home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:25:50 Wester Jr. Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
11 Dec 2024, 19:07 andersnomanni Blogs SAF Challenge
02 Dec 2024, 19:48 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
29 Nov 2024, 16:21 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23472
  0 Brugere, 1169 Gæster Online.

Nyeste Bruger: aarvi123
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Napoli er tilbage!
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Napoli er tilbage!  (Læst 2322 gange)
Cesc
Gæst

Napoli er tilbage!
« : 12 Jul 2009, 13:04 »

Napoli er tilbage!
Lad mig starte med at sige, at jeg ikke ved hvor meget dette indlæg vil gavne, da jeg ved, at det kun er få på siden som ser Serie A – og egentlig har ordentlig viden til at argumentere for og imod. Jeg elsker dog Serie A – både højere en La Liga, Premier League og Bundesligaen. Det er klart den liga som jeg elsker mest, og skrønen omkring det er kedeligt defensivt fodbold holder slet ikke stik. Faktisk føler jeg, at klubberne spiller utrolig smukt fodbold.

Det jeg vil skrive om, og komme med min mening på i dette indlæg er, at SSC Napoli eddermanme skal tages seriøst i den kommende sæson. Måske ikke som vinder, for det skal Inter med Juventus lige i hælene nok sørger for. Napoli kan dog slet spille med om 3. Pladsen – da deres hold virkelig er blevet godt her i sommerferien – og deres præsident og frelser, Aurelio De Laurentiis, har sagt, de ikke er færdige med at handle ind, kan det kun blive et skræmmende hold. Desuden forstår jeg slet ikke, at folk ikke har nævnt noget om deres indkøb. Lad mig lige remse dem op nedenunder, og fortælle lidt om hver enkelt af de nye brikker i det store og veludførte puslespil:

Hugo Campagnaro:
Han spillede en fin sæson sidste år, men jeg tror mest af alt, at han er hentet ind som en reserve for det ret stærke forsvar de har i Napoli. Han spillede 16 kampe sidste år, hvoraf tre af dem var som indskifter. Han modtog hele seks gule kort og ét rødt, hvilket måske vidner lidt om hans spillestil. Jeg har ikke fulgt Sampdoria ret tæt, så desværre kan jeg ikke fortælle præcist, hvad hans styrker er. Sjovt at bemærke er faktisk, at Sampdoria lukkede 25 mål ind i de 16 kampe han deltog i – om det skal have noget på sig, ved jeg ikke.

Luca Cigarini: Vi kender ham alle fra Football Manager. Han er en sublim midtbanespiller, der helt sikkert kommer direkte i startopstillingen på Napolis hold. Jeg håber for Napoli at han får indfundet et samarbejde med angriberne, da de dermed helt sikkert bliver meget farlige i modstandernes felt. Hans spillestil minder lidt om Pirlos, men han var hvert fald en klasse over Pirlo i den seneste sæson. Han skal nok vise sit talent på sin 5-årige aftale.

Fabio Quagliarella: Endnu en kending hos de fleste, både Serie A-elskere, og dem der ikke ser ligaen. Han blev først seriøst kendt for to år siden, hvor han bragede kasser ind på samlebånd i en periode af sæsonen. Fabio var rygtet til selveste United, men det havde åbenbart ikke meget på sig. Han er en skarppletter, der helt sikkert laver 10+ mål i den kommende sæson for Napoli. Finder han hurtigt sammen med Lavezzi, har Napoli uden tvivl et af ligaens bedste angreb – og det tror jeg de gør. Quagliarella har en fantastisk evne til at hamre bolden ind fra alle vinkler, og fra alle længder. Han er suveræn til at score på langskud, og det vil gavne Napoli.

