pirrende opgør om at vinde den spanske Supercup finale. Finalen bliver spillet af 2 kampe. Den første på Mestalla og den næste på Bernabeu. Real Madrid må på forhånd siges at være kæmpe favoritter med stjerne som Ronaldo, Benzema, Kaka og Silva. Så det lignede en meget svær opgave for Valencia. Men alt kan ske i fodbold.

Den første kamp skulle som sagt spilles på Mestalla og hvis Valencia skulle have en chance for at vinde det hele skulle de have et godt resultat i egen hule.  Der var mødt 55.000 brølende tilskuere op for at støtte deres hold mod en sejrer. Der var selvfølgelig flest Valencia fans, men de var jo også på hjemmebane. De håbede inderligt på at Valencia kunne overraske alt og alle med en sejr. Kampen blev fløjtet i gang af den spanske dommer Manuel også var der åbnet for en klasse kamp. Kampen var ikke mange minutter gammel før at vi havde det første mål. Det var Valencia spilleren Juan Mata der over listede real Madrid forsvaret og gjorde det til 1 – 0. Real Madrid forsatte dog med at presse og have mange afslutninger. I det 27 minut fik de så til kæmpet sig et straffe spark, som ny indkøbet Kaka skulle tage sig af. Men presset var åbenbart for stort og han brændte på Valencia keeper Sergio Asenjo. I stedet for slog Valencia en lyn hurtig kontra og bolden blev spillet til David Villa som sten sikker bankede den i kassen til 2 – 0. De mange Valencia fans gik amok. Real Madrid havde forsat mange afslutninger, men alligevel var det Juan Mata der kunne score sit andet mål og gør det til 3 – 0. For det ikke skal være løgn nåede David Villa også lige at score igen inden der var pause. I anden halvleg gik Real Madrid mere offensiv, og det bar meget hurtigt frugt for allerede i det 57. Minut kunne David Silva gøre det onde ved sine gamle holdkammerater da han scorede til 4 – 1. Real Madrid forsatte deres pres og havde en masse chancer og skud. Alligevel lykkes det ikke for dem at få scoret yderligere, så kampen endte 4 – 1 til Valencia. Mestalla eksploderede og alle gik amok.

-” Altså det var jo slet ikke, hvad vi havde håbet på det her. Vi starter sådan set godt nok, men kommer så bagud. Derefter får vi tilkæmpet os et straffe, som Kaka desværre brænder og der knækker filmen, da Valencia går op og scorer lige efter. Vi kommer aldrig rigtig i gang igen. Vi har faktisk flest skud, men det betyder jo ikke en disse eller to, for holdet fungerede ikke kollektivt i dag, men samtidig må vi også bare tage hatten af for Valencia ” sagde Real Madrid manager Michaelk

-” Hold da op en kamp, jeg har aldrig kendt magen til flot fodbold vi leverede i dag. Jeg er så stolt af alle mine drenge og jeg syntes virkelig vores sejr var fortjent. Men vi skal ikke ud at fest endnu, for sejren er ikke hjemme og der venter os en svær kamp på Bernabeu. Men jeg er sikker på vi nok skal klare den der også. Uanset hvad der sker i den sidste kamp, vil denne kamp være en der går over i historien.” Sagde Valencia manager Zeman.

Den sidste og afgørende kamp skulle som sagt spilles på Benabeu. En svær opgave ventede Real madrid. De skulle som minimum vinde 3 – 0 over et yderst vel kørende Valencia hold. Ikke en umulig opgave, men en meget svær en af slagsen. Der var mødt 75.000 fans op for at følge kampe og støtte Real, for det ville de helt sikkert få brug for hvis deres mission skulle lykkes. Vejret var smuk og perfekt til fodbold da dommer Manuel fløjtede den anden finale i gang. Der gik dog ikke en gang et minut før tidligere Real Madrid spiller Rafael Van der vaart scorede til 0 – 1. Så var kampen næsten allerede lukket, ellers skulle Real Madrid hvert fald skynde sig at få udlignet. Det var også lige hvad de gjorde, for 8 minutter efter det første mål fandt Kaka et hul i Valencia forsvaret, og så var der udlignet. De mange Real Madrid fans så igen ud til at de troede på det. Men igen kunne tidligere Madrid spiller Van der Vaart slukke deres lys da han efter et kvarter scorede til 1 – 2. Nu var Madrid tvunget til at score 5 mål for at vinde. En umulig opgave, men de forsatte dog med at kæmpe og i det 28 minut var der så hjørne spark i Valencias ende og så steg Garay til vejrs og scorede til 2 – 2. Det var også stillingen ved halvleg. Nu skulle Real Madrid blot ud og vinden anden halvleg med 4 – 0 og så havde de vundet supercuppen. Men det var lettere sagt end gjort. Selvom de havde et hav af afslutning og chancer og jeg ved ikke hvad, kunne de bare ikke få den sat i mål. Det skal så også lige siges at Asenjo i Valencia målet spillede en god kamp. I det 85 minut fik Valencia så straffe. Van der vaart skulle spark. Om han fik sympati med sine gamle holdkammerater eller om Casillas bare kendte hans straffe spark for godt fra træningsbanen, er ikke til at vide. I hvert fald brændte Van der vaart og i stedet løb Madrid op og scorede til kampens resultat 3 – 2. De mange Real fans måtte tage skuffet hjem mens der var fest i Valencia. 