Juan Zúñiga: Columbias svar på Cafu, og dette er helt sikkert en af de bedste handler i moderne tid. Han har virkelig et gigantisk potentiale, og jeg tror, at han overrasker ekstremt i den kommende sæson. Han er 23 år, og spillede 28 kampe i den seneste sæson. På landsholdet har han allerede spillet 19 kampe, og der har han hård kamp med stærke forsvarsspillere om at få en plads på holdet. Zúñiga kan blive meget stor for Napoli, og heldigvis for Napoli er han ligesom Quagliarella og Cigarini sikret på en fem-årig kontrakt. Juans styrker er klart hans teknik, og gode bevægelse uden bold. En moderne back.

Det jeg egentlig prøver at vise med disse indkøb er, at Napoli virkelig skal regnes for noget stort igen. De kræver deres respekt igen, og klubberne fra Norditalien, der altid har onde tifos med mod Napoli, skal begynde at tage holdet seriøst. Der er kommet et stærkt kuld af spillere, og jeg glæder mig utrolig meget til sæson starten – og jeg ønsker det bedste for Napoli. De har altid været klassens sorte får, de er ikke som de andre italienske hold – de har en historie i byen, en utryg stemning, en mafia, de har mange grimme pletter på sig, men klubben er på vej tilbage til en ny storhedstid – og de nye indkøb mixet med store stjerner i Serie A som Hamsik, Lavezzi, Cannavaro og Santacroce kan virkelig føre Napoli til nye højder. Det bliver suverænt at se den lyseblå trøje trylle igen, og jeg tror på, at de kan komme meget langt, også europæisk.

Siden filmproduceren, Aurelio De Laurentiis, købte Napoli i 2004 er det kun gået fremad. De har været en meget stærk oprykker, og virkelig overrasket mig positivt. Nu forstærker de sig yderligere, og det ligner at de ved, hvordan man skal skaffe sig succes. Deres trup bliver i mine regnet set som en af de bedste, og kan de alle få det til at gå i en højere enhed, kan vi godt regne med dem som mesterskabs kandidater inden for 2-3 år.

Truppen bugner af talent, og Hamsik er et soleklart bevis på dette. Han har spillet 58 kampe i Napoli og lavet imponerende 18 mål. Manden er kun 21 år gammel, og jeg beundrer ham virkelig! Han har en gigantisk fremtid, og kan Napoli skyde ham af sted på det rette tidspunkt, har de pengene til at få lavet en genial trup.

En ting er dog sikker: Partenopei er på vej tilbage!

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller

Sv: Napoli er tilbage!
« Svar #1: 12 Jul 2009, 13:09 »

Dejligt skrevet, og er helt enig. Napoli skal bestemt tages seriøst i den kommende sæson. De har et utroligt godt hold, med en masse potentiale. Indkøbet af Fabio Quagliarella mener jeg er et utrolig godt et af slagsen. Han er en rigtig goalgetter hvis man spørger mig. Vil helt klart følge Napoli og deres sæson når Serie A starter.
Og rigtig godt skrevet.

Cesc
Gæst

« Svar #2: 12 Jul 2009, 13:32 »

MagnusChristiansen @
Men måske er Quagliarellas evner foran mål overvurderet en smule. Han har jo egentlig ikke været den mand som har braget 20 kasser ind i hver sæson. I den sæson han blev kendt i, da han spillede i Sampdoria, lavede han jo egentlig kun 13 mål - og det var i hele 35 kampe. Man må dog sige, at han egentlig sjældent spiller under niveau, og kan han have medspilleres niveau, skal han nok blive en vigtig spiller.

Her er hans statistik, klippet fra Wikipedia:

Jeg skal dog ikke sige, hvor mange af kampene han her skiftet ind i. Lad os håbe det er mange, for det scoringssnit er jo ikke helt godt. De seneste år ligger han snit på et mål i hver tredje kamp, og det er da okay, men så heller ikke mere, hvis han skal være en rigtig goalgetter.

Enevoldsen
Landsholdsspiller

« Svar #3: 12 Jul 2009, 13:39 »

Jeg følger også Serie A, eller hvert fald AC Milan, og er da også enig i, at det der med defensiv bold ikke passer, for Milan scorede da over 25 mål i 6 kampe på et tidspunkt(Det har andre hold nok også gjort). Hvilket er meget svært hvis man spiller defensivt.