 -” Jeg er ganske tilfreds. Vi viste flot spil i dag, og vi kunne sagtens have scoret flere mål, men igen var forsvaret heller ikke godt nok. Nu må vi bare fokusere på den første ligakamp og ønske Valencia tillykke med pokalen. Vores vigtigste mål er CL og La Liga og det ved jeg vi kan vinde med alle disse kvalitetsspillere, vi skal bare have et kollektivt hold skruet sammen, så ser det farligt ud.” sagde Real Madrid manager Michaelk.

-” Sådan. Så er den første pokal allerede sikret til Valencia og jeg har allerede forpurret min værste modstander i at nå et af hans mål. Og jeg vil forhåbentligt gøre det ved endnu flere af hans mål. Nu skal der festes.” sagde Valencia manager Zeman.
« Seneste Redigering: 25 Jul 2009, 09:36 af Zeman » Logged

Zeman
Gæst
 
Sv: Spansk krig
« Svar #10: 25 Jul 2009, 10:29 »



opstart
26.10.2008



Efter de to indbyrdes opgør mellem Real Madrid og Valencia CF er begge klubber kommet rigtig godt i gang med liga og har hentet en masse point hjem efter de første otte kampe. Især Real Madrid har imponeret med rigtig flot spil. Valencia har bestemt heller ikke skuffet og var i lang tid ubesejret i ligaen. I ligaen har Getafe nok overrasket en del med deres flotte 5. Plads, og det er meget fortjent, da de spiller rigtig godt. Sevilla har igen i år skuffet og ligger pt. Nummer 12. David Villa fra Valencia topper i øjeblikket topscore listen med 7 mål stærkt forfulgt af Tamudo der har 6 mål.


Real Madrid.

Real har som sagt spillet vist meget flot spil og virker til at have kommet sig over skuffelsen i Supercuppen. I hver

Juventus   9
Real Madrid   6
Celtic   3
Braga   0   
fald har de hentet maksimum point hjem fra de første 8 kampe, og det betyder også at de nu er alene på første pladsen med 2 point ned til andenpladsen. Især deres defensiv har fungeret aldeles upåklageligt. De har nemlig blot lukket 1 mål ind i 8 kampe. Det må siges at være utroligt flot. Deres topscore ind til videre er Cristiano Ronaldo, som indtil videre har nettet 3 gange for konge klubben.  Real Madrid var inden sæsonen startede sat til at skulle ende på en 2. Plads, men lige nu ligner det nærmere at de vinder det hele. Det er svært at se hvem der skulle kunne stikke en kæp i Real Madrid hjulet. Det skulle da lige være Barcelona eller Valencia som har vist at de ved hvordan det skal gøres. Madrid er også med i Champions League i år, og der har de også startet ganske fornuftigt. De havde Kvalifikacere sig direkte til gruppe spillet hvor de endte i gruppe H. en meget spændende gruppe som ser sådan her ud efter de første kampe.
En godkendt start for Real Madrid, som stadig havde rigtig gode chancer for at gå videre fra dette her gruppe spil.








Valencia CF

Valencia har også fået en kanon god start og de har virkelig vist noget meget flot og offensivt spil. De er faktisk det hold der har scoret flest mål i hele ligaen. Hele 23 gange har valencia nettet på de første 8 kampe. Så det må siges at være meget godt.  David Villa har bidraget til mange af de mål da han har scoret hele 7 gange indtil videre. Så hvis han kan udgå alt for mange skader, er det helt sikkert en mulig topscore vi har her. Valencia har altså også spillet 8 kampe ligesom Real Madrid. De har ikke gjort det helt så godt, men stadig meget flot af dem. De har vundet 7 af de otte kampe og tabt en enkelt. Så det er selvfølgelig meget godt. Valencia har også haft en smule svære modstandere end Real Madrid. Valencia har blandt andet været i Madrid for at spille mod AT Madrid og der hev de en meget smuk 0 – 1 sejr hjem da villa scorede i midten af anden halvleg og så var der jubel på tribunerne. Nederlagt kom da Valencia skulle møde det hold der nok har overrasket mest ind til videre nemlig Getafe der tabte Valencia med hele 3 – 1 efter de fik smidt en mand ud, så kunne de ikke længere. Valencia er sat til at ende på en 6. Plads. Så ind til nu ser det meget fornuftigt ud.


Logged

LFC_Fisker
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Spansk krig
« Svar #11: 25 Jul 2009, 11:36 »

Rigtige gode updates Thumbs Up. Jeres billeder af taktikkerne bliver mindre når man trykker på dem, så man kan faktisk ikke se hvem der er på banen. Jeg ved ikke om det er meningen? Wink
Logged


Blackstone
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Spansk krig
« Svar #12: 25 Jul 2009, 15:43 »

Ja en rigtig flot og spændende blog, som jeg vil følge og jeg ser frem til og glæder mig til næste update og de følgende updates!...

Vh.Blackstone
Logged

SimonHO
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Spansk krig
« Svar #13: 25 Jul 2009, 15:48 »

Ownage! Peace
Logged

"There were no time to think, i just hit it"
- Andres Iniesta, Chelsea 1 - 1 Barcelona

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Spansk krig
« Svar #14: 25 Jul 2009, 15:50 »

Genial blog. Hvis den holder i en længere periode, er jeg helt sikkert læser! Smiley
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010