Jeg tror dog ikke at Napoli har kvaliteten til at komme i top 3, da jeg mener at Roma, Milan og Fiorentina (Self også Inter og Juve) er bedre. De har et godt hold, men det er ikke godt nok, men i fodbold kan alt jo ske.

Cesc
Gæst

« Svar #4: 12 Jul 2009, 14:02 »

Måske er en 3. plads også at sigte lidt højt, men jeg er sgu' herre begejstret for Napolis måde at gøre tingene på.. Synes at 3-6 pladsen har været meget usikker de seneste par år, må jeg ærligt indrømme..

Roma regner jeg egentlig ikke for at være noget så stort mere, faktisk frygter jeg mere Lazio fra hovedstaden fremfor Roma. De har sgu' skuffet mig på det seneste, og jeg tror ikke at de retter op på det i den kommende sæson. De har dog ellers træneren til det, da Spaletti sgu' er en glimrende træner.

Det bliver Milan, Fiorentina, Napoli og måske Palermo der kæmpe om den plads. Genoa skuffer også fælt i den kommende sæson tror jeg, da de nu mangler en rigtig goalgetter. Vi skal dog holde øje med Quaresma, da jeg tror han kan blomstre op, nu hvor han bliver stjernen på holdet som han var det i Porto...

DavidMadsen
Manager

« Svar #5: 12 Jul 2009, 15:43 »

Jeg vil lige kort kommentere det med en 3. plads. EDIT: Som så ikke bliver helt så kort som forventet:

Jeg tror at en top 4 placering til Napoli er mulig. Begrundelse: Roma er bare ikke helt så gode som de har været, og jeg tror at de ender uden for top 4 igen. Inter vinder nok mesterskabet igen, i hvertfald hvis Zlatan bliver hos dem.

Så kommer vi til de resterende tre pladser i top 4. Milan, Juventus, Genoa, Palermo, Lazio, Napoli.. Hvem der præcist tager pladserne, ved jeg ikke, men jeg gætter på, at Genoa fejler i år, og ikke lever op til sidste år. De ender uden for top 4.. Palermos nye træner snakker allerede om mesterskabsambition er, og allerede har købt et stort talent i Javier Pastore, og der er jo nok mere på vej. Dog tror jeg heller ikke, at de ender i top 4, men på en 7. plads, lige efter Roma. På 5. pladsen har jeg Fiorentina, som jeg ikke mener kan leve op til de forrige år. Og overhovedet ikke hvis man sælger Melo. Dog kan de sagtens bytte plads med Roma eller Palermo, eller endda ende højere oppe.. Milan og Juventus ligner jo de lidt sikre kort. Dog er Milan svækket kraftigt, i form at en manglende Kaká. Det ender med en 3. eller 4. plads til Milan i år. Juventus begynder endeligt at spille flot igen, og de snupper nok en 2. plads, tæt på Inter. Lazio virker mere og mere truende, men er alligevel lige et stykke bagud, men kommer nok til at kæmpe med om alt fra en 8. plads til en 3. plads.

Og så når vi til Napoli.. De virker jo mere og mere spændende, og jeg er ret sikker på at der kommer et indkøb mere fra deres side, som vælter folk omkuld. Rettere sagt, et spektakulært køb. Det må være nok til at ende i top 4, da de i forvejen er på vej op i tabellen. Hertil nåede jeg, inden jeg læste dit (Cesc) indlæg ordentligt igennem. Og det er egentligt meget af det samme vi har skrevet.. Jeg tvivler bare lidt på, om der er ved at gå købeklub i Napoli, hvis de fortsætter med at handle, og på et tidspunkt (nok ude i fremtiden) sender Hamsik afsted..

MagnusChristiansen
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 12 Jul 2009, 16:00 »

MagnusChristiansen @
Men måske er Quagliarellas evner foran mål overvurderet en smule. Han har jo egentlig ikke været den mand som har braget 20 kasser ind i hver sæson. I den sæson han blev kendt i, da han spillede i Sampdoria, lavede han jo egentlig kun 13 mål - og det var i hele 35 kampe. Man må dog sige, at han egentlig sjældent spiller under niveau, og kan han have medspilleres niveau, skal han nok blive en vigtig spiller.

Her er hans statistik, klippet fra Wikipedia:

Jeg skal dog ikke sige, hvor mange af kampene han her skiftet ind i. Lad os håbe det er mange, for det scoringssnit er jo ikke helt godt. De seneste år ligger han snit på et mål i hver tredje kamp, og det er da okay, men så heller ikke mere, hvis han skal være en rigtig goalgetter.

Det er så også helt rigtig, my bad.
Har bare set ham spille ret tit, og han skuffer meget sjældent imo.
Men godt at du lige fik rettet mig. Wink

Cesc
Gæst

« Svar #7: 30 Jul 2009, 19:57 »

Så har Napoli fandeme været ude med snøren igen! Og endnu et klasseindkøb har de gjort i den beskidte by - og denne gang, er det måske det bedste af dem alle sammen, med undtagelse af Quagliarella. De har været på rov i Sevilla, og hentet den fantastiske målmand Morgan De Sanctis på en fire-årig kontrakt...

Til jer som har set ham stå, er han virkelig en oplevelse, og dette indkøb understreger vist Napolis ambitioner. Jeg begynder helt at synes de næsten har styrket sig bedre end Juventus har. Forsatan de får et vildt hold næste år, og min påstand i første indlæg bliver mere og mere realistisk...

Vildt indkøb, som de lavede den 24. juli - fandt dog først ud af det nu. Det har været ret skjult, og er godt købmandskab fra min sine. Det kan dog være, at det bare er de danske medier, som ikke finder Napoli interessant. Det skal dog nok ændre sig efter denne sæson - wow.

SoAP
Gæst

« Svar #8: 30 Jul 2009, 20:15 »

Ved ikke om jeg vil kalde de Santcis for et vildt køb. Jo han er en god målmand, og var en af de alt overstrålende profiler for Udinese for nogle år tilbage, og var inde omkring det italienske landshold. Men nu her, de senere år, der har han jo bare været reserve i Sevilla...

Vil heller ikke mene de har styrket sig bedre end Juventus, der IMO virkelig har styrket sig grumt i år. De har forbedret deres midtbane væsentlig, ved køb af Felipe Melo og Diego, som jeg mener er en af verdens bedste offensive midtbanespillere. Derudover har de også hentet rutinerede Fabio Cannavaro. Det er indkøb som jeg finder langt (læs: meget, meget langt) bedre en Napolis indkøb, hvoraf jeg kun kender 3 af dem godt nok i form af Cigarini, de Santcis og Quagliarella. Smiley

Cesc
Gæst

« Svar #9: 30 Jul 2009, 20:18 »

SoAP @
Det var også overdrivelse med det omkring Juventus, jeg ved det godt. Er jo selv Juve-mand er i ekstase over deres formåen i dette transfervindue! Det er psykopatisk, at de har hentet tre så nævneværdige profiler, og alligevel er det Real Madrid og Ibrahimovic som stjæler hele rammen...

Kan du ikke godt forstå at De Sanctis er reserve, når han har en Palop at kæmpe med, der er lige så undervurderet som De Sanctis? Palop er virkelig fantastisk, og i den sidste sæson var De Sanctis lejet ud til Galatasaray. Jeg anser det som værende et sublimt indkøb.

- MESSI -
Gæst

« Svar #10: 30 Jul 2009, 20:19 »

Man skulle næsten tro jeg kunne spå. Da jeg for noget tid siden debaterede Napoli her på sitet, og overvejede at starte et save med dem, så jeg Cigarini som den perfekte "buddy" til Hamsik.

Jeg må indrømme at jeg intet Serie A ser, men tror dig når du siger de ting du siger. Dig kan man jo altid regne med.

Jeg har godt kunne fornemme at der ulmede et eller andet i Italien mest korrupte by, men at de har forstærket sig så kraftigt og af en sådan kvalitet overrasker mig.

De skal nok komme til at gøre en rigtig god figur fremover.

SoAP
Gæst

« Svar #11: 30 Jul 2009, 20:27 »

SoAP @
Det var også overdrivelse med det omkring Juventus, jeg ved det godt. Er jo selv Juve-mand er i ekstase over deres formåen i dette transfervindue! Det er psykopatisk, at de har hentet tre så nævneværdige profiler, og alligevel er det Real Madrid og Ibrahimovic som stjæler hele rammen...

Kan du ikke godt forstå at De Sanctis er reserve, når han har en Palop at kæmpe med, der er lige så undervurderet som De Sanctis? Palop er virkelig fantastisk, og i den sidste sæson var De Sanctis lejet ud til Galatasaray. Jeg anser det som værende et sublimt indkøb.

Jo jeg kan godt forstå at han er reserve, da Palop bare er bedre end ham. Synes bare at du overdriver købet lidt, ved at kalde det et klasse køb. Synes det er et ret normalt/beskedent køb, hvis man kan kalde dét det. En reseve fra en spansk topklub, der skifter til en italiensk midterklub, er ikke så vildt eller sensationelt i mine øjne. Smiley

-LFC-
Manager

« Svar #12: 30 Jul 2009, 20:31 »

Man skulle næsten tro jeg kunne spå. Da jeg for noget tid siden debaterede Napoli her på sitet, og overvejede at starte et save med dem, så jeg Cigarini som den perfekte "buddy" til Hamsik.

Jeg må indrømme at jeg intet Serie A ser, men tror dig når du siger de ting du siger. Dig kan man jo altid regne med.

Jeg har godt kunne fornemme at der ulmede et eller andet i Italien mest korrupte by, men at de har forstærket sig så kraftigt og af en sådan kvalitet overrasker mig.

De skal nok komme til at gøre en rigtig god figur fremover.

Mon ikke du finder den på Sicilien... Tunge

For at vende tilbage til topic, så er det yderst interessant det de har gang i. En klub som Napoli skal selvfølgelig også være storklub i Italien. En by med knap en million indbyggere, et stadion med plads til 60.000, og en så stor opbakning fra lokalbefolkningen fortjener også et storhold, hvilket de helt korrekt er ved at få. Trupmæssigt har de handlet rigtigt stærkt i år, mens jeg tillader mig at tvivle lidt på Donadoni som den rigtige mand. Han fik aldrig styr på landsholdet, og om han har kapaciteten til en klub der gerne vil frem tvivler jeg en del på. Jeg vil dog helt sikkert følge lidt mere med i Serie A i år pga. spændingen er øget. Inter mister Zlatan, Milan ser svage ud, Juventus ser tværtimod stærkest ud næsten, mens Napoli, Fiorentina og Genoa lurer på Milan... Smiley

SkovGaards
Landsholdsspiller

« Svar #13: 30 Jul 2009, 20:34 »

alt du siger der om napoli, er deværre alt det man ikke kan sgie om milan..
og det fandme flot skrevet Smiley

Cesc
Gæst

« Svar #14: 30 Jul 2009, 21:39 »

SoAP @
Jeg har bare stor tiltro til den kære Morgan, og jeg er sikker på, at han bliver en gigantisk succes for deres klub! Nej, det er måske et vildt at en reserve fra en topklub i Spanien skifter til et midterhold i Italien, for at få spilletid, men jeg har bare altid følt, at Morgan er klasse - og bedre end et midterhold.. Måske er det at overdrive lidt, men altså, Napoli har gang i noget virkelig stort - og derfor går jeg lidt ekstra amok end hvad man måske burde. Han er bare en beskrivelse for, hvad Napoli har gang i - at skabe et klassehold, bygget op omkring italienske spillere.

SkovGaards @
Tak for du synes om det, og ja, det ser desværre lidt ud surt ud for Milan i denne tid..

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010